ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δευτέρα 28 Φλεβάρη 2022
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στις απόπειρες ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων

Αθωωτική η απόφαση του δικαστηρίου για τους μαθητές του Λυκείου Ανατολής

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Δικαστικό Μέγαρο Ιωαννίνων, ύστερα από κάλεσμα της Ενωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών. Στη συγκέντρωση εκφράστηκε η αμέριστη αλληλεγγύη στους διωκόμενους μαθητές του Λυκείου Ανατολής που σύρθηκαν στα δικαστήρια μετά από μήνυση της διευθύντριας του σχολείου επειδή συμμετείχαν σε μαθητικές κινητοποιήσεις στο σχολείο τους το 2020. Το «παρών» έδωσαν και μαθητές σχολείων της πόλης οι οποίοι απαίτησαν να σταματήσουν οι διώξεις και η απόπειρα ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων. Αργά το μεσημέρι, το δικαστήριο εξέδωσε αθωωτική απόφαση για τους 4 μαθητές.

Εκ μέρους της Ενωσης Γονέων ο πρόεδρος, Τάσος Τόκας, σε δηλώσεις του τόνισε ότι «στο πρόσωπο των μαθητών δικάζεται ο οργανωμένος αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο. Αυτός είναι που ενοχλεί όλους τους αυτόκλητους διώκτες των μαθητών. Τα γεγονότα αυτά δεν είναι ούτε μεμονωμένα ούτε αφορούν μόνο το συγκεκριμένο Λύκειο. Εντάσσονται σε μια συνολική προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών και ποινικοποίησης των αγώνων τους, σε μια περίοδο που οξύνεται από την κυβέρνηση η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα. Ο αυταρχισμός και οι διώξεις των μαθητών επιχειρείται να λειτουργήσουν ως "παράδειγμα" ώστε να τρομοκρατηθεί το σύνολο των μαθητών, για να μην παλεύουν ενάντια στις πολιτικές που συνθλίβουν τα μορφωτικά τους δικαιώματα, να σκύβουν απογοητευμένοι και φοβισμένοι το κεφάλι τους μπροστά στην αδικία και τους φραγμούς στη μόρφωση.

Είναι λυπηρό ένα σχολείο να λύνει τα όποια προβλήματα προκύπτουν μέσα σ' αυτό στα δικαστήρια. Η σχολική κοινότητα μπορεί με συζήτηση, κατανόηση και συνεννόηση όλων των μελών της να ξεπερνάει δυσκολίες και κρίσεις. Η όποια προσπάθεια ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων - ανεξάρτητα με το αν συμφωνεί κάποιος με μια μορφή αγώνα των μαθητών - είναι καταδικαστέα και αποτελεί παραδοχή της αποτυχίας του διαπαιδαγωγικού ρόλου του Σχολείου».

Τέλος, τόνισε ότι «την καλύτερη απάντηση στις επιθέσεις και τον αυταρχισμό προς το μαθητικό κίνημα αποτελεί ο κοινός αγώνας μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών ενάντια στις πολιτικές που τσακίζουν τα δικαιώματα στη μόρφωση και τη ζωή».

ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑμεΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
Επιβεβλημένη και καθυστερημένη η απόφαση να φτιαχτεί Ειδικό Σχολείο στο Χαλάνδρι

Εντονη συζήτηση έχει ανοίξει στο Χαλάνδρι με αφορμή την απόφαση του δήμου να φτιαχτεί Ειδικό Σχολείο στην περιοχή και την αντίδραση μιας ομάδας που αποκαλείται «Μηδενική Ανοχή» και υποστηρίζει τη συμπερίληψη των παιδιών που χρήζουν Ειδικής Αγωγής στα γενικά σχολεία.

Θέση στο θέμα παίρνουν το Παράρτημα Βορείων Προαστίων και το ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων, σημειώνοντας ότι «τη συγκεκριμένη απόφαση του δήμου Χαλανδρίου τη θεωρούμε σωστή, επιβεβλημένη αλλά και πολύ καθυστερημένη». Και εξηγεί: «Πρώτον, ο δήμος Χαλανδρίου με 100.000 κατοίκους δεν έχει κανένα δημόσιο Ειδικό Σχολείο. Με βάση τα διεθνή στάνταρ, που αναγνωρίζει και η ΕΕ, πάνω από το 12,5% του μαθητικού πληθυσμού έχουν ανάγκες υπηρεσιών της Ειδικής Αγωγής. Στο Χαλάνδρι δηλαδή πάνω από 1.200 παιδιά, και από αυτά κάποια ελάχιστα είναι ενταγμένα στα τμήματα ένταξης και στην Παράλληλη Στήριξη. Την ίδια στιγμή, που γι' αυτό δεν "στεναχωριούνται" οι άνθρωποι των κυβερνήσεων αλλά και της "Μηδενικής Ανοχής", το Χαλάνδρι έχει εξελιχθεί σε μια μεγάλη "πιάτσα" των ιδιωτικών Κέντρων Ειδικής Αγωγής, με πρωινά και απογευματινά τμήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα παιδιά που πάνε στα ιδιωτικά κέντρα είναι πολύ περισσότερα από αυτά που πάνε στις δημόσιες δομές στον δήμο Χαλανδρίου, αλλά και συνολικά σε ολόκληρη τη χώρα. Οταν το πράγμα βγάζει χρήμα, κάποιοι δεν ενοχλούνται».

Γενικότερα απέναντι στις θεωρίες της «συμπερίληψης», ο Ενιαίος Σύλλογος επιχειρηματολογεί μεταξύ άλλων: «Γιατί αλήθεια ένα παιδί με νοητική υστέρηση, που μπορεί να εκπαιδευτεί και να δουλέψει στην παραγωγή και να έχει μια ημιαυτόνομη διαβίωση, πώς θα εκπαιδευτεί μέσα στο γενικό σχολείο, σε ποια τμήματα και ποιες υποδομές; Και από ποιους; Σε ποιες συνθήκες; Στο γενικό σχολείο μαθαίνοντας άλγεβρα και Ομηρο; Και πώς θα ενταχθεί αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα και δομές για να μπορέσει να ενταχθεί, όπως δημόσιες Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης, προστατευόμενα εργαστήρια κ.λπ.; Το ίδιο για ένα τυφλό ή κωφό παιδί, η ένταξή του στην κοινωνία, στην παραγωγή προϋποθέτει την ολοκληρωμένη εξειδικευμένη εκπαίδευση με βάση την ιδιαιτερότητα της αναπηρίας του και τα κατάλληλα μέτρα και μέσα στήριξής του στην ημιαυτόνομη ή αυτόνομη διαβίωση, και πάνω απ' όλα στην ένταξή του στην παραγωγή. Βεβαίως όλα τα παιδιά με αναπηρία ή μαθησιακές δυσκολίες δεν χρειάζονται Ειδικό Σχολείο, όμως χρειάζονται και συγκεκριμένες υποδομές και συγκεκριμένα μέσα και εξειδικευμένα προγράμματα και στελέχωση για να ενταχθούν στη Γενική Εκπαίδευση. Ομως το σχολείο του κυρίου Γαβρόγλου και της κυρίας Κεραμέως, του ατομικισμού, της ανταποδοτικότητας, του ανταγωνισμού πετάει απέξω επί της ουσίας αυτά τα παιδιά, ή αλλιώς το σχολείο για όλους θα συνθλίψει πρώτα απ' όλα αυτά τα παιδιά μαζί με τα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Το ότι η ανεργία ξεπερνά το 95% στους ανάπηρους δεν είναι άσχετο με την ουσιαστική ανυπαρξία της Ειδικής Αγωγής και τη συρρίκνωση και υποβάθμιση του Ειδικού Σχολείου; Κοστίζει ο ανάπηρος να εκπαιδευτεί, δεν τους βγάζει τα ανάλογα κέρδη στην παραγωγή. Στον καιάδα της κοινωνίας τους. Γιατί στη χώρα μας η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών που χρειάζονται Ειδική Αγωγή, με βάση τους επιστήμονες και τα στάνταρ της ΕΕ, δεν περνάει από τα Ειδικά Σχολεία. Μόνο το 5% περνάει από αυτά».

ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ
Για την κατάταξη των ΑΕΙ και τον ακαδημαϊκό χάρτη

Εκτακτη Σύνοδος Πρυτάνεων θα γίνει διαδικτυακά την Τετάρτη, με αφορμή από τη μια την επιστολή της υπουργού Παιδείας, με την οποία ζητά από τους πρυτάνεις τις προτάσεις τους για την αναμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη και, από την άλλη, την ανακοίνωση από την ΕΘΑΑΕ της κατάταξης των ΑΕΙ για την κατανομή του 20% της χρηματοδότησής τους.

Θυμίζουμε ότι το 80% της κρατικής χρηματοδότησης των ιδρυμάτων κατανέμεται με τα λεγόμενα αντικειμενικά κριτήρια (αριθμό Τμημάτων, φοιτητών, διάρκεια των σπουδών, ανάγκες εργαστηριακού εξοπλισμού, γεωγραφική διασπορά κ.ά.) και το υπόλοιπο 20% θα κατανεμηθεί με βάση τις επιδόσεις τους σε συγκεκριμένα κριτήρια, τα περισσότερα από τα οποία σχετίζονται με τη διασύνδεση των ιδρυμάτων με την αγορά.

Η ΕΘΑΑΕ δημοσίευσε λοιπόν την κατάταξη των ιδρυμάτων με βάση τα μόρια που συγκέντρωσαν μετά την αξιολόγησή τους, ωστόσο η κατάταξη αυτή προκάλεσε ενστάσεις και αμφισβητήσεις από κάποια ιδρύματα. Συγκεκριμένα, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που κατατάχθηκε στη 17η θέση με 1.395 μόρια, διαμαρτυρήθηκε για τη χαμηλή βαθμολογία του ιδρύματος στον δείκτη των δημοσιεύσεων των καθηγητών του, θεωρώντας ότι σε αυτό το κριτήριο θα έπρεπε να βρίσκεται πιο υψηλά. Ακόμα, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, που βαθμολογήθηκε με 2.488 μόρια και κατατάχθηκε στην 4η θέση, σημειώνει ότι «η πραγματική του θέση είναι ακόμη υψηλότερη, διότι για την αξιολόγησή μας στην ενότητα "Αριστεία στην Ερευνα και Επιδόσεις του Επιστημονικού Προσωπικού" δεν προσμετρήθηκε η ερευνητική επίδοση του Επιστημονικού Προσωπικού του Ιδρύματος, που υλοποιείται μέσω του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙΤΕ)». Επίσης, ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, που κατατάχθηκε στη 15η θέση με 1.471 μόρια, επισήμανε ότι το ίδρυμα έχει αρκετά τμήματα που λειτούργησαν τα τελευταία χρόνια και δεν έχουν προλάβει να έχουν αποφοίτους και μεταπτυχιακά προγράμματα, οπότε υπολογίζεται ότι από αυτό το κριτήριο έχασε περίπου 350 μονάδες. Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, από την άλλη, που κατατάχθηκε στην 5η θέση, εξέδωσε μια ανακοίνωση ικανοποίησης για την «τιμητική» όπως τη χαρακτήρισε θέση και σημείωσε πως ο προϋπολογισμός του ιδρύματος θα αυξηθεί κατά 183.349,00 ευρώ (11,18%).

Τέτοια ζητήματα θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στην οποία θα συμμετάσχει και ο πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ για να δώσει διευκρινίσεις αναφορικά με τη μοριοδότηση.

ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΙΕΚ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
Οχι στις διαγραφές λόγω απουσιών για σοβαρά προβλήματα υγείας

Να παρθεί πίσω η απόφαση που διαγράφει σπουδαστές με σοβαρά προβλήματα υγείας, ζητούν με ανακοίνωσή τους σπουδαστές του Δημόσιου ΙΕΚ Αμπελοκήπων, την οποία δημοσιοποίησε ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημόσιων ΙΕΚ (ΣΥΣΔΙΕΚ) Αττικής.

Σύμφωνα με την καταγγελία των σπουδαστών, «κατά το Γ' εξάμηνο φοίτησης (Χειμερινό 2021), σπουδάστρια της ειδικότητας "Γραμματέας Ανωτέρων και Ανωτάτων Στελεχών" διαγνώστηκε με σοβαρό πρόβλημα υγείας, που χρήζει συχνής θεραπείας καθιστώντας αναγκαία την παραμονή της σε νοσοκομείο. Κατά το εξάμηνο αυτό, σε συνεργασία με τη διεύθυνση του ΔΙΕΚ Αμπελοκήπων, πραγματοποίησε τα μαθήματά της και ολοκλήρωσε την εξεταστική διαδικασία με επιτυχία.

Κατά την έναρξη του Δ' εξαμήνου (Εαρινό 2022), η συνάδελφός μας στερήθηκε τη δυνατότητα ανανέωσης της εγγραφής της. Με την έναρξη ισχύος της Απόφασης Κ5/160259/2021 (ΦΕΚ 5837/τ.Β'/15.12.2021) θεωρήθηκε ανέφικτη η συνέχεια της κατάρτισής της, και κατόπιν επικοινωνίας με τη διεύθυνση, ενημερώθηκε ότι δεν προβλέπεται η κάλυψη των απουσιών της ακόμα και με την προσκόμιση των απαραίτητων ιατρικών δικαιολογητικών.

Επιπλέον, δεύτερη σπουδάστρια του τμήματός μας, με διαφορετικής φύσεως ιατρικά προβλήματα, για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτούνται μεγάλα διαστήματα απουσίας της από τα μαθήματα, κινδυνεύει να ξεπεράσει το νόμιμο όριο απουσιών, σε βάρος πραγματοποίησης της θεραπείας της».

Οι σπουδαστές ζητούν ειδικά μέτρα και τηλεκπαίδευση για τις σπουδάστριες που θέλουν να ολοκληρώσουν την κατάρτισή τους, να μην κοπεί κανείς και να παρθούν ουσιαστικά μέτρα προστασίας από την πανδημία στις σχολές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ