Τέσσερα χρόνια συμπληρώνονται αύριο, από τη μέρα που ο Μέμος Μακρής "έφυγε" από κοντά μας. Ηταν στις 25 Μάη 1993, όταν ο μεγάλος μας γλύπτης και αγωνιστής άφηνε την τελευταία του πνοή.
"Ζωντανό" τον κρατούν στη μνήμη μας τα δεκάδες γλυπτά του. Γλυπτά που κλείνουν μέσα τους την καρδιά του και τις δικές μας ελπίδες. Εργα με πανανθρώπινες αξίες, χωρίς σύνορα και εποχή. Στιγμές δημιουργίας, που κλείνουν μέσα τους τον πόνο και τις χαρές ολόκληρου του αιώνα μας. Το Μνημείο του Μαουτχάουζεν "Προς τιμή των Θυμάτων",το μνημείο της "Διεθνούς Ταξιαρχίας",το μνημείο της "Απελευθέρωσης",το γνωστό ηρωικό"κεφάλι", που φιλοτέχνησε και δώρισε στη μνήμη των πεσόντων του Πολυτεχνείου,η "προτομή του Λένιν" που δώρισε στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και κοσμεί το αίθριο του κτιρίου της Κεντρικής Επιτροπής.Το μνημείο που συμβολίζει την Αμαλιάδα - "μάνα" του Νίκου Μπελογιάννη,το οποίο κοσμεί πλατεία της πόλης, είναι έργα αδιάβλητα από το χρόνο. Η επιβλητική μορφή του Μ. Μακρή, η αποφασιστική ματιά του, τα γιγάντια χέρια που σμίλεψαν "αυτό τον κόσμο τον μικρό τον μέγα", θα μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας. Θα τον θυμόμαστε πάντα.
Τέσσερα χρόνια συμπληρώνονται αύριο, από τη μέρα που ο Μέμος Μακρής "έφυγε" από κοντά μας. Ηταν στις 25 Μάη 1993, όταν ο μεγάλος μας γλύπτης και αγωνιστής άφηνε την τελευταία του πνοή.
"Ζωντανό" τον κρατούν στη μνήμη μας τα δεκάδες γλυπτά του. Γλυπτά που κλείνουν μέσα τους την καρδιά του και τις δικές μας ελπίδες. Εργα με πανανθρώπινες αξίες, χωρίς σύνορα και εποχή. Στιγμές δημιουργίας, που κλείνουν μέσα τους τον πόνο και τις χαρές ολόκληρου του αιώνα μας. Το Μνημείο του Μαουτχάουζεν "Προς τιμή των Θυμάτων",το μνημείο της "Διεθνούς Ταξιαρχίας",το μνημείο της "Απελευθέρωσης",το γνωστό ηρωικό"κεφάλι", που φιλοτέχνησε και δώρισε στη μνήμη των πεσόντων του Πολυτεχνείου,η "προτομή του Λένιν" που δώρισε στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας και κοσμεί το αίθριο του κτιρίου της Κεντρικής Επιτροπής.Το μνημείο που συμβολίζει την Αμαλιάδα - "μάνα" του Νίκου Μπελογιάννη,το οποίο κοσμεί πλατεία της πόλης, είναι έργα αδιάβλητα από το χρόνο. Η επιβλητική μορφή του Μ. Μακρή, η αποφασιστική ματιά του, τα γιγάντια χέρια που σμίλεψαν "αυτό τον κόσμο τον μικρό τον μέγα", θα μείνουν χαραγμένα στη μνήμη μας. Θα τον θυμόμαστε πάντα.
Από τις εκθέσεις που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες σημειώνουμε:
Από τις εκθέσεις που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες σημειώνουμε:
Σχέδια σε μολύβι, παστέλ, δοκίμια, χαρακτικά, προπλάσματα, περιλαμβάνει η έκθεση "Οπως στο εργαστήριο",που φιλοξενείται στην οδό Δροσοπούλου 133 (Κυψέλη). Παρουσιάζουν έργα τους οι: Χαράλαμπος Δαραδήμος, Λίτσα Μαρτζούκου, Ταγιάρ Ερέν, Εφη Μάνου, Μιχάλης Παπαδάκης.Η έκθεση λειτουργεί μόνο Σάββατα και Κυριακές (11πμ - 10μμ). Στον ίδιο χώρο, κάθε Πέμπτη γίνονται συγκεντρώσεις - συζητήσεις. Οι καλλιτέχνες παρουσιάζουν και αναλύουν τη δουλιά τους και αναφέρονται σε ζητήματα της θεωρίας της τέχνης. Στις 29 Μάη (9μ.μ.) η ζωγράφος Λίτσα Μαρτζούκου,θα μιλήσει για τη δουλιά της. Ακολουθεί συζήτηση.
Την καινούρια ζωγραφική της, παρουσιάζει από τη Δευτέρα η Ντόρα Αντωνιάδου,στην "Εκφραση" (Μεταξά και Φοίβης 11, Γλυφάδα). Πρόκειται για σειρά έργων, όπου συνυπάρχουν η αφαίρεση και η εικονικότητα. Η εκρηκτική χρωματική γκάμα προβάλλει τις φιγούρες και τις μετουσιώνει σε άυλα αντικείμενα. Οπως σημειώνεται στον κατάλογο "Η παντοδυναμία της μουσικής μεταμορφώνεται σε χορευτικότητα κίνησης, σε μυστηριακό ρυθμό, που κάνει τις γυναικείες μορφές της Ντ. Αντωνιάδου να πάλλονται, να ζητούν να απογειωθούν, δίχως να αγνοούν τη σκοτεινή όψη του κόσμου". Διάρκεια μέχρι τις 14 Ιουνίου.
Σχέδια σε μολύβι, παστέλ, δοκίμια, χαρακτικά, προπλάσματα, περιλαμβάνει η έκθεση "Οπως στο εργαστήριο",που φιλοξενείται στην οδό Δροσοπούλου 133 (Κυψέλη). Παρουσιάζουν έργα τους οι: Χαράλαμπος Δαραδήμος, Λίτσα Μαρτζούκου, Ταγιάρ Ερέν, Εφη Μάνου, Μιχάλης Παπαδάκης.Η έκθεση λειτουργεί μόνο Σάββατα και Κυριακές (11πμ - 10μμ). Στον ίδιο χώρο, κάθε Πέμπτη γίνονται συγκεντρώσεις - συζητήσεις. Οι καλλιτέχνες παρουσιάζουν και αναλύουν τη δουλιά τους και αναφέρονται σε ζητήματα της θεωρίας της τέχνης. Στις 29 Μάη (9μ.μ.) η ζωγράφος Λίτσα Μαρτζούκου,θα μιλήσει για τη δουλιά της. Ακολουθεί συζήτηση.
Την καινούρια ζωγραφική της, παρουσιάζει από τη Δευτέρα η Ντόρα Αντωνιάδου,στην "Εκφραση" (Μεταξά και Φοίβης 11, Γλυφάδα). Πρόκειται για σειρά έργων, όπου συνυπάρχουν η αφαίρεση και η εικονικότητα. Η εκρηκτική χρωματική γκάμα προβάλλει τις φιγούρες και τις μετουσιώνει σε άυλα αντικείμενα. Οπως σημειώνεται στον κατάλογο "Η παντοδυναμία της μουσικής μεταμορφώνεται σε χορευτικότητα κίνησης, σε μυστηριακό ρυθμό, που κάνει τις γυναικείες μορφές της Ντ. Αντωνιάδου να πάλλονται, να ζητούν να απογειωθούν, δίχως να αγνοούν τη σκοτεινή όψη του κόσμου". Διάρκεια μέχρι τις 14 Ιουνίου.
Δυναμικό "παρών", έδωσαν χτες το πρωί έξω από το υπουργείο Παιδείας, γονείς και σπουδαστές, "επιτυχόντες αλλά μη εισακτέοι" των εξετάσεων του Σεπτεμβρίου 1996 στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.Με ένα δικό τους πρωτότυπο τρόπο, με ένα εικαστικού τύπου χάπενινγκ - βαμμένα τα χέρια τους - διαμαρτυρήθηκαν, αυτή τη φορά στην Αθήνα, για τον πολύμηνο εμπαιγμό τους. Για την εννιάμηνη ταλαιπωρία τους, για την αδιαφορία των υπευθύνων - υπουργείου και Σχολής - που μήνες τώρα δε δίνουν λύση, κατά παράβαση του νόμου, και αρνούνται την εγγραφή των 35 επιτυχόντων, με αποτέλεσμα να θεωρείται χαμένο το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
"Και ανοιχτά Πανεπιστήμια και οι επιτυχόντες έξω",έγραφε το κεντρικό πανό της χτεσινής συγκέντρωσής τους. "Να δώσουν χρήματα για τη Σχολή","Πολιτισμός χωρίς τέχνη δεν υφίσταται",ήταν μερικές από τις φράσεις που ακούγονταν από τους συγκεντρωμένους.
Με "απώντα" τον υπουργό Παιδείας, η Συντονιστική Επιτροπή των σπουδαστών, άφησε στη γραμματεία του υπουργείου - για μια ακόμη φορά - υπόμνημα, περιμένοντας τηλεφωνική απάντηση τη Δευτέρα. Σημειώνουμε ότι οι 35 επιτυχόντες έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο Επικρατείας και η προσφυγή τους - μετά από αναβολή - πρόκειται να συζητηθεί στις 2 του Ιούνη.
Από την Αρτέμιδα, τη Θεά του κυνηγιού, είναι εμπνευσμένη η εικαστική εκδήλωση του Κώστα Τσόκλη,(28/5 - 30/6) στο "Μύλο" της Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια των εκδηλώσεων της "Πολιτιστικής". Με το στοιχείο του αιφνιδιασμού, ο δημιουργός επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα με παραδοσιακούς και μη ζωγραφικούς τρόπους. "Πρωταγωνίστριά" του, ένα κορίτσι με το όνομα της αρχαίας Θεάς, θα ξαφνιάσει το κοινό, παράλληλα με τις εικαστικές εγκαταστάσεις, κατασκευές, χάπενινγκ, αυτοσχεδιασμούς, video art και άλλες δράσεις, με σημείο αναφοράς την Αρτέμιδα.
Δυναμικό "παρών", έδωσαν χτες το πρωί έξω από το υπουργείο Παιδείας, γονείς και σπουδαστές, "επιτυχόντες αλλά μη εισακτέοι" των εξετάσεων του Σεπτεμβρίου 1996 στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.Με ένα δικό τους πρωτότυπο τρόπο, με ένα εικαστικού τύπου χάπενινγκ - βαμμένα τα χέρια τους - διαμαρτυρήθηκαν, αυτή τη φορά στην Αθήνα, για τον πολύμηνο εμπαιγμό τους. Για την εννιάμηνη ταλαιπωρία τους, για την αδιαφορία των υπευθύνων - υπουργείου και Σχολής - που μήνες τώρα δε δίνουν λύση, κατά παράβαση του νόμου, και αρνούνται την εγγραφή των 35 επιτυχόντων, με αποτέλεσμα να θεωρείται χαμένο το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
"Και ανοιχτά Πανεπιστήμια και οι επιτυχόντες έξω",έγραφε το κεντρικό πανό της χτεσινής συγκέντρωσής τους. "Να δώσουν χρήματα για τη Σχολή","Πολιτισμός χωρίς τέχνη δεν υφίσταται",ήταν μερικές από τις φράσεις που ακούγονταν από τους συγκεντρωμένους.
Με "απώντα" τον υπουργό Παιδείας, η Συντονιστική Επιτροπή των σπουδαστών, άφησε στη γραμματεία του υπουργείου - για μια ακόμη φορά - υπόμνημα, περιμένοντας τηλεφωνική απάντηση τη Δευτέρα. Σημειώνουμε ότι οι 35 επιτυχόντες έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο Επικρατείας και η προσφυγή τους - μετά από αναβολή - πρόκειται να συζητηθεί στις 2 του Ιούνη.
Από την Αρτέμιδα, τη Θεά του κυνηγιού, είναι εμπνευσμένη η εικαστική εκδήλωση του Κώστα Τσόκλη,(28/5 - 30/6) στο "Μύλο" της Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια των εκδηλώσεων της "Πολιτιστικής". Με το στοιχείο του αιφνιδιασμού, ο δημιουργός επιχειρεί να προσεγγίσει το θέμα με παραδοσιακούς και μη ζωγραφικούς τρόπους. "Πρωταγωνίστριά" του, ένα κορίτσι με το όνομα της αρχαίας Θεάς, θα ξαφνιάσει το κοινό, παράλληλα με τις εικαστικές εγκαταστάσεις, κατασκευές, χάπενινγκ, αυτοσχεδιασμούς, video art και άλλες δράσεις, με σημείο αναφοράς την Αρτέμιδα.