Την ψήφο των ιδιοκτητών ταξί διεκδικεί η "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία", επισημαίνοντας ότι τα επόμενα δυο χρόνια θα είναι σταθμός για τον κλάδο και γι' αυτό πρέπει να αναδειχτεί αγωνιστική διοίκηση στο Συνδικάτο
Σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο, με πολλά και σοβαρά προβλήματα για χιλιάδες επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί, διεξάγονται από αύριο Σάββατο μέχρι και την ερχόμενη Τρίτη, 10 Ιούνη 1997, εκλογές για την ανάδειξη νέας ηγεσίας στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).
Οι κάλπες ανοίγουν αύριο στις 8 π.μ. στο θέατρο "Περοκέ" (πλατεία Καραϊσκάκη) και κλείνουν στις 8 μ.μ. την ερχόμενη Τρίτη. Δικαίωμα ψήφου έχουν, περίπου, 12.000 ιδιοκτήτες ταξί - μέλη του Συνδικάτου.
Οι εκπρόσωποι της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" (ΕΠΣ) - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ - επισημαίνουν την κρισιμότητα των εκλογών και υπογραμμίζουν ότι από το εκλογικό αποτέλεσμα θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό αν θα βγει ο κλάδος από το αδιέξοδο και την καταστροφή, που τον έχουν οδηγήσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αλλά και η "συμβιβασμένη ηγεσία του Συνδικάτου". Γι' αυτό οι κομμουνιστές ιδιοκτήτες ταξί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην "επόμενη μέρα" των εκλογών, θεωρώντας ότι αν τα αποτελέσματα είναι παρόμοια με εκείνα του 1995, τότε θα συνεχιστεί η κοροϊδία και ο εμπαιγμός του κλάδου, ενώ το μεροκάματο θα γίνεται όλο και πιο "πικρό" για χιλιάδες επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί.
Σε ανακοίνωση της παράταξης, αναφέρεται ότι τα επόμενα δυο χρόνια θα είναι σταθμός για τον κλάδο και γι' αυτό απαιτείται απ' αυτές τις εκλογές ν' αναδειχτεί αγωνιστική διοίκηση στο Συνδικάτο, η οποία αταλάντευτα θα εναντιώνεται στην πολιτική λιτότητας και αυταρχισμού, που οδηγεί τον κλάδο στην εξαφάνιση. Ψήφος στις παρατάξεις ΔΑΚ - ΜΜΕ (πρόσκειται στη ΝΔ), "Ενιαίο Ενωτικό - Τομή" (επικεφαλής Μαν. Μπαντουράκης), "Νέες Δυνάμεις" (παραφυάδα στο χώρο της ΝΔ) και ΠΑΣΚΕΤ (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ), σημαίνει "μέλλον χωρίς αύριο", επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της ΕΠΣ και καλούν τους ιδιοκτήτες ταξί να ενισχύσουν με την ψήφο τους την παράταξη και να καταδικάσουν τις δυνάμεις του "συμβιβασμού και της υποταγής", ανοίγοντας, παράλληλα, το δρόμο για την αγωνιστική υπεράσπιση του κλάδου.
Οι θέσεις της "Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας" για την επαύριο των εκλογών, επικεντρώνονται σε τρεις ενότητες: Δραστική μείωση του κόστους λειτουργίας ταξί, περιορισμός στη φορολογία του κλάδου, υπεράσπιση του μεταφορικού έργου. Οσον αφορά το κόστος λειτουργίας, η ΕΠΣ προτείνει:
Οσον αφορά τη φορολογία: Αύξηση του αφορολόγητου στα 3,8 εκατ. δρχ., που είναι το όριο φτώχειας για μια τετραμελή οικογένεια, χωρίς νέα αύξηση στο δηλωθέν εισόδημα του κλάδου. Να σταματήσει η είσπραξη του ΦΠΑ και να καταργηθούν το τεκμήριο στην αντικατάσταση του ταξί και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, με ελεύθερη ταξινόμηση αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας της τελευταίας τριετίας. Να μην καταβληθούν οι 400.000 δρχ. για τις ανέλεγκτες υποθέσεις της τελευταίας 10ετίας και να μην ισχύσει η συμφωνία κυβέρνησης και απερχόμενης διοίκησης ΣΑΤΑ για την επιβολή προστίμων στη μη τήρηση βιβλίων. Να μην επιβληθεί ο φόρος μεταβίβασης, γιατί είναι άδικος και εξοντωτικός για τον κλάδο. Για το μεταφορικό έργο, η ΕΠΣ προτείνει: Ελεύθερη κυκλοφορία των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, δημιουργία ειδικών χώρων στάθμευσης (πιάτσες), τεχνική και οικονομική υποστήριξη των ραδιοταξί και απαλλαγή τους από το ΦΠΑ, δάνεια για την αγορά καινούριου ταξί και έλεγχο στις υπηρεσίες και το κόστος που παρέχουν οι εταιρίες αυτοκινήτων. Για το ΤΣΑ προτείνεται η άμεση ενίσχυση του ταμείου με 10 δισ. δρχ. από τον κρατικό προϋπολογισμό, το "πάγωμα" των εισφορών και η θεσμοθέτηση αιρετής διοίκησης.
Τέλος, η ΕΠΣ ζητά ν' αλλάξουν οι διατάξεις του νόμου 1975/91 περί λαθρομετανάστευσης, που αφορούν τον κλάδο, να παραγραφούν οι ποινές και να σταματήσουν οι διώξεις κατά των ιδιοκτητών ταξί.