ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Ιούνη 1997
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκλογές - "σταυροδρόμι" στο ΣΑΤΑ

Την ψήφο των ιδιοκτητών ταξί διεκδικεί η "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία", επισημαίνοντας ότι τα επόμενα δυο χρόνια θα είναι σταθμός για τον κλάδο και γι' αυτό πρέπει να αναδειχτεί αγωνιστική διοίκηση στο Συνδικάτο

Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, με πολλά και σοβαρά προβλήματα για χιλιάδες επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί, διεξάγονται από αύριο Σάββατο μέχρι και την ερχόμενη Τρίτη, 10 Ιούνη 1997, εκλογές για την ανάδειξη νέας ηγεσίας στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Οι κάλπες ανοίγουν αύριο στις 8 π.μ. στο θέατρο "Περοκέ" (πλατεία Καραϊσκάκη) και κλείνουν στις 8 μ.μ. την ερχόμενη Τρίτη. Δικαίωμα ψήφου έχουν, περίπου, 12.000 ιδιοκτήτες ταξί - μέλη του Συνδικάτου.

Οι εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ) - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ - επισημαίνουν την κρισιμότητα των εκλογών και υπογραμμίζουν ότι από το εκλογικό αποτέλεσμα θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό αν θα βγει ο κλάδος από το αδιέξοδο και την καταστροφή, που τον έχουν οδηγήσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η "συμβιβασμένη ηγεσία του Συνδικάτου". Γι' αυτό οι κομμουνιστές ιδιοκτήτες ταξί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην "επόμενη μέρα" των εκλογών, θεωρώντας ότι αν τα αποτελέσματα είναι παρόμοια με εκείνα του 1995, τότε θα συνεχιστεί η κοροϊδία και ο εμπαιγμός του κλάδου, ενώ το μεροκάματο θα γίνεται όλο και πιο "πικρό" για χιλιάδες επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί.

Σε ανακοίνωση της παράταξης, αναφέρεται ότι τα επόμενα δυο χρόνια θα είναι σταθμός για τον κλάδο και γι' αυτό απαιτείται απ' αυτές τις εκλογές ν' αναδειχτεί αγωνιστική διοίκηση στο Συνδικάτο, η οποία αταλάντευτα θα εναντιώνεται στην πολιτική λιτότητας και αυταρχισμού, που οδηγεί τον κλάδο στην εξαφάνιση. Ψήφος στις παρατάξεις ΔΑΚ - ΜΜΕ (πρόσκειται στη ΝΔ), "Ενιαίο Ενωτικό - Τομή" (επικεφαλής Μαν. Μπαντουράκης), "Νέες Δυνάμεις" (παραφυάδα στο χώρο της ΝΔ) και ΠΑΣΚΕΤ (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ), σημαίνει "μέλλον χωρίς αύριο", επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της ΕΠΣ και καλούν τους ιδιοκτήτες ταξί να ενισχύσουν με την ψήφο τους την παράταξη και να καταδικάσουν τις δυνάμεις του "συμβιβασμού και της υποταγής", ανοίγοντας, παράλληλα, το δρόμο για την αγωνιστική υπεράσπιση του κλάδου.

Οι θέσεις

Οι θέσεις της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" για την επαύριο των εκλογών, επικεντρώνονται σε τρεις ενότητες: Δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας ταξί, περιορισμός στη φορολογία του κλάδου, υπεράσπιση του μεταφορικού έργου. Οσον αφορά το κόστος λειτουργίας, η ΕΠΣ προτείνει:

  • Να μειωθεί κατά 50% ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα και σε πρώτη φάση να "παγώσουν", με προοπτική να μειωθούν, οι τιμές των ανταλλακτικών, λιπαντικών, ελαστικών κλπ.
  • Να μπει φραγμός στις υπερβολικές απαιτήσεις των ασφαλιστικών εταιριών και να εξασφαλιστούν πραγματικές αποζημιώσεις σε ζημιές και μεροκάματα.
  • Να θεσμοθετηθεί η ανά εξάμηνο αναπροσαρμογή του κομίστρου, σύμφωνα με τις πληθωριστικές πιέσεις της αγοράς.

Οσον αφορά τη φορολογία: Αύξηση του αφορολόγητου στα 3,8 εκατ. δρχ., που είναι το όριο φτώχειας για μια τετραμελή οικογένεια, χωρίς νέα αύξηση στο δηλωθέν εισόδημα του κλάδου. Να σταματήσει η είσπραξη του ΦΠΑ και να καταργηθούν το τεκμήριο στην αντικατάσταση του ταξί και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, με ελεύθερη ταξινόμηση αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας της τελευταίας τριετίας. Να μην καταβληθούν οι 400.000 δρχ. για τις ανέλεγκτες υποθέσεις της τελευταίας 10ετίας και να μην ισχύσει η συμφωνία κυβέρνησης και απερχόμενης διοίκησης ΣΑΤΑ για την επιβολή προστίμων στη μη τήρηση βιβλίων. Να μην επιβληθεί ο φόρος μεταβίβασης, γιατί είναι άδικος και εξοντωτικός για τον κλάδο. Για το μεταφορικό έργο, η ΕΠΣ προτείνει: Ελεύθερη κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, δημιουργία ειδικών χώρων στάθμευσης (πιάτσες), τεχνική και οικονομική υποστήριξη των ραδιοταξί και απαλλαγή τους από το ΦΠΑ, δάνεια για την αγορά καινούριου ταξί και έλεγχο στις υπηρεσίες και το κόστος που παρέχουν οι εταιρίες αυτοκινήτων. Για το ΤΣΑ προτείνεται η άμεση ενίσχυση του ταμείου με 10 δισ. δρχ. από τον κρατικό προϋπολογισμό, το "πάγωμα" των εισφορών και η θεσμοθέτηση αιρετής διοίκησης.

Τέλος, η ΕΠΣ ζητά ν' αλλάξουν οι διατάξεις του νόμου 1975/91 περί λαθρομετανάστευσης, που αφορούν τον κλάδο, να παραγραφούν οι ποινές και να σταματήσουν οι διώξεις κατά των ιδιοκτητών ταξί.

Δε συζητά με τους απεργούς ταχυδρόμους η κυβέρνηση!

Αποφεύγει ακόμα και να συζητήσει με τους ταχυδρόμους, που βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις, η κυβέρνηση, ενώ, κατά τ' άλλα, κόπτεται για τον περίφημο "κοινωνικό διάλογο". Αλλά φαίνεται ότι βολεύεται σε "διαλόγους" με σημαδεμένα χαρτιά, μέσω των οποίων θα αφαιρέσει εργατικά δικαιώματα, και όχι να συνομιλεί με απεργούς που διαδηλώνουν στους δρόμους της Αθήνας, για καλύτερες συνθήκες δουλιάς, όπως έκαναν χτες εκατοντάδες ταχυδρόμοι.

Ετσι, για άλλη μια φορά, όπως και πριν μερικές μέρες, οι αρμόδιοι της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών - αν και ενημερωμένοι - ήταν απόντες από το υπουργείο. Οι εκπρόσωποι του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας και Νομού Αττικής κατήγγειλαν τη στάση της ηγεσίας του υπουργείου και ανανέωσαν το "ραντεβού" τους για τις 12 Ιούνη. Τη μέρα αυτή και την επομένη, όπως και στις 17 και 18 του μήνα, οι ταχυδρόμοι θα επαναλάβουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

Στη χτεσινή συγκέντρωση στην αίθουσα Ηπειρωτών που προηγήθηκε της πορείας στο υπουργείο, τα μέλη του ΔΣ ενημέρωσαν τους ταχυδρόμους για την αδιάλλακτη στάση που έδειξε η Διοίκηση των ΕΛΤΑ, στην τελευταία συνάντηση που είχαν μαζί της. Υπογράμμισαν, μάλιστα, πως όσο η Διοίκηση και η κυβέρνηση δεν προχωρούν στη συμπλήρωση των 200 κενών θέσεων στη διανομή και στην αύξηση των τομέων της διανομής, τα ΕΛΤΑ θα συνεχίζουν να μην ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους απέναντι στον πολίτη, ενώ έτσι θα ενισχύεται η δραστηριότητα και τα κέρδη των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών.

Και χτες, δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας, η συμμετοχή στην απεργία ήταν σε υψηλά ποσοστά, ενώ συνδικαλιστές εκτιμούν ότι καθολική θα είναι συμμετοχή των ταχυδρόμων στις δύο νέες 48ωρες που αποφάσισαν, μια και τα αιτήματα που διατυπώνουν είναι τα "ελάχιστα" και συνδέονται με την ύπαρξη ή όχι του δημόσιου ταχυδρομείου. Στη συγκέντρωση, μίλησαν οι πρόεδροι του ΕΚΑ και της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, Γρ. Φελώνης και Φ. Θωμάς, αντίστοιχα, και εξέφρασαν τη συμπαράσταση των δύο συνδικαλιστικών φορέων στον αγώνα των ταχυδρόμων.

ΣΥΝΕΛ
"Εξυγίανση" ... μετά απολύσεων

24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία πραγματοποίησαν χτες οι εργαζόμενοι

Αγώνα, ενάντια στη συρρίκνωση της δραστηριότητας της Συνεταιριστικής Εταιρείας Λιπασμάτων (ΣΥΝΕΛ) και στην επιχειρούμενη μείωση του προσωπικού της, ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι, πραγματοποιώντας χτες 24ωρη πανελλαδική προειδοποιητική απεργία.

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι για τους εργαζόμενους της ΣΥΝΕΛ, αφού η διοίκηση της εταιρίας αποφάσισε μια βδομάδα πριν τη λήξη της θητείας της, στις 8 του Μάη, την άμεση μείωση του προσωπικού κατά 35 άτομα (σε σύνολο 128), εφαρμόζοντας το 2% των απολύσεων από τον Αύγουστο. Επίσης αποφάσισε την κατάργηση των περιφερειακών υπηρεσιών της ΣΥΝΕΛ σε Θεσσαλία και Κρήτη και να εφαρμόσει το 2% από τον Ιούνιο. Η απόφαση αυτή της διοίκησης της ΣΥΝΕΛ πάρθηκε στα πλαίσια... των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η εταιρία και των εντολών της ΑΤΕ για "εξυγίανση".

Το ουσιαστικό πρόβλημα όμως είναι η πολιτική ενίσχυσης του ιδιωτικού τομέα, που ακολουθεί η κυβέρνηση, η οποία ήρθε να δέσει με την απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ για απελεύθερωση της αγοράς λιπασμάτων και είχε ως αποτέλεσμα η ΣΥΝΕΛ να χάσει το μισό περίπου από την πίτα της αγοράς λιπασμάτων, σε όφελος των ιδιωτών εμπόρων. Το ίδιο σενάριο εκτυλίσσεται και με τις 4 κρατικές λιπασματοβιομηχανίες, τις οποίες η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει, να συρρικνώσει και να πουλήσει ό,τι απομείνει στους ιδιώτες, ανοίγοντας το δρόμο για την κυριαρχία των πολυεθνικών και στην αγορά λιπασμάτων, στα πλαίσια πάντα των αποφάσεων της ΕΕ.

Μοίρασαν τις καρέκλες στην ΠΑΣΕΓΕΣ

Μοιράστηκαν χτες οι καρέκλες στην ΠΑΣΕΓΕΣ και την αναπαυτική πολυθρόνα του προέδρου θα συνεχίσει να τη ζεσταίνει ο Ν. Λιόλιος. Τις υπόλοιπες θέσεις, στην τυπική διαδικασία εκλογής προεδρείου, που έγινε χτες στην ΠΑΣΕΓΕΣ, κατέλαβαν: Ο Τζ. Καραμίχας α αντιπρόεδρος, Μιχ. Βουμβουλάκης β αντιπρόεδρος, Φ. Λίτσος γ. γραμματέας και Δ. Βεργόπουλος ταμίας. Η εκλογή του προεδρείου στο ΔΣ της ΠΑΣΕΓΕΣ προαποφασίστηκε στα επιτελεία του ΠΑΣΟΚ, εν μέσω μακρόσυρτων καυγάδων και εσωκομματικών εκβιασμών. Με βάση πληροφορίες οι αντιμαχόμενες πλευρές συμφώνησαν να μοιραστεί η θέση του προέδρου, για να μη μείνει κανένας παραπονεμένος. Ετσι ο Ν. Λιόλιος θα παραμείνει στη θέση του προέδρου για 1,5 χρόνο και τον υπόλοιπο 1,5 χρόνο σειρά αναμένεται να πάρει ο Τζ. Καραμίχας. Ολο το ενδιαφέρον τους, δηλαδή, εξαντλήθηκε στην "καρεκλομαχία", αλλά για τα αγροτικά προβλήματα ούτε λόγος...

"Βουνό" οι απλήρωτες επιδοτήσεις

Σοβαρά προβλήματα και μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των επιδοτήσεων δημιουργεί η αποδιοργάνωση της Διεύθυνσης Διαχείρισης Αγορών Γεωργικών Προϊόντων (ΔΙΔΑΓΕΠ) του υπουργείου Γεωργίας, που είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών του υπουργού Γεωργίας Στ. Τζουμάκα.

Για το θέμα της καθυστέρησης των επιδοτήσεων, εξέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας ο σύνδεσμος εξαγωγέων νωπών φρούτων και λαχανικών. Οπως αναφέρεται στο ψήφισμα, η ΔΙΔΑΓΕΠ καθυστερεί πάνω από 18 μήνες την καταβολή των εξαγωγικών επιδοτήσεων, που το ύψος τους ξεπερνά τα 10 δισ. δραχμές. Η κατάσταση αυτή, επισημαίνουν οι εξαγωγείς νωπών οπωροκηπευτικών, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, αφού: Μειώνεται η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών, καθώς αυξάνεται το κόστος παραγωγής. Καθυστερεί η πληρωμή των παραγωγών και πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις οδηγούνται σε πλήρες οικονομικό αδιέξοδο και χρεοκοπία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ