ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Γενάρη 1999
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Σε αγώνα επιβίωσης

Νέο κύκλο κινητοποιήσεων εξαγγέλλουν τα σωματεία ενάντια στην πολιτική οριστικής διάλυσης της Ζώνης. Μόνιμα χαρακτηριστικά παίρνει η ανεργία και η ανέχεια

"Επί ποδός" βρίσκονται οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, για να αποτρέψουν το "λουκέτο" που σχεδιάζει να τοποθετήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σ' αυτόν το μοναδικό μεγάλο οικονομικό πνεύμονα ολόκληρης της περιοχής του Πειραιά και έναν από τους λιγοστούς της χώρας. Την έναρξη των νέων αγώνων, θα σημάνει η συγκέντρωση που έχουν προγραμματίσει από κοινού και τα 8 σωματεία της Ζώνης την ερχόμενη Πέμπτη, 14 του μήνα, στις 6 το απόγευμα, στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά.

Το πλήρες πρόγραμμα των αγωνιστικών τους κινητοποιήσεων, καθώς και συγκεκριμένα στοιχεία που αποκαλύπτουν τα σχέδια της κυβέρνησης για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία στην Ελλάδα, οι διοικήσεις των 8 σωματείων της Ζώνης θα τα παρουσιάσουν με κοινή συνέντευξη Τύπου αύριο Τετάρτη, στις 12.30 το μεσημέρι στο ΕΚ Πειραιά.

"Ολες οι κυβερνητικές δεσμεύσεις για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη μένουν στα χαρτιά. Οχι μόνο δεν πάρθηκαν ουσιαστικά μέτρα για την αναβάθμιση της Ζώνης, για να μπουν δουλιές, για να αυξηθεί η απασχόληση, για την ουσιαστική κάλυψη των ανέργων, για την επίλυση των συνταξιοδοτικών αιτημάτων, αλλά, αντίθετα, οι εξαγγελίες για μέτρα "απόσυρσης" εργαζομένων και το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, στοχεύουν στην οριστική διάλυση της Ζώνης",επισημαίνεται σε χτεσινή κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν τα οχτώ σωματεία των εργαζομένων της Ζώνης.

Τα οχτώ σωματεία, δίνοντας και μια "γεύση" των στοιχείων που θα παρουσιάσουν στην αυριανή συνέντευξη Τύπου, σημειώνουν ότι η κυβέρνηση και οι μηχανισμοί της υπονομεύουν με όλα τα μέσα που διαθέτουν τις επισκευές, μετασκευές, κατασκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και στα άλλα ναυπηγεία, με αποτέλεσμα η ανεργία και η ανέχεια να παίρνουν μόνιμο χαρακτήρα. "Αυτή η κατεύθυνση και η πολιτική της κυβέρνησης - συνεχίζει η ανακοίνωση - είναι απόλυτα εναρμονισμένη με ισχυρά μονοπωλιακά συμφέροντα γερμανικών ναυπηγείων, που θέλουν να πάρουν το σύνολο των κατασκευών των ελληνόκτητων πλοίων".

Τα σωματεία καλούν όλους τους εργατοτεχνίτες και τους ανέργους της Ζώνης σε συστράτευση για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στη δουλιά, για τη διάσωση του κλάδου.

"Φουντάρουν" τη ΔΑΝΕ

Αποκλείεται έμμεσα πλην σαφώς η εταιρία από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη χορήγηση αδειών σκοπιμότητας στη γραμμή Πειραιά - Δωδεκανήσου

Σήμανε χτες και επίσημα το τέλος της "Δωδεκανησιακής Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας"!Χτες από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοινώθηκε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη χορήγηση αδειών σκοπιμότητας σε επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία για να δρομολογηθούν στη γραμμή Πειραιά - Δωδεκανήσου.Οι απαιτήσεις που θέτει το υπουργείο φωτογραφίζουν τους "εκλεκτούς" "Μινωικές Γραμμές",Π. Παναγόπουλος,Στρίντζης και Αγούδημος, που καιρό τώρα "καραδοκούσαν" να αρπάξουν αυτή την ακτοπλοϊκή γραμμή που αποτελεί "χρυσωρυχείο". Η ΔΑΝΕ και οι 4.800 μικρομέτοχοι αποτελούν τα πρώτα θύματα του αγώνα δρόμου στον οποίο έχουν επιδοθεί οι ακτοπλοϊκές εταιρίες ενόψει της άρσης του καμποτάζ.

Στο κείμενο της "πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος" προβλέπεται: "Τα πλοία θα πρέπει να πληρούν κατ' ελάχιστον", μεταξύ άλλων, τα εξής χαρακτηριστικά στοιχεία: Ηλικία μικρότερη ή ίση των δέκα ετών από το έτος καθέλκυσης, ταχύτητα μεγαλύτερη ή ίση των είκοσι κόμβων (περίπου 20 μίλια), μεταφορική ικανότητα 1.200 και 600 κλίνες. Μεταφορική ικανότητα 250 αυτοκίνητα και φορτηγά, αυξημένες ελιχτικές ικανότητες. Οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων θα πρέπει να αναφέρουν τα κύρια χαρακτηριστικά του πλοίου, την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν και να συνοδεύονται με οικονομοτεχνική μελέτη "στην οποία θα αποδεικνύεται - όπως αναφέρεται - η βιωσιμότητα της επένδυσης".

Υποτίθεται ότι στο διαγωνισμό μπορεί να λάβει μέρος και η ΔΑΝΕ, όμως τα όσα απαιτούνται δεν της δίνουν τη δυνατότητα, που σημαίνει ότι "βγαίνει από τη μέση". Να σημειωθεί ότι η χαριστική βολή στη ΔΑΝΕ δόθηκε το Δεκέμβρη, όταν το ΛΕΡΟΣ,ένα από τα τέσσερα πλοία της, κάηκε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά. Από την επομένη κιόλας άρχισαν οι απανωτές συναντήσεις του υπουργού Στ. Σουμάκη με εφοπλιστές. Τελευταία ήταν αυτή του υπουργού με τον Περικλή Παναγόπουλο,πλοιοκτήτη των "SYPERFAST FERRIES"...

Αυτή την περίοδο βρίσκονται σε κίνηση δύο πλοία της ΔΑΝΕ. Το τρίτο, το ΠΑΤΜΟΣ,βρίσκεται ακινητοποιημένο, καθώς δεν έχει τα κεφάλαια για να το επισκευάσει. Επιπλέον, σήμερα το μεσημέρι θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΑΤ,για να εξετάσει και την υπόθεση της ΔΑΝΕ, της οποίας οι οφειλές προς το Ταμείο ξεπερνούν το ένα δισεκατομμύριο!

ΕΟΤ
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις

Τη συμπαράσταση του ΚΚΕ εξέφρασε ο Μήτσος Κωστόπουλος, μιλώντας με τους εργαζόμενους του Οργανισμού

Το ΚΚΕ υποστηρίζει τα αιτήματα και τους αγώνες των εργαζομένων, των οποίων τα δικαιώματα θίγονται από την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της υποβάθμισης του δημοσίου. Αυτό τόνισε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος,ο οποίος επισκέφθηκε χτες τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), όπου συνεχίζεται η απεργία διαρκείας των υπαλλήλων ενάντια στα τελευταία Προεδρικά Διατάγματα προς υλοποίηση του νόμου ξεπουλήματος των σημαντικότερων αρμοδιοτήτων του Οργανισμού.

Στο μεταξύ, ο Σύλλογος Υπαλλήλων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού επέδωσε στην υπουργό Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου υπόμνημα με τις θέσεις και τις προτάσεις του επί των πρόσφατων ΠΔ, αναφέροντας ότι οι κινητοποιήσεις θα ανασταλούν υπό την προϋπόθεση ότι θα ανασταλεί και η προώθηση των ΠΔ και θα αρχίσει ουσιαστικός διάλογος για τα θέματα του τουρισμού.

Ειδικότερα, στο υπόμνημα μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι με τα συγκεκριμένα ΠΔ:

  • Πολυδιασπάται το ενιαίο του φορέα άσκησης της διοικητικής λειτουργίας στο χώρο του τουρισμού (ΕΟΤ), με αποτέλεσμα να καθίσταται ανέφικτη η εφαρμογή εθνικής στρατηγικής.
  • Καταστρατηγούνται ή υποβαθμίζονται καίριες αρμοδιότητες του ΕΟΤ χωρίς να προβλέπεται ο φορέας άσκησης αυτών.
  • Δε διασφαλίζονται τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα του συνόλου των εργαζομένων στον ΕΟΤ, η αναφορά στα οποία μέσα στα ΠΔ είναι πρόχειρη, αποσπασματική και επιλεκτική και επ' ουδενί λόγω δεν αποτελεί διασφάλιση του συνόλου των εργαζομένων.
Συγκέντρωση - προειδοποίηση λογιστών

Με συγκέντρωση στο θέατρο "Ακάδημος" χτες βράδυ, οι λογιστές και φοροτεχνικοί της Αθήνας διατράνωσαν την αντίθεσή τους με το ΠΔ 340/98 και το νόμο 2515/97, απαιτώντας την ακύρωσή τους και προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση, θα αναγκαστούν να μη συμπληρώσουν φέτος τις φορολογικές δηλώσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Οι Ομοσπονδίες Λογιστών και Φοροτεχνικών καταγγέλλουν ότι ο νόμος και το ΠΔ δεν είναι τίποτα άλλο παρά "πρόχειρα κατασκευάσματα με αλληλοσυγκρουόμενες διατάξεις", ενώ τονίζουν ότι η τυχόν εφαρμογή τους θα οδηγήσει στην αποδιοργάνωση του λογιστικού επαγγέλματος και θα θέσει εκτός επαγγέλματος χιλιάδες λογιστές που νόμιμα έως σήμερα ασκούσαν το επάγγελμα. Μιλώντας στους συγκεντρωμένους ο πρόεδρος της ΠΟΛ, Δ. Βαρελάς,κατάγγειλε την κυβέρνηση για αδιαλλαξία, αφού εμμένει στην εφαρμογή μέτρων που θα οδηγήσουν τους λογιστές μαζικά στην ανεργία. Ο συνδικαλιστής κατάγγειλε ότι ο νόμος 2515 και το ΠΔ 340/98 εντάσσονται στη γενικότερη πολιτική παρέμβασης κυβέρνησης και εργοδοσίας στην αγορά της εργασίας για ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, συμβάσεων και δικαιωμάτων.

Στη συγκέντρωση χαιρέτησε ο γεν. γραμματέας της ομοσπονδίας φοροτεχνικών Ν. Παπαδόπουλος,ενώ ο πρόεδρος της ΕΕΛΠ, Κ. Μπότσης εκδήλωσε τη συμπαράσταση του κλάδου στον αγώνα των μαθητών.

Μπροστά στις ευθύνες της η ΠΝΟ

Με φόντο τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, που ξεδιπλώνονται αυτή την περίοδο από τους ναυτεργάτες, για να υπερασπίσουν το δικαίωμα στην εργασία, ενάντια στο δουλεμπορικό κύκλωμα και τη "μαύρη εργασία", αύριο Τετάρτη στις 10 το πρωί συνεδριάζει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.Η Εκτελεστική Επιτροπή, ανάμεσα σε άλλα θέματα, θα εξετάσει τα μέχρι τώρα αποτελέσματα από τη δράση της Επιτροπής Ανέργων Ναυτεργατών και θα εκτιμήσει τα όσα αναφέρονται σε εγκύκλιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για τη δραστηριοποίηση επιβατηγών - τουριστικών κρουαζιερόπλοιων υπό κοινοτική σημαία στις εσωτερικές θάλασσες. Το δεύτερο θέμα αφορά τον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ, που έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Γενάρη.

Στη συνεδρίαση τόσο οι εκπρόσωποι των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, όσο και Επιτροπή των άνεργων ναυτεργατών που θα είναι "παρών", θα απαιτήσουν να καθοριστεί συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης αγωνιστικών - απεργιακών κινητοποιήσεων, με διεκδικητικό πλαίσιο, που να ανταποκρίνεται στα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών και που θα βάζει "φρένο" στην εφοπλιστική ασυδοσία. Το διεκδικητικό πλαίσιο που θα καταθέσουν περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Την κατάργηση μέτρων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που πετούν τους ναυτεργάτες έξω από τα καράβια, την άμεση απορρόφηση και την προστασία των ανέργων, την πάταξη του δουλεμπορικού κυκλώματος, τη ριζική αναδιοργάνωση του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας.Επίσης, την ανάκληση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που σπάει το καμποτάζ, την υπεράσπιση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, την υπεράσπιση και διεύρυνση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, τον καθορισμό των συντάξεων και όλων των επιδομάτων στο 80% του μισθού.

ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΠΡΙΝΟΥ
Απαίτηση η συνέχιση της λειτουργίας

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (του ανταποκριτή μας).-

Εκπρόσωποι της Παγκαβαλιώτικης Επιτροπής για τη συνέχιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων εξόρυξης πετρελαίου στον Πρίνο,αποτελούμενη από τη διοίκηση του σωματείου εργαζομένων στην ΕΠΒΑ και φορείς της Καβάλας, βρίσκεται στην Αθήνα, όπου σήμερα αναμένεται να έχουν συνάντηση με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης σχετικά με το μέλλον της ΕΠΒΑ. Ηδη η καναδέζικη πολυεθνική DENISON ανάγγειλε την οριστική αποχώρησή της από την περιοχή εκμετάλλευσης του Πρίνου και την απόλυση των 360 εργαζομένων στην επιχείρηση.

Σημειώνεται ότι η Εταιρία Πετρελαίων Βορείου Αιγαίου,η ΕΠΒΑ, που δημιουργήθηκε σαν ο εξειδικευμένος "εντολοδόχος" της DENISON, έχει στη δικαιοδοσία της τη θαλάσσια έκταση στα ανοιχτά του χωριού Πρίνος της Κεντρικής Θάσου. Για την υπόλοιπη ερευνητική περιοχή (Καβάλα και Αν. Θάσος) δημιουργήθηκε το 1998 μια δίδυμη ΕΠΕ - η εταιρία Πετρελαίων Θρακικού Πελάγους - που επίσης ελέγχεται από την καναδική πολυεθνική. Πριν αρχίσει τις δραστηριότητές της στη δεύτερη αυτή περιοχή η DENISON επιχειρεί να αποσπάσει παράλληλα την ελαχιστοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στα μελλοντικά έσοδα και τα κέρδη που θα προκύψουν αν το κοίτασμα αποδειχθεί "εμπορικά εκμεταλλεύσιμο".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ