Περισσεύουν και φέτος τα προβλήματα στα σχολεία, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσαν η ΑΣΓΜΕ και Ομοσπονδίες Γονέων
«Η χειρότερη σχολική χρονιά των τελευταίων δεκαετιών», ξεκίνησε τη Δευτέρα με τους εργαζόμενους - άνεργους γονείς να έχουν να αντιμετωπίσουν πέρα από τη δραματική πτώση του εισοδήματός τους και τη χειροτέρευση των όρων ζωής, τα προβλήματα υποδομών και στελέχωσης των σχολείων και τις νέες αναδιαρθρώσεις που έρχονται.
«Η φτώχεια, η ανεργία και η αμορφωσιά δεν είναι η μοίρα μας!». «Εδώ που φτάσαμε δεν μένει τίποτα άλλο από τον αγώνα», απαντούν η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) και οι Ομοσπονδίες Αθήνας, Πειραιά και Ανατολικής Αττικής που παρουσίασαν χτες κάποια ενδεικτικά στοιχεία της κατάστασης που διαμορφώνεται στα σχολεία. Κι αυτά είναι μόνο μια «σταγόνα στον ωκεανό», όπου πέρα από τα προβλήματα υποδομών και στελέχωσης, κυριαρχεί η υποβάθμιση της μόρφωσης και η ημιμάθεια του «νέου σχολείου».
Χαρακτηριστικά έδωσαν τα εξής στοιχεία:
Οι γονείς κατήγγειλαν ότι καλούνται να πληρώνουν και τα σχολικά βιβλία ξένων γλωσσών του Λυκείου και όσα επιπλέον του βασικού σχολικού βιβλίου (π.χ. τετράδια εργασιών, οπτικοακουστικό υλικό κλπ.) πλαισιώνουν το βασικό βιβλίο του μαθήματος. Μάλιστα, όπως κατήγγειλαν, στο 2ο Λύκειο Περάματος οι μαθητές κλήθηκαν να φέρουν 15 ευρώ στο σχολείο για τα ξενόγλωσσα βιβλία ενώ η εναλλακτική «λύση» ήταν να τα προμηθευτούν με 30 ευρώ από το βιβλιοπωλείο και δεν λείπουν και περιπτώσεις που μαθητές δήλωσαν ότι δεν μπορούν να πληρώσουν. Δηλαδή, δεν φτάνει που η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας είναι στην ουσία εδώ και χρόνια αποκλειστικά υπόθεση των φροντιστηρίων, αλλά συνεχίζεται η αφαίμαξη των γονιών και για την εκμάθησή της στο δημόσιο σχολείο.
Με σοβαρά κενά που, πέρα από το ότι ακυρώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, θέτουν σε κίνδυνο ακόμα και την ακεραιότητα των μαθητών, ξεκίνησε η χρονιά και για σχολεία ειδικής αγωγής, στα οποία αναφέρθηκαν εκπρόσωποι γονέων. Για την ακρίβεια, ειδικά σε μία σειρά Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) η σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε καν...
Στα ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω, Ν. Ηρακλείου, Ανατολικής Αττικής λόγω ελλείψεων σε προσωπικό ο αγιασμός έχει μετατεθεί για... αύριο. Λόγω ελλείψεων και βοηθητικού προσωπικού στην πραγματικότητα δεν λειτούργησαν το Ειδικό σχολείο Καισαριανής «Ρόζα Ιμβριώτη», το ειδικό σχολείο κινητικά αναπήρων Αιγάλεω, το Εργαστήριο Αρτάκης και Χαλκίδας καθώς και το ΕΠΑΛ Χαλκίδας ενώ άλλα υπολειτουργούν. Στο ειδικό σχολείο Περάματος ένας δάσκαλος αντιστοιχεί σε 14 παιδιά τα οποία έχουν αυξημένες ανάγκες ενώ στο ειδικό σχολείο Σαλαμίνας απουσίαζε το βοηθητικό προσωπικό, σύμφωνα με τους γονείς.
...και πολλά κτιριακά προβλήματα με το «καλημέρα» της σχολικής χρονιάς
Πολλά και οξυμένα είναι τα προβλήματα που αποκαλύφθηκαν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και στη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της Μακεδονίας και Θράκης, όπου οι υποψήφιοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», από την πρώτη ώρα, βρέθηκαν στα σχολεία, δίπλα στους μαθητές, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς. Οι υποψήφιοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», συνεχίζοντας τις περιοδείες σε σχολεία, καλούν γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές να μπουν μπροστά στον αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων, να καταδικάσουν την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που τα προκαλεί, με την πάλη και την ψήφο τους.
Στη Θεσσαλονίκη χιλιάδες παιδιά απομακρυσμένων περιοχών και 800 παιδιά που φοιτούν στα ειδικά σχολεία κινδυνεύουν να μην πάνε σχολείο επειδή δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει αυτή τη δυνατότητα.
Χτες οι Σύλλογοι Γονέων του 3ου Γυμνασίου και του 4ου Δημοτικού της Θέρμης πραγματοποίησαν διαμαρτυρία στην πλατεία της πόλης, απαιτώντας εδώ και τώρα να δοθεί λύση και να ξεκινήσει η μεταφορά των μαθητών.
Αντίστοιχο είναι το πρόβλημα και στα σχολεία στο Βόρειο Εβρο (Τρίγωνο, όπου τα παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού περιμένουν 2 ώρες για να περάσει, χωρίς συνοδό, το λεωφορείο της γραμμής για την επιστροφή στο σπίτι!), στην Ξάνθη, και αλλού, ως αποτέλεσμα της απόφασης της κυβέρνησης να περικόψει περίπου κατά 20% τα κονδύλια για τη μεταφορά των μαθητών.
Στο Χορτιάτη Θεσσαλονίκης, πολλοί μαθητές είναι αναγκασμένοι να φιλοξενηθούν και φέτος σε καταστήματα, που μετατράπηκαν σε σχολικές αίθουσες και κτίρια «προκάτ». Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιοκάστρου, οι μαθητές πραγματοποίησαν αποχή σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις ελλείψεις σε αίθουσες και υποδομές, καθώς οι μαθητές ενός τμήματος θα κάνουν μάθημα σε «προκάτ» που έχει τοποθετηθεί στην αυλή και οι μαθητές ενός άλλου μεταφέρθηκαν σε... γειτονικό σχολείο.
Με αντίστοιχο τρόπο επιχειρούν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα έλλειψης αιθουσών και στα σχολεία της δυτικής Θεσσαλονίκης (Ευκαρπία, Πολίχνη, Εύοσμος).
Στο 12ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης η εικόνα είναι αποκαλυπτική. Ενα λυόμενο δημοτικό σχολείο - απομεινάρι του μεγάλου σεισμού της Θεσσαλονίκης το 1978, στέκει δίπλα στο «χλιδάτο» Μέγαρο Μουσικής. Εικόνα - μνημείο των αντιθέσεων του αστικού κράτους, που προφανώς δεν απασχολεί τα μέλη του ΔΣ του Μεγάρου Μουσικής, δημοτικούς συμβούλους που διεκδικούν να διοικήσουν και το δήμο.
Στο Δήμο Ορεστιάδας το ειδικό σχολείο εξακολουθεί να στεγάζεται σε άθλιο και επικίνδυνο κτίριο, το 1ο και το 8οΝηπιαγωγείο υποδέχθηκαν τα παιδιά σε ακατάλληλες αίθουσες που βρίσκονται σε εισόδους πολυκατοικιών.
Στην Ξάνθη, τα παιδιά του 4ου Λυκείου συνεχίζουν να συστεγάζονται με το 5ο Γυμνάσιο, τα παιδιά του Δροσερού συνεχίζουν στο Δημοτικό να στεγάζονται σε κοντέινερ και στο Γυμνάσιο να κάνουν μόνιμα μάθημα το απόγευμα. Παρά τις σχετικές εξαγγελίες, μένουν στα χαρτιά οι αποφάσεις για ανέγερση νέων διδακτηρίων για το 4ο Λύκειο, το 20ό Δημοτικό και το 8ο Γυμνάσιο.
Την προσπάθεια να εμφανίσει μια εικόνα ...αναγέννησης της Παιδείας και αντιμετώπισης των προβλημάτων, επανέλαβε η υπουργός Παιδείας, μιλώντας χτες σε πρωινή εκπομπή του «Μέγκα». Με στόχο να προπαγανδίσει την πολιτική του υπουργείου και να αμβλύνει τις αρνητικές εντυπώσεις των αγανακτισμένων από το σύνολο των μέτρων γονιών, η υπουργός Παιδείας επιχείρησε μάλιστα να καλλιεργήσει προσδοκίες για ...κατάργηση των φροντιστηρίων. «Φέτος τα παιδιά στο Λύκειο θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο. Στόχος για τη Β' και Γ' Λυκείου είναι ο μαθητής να μη χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Κατάργηση του φροντιστηρίου», υποσχόταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όταν καθιέρωνε και την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη - η οποία δεν ανέκοψε τη γιγάντωση της παραπαιδείας όπως παραδέχτηκε και η ίδια η υπουργός - και που τελικά φέτος περιορίζεται μόνο στα απομακρυσμένα σχολεία. Τώρα, λοιπόν, με τις νέες τεχνολογίες επιχειρεί η κυβέρνηση να απαντήσει στο σοβαρό και πρωταρχικό ζήτημα που είναι το περιεχόμενο της Παιδείας, αλλά και να προχωρήσει ένα ακόμα βήμα την απαξίωση του βιβλίου. Θυμίζουμε ότι η υπουργός Παιδείας έχει χαρακτηρίσει ως «ακατανόητα» και χωρίς «λογική σειρά στην ύλη, στα κεφάλαια» τα σχολικά βιβλία. Ωστόσο, δεν προτίθεται να απαντήσει με αντικατάστασή τους, αλλά με «πάρα πολύ ψηφιακό υλικό» στη διάθεση του εκπαιδευτικού. Δεν έχει κρύψει, άλλωστε, το υπουργείο ότι πρόθεση είναι η απαξίωση του βιβλίου, που μεταφράζεται σε απαξίωση της ίδιας της γνώσης και της μόρφωσης. Με τους μαθητές να μην έχουν τη δυνατότητα να ανατρέξουν σε ένα βιβλίο, να σταθούν κριτικά απέναντί σε ό,τι μαθαίνουν και κατά συνέπεια σε ό,τι ζουν.
Σε πανελλαδική δράση καλούν αύριο Πέμπτη η ΑΣΓΜΕ και οι τρεις Ομοσπονδίες Γονέων με παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης. Η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, μαζί με το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και τοπικές Ενώσεις Γονέων, προγραμματίζει παραστάσεις διαμαρτυρίας στη 1 το μεσημέρι της Πέμπτης στην Α' Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γ' Δευτεροβάθμιας Δυτικής Αθήνας, Β' και Δ' Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας.