ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Μάρτη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διυπουργική «εξέταση» της «Αθήνα 2004»

Με την παρουσίαση του έργου της «Αθήνα 2004» και του προγραμματισμού της και τη συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αναλώθηκε η χτεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής στο Μέγαρο Μαξίμου.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υφυπουργού Τύπου αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης, κατά τη δίωρη συνεδρίαση, η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου, παρουσίασε το επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρίας για τη διεξαγωγή των Αγώνων. «Αναπτύξαμε τα 30 προγράμματα σε όλους τους τομείς», δήλωσε η Γ. Αγγελοπούλου μετά τη συνεδρίαση, ενώ γνωστοποίησε πως ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την έδρα της «Αθήνα 2004» το επόμενο διάστημα.

Κυβερνητικές πηγές έλεγαν ότι ο Κ. Σημίτης ρώτησε την Γ. Αγγελοπούλου, αν μπορούν να επιτευχθούν όσα παρουσιάζει και κατά πόσο είναι εφικτό να συνταχθεί ένα ενιαίο στρατηγικό σχέδιο με τις δράσεις της κυβέρνησης και της «Αθήνα 2004». Οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι ο πρωθυπουργός είπε ότι και τα προγράμματα της «Αθήνα 2004» υπόκεινται στον έλεγχο της διυπουργικής, ερμηνεύοντας αυτή την παρέμβαση ως απάντηση στα όσα «διαρρέονται» το τελευταίο διάστημα από την Οργανωτική Επιτροπή, περί καθυστερήσεων στις δράσεις των υπουργείων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο Τηλ. Χυτήρης είπε: «Ολοι θέλουμε να κατασκευαστούν τα έργα σε σύντομο χρόνο και όχι μόνο η κ. Αγγελοπούλου».

Πληροφορίες από την «Αθήνα 2004» ανέφεραν ότι η Γ. Αγγελοπούλου παρουσίασε τον οικονομικό απολογισμό της εταιρίας για το 2000 και τον προϋπολογισμό για το 2001. Συγκεκριμένα, τα έσοδα για το 2000 έφτασαν τα 20 δισ. δρχ. και τα έξοδα τα 11 δισ. δρχ., ενώ για το 2001 τα έσοδα θα φτάσουν τα 85 δισ. δρχ. και τα έξοδα τα 60 δισ. δρχ.

Μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής έγινε συνάντηση των Κ. Σημίτη, Γ. Αγγελοπούλου και Ε. Βενιζέλου, με αντικείμενο το νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού που θα κατατεθεί στη Βουλή εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου. Το νομοσχέδιο ρυθμίζει θέματα χωροθετήσεων, απαλλοτριώσεων, αρχαιολογικών ερευνών κλπ. Οπως δήλωσε ο Ε. Βενιζέλος, τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί το όνομα του νέου διευθύνοντος συμβούλου της «Αθήνα 2004».

Συλλαλητήριο εργαζομένων στους δήμους

Συλλαλητήριο κόντρα στην αντεργατική κυβερνητική πολιτική διοργανώνουν οι εργαζόμενοι 17 δήμων της Αττικής, την Τρίτη 6 Μάρτη, στις 6 το απόγευμα, στην πλατεία Κάνιγγος.

Σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό, των σωματείων που διοργανώνει την κινητοποίηση, σημειώνει ότι η κυβέρνηση με βάση τις κατευθύνσεις και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης στα πλαίσια της ΟΝΕ ετοιμάζει νέα επίθεση στην κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό και στο χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η έκτακτη απασχόληση ολοένα και διευρύνεται, ενώ η πλήρης ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων ολοένα και συρρικνώνεται. Το Συντονιστικό εκφράζει την ανάγκη αντίστασης όλων των εργαζομένων στα σχέδια αυτά της κυβέρνησης και τη συναινετική λογική της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ όπως προκύπτει από το λεγόμενο κοινωνικό διάλογο. Ακόμη το Συντονιστικό απευθύνει κάλεσμα στους εργαζόμενους στους δήμους να συμμετάσχουν μαζικά στο συλλαλητήριο που διοργανώνει το ΠΑΜΕ στις 14 Μάρτη στο Πεδίον του Αρεως, ενώνοντας τη φωνή τους με τους εργαζόμενους και των άλλων κλάδων.

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι του Δήμου Καματερού προχωρούν σε 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την Τετάρτη 7 Μάρτη, διαμαρτυρόμενοι για τη μη καταβολή των μισθών τους από τη δημοτική αρχή. Οι εργαζόμενοι του δήμου έχουν να πληρωθούν εδώ και πέντε μήνες, με αποτέλεσμα - όπως σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους - να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης αυτοί και οι οικογένειές τους.

Δικομματική η ευθύνη της εγκατάλειψης του ΟΣΕ

Παρέμβαση του βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Γκατζή σε Επερώτηση βουλευτών της ΝΔ

Η απαξίωση του ΟΣΕ ξεκίνησε εδώ και αρκετά χρόνια από τους εκπροσώπους του δικομματισμού, οι οποίοι, υπηρετώντας διάφορα συμφέροντα, δεν έκαναν τίποτα για τον εκσυγχρονισμό του.

Αυτό τόνισε χτες στη Βουλή, παρεμβαίνοντας σε Επερώτηση βουλευτών της ΝΔ ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής και, φέρνοντας ένα παράδειγμα της εγκατάλειψης, είπε ότι σε πρόσφατη επισκευή της γραμμής στην Τρίπολη ανακαλύφθηκε ότι οι ράγες της χρονολογούνταν από το 1914.

Η πολιτική επιλογή της εγκατάλειψης, είπε, επιβλήθηκε από συμφέροντα των αυτοκινητοβιομηχάνων και των «πετρελαιάδων», την ίδια στιγμή που θα μπορούσαν να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις, που μέσα από ένα γενικότερο σχεδιασμό θα οδηγούσαν στην αναβάθμιση του ΟΣΕ.

Σχολιάζοντας τα όσα ισχυρίζονται οι εκπρόσωποι του δικομματισμού για την ενίσχυση του ΟΣΕ από κονδύλια της ΕΕ, υπογράμμισε ότι αυτά επενδύονται μόνο στον κεντρικό άξονα Πάτρα - σύνορα, επειδή αυτό ακριβώς βολεύει την ΕΕ, αφού για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι για τη διακίνηση των προϊόντων της. Αποτέλεσμα, είπε, είναι να εγκαταλείπονται οι περιφερειακές γραμμές και να προετοιμάζεται το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Επειδή, κατέληξε, οι συγκοινωνίες έχουν κοινωνικό χαρακτήρα, αυτό που χρειάζεται είναι η δημιουργία ενός ενιαίου δημόσιου φορέα, μέσα στον οποίο κύριο ρόλο μπορεί να έχει ο σιδηρόδρομος, που έχει διεθνώς αποδειχθεί ως το φθηνότερο και ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
Προτάσεις για την ανάπλαση Αγ. Διονυσίου Δραπετσώνας

Σοβαρές ενστάσεις προβάλλει το ΔΣ του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ) ως προς την εξαγγελία του Δήμου Δραπετσώνας, που αναφέρεται στη συνολική ανάπλαση της περιοχής Αγίου Διονυσίου.

Παρότι ο Δήμος δημοσιοποίησε την απόφασή του για εκπόνηση μελέτης με θέμα τη συνολική αξιοποίηση έκτασης 8.000 τ.μ. και τη διατύπωση οικονομικών μεγεθών για την αποκατάσταση των 150 νοικοκυριών που συμπεριλαμβάνονται στα συγκεκριμένα κτίρια, ο ΣΑΔΑΣ - ΠΕΑ επισημαίνει τα εξής:

Α. Η έννοια της «ανάπλασης» πρέπει να έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο, κυρίως όταν αναφέρεται σε αρχιτεκτονική του Μοντέρνου Κινήματος και ειδικότερα σε δείγματα κοινωνικής κατοικίας. Η απάλειψη της ιστορίας της πόλης και η εξαφάνιση αντιπροσωπευτικών δειγμάτων αυτής της περιόδου, στις σημερινές ιδίως συνθήκες, αποτελεί μείζον θέμα, για το οποίο οφείλει να υπάρξει συγκεκριμένη άσκηση πολιτικής.

Β. Το όλο «εγχείρημα», συνυπολογίζοντας τις θέσεις πολλών φορέων, πρέπει να τεθεί σε νέα και προωθητική βάση, με σημείο εκκίνησης τη διενέργεια ενός πολεοδομικού - αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για την ευρύτερη περιοχή μελέτης και τα συγκεκριμένα κτίρια.

Γ. Προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να διατυπωθούν τεχνικές προδιαγραφές με οικονομοτεχνικά στοιχεία που θα καθορίσουν τους όρους της ανάπλασης. Ταυτόχρονα, η σχέση του ΟΤ με την ευρύτερη περιοχή του Δήμου, η σχέση πλήρων - κενών, η ένταξη οργανωμένου πράσινου, τα τεχνικά ζητήματα σε σχέση με την επανάχρηση των κατοικιών, πρέπει να αποτελέσουν προσδιοριστικά στοιχεία του προγράμματος.

«Συμπερασματικά - τονίζει ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων - η αντιμετώπιση όλων αυτών των προβλημάτων πρέπει να ενταχθεί σε μια πλήρη και ενιαία μελετητική διεργασία, διά μέσου της οποίας θα υποδειχθούν οι προσφορότερες και αρτιότερες επιλύσεις, με σεβασμό στην ιστορία του τόπου».

ΟΣΥΠΑ
Μήνυση για το αεροδρόμιο των Σπάτων

Μηνυτήρια αναφορά κατέθεσαν χτες στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ο πρόεδρος και τα μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), όπου καταγγέλλουν ότι το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων δεν πληροί τους όρους ασφάλειας των πτήσεων και δε θα πρέπει να λειτουργήσει στις 28 του Μάρτη.

Η ΟΣΥΠΑ σημειώνει ότι υπάρχουν λειτουργικά και επιχειρησιακά προβλήματα, τα οποία προκύπτουν από τους επίσημους ελέγχους που διενήργησε η ΥΠΑ, ενώ ζητάει από τον εισαγγελέα να διερευνήσει αυτές τις καταγγελίες και να προχωρήσει στην άσκηση διώξεων, εφόσον συντρέχουν λόγοι.

Τα σημαντικότερα προβλήματα κατά την ΟΣΥΠΑ είναι τα εξής: Δεν έχουν εγκατασταθεί φώτα στα φυσικά και τεχνικά εμπόδια που βρίσκονται εντός του αεροδρομίου, γεγονός που θα δημιουργήσει προβλήματα στις νυχτερινές πτήσεις, δεν έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία οι δοκιμές εξοπλισμού αεροναυτιλίας, δεν έχουν εγκατασταθεί στο νέο αεροδρόμιο το ραντάρ καιρού, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συστήματα ασφάλειας των πτήσεων, οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης είναι κατά 15 εκατοστά ψηλότεροι σε σχέση με το υπόλοιπο έδαφος που περιβάλλει τους τροχοδρόμους και αυτό δεν είναι σύμφωνο με τα στάνταρ ασφαλείας των διεθνών αεροπορικών οργανισμών.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σύσκεψη για τις αστικές συγκοινωνίες

Παράταση μέχρι τις 30 του Μάρτη πήρε τελικά η μετεγκατάσταση των αφετηριών των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από την πλατεία Δικαστηρίων, παρά τους έντονους διαξιφισμούς και τις αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε εκπροσώπους του Δήμου Θεσσαλονίκης, του ΟΑΣΘ και περιφερειακών δημάρχων, που εκδηλώθηκαν στη χτεσινή ειδική σύσκεψη στην αίθουσα του Νομαρχιακού Συμβουλίου, το οποίο συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του νομάρχη Θεσσαλονίκης, Κ. Παπαδόπουλου.

Η έντονη συζήτηση κατέληξε τελικά στη συμβιβαστική πρόταση που πρότειναν ο νομάρχης και ο Σ. Βούγιας, συντάκτης της σχετικής μελέτης για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Η πρόταση προβλέπει τη δημιουργία δύο επιτροπών (μια για τα ανατολικά και μια για τα δυτικά προάστια) από παράγοντες της ΤΑ και ειδικούς, που για διάστημα τριών βδομάδων θα παρακολουθήσουν και θα καταγράψουν τις αδυναμίες του σημερινού συστήματος με τους σταθμούς μετεπιβίβασης. Τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν θα μελετηθούν για τη λήψη της τελικής απόφασης. Αν στο μεταξύ χρειαστεί να μετακινηθούν τα λεωφορεία σε άλλη προσωρινή αφετηρία, να εξεταστεί η περίπτωση του χώρου των πανεπιστημίων για τα λεωφορεία των ανατολικών προαστίων και η Δωδεκανήσου για τα λεωφορεία των δυτικών συνοικιών.

Μέχρι το τέλος Μάρτη, πάντως, πρέπει να έχουν μεταφερθεί οι αφετηρίες από την πλατεία Δικαστηρίων, δεδομένου ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης έχει ήδη προχωρήσει στις εργασίες ανάπλασης της πλατείας, που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλη.

Δημοσιοποιήθηκαν χτες τα αποτελέσματα των εκλογών που έγιναν την Τετάρτη 28 Φλεβάρη στον Πανελλήνιο Σύλλογο Διπλωματούχων Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών.

Τα αποτελέσματα είναι τα εξής: «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» 5,6% (έδρα 1), ΠΑΣΚ 52% (έδρες 6), ΔΚΜ 22,8% (έδρες 2), «Δημοκρατικό Κίνημα» 12,6% (έδρα 1) και «Συσπείρωση Αριστερών τοπογράφων» 5,8% (έδρα 1).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ