ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Νοέμβρη 2007
Σελ. /32
Ναζιστικός σαδομαζοχισμός και ψηφιακή τεχνολογία!

Ο θυρωρός της νύχτας και ...άλλες ταινίες!

Θα ήταν, μάλλον, «ήσυχη» κινηματογραφικά η εβδομάδα (που ξεκινάει σήμερα με 4 νέες ταινίες), αν δε μας προέκυπτε η επανακυκλοφορία του «Θυρωρού της νύχτας», της Λιλιάνα Καβάνι. Πρόκειται για την ταινία που σήκωσε θύελλα συζητήσεων, καθώς προσπαθεί να «ερμηνεύσει» το ναζισμό (και) σαν σεξουαλική μαζοχιστική εκτροπή!

Μετά τον πολύ καλό «Θυρωρό», έρχεται το «εντυπωσιακό» δανέζικο αλληγορικό παραμύθι «Beowuf», του Ρόμπερτ Ζέμεκις. Πρόκειται, για μια τριών διαστάσεων ψηφιακή παραγωγή, που παρακολουθείται με ειδικά γυαλιά, σε «ειδικές» αίθουσες!

Το γαλλικό φιλμ «Η Οντέτ στα Αστρα», του Ερίκ - Εμανουέλ Σμιτ, κάνει φιλότιμες προσπάθειες να μας συγκινήσει. Πρόκειται για ένα χαμηλού προφίλ κοινωνικό δράμα με διάθεση κωμωδίας!

Και η εβδομαδιάτικη σκληρή δόση μας! Λέγεται «Η Εξόντωση» και είναι του Ράσελ Μάλκαχι. Είναι το τρίτο και το τελευταίο, μας υπόσχονται, μέρος της άγριας κινηματογραφικής σειράς «Resident Evil». Μακριά!

ΛΙΛΙΑΝΑ ΚΑΒΑΝΙ
Ο θυρωρός της νύχτας

Το «Θυρωρό της νύχτας» δεν ξέρεις πώς να τον μεταχειριστείς! Δεν είναι εύκολο για να τον προσεγγίσεις. Περπατάει πάνω σε μια τεντωμένη κλωστή. Με την ίδια ευκολία που μπορεί να γείρει αριστερά μπορεί να γείρει και δεξιά. Μπορεί να ιδωθεί σαν μια σκληρή καταγγελία του ναζισμού, μπορεί, όμως, να ιδωθεί και σαν προσπάθεια εξιλέωσής του! Δεν είναι λίγοι αυτοί που κατηγόρησαν την ταινία σαν φιλοναζιστική! Δεν είναι, όμως, λιγότεροι και αυτοί που την είδαν σαν καταγγελία.

Σαν κατασκευή, «Ο θυρωρός της νύχτας» παίρνει πολύ καλό βαθμό, και σε κάποιες σκηνές, σχεδόν, άριστα! Αριστα, σίγουρα, χωρίς καμία ένσταση, παίρνει στις ερμηνείες. Τόσο η Σαρλότ Ράμπλινγκ, όσο και ο Ντερκ Μπόγκαρντ είναι εξαιρετικοί. Σημείο αναφοράς στην ιστορία του κινηματογράφου! Και οι δυο «κεντάνε». Καταφέρνουν να μεταφέρουν με τον καλύτερο τρόπο όλα τα συναισθήματα που απαιτούν οι πολυδιάστατοι ρόλοι τους. Οι ερμηνείες τους είναι αληθινές δημιουργίες! Ολοι οι μεγάλοι ηθοποιοί του κόσμου ζηλεύουν την «τύχη» τους! Με το «Θυρωρό της νύχτας» και οι δυο άφησαν πίσω τους παρακαταθήκη για ερμηνεία σε ερωτικούς ρόλους. Μετά από αυτούς πολλοί προσπάθησαν να τους μιμηθούν. Πολλοί προσπάθησαν να τους αντιγράψουν. Οπως και να 'χει, πάντως, μετά από το «Θυρωρό της νύχτας», άνοιξε μια μεγάλη «φάμπρικα» ερωτισμού, ακραίου ερωτισμού, στον κινηματογράφο. Ακόμα και ταινίες πορνό τους μιμήθηκαν! Τους μιμήθηκε επίσης και η κορεσμένη ερωτικά αστική τάξη. Η οποία έβαλε στις βαριεστημένες καθημερινές ερωτικές επαφές της, στις στεγνές από αγάπη, από χυμούς και έρωτα καθημερινές ερωτικές επαφές της, πολλά αξεσουάρ, πολλές συμπεριφορές από την ταινία. Θα είδατε και εσείς στα διάφορα πορνομάγαζα (sex shop) ναζιστικές στολές, σήματα, μαστίγια κλπ.

Οι συζητήσεις, λοιπόν, οι αντικρουόμενες συζητήσεις, αρχίζουν όταν θα πάμε στο περιεχόμενο της ταινίας! Στην ιδεολογία της. Στην επίδρασή της πάνω στην κοινωνία. Εδώ, και αν ακόμα δεν ήταν στις προθέσεις της δημιουργού, ανοίγουν αρκετά παράθυρα, μπαίνει πολύς καπνός στο εσωτερικό. Το πάθος και η θυσία του ναζιστή - θυρωρού για τη γυναίκα, την οποία γνώρισε αθώο παιδί και τη μετέτρεψε σε ερωτικό τέρας, είναι τόσο μεγάλο και πειστικό που, τελικά, τον κάνει συμπαθή. Τέλος πάντων, μπορεί να τον κάνει συμπαθή! Και η ιστορία έδειξε πως όταν ο θεατής συμπαθεί τους ήρωες μιας ταινίας, στην ουσία ταυτίζεται μαζί τους! Και αυτό, όπως είναι φυσικό, δημιουργεί προβλήματα!

Εχει μόλις τελειώσει ο πόλεμος (δεκαετία του 1950). Η Βιέννη προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί. Στους δρόμους της κυκλοφορεί η καχυποψία. Πολλά ναζιστικά φαντάσματα κρύβονται πίσω από άλλα ονόματα και άλλες συμπεριφορές. Ο Μαξ, ένας υψηλόβαθμος αξιωματικός του γερμανικού στρατού είναι, πια, νυχτερινός θυρωρός σε ένα ξενοδοχείο. Αλλοι σύντροφοί του, όσοι δεν έφυγαν για τη Λατινική Αμερική, τη Νότια Αφρική και αλλού, κρύβονται κάτω από άλλες ιδιότητες! Ολοι τους ζούνε με την αγωνία της ανακάλυψης.

Κάποια μέρα, στη βάρδια του Μαξ, φτάνει στο ξενοδοχείο μια πανέμορφη γυναίκα με το διάσημο μαέστρο άντρα της. Ολη η επιφανειακή ηρεμία ανατρέπεται. Η νεαρή γυναίκα υπήρξε θύμα του θυρωρού. Μικρό κορίτσι ακόμα βρέθηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης που υπηρετούσε εκείνος. Την πήρε με τη βία κοντά του και τη μύησε στο σεξουαλικό σαδομαζοχισμό. Από αγνό ανθρώπινο πλάσμα τη μετέτρεψε σε ναζιστικό προϊόν.

Η μύηση στο σαδομαζοχισμό, στο χιτλερισμό, σε τελευταία ανάλυση, ήταν τόσο «επιστημονική», που το θύμα έφτασε στα όρια της ευχαρίστησης. Οπως ο σεξουαλικός σαδομαζοχισμός σιγά σιγά αποκόπτει το σαδομαζοχιστή από συγκεκριμένα πρόσωπα, από συγκεκριμένες σχέσεις, από έρωτα και αγάπη και τον κάνει ζώο, έτσι και ο ναζισμός σιγά σιγά μετατρέπει το ναζιστή σε ζώο. Ενα ζώο που για να επιβιώσει πρέπει να ζωοποιείται ακόμα περισσότερο καθημερινά. Να φτάνει στα όρια που έφτασε ο ναζισμός. Να είναι, πια, μια μηχανή βίας. Μια μηχανή βίας, που στο τέλος έφαγε και τον εαυτό της.

Η νεαρή γυναίκα, η οποία από την απελευθέρωσή της μέχρι τη συνάντησή της με τον Μαξ στο ξενοδοχείο της Βιέννης, έδειχνε να είχε επιστρέψει στη ζωή, να είχε γίνει πάλι ένας φυσιολογικός άνθρωπος. Μόλις, όμως, αντάμωσε το «δάσκαλό» της, το σαδομαζοχιστή ερωτικό της σύντροφο, τον παρτενέρ της, τελικά, υποτροπίασε! Εγκατέλειψε τον άντρα της και κλείστηκε μαζί του στο σπίτι του ναζιστή εραστή της, όπου ξαναδοκίμασαν την ηδονή στις ακραίες της διαστάσεις, μέχρι το θάνατο αυτή τη φορά!

Σας είπα, η ταινία θέλει πολύ προσοχή. Γιατί οι δυο ήρωες, με το πάθος τους, με την αγάπη τους, με τη θυσία τους τελικά, γίνονται συμπαθείς. Γιατί βλέπεις δυο ανθρώπους που αποφασίζουν να γίνουν πειραματόζωα, για να αποκαλύψουν το μέγεθος της ηδονής. Γιατί βλέπεις δυο άρρωστους ανθρώπους. Δυο θύματα...

Σχεδόν είμαι σίγουρος πως η Λιλιάνα Καβάνι έπεσε και αυτή θύμα της ίδιας ακραίας επιθυμίας. Ηθελε να αναζητήσει και να φτάσει στα ακραία ανθρώπινα ερωτικά όρια. Ηθελε να δει πώς ο άνθρωπος χάνει την ανθρωπιά του (και πόση από αυτή χάνει), όταν αναζητάει την ηδονή χωρίς να λαβαίνει υπόψη του άλλες, κάποιες από αυτές επίκτητες μεν αλλά αναγκαίες, παραμέτρους. Δε λαβαίνει υπόψη του τον έρωτα, την αγάπη, το σεβασμό κ.ά.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που έφερε τη δράση της ταινίας μέσα στην καρδιά του ναζισμού. Ακολουθώντας και αυτή τα βήματα του μαρκησίου Σαντ, έδωσε μεγάλη σημασία στο «ντεκόρ». Στα εμβλήματα! Εκείνος, ο Σαντ, εφεύρε μόνος του το ερωτικό σαδομαζοχιστικό περιβάλλον το οποίο ευνοεί το ζωώδη, το χυδαίο, τον ακραίο έρωτα. Εφτιαξε ένα σκοτεινό σκηνικό, το οποίο έντυσε ηχητικά με βρισιές και με άλλες χυδαίες λέξεις. Η Καβάνι βρήκε έτοιμο περιβάλλον! Το καλύτερο και σκοτεινότερο σαδομαζοχιστικό ντεκόρ που γνώρισε ποτέ ο κόσμος. Το ναζισμό. Και αυτό είναι από μόνο του μια καταγγελία!

Θεωρώ την ταινία, η οποία γυρίστηκε το 1974, αρκετά προφητική! Η Καβιάνι διαπίστωσε πως οι ναζί ήρωές της βρήκαν καινούριο περιβάλλον. Το απαραίτητο για την επιβίωσή τους σαδομαζοχιστικό ντεκόρ μεταφέρθηκε ατόφιο, όπως και άλλα πράγματα και συμπεριφορές επίσης, από το ναζισμό στην αναπτυγμένη καπιταλιστική κοινωνία που τον αντικατέστησε. Η βία, ο σαδομαζοχισμός, η χυδαιότητα, τα αποστειρωμένα άτομα, βρήκαν ιδανικό έδαφος. Οι δυο ήρωες της ταινίας μοιάζουν, πια, αθώοι μπροστά στις σημερινές ερωτικές ακρότητες! Μπροστά στα σημερινά ανθρώπινα κτήνη!

Παίζουν: Ντερκ Μπόγκαρντ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Φιλίπ Λεουά.

ΡΟΜΠΕΡΤ ΤΖΕΜΕΚΙΣ
Beowulf

Είναι που είναι οι σκανδιναβικοί μύθοι, τα σκανδιναβικά παραμύθια σκοτεινά και βίαια, πέφτουν και στα χέρια του εμπορικού κινηματογράφου, και ιδιαίτερα στα χέρια του αμερικάνικου εμπορικού κινηματογράφου, και απογίνονται! Ο Μπέουγουλφ είναι ένας γενναίος, πολύ γενναίος, αρχαίος πολεμιστής της Δανίας. Ο οποίος, με τη γενναιότητά του, έσωσε το βασίλειο της χώρας του από ένα δαιμονικό πλάσμα, το οποίο το απειλούσε με ολοσχερή καταστροφή!

Φυσικά όλα αυτά με το αζημίωτο! Ο γενναίος Μπέουγουλφ νικώντας το τέρας ανεβαίνει στο θρόνο. Αυτός ο αγνός αρχαίος Βίκινγκ βρίσκεται από τη μια στιγμή στην άλλη με αμύθητα πλούτη, με παλάτια, με γυναίκα, με ερωμένη, με υπηκόους, με δόξα! Θα αντέξει στους πειρασμούς ή θα μετατραπεί και ο ίδιος σε τέρας;

Ο μύθος αυτός, ο οποίος είναι το αρχαιότερο σωζόμενο γραπτό αγγλικό επικό ποίημα, στηρίζεται σε ένα πολύ αρχαίο σκανδιναβικό επικό παραμύθι. Ο Μπέουγουλφ πέρασε στα αγγλικά γράμματα και έγινε παγκόσμια γνωστός από Εγγλέζους καλόγερους του 7ου αιώνα (οι μόνοι που ήξεραν γράμματα εκείνοι την εποχή). Οι καλόγεροι, όπως ήταν φυσικό, το «στρογγύλεψαν» (κατά το - τρέχον - δοκούν). Σε κάποια στιγμή της ταινίας γίνεται και αναφορά, ακροθιγώς βέβαια, για τον χριστιανισμό. Το χριστιανισμό ο οποίος είχε εισαχθεί και στην Αγγλία και αγωνιζόταν για να καθιερωθεί. Οι Εγγλέζοι γραμματιζούμενοι καλόγεροι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην καθιέρωση. (Αντιλαμβάνεστε τι «ιστορία» μαθαίνουμε από γραπτά καλογέρων)!

Οι παραγωγοί της ταινίας, όπως ακριβώς έκαναν και οι καλόγεροι του 7ου περίπου αιώνα, στρογγύλεψαν, κατά το δικό τους δοκούν, και για τις απαιτήσεις της νέας τεχνολογίας, με την οποία γύρισαν την ταινία, το αγγλικό, δανέζικης προέλευσης, επικό αυτό ποίημα. Το στρογγύλεψαν και το έφεραν στα μέτρα της τρισδιάστατης ψηφιακής τεχνολογίας. Το έκαναν με άλλα λόγια, ένα πολυτελές και ακριβό, κατά κάποιο τρόπο, video game. Ξέρετε, αυτά τα σατανικά ηλεκτρονικά παιχνίδια που αγοράζετε, χωρίς περίσκεψη, για τα παιδιά σας (πολλοί και για τον εαυτό σας). Ετσι βλέπουμε τέρατα να πετάνε, ανθρώπους να αιωρούνται, ουρανοί να ανεβοκατεβαίνουν, μεγάλες καταστροφές, «απίθανα» πράγματα!

Αν πάτε στον κινηματογράφο, και σας συστήνω για εμπειρία να πάτε, θα δείτε την ταινία με γυαλιά και σε ειδική αίθουσα! Οταν λέμε ειδική, εννοούμε αίθουσα που οι μηχανές προβολής της διαθέτουν ειδικό φακό. Ο φακός από τη μια μεριά, τα γυαλιά από την άλλη, η ψηφιακή επεξεργασία της ταινίας (πέρασαν τους ηθοποιούς στα κομπιούτερ και τους έκαναν ψηφιακούς ανθρώπους), θα σας «προσφέρουν» μια «πρωτόγνωρη» εμπειρία! Στην οθόνη θα συμβαίνουν πολλά φυσικά (κινηματογραφικά) και άλλα τόσα αφύσικα (κινηματογραφικά) πράγματα.

Οι εικόνες του Μπέουγουλφ προβάλλονται με ειδικό δυνατό ψηφιακό προβολέα, με γρηγορότερη ταχύτητα (114 καρέ στο δευτερόλεπτο) από την κανονική ταινία (24 καρέ το δευτερόλεπτο). Ο θεατής χωρίς να το αντιλαμβάνεται απόλυτα, αλλά νιώθει κάτι να τον «ανησυχεί», βλέπει διαφορετικά πράγματα με το ένα μάτι και διαφορετικά με το άλλο! Αυτή η κατάσταση δημιουργεί την αίσθηση του βάθους (η τρίτη διάσταση). Μαζί με το βάθος, αυτή η τεχνική δημιουργεί και την αίσθηση ότι οι ήρωες της ταινίας, οι χώροι, τα πράγματα, κυκλοφορούν γύρω σου και ότι και εσύ είσαι μέρος αυτής της κίνησης!

Ολα αυτά καλά και άγια, εμένα, πάντως, δε με εντυπωσίασαν. Δεν ευχαριστήθηκα την ιστορία, το μύθο, το επικό ποίημα. «Κοιτούσα» την τεχνολογία, η οποία δεν ήταν καθόλου διακριτική, και δεν μπορούσα να επικοινωνήσω συναισθηματικά με τους ήρωες και τα δρώμενα. Είμαι σχεδόν σίγουρος πως αυτή η τεχνολογία, μέχρι να δημιουργηθεί ο νέος, ο ψηφιακός άνθρωπος (αν το επιτρέψουμε αυτό), δε θα «πιάσει». Τα video game θα γυρίσουν στη θέση τους και ο κινηματογράφος στις αίθουσες!

Παίζουν: Ρέι Γουίνστοουν, Aντονι Χόπκινς, Τζον Μάλκοβιτς, Ρόμπιν Ράιτ Πεν, Μπερντάν Γκλισόν κ.ά.

Τρεις σπάνιες ταινίες

«Ο άνθρωπος από το Λονδίνο» του Μπέλα Ταρ
«Ο άνθρωπος από το Λονδίνο» του Μπέλα Ταρ
Τρεις εξαιρετικοί δημιουργοί, τρεις σπάνιες ταινίες. Ρόι Αντερσον, «Εσείς οι ζωντανοί», Αλεξάντερ Σοκούροφ, «Αλεξάνδρα» και Μπέλα Ταρ, «Ο άνθρωπος από το Λονδίνο».

Η σχεδόν φτωχή κινηματογραφική βδομάδα (22-28 του Νοέμβρη), με εξαίρεση τον «Θυρωρό», ξαφνικά, την τελευταία στιγμή στην κυριολεξία, πλούτισε με τρεις πανέμορφες ταινίες. Βέβαια, θα μπείτε στον κόπο να πάτε μέχρι την Καλλιθέα (κινηματογράφος «Αφαία»). Αν έχετε αντοχή, μπορεί να δείτε και τις τρεις ταινίες την ίδια μέρα, καθώς παίζονται η μια κοντά στην άλλη: «Αλεξάνδρα» 18.30, «Εσείς οι ζωντανοί» 20.30, «Ο άνθρωπος από το Λονδίνο» 22.30.

  • «Αλεξάνδρα»: Μια γιαγιά, η μάνα Ρωσία, στην καρδιά του πολέμου στην Τσετσενία. Μια σπάνια ταινία με μια σπάνια ερμηνεία (Γκαλίνα Βισνέφσκαγια).
  • «Εσείς οι ζωντανοί»: Μια σοβαρή μελέτη, με κωμικό τρόπο, πάνω στον άνθρωπο και στη συμπεριφορά του. Ενα εξαιρετικό κοινωνικό σχόλιο. «Γιατί είστε τόσο λίγο γενναιόδωροι απέναντι στους άλλους και κυρίως απέναντι στον εαυτό σας;».
  • «Ο άνθρωπος από το Λονδίνο»: Ο φορμαλισμός στα ακραία του όρια. Μια «αστυνομική ταινία» με θαυμάσιες σουρεαλιστικές εικόνες. Ενας ξεχωριστός κινηματογράφος (ακόμα και όταν διαφωνείς μαζί του).
«Αλεξάνδρα» του Αλεξάντερ Σοκούροφ
«Αλεξάνδρα» του Αλεξάντερ Σοκούροφ
ΕΡΙΚ ΕΜΑΝΟΥΕΛ ΣΜΙΤ
Η Οντέτ στα άστρα

Ακόμα και η διστακτική, η ανολοκλήρωτη και χαμηλών τόνων «Οντέτ» είναι πιο κινηματογράφος από τον ψηφιακό Μπέουγουλφ. Εδώ παρακολουθείς μια ανθρώπινη ιστορία με ανθρώπους! Μπορεί να μην εκφράζουν απόλυτα και πειστικά τα συναισθήματά τους, τις επιθυμίες τους, τις αγωνίες τους, όμως, έστω και μετ' εμποδίων, παράγουν συγκίνηση.

Η Οντέτ είναι η γυναίκα της διπλανής πόρτας! Μια σαραντάχρονη καθημερινή γυναίκα. Τίποτα γύρω της, στο σπίτι της, στη ζωή της, στο εσωτερικό της, δεν είναι τέτοιο που να τη σηκώνει στα σύννεφα. Είναι χήρα και ζει με τα δυο της παιδιά (ένα αγόρι και ένα κορίτσι). Για να επιβιώσει και για να συντηρήσει, ως ένα σημείο, την οικογένειά της, εργάζεται σε ένα πολυκατάστημα!

Το ντεκόρ είναι έτοιμο. Λίγο να απελπιστεί η Οντέτ και βούλιαξε! Αμ, δε! Η Οντέτ δεν παραδόθηκε, δεν έχει διάθεση να παραδοθεί. Βρίσκει διέξοδο στο διάβασμα. Οχι, βέβαια, σε σοβαρή ανάγνωση. Φιλοσοφία, ιστορία, πολιτική, καλή έστω λογοτεχνία. Οχι! Η Οντέτ διαβάζει «ελαφρά» πράγματα, πράγματα ψεύτικα, πράγματα που δημιουργούνε συγγραφείς, που έχουν βαλθεί να απομακρύνουν τον κόσμο από την πραγματικότητα. Τα πράγματα αυτά δείχνουν να ανακουφίζουν. Καθώς σε πιάνουν με το απατηλό χέρι τους και σε παραμυθιάζουν. Σε απομακρύνουν, προς στιγμή, από το πρόβλημα.

Η Οντέτ έχει ερωτευτεί, χωρίς ποτέ να τον έχει συναντήσει, έναν τέτοιο συγγραφέα. Είναι ο συγγραφέας που με τα μελό αφηγήματά του, την αποσπά από τη στερημένη ζωή που βιώνει. Τον έχει ερωτευτεί και για τη χαρά που της δίνει, αλλά και γιατί πιστεύει πως αυτός ο άνθρωπος, το πρότυπό της, έχει βρει τον τρόπο να είναι ευτυχισμένος. Οταν βέβαια από σύμπτωση θα τον συναντήσει και θα τον γνωρίσει, θα διαπιστώσει πόσο κενός είναι και αυτός και τα αφηγήματά του. Αυτή, τελικά, είναι, στην πραγματικότητα, πολύ πιο δυνατή. Και το αποδεικνύει! Παρότι τον έχει ερωτευτεί, τον στέλνει πίσω στη γυναίκα του, εκεί που ανήκει!

Εγώ σας τα περιγράφω σωστότερα! Η ταινία έχει αδυναμίες! Είναι «λαογραφική», εξωτερική. Πλησιάζει τα πράγματα τόσο όσο να μην τη βλάψουν και να μην τα βλάψει. Δε θέλει να μπήξει κανένα μαχαίρι σε καμία πληγή. Λέει εδώ είμαι, αλλά δε λέει τι θα κάνει. Ολα, μα στ' αλήθεια όλα, τα περνάει χωρίς να βραχεί! Ακόμα και το ομοφυλόφιλο παιδί της, την ομοφυλοφιλία γενικά, τα αντιμετωπίζει σαν να μην έχουν κάποια αξία. Και αυτό, βέβαια, την αποδυναμώνει!

Λυπήθηκα βλέποντας την ταινία, γιατί ενώ διαπίστωσα ότι το θέμα ήταν εκεί, απουσίαζε, σχεδόν παντελώς, η κριτική ματιά. Ελειπε η καλλιτεχνική ευθύνη! Γι' αυτό, τελικά, η κινηματογραφική Οντέτ, μοιάζει να κάνει ένα μικρό ταξίδι και να ξαναγυρίζει στη φωλιά της. Στην οθόνη θα μείνει μόνο μια τρύπα!

Παίζουν: Κατρίν Φρο, Αλμπέρτ, Ντιποντέλ, Ζακ Βεμπέρ, Φαμπρίς Μουργκιά, Ζουλιέν Φριζό, Λοράνς Αμελιό.

ΡΑΣΕΛ ΜΑΛΚΑΧΙ
Η εξόντωση

Πολλές φορές αναρωτιέμαι μην τυχόν και είμαι άδικος! Επειδή δε μ' αρέσουν εμένα οι ταινίες βίας, ακόμα και αυτές που «κρύβονται», τάχα μου, πίσω από την «περιπέτεια» ή την «κωμωδία» ή και, πολύ περισσότερο, τον «χαβαλέ», γίνομαι υποκειμενικός και κρίνω άδικα! Μήπως είμαι υπερβολικός, όταν λέω «μακριά», όπως έγραψα στην εισαγωγή μου για την «Εξόντωση».

Ομως, στο «θεό» σας! Γιατί να ξοδέψει κάποιος έστω και πενήντα πολύτιμα λεπτά ή να σπαταλήσει έστω και μισή πολύτιμη ώρα, για να μπει στον κινηματογράφο και να παρακολουθήσει ένα ανόητο κορίτσι, την Αλίς, να πυροβολεί με τεράστια πιστόλια, προς όλες τις κατευθύνσεις, να γεμίζει η οθόνη πτώματα; Εχει αυτό κάποια αξία; Είναι αυτό κινηματογράφος; Δε μιλώ για τέχνη! Λέω, απλώς, κινηματογράφος! Εστω εμπορικός κινηματογράφος. Διασκευαστικός κινηματογράφος!

Αυτά, λοιπόν! Η «Εξόντωση» είναι η τρίτη ταινία με το αυτό περιεχόμενο. Ενα ξανθό, νομίζω, κορίτσι, μετά την καταστροφή του Raccoon City, της πόλης που βρίσκεται ανάμεσα στην έρημο της Νεβάδα και στα συντρίμμια του Λας Βέγκας, ανακαλύπτει, τελικά, πως δεν είναι η μόνη που επέζησε της καταστροφής! Συγκεντρώνει τους διασωθέντες, η πασιονάρια, και μαζί τους ρίχνεται πάνω στα ζόμπι. Είναι τόση και τέτοια η τόλμη της, που ακόμα και τα ζόμπι την ικετεύουν να τα λυπηθεί!

Καλή διασκέδαση και χαιρετίσματα! Εγώ, πάντως, σας προειδοποίησα!

Παίζουν: Μίλα Γιόβοβιτς, Οντίντ Φερ, Ασαντί!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ