ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Μάη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Φτιάχνουν λιμάνια - στρατόπεδα

Με τις ψήφους και των ευρωβουλευτών της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ εγκρίθηκε την Τρίτη η οδηγία για την «ενίσχυση της ασφάλειας των λιμανιών»

Τα «σύρματα ανίχνευσης» με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν μόνο η αρχή. Με τις ευλογίες της ΕΕ το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε πραγματικό γκέτο...
Τα «σύρματα ανίχνευσης» με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες ήταν μόνο η αρχή. Με τις ευλογίες της ΕΕ το λιμάνι του Πειραιά θα μετατραπεί σε πραγματικό γκέτο...
Σε στρατόπεδα όπου θα κυριαρχεί ο νόμος των εφοπλιστών και των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των μεταφορών, μετατρέπουν τα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ενωσης και κατά συνέπεια και της Ελλάδας! Την περασμένη Τρίτη 10 του Μάη, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, οι ευρωβουλευτές του Λαϊκού κόμματος, των Σοσιαλδημοκρατών, των Φιλελεύθερων και μαζί τους οι ευρωβουλευτές των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ, σαν γνήσιοι εκπρόσωποι του μεγάλου κεφαλαίου και με πρόσχημα την τρομοκρατία, ενέκριναν με την ψήφο τους οδηγία για την «ενίσχυση της ασφάλειας των λιμανιών». Αυτό πρακτικά μεταφράζεται ως εξής: Λιμάνια - γκέτο, σφοδρό πλήγμα σε συλλογικές και δημοκρατικές ελευθερίες ναυτεργατών και λιμενεργατών, ενίσχυση των κατασταλτικών μηχανισμών και ποιος ξέρει τι άλλο θα προκύψει στη συνέχεια.

Σε παρέμβαση - καταπέλτη που έκανε στη διάρκεια της συζήτησης ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας, επισήμανε ότι με την οδηγία αυτή εντείνεται η επίθεση της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κυβερνήσεων στους εργαζόμενους στα λιμάνια και στα καράβια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πολιτικοί υφιστάμενοι του κεφαλαίου ενέκριναν πρώτα τη συγκεκριμένη οδηγία για να αλυσοδέσουν ναυτεργάτες και λιμενεργάτες και στη συνέχεια, με την ψήφιση της δεύτερης οδηγίας που ήδη είναι έτοιμη «για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών» - με την οποία παραδίδονται στους ιδιώτες όλες οι υπηρεσίες του λιμανιού (όπως η φορτοεκφόρτωση) - να τους χτυπήσουν τα μισθολογικά, εργασιακά και κοινωνικοασφαλιστικά τους δικαιώματα.

«Το διευθυντήριο της ΕΕ, σημείωσε, γνωρίζει τη δύναμη των αγώνων των εργαζομένων στα λιμάνια, οι οποίοι το 2003 επέδρασαν καθοριστικά για να μην περάσει η αντεργατική οδηγία για την "απελευθέρωση της αγοράς λιμενικών υπηρεσιών". Για αυτό με πρόσχημα την τρομοκρατία θέτουν σε προτεραιότητα την έγκριση της οδηγίας για την ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας των λιμανιών, την επιβολή "γκετοποίησης", μηχανισμών παρακολούθησης και καταστολής στα λιμάνια και στα καράβια, με σκοπό να χτυπήσουν την πολιτική και συνδικαλιστική δράση των εργαζομένων, για να ανοίξει ο δρόμος για την πλήρη επιβολή των αντεργατικών μέτρων και το ξεπούλημα των λιμανιών». «Η εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης - συνέχισε - σιδερόφραξης των λιμανιών, η δημιουργία ειδικών δυνάμεων ξεκίνησε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ στη χώρα μας».

Ο ευρωβουλευτής επισήμανε ότι «αυτή η αντιλαϊκή πολιτική στο βαθμό που προωθείται θα έχει ακόμα πιο βαριές συνέπειες για τους εργαζόμενους στα λιμάνια. Θα δυσκολέψει παραπέρα τη σύνδεση των νησιών με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας και μεταξύ τους. Θα υπονομεύσει την αμυντική θωράκιση της χώρας» και υπογράμμισε: «Τα λιμάνια είναι τομέας στρατηγικής σημασίας, ο οποίος δεν πρέπει να αφεθεί στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου που δρα με μοναδικό κριτήριο την αύξηση του κέρδους».

Απευθύνοντας αγωνιστικό κάλεσμα στους εργαζόμενους στα λιμάνια και στους λιμενεργάτες, υπογράμμισε την ανάγκη «να συγκροτήσουν ενιαίο μέτωπο πάλης για να αποκρούσουν το ξεπούλημα των λιμανιών και να ανοίξουν μια νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής». «Το ΚΚΕ καταψηφίζει - ξεκαθάρισε - την αντιδραστική οδηγία για την ενίσχυση της ασφάλειας στα λιμάνια. Καλούμε τους εργαζόμενους να κλιμακώσουν τους αγώνες τους για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, για ριζικές αλλαγές, για λιμάνια που θα είναι λαϊκή περιουσία προς όφελος της λαϊκής ευημερίας».

ΙΚΑΡΙΑ - ΦΟΥΡΝΟΙ
Χρονίζουν τα προβλήματα στην Υγεία

Καμιά ουσιαστική απάντηση δεν έδωσε η κυβέρνηση στην Ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή

Αόριστα «θα» ήταν η μόνη απάντηση που εισέπραξε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Πατσιλινάκος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης Ερώτησής του στη Βουλή σχετικά με τις ελλείψεις σε νοσηλευτικό προσωπικό και τεχνολογικό εξοπλισμό στην Ικαρία. Απαντώντας ο υφυπουργός Υγείας, Αθ. Γιαννόπουλος, ανέφερε ότι «ένας μεγάλος αριθμός γιατρών είναι αυτή τη στιγμή υπό κρίση», παραθέτοντας στοιχεία εν εξελίξει διαγωνισμών, ενώ όπως ισχυρίστηκε, γίνεται επέκταση της πτέρυγας του νοσοκομείου της Ικαρίας.

«Αυτές οι ελλείψεις είναι πολλών ετών», επισήμανε, παίρνοντας το λόγο ο Γιάννης Πατσιλινάκος, θυμίζοντας πως «οι φορείς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση αγωνίζονται να βρουν και να φέρουν προσωπικό, να φτιαχτεί η υποδομή και να έλθει εξοπλισμός στο νησί, για να έχουν μια ικανοποιητική Υγεία. Είναι μια απαράδεκτη κατάσταση και δυστυχώς οι ελλείψεις φτάνουν το 50% των θέσεων που έχουν οι οργανισμοί. Ακόμα πρέπει να σας πω ότι δεν υπάρχει παιδίατρος, προσλήφθηκε παιδίατρος με σύμβαση μόνον για 4 μήνες».

Σχολιάζοντας την απάντηση του υφυπουργού δήλωσε ότι «υποσχέσεις έχουν δοθεί πάρα πολλές, αλλά αυτές οι υποσχέσεις δε λύνουν το πρόβλημα. Πιστεύω ότι με μεταθέσεις, με αποσπάσεις, με επίκουρους δε θα λυθεί το πρόβλημα. Εκείνο που διεκδικούν οι φορείς της Ικαρίας και των Φούρνων είναι να έχουμε μόνιμη εξασφάλιση αυτών των θέσεων».

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΝΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Στο Καπνεργατικό Μουσείο της Καβάλας

Το Καπνεργατικό Μουσείο στην Καβάλα θα επισκεφτεί η Γραμματεία Νέων του ΠΑΜΕ Θεσσαλονίκης την Κυριακή 15 Μάη. Λεωφορεία θα αναχωρήσουν από το άγαλμα Βενιζέλου στις 9 το πρωί, την Κυριακή 15 Μάη (τηλ. επικοινωνίας 6973777949).

Ερωτήματα του ΣτΕ για το «καμποτάζ»

Τρία ερωτήματα έστειλε το Συμβούλιο της Επικρατείας στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για την εφαρμογή του «καμποτάζ» (απελευθέρωση υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές). Η απελευθέρωση του «καμποτάζ» ως γνωστό επιβλήθηκε με το νόμο 2932/2001 και τα ερωτήματα που στάλθηκαν στο Δικαστήριο Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων αφορούν τον τρόπο αδειοδότησης των δρομολογιακών γραμμών, την απόλυτη απαγόρευση εκτέλεσης εσωτερικών δρομολογίων από πλοία που έχουν συμπληρώσει ηλικία 35 χρόνων και αν μπορεί να εφαρμοστεί το «καμποτάζ» πριν την 1.1.2004 (ημερομηνία που προβλεπόταν αρχικά η έναρξή του για τη χώρα μας). Στο ΣτΕ είχε προσφύγει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών κατά αποφάσεων που ρύθμιζαν ζητήματα διαδικαστικά για τους όρους δρομολόγησης των πλοίων.

Επιβλήθηκε πρόστιμο στην πλοιοκτήτρια εταιρία

Για τις 23 Σεπτέμβρη 2005 αναβλήθηκε χτες από το Μονομελές Αυτόφωρο Πλημμελειοδικείο Πειραιά η δίκη του πλοιάρχου Στάθη Στυλιανού, ο οποίος, την προηγούμενη Παρασκευή, παρά το εμπάργκο, προσέγγισε με το πλοίο «AEGEAN SUN» το λιμάνι της κατεχόμενης Αμμόχωστου. Ο πλοίαρχος έχει παραπεμφθεί στο Πειθαρχικό Συμβούλιο του Εμπορικού Ναυτικού και μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση θα του αφαιρεθεί η άδεια και το ναυτικό φυλλάδιο.

Επιπλέον από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ανακοινώθηκε χτες ότι στην πλοιοκτήτρια εταιρία του εφοπλιστή Κώστα Αγαπητού θα επιβληθεί πρόστιμο ύψους 5.200.000 ευρώ.

Μετά τον κατάπλου του πλοίου, κλιμάκιο από προσωπικό του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά επιβιβάστηκαν σ' αυτό, διενήργησαν ελέγχους και διαπίστωσαν αντικανονικότητες και ελλείψεις στο τομέα της ασφάλειας (ναυτιλιακό, μηχανοηλεκτρολογικό και τηλεπικοινωνιακό) καθώς επίσης και μη συμμόρφωση με απαιτήσεις της Διεθνής Σύμβασης MARPOL. Για τις παραπάνω παραβάσεις θα επιβληθούν στην πλοιοκτήτρια εταιρία αυστηρές διοικητικές κυρώσεις και το συνολικό ύψος των προστίμων ανέρχεται στο ποσό των 5,2 εκατομμυρίων ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ