ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Μάη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΩΡΑΡΙΟ ΜΟΥΣΕΙΩΝ - ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Οι τουριστικοί πράκτορες θα αποφασίζουν...

Από πρόσφατη διαμαρτυρία των εργαζομένων στην πολιτιστική κληρονομιά

Eurokinissi

Από πρόσφατη διαμαρτυρία των εργαζομένων στην πολιτιστική κληρονομιά
Αναβάθμιση της εμπλοκής του κεφαλαίου στη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς -προς όφελός του φυσικά- συνιστά η επιτροπή που συστάθηκε με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας της ΓΓ Πολιτισμού (πρώην υπουργείο Πολιτισμού) για την «επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν στην εξυπηρέτηση οργανωμένων ομάδων επισκεπτών στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς Χώρους».

Η επιτροπή, σύμφωνα με το ίδιο το υπουργείο, «είχε συμφωνηθεί με τον Πρόεδρο της HATTA (σ.σ. ο σύνδεσμος των τουριστικών πρακτόρων) κ. Γιώργο Τελώνη και τους εκπρόσωπους των τουριστικών πρακτόρων» και συμμετέχουν σε αυτήν τόσο ο πρόεδρος της HATTA και εκπρόσωποι των επιχειρήσεων διοργάνωσης κρουαζιέρας(!) όσο και στελέχη του υπουργείου.

Η πρώτη συνεδρίαση της επιτροπής πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη όπου «συμφωνήθηκαν οι τρόποι προληπτικής παρέμβασης, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή και χωρίς καθυστερήσεις πρόσβαση των οργανωμένων ομάδων επισκεπτών στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς Χώρους». Επίσης, «διασφαλίστηκε ότι μετά το Πάσχα, το ωράριο λειτουργίας στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς Χώρους υψηλής επισκεψιμότητας, θα είναι από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ. Στους υπόλοιπους χώρους προκειμένου να μην παρουσιάζεται κανένα πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των τουριστών που επιθυμούν να τους επισκεφθούν εκτός κανονικού ωραρίου, το ωράριο λειτουργίας τους θα ρυθμίζεται κατόπιν συνεννόησης που θα έχει προηγηθεί μεταξύ των στελεχών του υπουργείου και των διοργανωτών των τουριστικών επισκέψεων, για τον ακριβή χρόνο που θα πραγματοποιούνται οι επισκέψεις».

Ετσι η κυβέρνηση παραχωρεί, ουσιαστικά, στους εκπροσώπους του κεφαλαίου στον τουρισμό, να αποφασίζουν πότε «βολεύει» τα μονοπώλια του χώρου να ανοιγοκλείνουν οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία!

Μάλιστα, η επιτροπή θα συνεδριάζει κάθε 15 ημέρες «και εκτάκτως όποτε παρίσταται ανάγκη, ώστε να προλαμβάνεται κάθε δυσλειτουργία», με τον υπουργό να δηλώνει ότι στόχος είναι «να μη ματαιωθεί καμία προγραμματισμένη επίσκεψη τουριστών στα Μουσεία και στους Αρχαιολογικούς Χώρους κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου και να μην επαναληφθούν φαινόμενα ασυνεννοησίας και ασυνέπειας, που κατά το παρελθόν έχουν εκθέσει τη χώρα». Ο ίδιος θεωρεί αυτή την απαράδεκτη και επικίνδυνη εξέλιξη ως «προσπάθεια προβολής της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, με τρόπο οργανωμένο και αποτελεσματικό και παράλληλα να συμβάλλουμε με το πολιτιστικό μας απόθεμα στην ανάκαμψη και επανεκκίνηση της οικονομίας».

Θυμίζουμε ότι ακριβώς πριν ένα χρόνο, το Μάιο του 2012, ο HATTA ευχαριστούσε την τότε ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού (ΠΑΣΟΚ) για το «ενδιαφέρον» της, απαιτώντας «ευέλικτες ρυθμίσεις στο ωράριο», «αξιοποίηση του οκταώρου απασχόλησης του προσωπικού», το «προσλαμβανόμενο προσωπικό να ασχολείται αποκλειστικά με τη φύλαξη και γενικότερα να υπάρχει καλύτερη αξιοποίηση του προσωπικού» και «να οριοθετηθούν αυστηρά οι θέσεις εργασίας σε κάθε χώρο, ώστε να γίνεται οικονομία ανθρώπινων πόρων»!!!

Οι παραπάνω εξελίξεις είναι συνέχεια της θεσμικής αναβάθμισης της εμπλοκής του κεφαλαίου στην πολιτιστική κληρονομιά που προωθήθηκε με αποφάσεις όπως αυτή του 2006 (ΝΔ) οπότε στο Συμβούλιο Μουσείων του ΥΠΠΟ διορίστηκαν -βάσει νόμου του ΠΑΣΟΚ- εκπρόσωποι του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Πειραιώς. Ενώ, το 2008 (ΝΔ) στο Συμβούλιο Χορηγιών του ΥΠΠΟ διορίστηκαν πάλι εκπρόσωποι του τραπεζικού και άλλου επιχειρηματικού κεφαλαίου.

Το τελευταίο αντίο, στην ηθοποιό Λίνα Λαμπράκη είπαν (29/4) συγγενείς, φίλοι και συνάδελφοί της από το ΚΘΒΕ, χθες, στο νεκροταφείο της Θέρμης. Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εκφράζει τη βαθύτατη θλίψη του για την απώλεια της σπουδαίας ηθοποιού Λίνας Λαμπράκη, εμβληματικής φυσιογνωμίας του ΚΘΒΕ που υπηρέτησε με ήθος το ελληνικό θέατρο, ερμηνεύοντας σημαντικούς ρόλους.

Η Λίνα Λαμπράκη, πρωταγωνίστρια αλλά και δασκάλα υποκριτικής, στη δραματική σχολή του ΚΘΒΕ μέχρι το θάνατό της, άφησε έντονα το στίγμα της στη δεύτερη κρατική σκηνή, παίζοντας σε 42 έργα μεγάλους ρόλους, μεταξύ των οποίων και τον επώνυμο ρόλο στο έργο του Μπρεχτ «Η μάνα Κουράγιο». Η θητεία της στο ΚΘΒΕ ξεκίνησε το 1972, με την παράσταση «Ιφιγένεια η εν Ταύροις». Τελευταία της συνεργασία με το ΚΘΒΕ ήταν το 2011, στα «Μικρά Διονύσια», μια παράσταση σε σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα - Γρηγόρη Καραντινάκη, με την οποία το ΚΘΒΕ γιόρτασε τα 50 χρόνια λειτουργίας του. Στη δεκαετία του 1960, δούλεψε στο Εθνικό Θέατρο και άλλους θιάσους.

Για το «Ετος Καβάφη»

Με 45 εκδηλώσεις εντός και εκτός Ελλάδας θα τιμηθεί το «Ετος Καβάφη», όπως ανακηρύχθηκε από τη ΓΓ Πολιτισμού το 2013, λόγω της συμπλήρωσης 150 χρόνων από την γέννηση του μεγάλου Αλεξανδρινού ποιητή.

Η σχετική οργανωτική επιτροπή (πρόεδρος Νάσος Βαγενάς, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών και λογοτέχνης) απεύθυνε ανοιχτή πρόσκληση σε πολιτιστικούς φορείς, πανεπιστημιακά τμήματα και καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις για εκδηλώσεις στο πλαίσιο του έτους Καβάφη. Επιλέχθηκαν 45 εκδηλώσεις για το 2013 (σ.σ. ή για όσο απέμεινε από αυτό...) οι οποίες θα λάβουν χώρα στην Ελλάδα, στην Αλεξάνδρεια, στο Παρίσι, στην Ιταλία, στην Αγγλία και σε άλλες χώρες.

Παράλληλα, προγραμματίζεται από την Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO ειδική εκδήλωση στο Παρίσι στην έδρα της UNESCO, για να τιμηθεί ο μεγάλος Ελληνας Ποιητής.

Επίσης στη 10η Διεθνή Εκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (16 - 19 Μαΐου) θα υπάρχει θεματικό περίπτερο για τον Καβάφη στο πλαίσιο ειδικού αφιερώματος στο οποίο έχει κληθεί ο Δρ. Χάμντι Ιμπραχίμ, πρ. αντιπρύτανης του Πανεπιστήμιου του Καΐρου και βραβευμένος με το Κρατικό Βραβείο Λογοτεχνίας, ο οποίος θα απευθύνει ομιλία με θέμα «Οι μεταφράσεις του Κων/νου Καβάφη στην αραβική γλώσσα».

Κορυφαία διεθνής βράβευση

Στη κορυφή των Διεθνών Βραβείων Οπερας του 2013 βρέθηκε ο «Αλεσσάντρο» του Γ.Φ. Χαΐντελ από την ορχήστρα «Καμεράτα» των Φίλων Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με όργανα εποχής και τον αρχιμουσικό Γιώργου Πέτρου. Αυτή η ερμηνεία του έργου απέσπασε το Α' βραβείο καλύτερης ηχογράφησης όπερας». Η απονομή έγινε (22/4) στο Λονδίνο. (H ηχογράφησή της κυκλοφορεί σε τριπλό cd).

Οι προετοιμασίες για τη σκηνική μεταφορά της αριστουργηματικής όπερας του Χαΐντελ που θα παρουσιαστεί και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (28 και 30/6), στο πλαίσιο μεγάλης ευρωπαϊκής περιοδείας, σε σκηνοθεσία της διάσημης Αμερικανίδας Lucinda Childs, ξεκίνησαν.

Η τρίπρακτη όπερα «Αlessandro» (γράφτηκε το 1726 για τη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής, σε λιμπρέτο του Ιταλού ποιητή Πάολο Αντόνιο Ρόλι), αφηγείται περιπέτειες του Μ. Αλεξάνδρου στην Ινδία και το περίφημο ξέσπασμά του πάνω στο Μακεδόνα στρατηγό Κλείτο. Γεγονότα που «τροφοδοτούν» το ξετύλιγμα ενός φανταστικού μπαρόκ παραμυθιού, που λίγο έχει σχέση με τους ιστορικούς χαρακτήρες που όλοι γνωρίζουμε.

Ο «Alessandro» θα παρουσιαστεί στις σπουδαιότερες αίθουσες και φεστιβάλ της Ευρώπης: Staatstheater του Βισμπάτεν (25/5/13), Βασιλική Οπερα Βερσαλλιών (31/5 & 2/6/13), Φεστιβάλ Χαΐντελ στο Χάλλε (θέατρο «Γκαίτε», 8 & 10/6), ενώ σε συναυλιακή μορφή θα παρουσιαστεί στην Οπερα του Βισσύ (4/6/13), στο Φεστιβάλ «Enescu» του Βουκουρεστίου (8/9/13), στην «Κοντσέργκεμπάου» του Αμστερνταμ (21/9/13), στη αίθουσα «Πλεϊέλ» του Παρισιού (23/9/13) και στο «Τεάτε Αν-ντερ-βίν» (25/9).

ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ, σε ηλικία 77 ετών, πέθανε ο ηθοποιός Ανδρέας Ντούζος που έπασχε από Αλτσχάιμερ. Στις αρχές Ιανουαρίου είχε χτυπήσει στο κεφάλι και έκτοτε νοσηλευόταν στην εντατική μονάδα ιδιωτικού θεραπευτηρίου και είχε υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση. Ο Ανδρέας Ντούζος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 19 Οκτωβρίου 1936 και σπούδασε ηθοποιός στη Σχολή Τάκη Μουζενίδη. Συμμετείχε σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες, κυρίως τη δεκαετία του '60. Απέκτησε δύο παιδιά, ενώ από το 1967 και για 13 χρόνια έμεινε με την οικογένειά του στην Αμερική όπου σπούδασε σκηνοθεσία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ