ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Μάη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Νομοσχέδιο «ταχύτητας και ευελιξίας»...

Την επόμενη βδομάδα αναμένεται να το καταθέσει στη Βουλή ο υπουργός Πολιτισμού, Θ. Πάγκαλος

Ειδικό νομοσχέδιο, με το οποίο θα προσδιοριστούν οι κανόνες, αλλά και οι ρόλοι όσων εμπλέκονται στην υπόθεση των Ολυμπιακών Αγώνων, στο μοίρασμα της πίτας των τρισεκατομμυρίων, αναμένεται να καταθέσει στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα, ο υπουργός Πολιτισμού Θ. Πάγκαλος.

Με το νομοσχέδιο, μεταξύ άλλων, θα μεταβιβαστούν οι αρμοδιότητες του διευθύνοντος συμβούλου της «Αθήνα 2004», στην πρόεδρο της εταιρίας και θα προσδιοριστούν τα αυξημένα καθήκοντα της Γ. Α. Δασκαλάκη. Ακόμα, θα προβλέπει τη σύσταση της πενταμελούς συντονιστικής γραμματείας μέσα στην ΟΕΟΑ και θα προσδιοριστούν οι αρμοδιότητές της.

Με το νομοσχέδιο θα δίνεται, επίσης, η δυνατότητα στον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος να προχωρήσει στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή των Ιπποδρόμων σε Μαρκόπουλο και Θεσσαλονίκη και την ανάθεση του ιπποδρομιακού στοιχήματος για 25 χρόνια.

Το νομοσχέδιο θα θεσπίσει διαδικασίες - εξπρές για την απαλλοτρίωση εκτάσεων, όπου θα κατασκευαστούν ολυμπιακά έργα (επρόκειτο να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο για το Γενικό Οικοδομικό Κανονισμό). Η διατύπωση θα είναι η εξής: «Οταν ο αριθμός των δικαιούχων είναι πάνω από 100, η γνωστοποίηση της εκτέλεσης των απαλλοτριώσεων και η πρόσκληση προς τους ιδιοκτήτες των ακινήτων γίνεται σε προθεσμία 10 ημερών με πρόσκληση που δημοσιεύεται σε δύο κατά σειρά δημοσιεύσεις σε δύο ημερήσιες εφημερίδες των Αθηνών. Μετά την πάροδο 10 ημερών από την τελευταία δημοσίευση, τα ακίνητα καταλαμβάνονται από το φορέα εκτέλεσης του έργου. Οι αρνούμενοι την παράδοση των ακινήτων τους πρέπει να το δηλώσουν εγγράφως στο φορέα του έργου, το αργότερο εντός δέκα ημερών από την παραπάνω τελευταία δημοσίευση, οπότε η αποβολή τους γίνεται δικαστικά».

Ταχύτητα και ευελιξία

Το υπό κατάθεση νομοσχέδιο ήταν ένα από τα θέματα συζήτησης στη χτεσινή συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής υπό τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν πως δεν έγινε αναφορά στη συγκρότηση της πενταμελούς συντονιστικής γραμματείας στην ΟΕΟΑ. Γεγονός που από αρκετούς ερμηνεύεται σαν το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση προς την Γ. Δασκαλάκη για τη συγκρότηση της πενταμελούς γραμματείας με τα πρόσωπα που εκείνη επιθυμεί.

Στη χτεσινή συνεδρίαση συζητήθηκαν τα θέματα της διαμονής - φιλοξενίας και η συμφωνία μεταξύ ΟΕΟΑ και Ενωσης Ξενοδόχων Αθήνας και το θέμα των ολυμπιακών έργων. Το θέμα της ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης των αγώνων δε συζητήθηκε και παραπέμφθηκε στην επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής, την Τετάρτη 24 Μάη. Ακόμα, ειδική συζήτηση έγινε για τις κατασκηνώσεις Αγ. Ανδρέα του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, στο οποίο επρόκειτο να γίνει το Κέντρο Τύπου. Σύμφωνα με πληροφορίες, συζητήθηκε το ενδεχόμενο να εγκατασταθούν στην περιοχή οι υπηρεσίες ασφαλείας, ένα είδος «στρατηγείου» δηλαδή για την Ολυμπιάδα.

Στη συνεδρίαση συμμετείχαν οι υπουργοί Εξωτερικών, Εθνικής Οικονομίας, ΥΠΕΧΩΔΕ, Ανάπτυξης, Πολιτισμού, Μεταφορών και οι υφυπουργοί Πολιτισμού και Τύπου. Ακόμα συμμετείχαν ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΕΟΑ. Στη χτεσινή συνεδρίαση κλήθηκαν και οι υπουργοί Εθνικής Αμυνας και ο υφυπουργός Εργασίας.

Στις 31 Μάη θα γίνει η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για τους Ολυμπιακούς Αγώνες που ζήτησε ο Κ. Καραμανλής.

Συνάντηση Αβραμόπουλου - Δασκαλάκη

Στο μεταξύ, χτες, συναντήθηκαν ο δήμαρχος Αθηναίων Δ. Αβραμόπουλος με την πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής Γ. Α. Δασκαλάκη, στο Δημαρχείο. Ο Δ. Αβραμόπουλος, μετά τη συνάντηση, επανέλαβε ότι δε διεκδικεί κανένα ρόλο πέραν αυτού που έχει και πρόσθεσε πως «δεν υπάρχουν περιθώρια για θεσμικούς ανταγωνισμούς». Δεν παρέλειψε ακόμα να αναφερθεί στο «χρέος» για «σκληρή δουλιά σε πνεύμα αλληλεγγύης», για να επιτευχθεί ο κοινός - όπως τον χαρακτήρισε - στόχος.

Από την πλευρά της, η κ. Αγγελοπούλου, αφού αποκάλεσε τον δήμαρχο «συνεργάτη στην υπόθεση των Ολυμπιακών Αγώνων», συμπλήρωσε: «θα είμαστε μαζί σ' αυτή τη μεγάλη ευθύνη για τη χώρα μας, με ορόσημο - όχι μονάχα το 2004 - αλλά και τις δεκαετίες που έρχονται».

Τέλος, σήμερα συνεδριάζει στο Ζάππειο η Εθνική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων.

Συμφώνησαν ξενοδόχοι - «Αθήνα 2004»

Σε μια πρώτη συμφωνία ήρθε προχτές η Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ), με την Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών (ΕΞΑ), παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκη, σχετικά με το θέμα της φιλοξενίας ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Η συμφωνία αφορά το ποσοστό διαθεσίμων δωματίων, το χρονοδιάγραμμα προκαταβολών, τις αποδεσμεύσεις και τα ακυρωτικά.

Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει το ποσοστό των δωματίων που υποχρεούνται οι ξενοδόχοι να κρατήσουν για λογαριασμό της ΟΕΟΑ, το οποίο είναι το 80% του συνολικού αριθμού των δωματίων κάθε τύπου ξενοδοχείων για το 20ήμερο από 11.8.2004 έως 31.8.2004.

Οι προκαταβολές που θα καταβάλει η ΟΕΟΑ προς τους ξενοδόχους διαμορφώνονται ως εξής: 350 δολάρια (129.500 δρχ.) για το κάθε δωμάτιο κατηγορίας Λουξ, 250 δολάρια (92.500 δρχ.) για δωμάτιο Α' κατηγορίας, 180 δολάρια (66.600 δρχ.) για δωμάτιο Β' κατηγορίας και 100 δολάρια (37.000 δρχ.) για δωμάτιο Γ' κατηγορίας. Να σημειώσουμε ότι οι προκαταβολές στη συγκεκριμένη συμφωνία εμφανίζονται ιδιαίτερα φουσκωμένες, δεδομένου ότι το μνημόνιο που είχε υπογραφεί μεταξύ ΟΕΟΑ και ΕΞΑ, αλλά δεν ίσχυσε, προέβλεπε ότι η προκαταβολή θα είναι 40 δολάρια (14.800 δρχ.) ανά δωμάτιο.

Ακόμα, τα χρήματα που θα δώσει η ΟΕΟΑ στους ξενοδόχους θα καταβληθούν σε δόσεις ως εξής: 10% του συνολικού ποσού μέχρι τις 15.1.2002, 30% μέχρι 15.1.2003, 30% μέχρι 15.1.2004, 15% μέχρι τις 16.6.2004 συν τις προκαταβολές. Η συμφωνία προβλέπει ότι η ΟΕΟΑ υποχρεώνεται να εγγυηθεί ότι θα αποζημιώσει για το 75% του συνόλου των προκρατηθέντων δωματίων μέχρι το Γενάρη του 2003 (στο μνημόνιο ήταν Μάης του 2003). Τέλος, με βάση τη συμφωνία, η ΟΕΟΑ υποχρεούται αν ακυρώσει δωμάτια μέχρι την 15.1.2003 να αποζημιώσει τους ξενοδόχους στο 25% της συμφωνημένης τιμής, στο 45% αν ακυρώσει μέχρι την 15.1.2004, στο 85% μέχρι τις 15.6.2004 και στο 1005 της τιμής μετά τις 15.6.2004.

Το μόνο θέμα που εκκρεμεί, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, είναι το θέμα των εγγυήσεων των μελών της ΕΞΑ προς την ΟΕΟΑ, για το οποίο το υπουργείο Ανάπτυξης ανέλαβε να διερευνήσει εναλλακτικές δυνατότητες εγγυοδοσίας.

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Συναίνεση ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ στο ξεπούλημα

Την ώρα που η κυβέρνηση αποφάσισε το ξεπούλημα-«εξπρές» της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», η συνδικαλιστική πλειοψηφία στην ηγεσία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ), απορρίπτει την πρόταση της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ) για τον καθορισμό προγράμματος δράσης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα.

Συγκεκριμένα, στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΣΠΑ, οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ απέρριψαν κατηγορηματικά τη σχετική πρόταση της ΕΣΚ (ΕΣΑΚ) και αποφάσισαν να συγκροτήσουν επιτροπή, με προφανή σκοπό να διαμορφώσει τη νέα συναινετική θέση για το ξεπούλημα της ΟΑ, η οποία θα τεθεί προς έγκριση στο έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας, που ορίστηκε για τις 30 του Μάη 2000. Καταστρατηγώντας την προηγούμενη απόφαση της ΟΣΠΑ, αποφάσισαν να ζητήσουν την καταγγελία της σύμβασης μεταξύ της ΟΑ και της «Σπίντγουιν», όχι γιατί οδηγεί τον εθνικό αερομεταφορέα στο ξεπούλημα (αυτή είναι η ομόφωνη θέση της ΟΣΠΑ), αλλά γιατί είναι άσχημη η οικονομική κατάσταση της εταιρίας! Οι εκπρόσωποι των εν λόγω παρατάξεων επικέντρωσαν τις καταγγελίες τους σε επουσιώδη ζητήματα και συμφώνησαν να στείλουν εξώδικο, ζητώντας συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, Χρ. Βερελή. Για να προλειάνουν το έδαφος, τα στελέχη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ επικαλέστηκαν πολλές φορές και «την προσαρμογή στην πραγματικότητα». Ετσι θεωρούν ότι θα περάσει «γλυκά» η αλλαγή της ομόφωνης και πάγιας θέσης του συνδικαλιστικού κινήματος στην ΟΑ, για ενιαία και 100% δημόσια «Ολυμπιακή».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΠΑΠ
Επικίνδυνη η εναλλαγή οδηγών σε διαφορετικούς τύπους τρόλεϊ

Να σταματήσει η εναλλαγή οδηγών από τα παλιά τρόλεϊ στα σύγχρονα, ώστε να πάψει να είναι επικίνδυνη η οδήγηση, ζητούν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ, οι οποίοι διατυπώνουν και μια σειρά ερωτήματα για την παραλαβή των νέων τρόλεϊ και τα προβλήματα που παρουσιάζουν.

Σε ανακοίνωσή τους, επισημαίνουν ότι η εναλλαγή οδηγών από τον ένα τύπο στον άλλο, καθιστά επικίνδυνη την οδήγηση για το επιβατικό κοινό, τους ίδιους τους εργαζόμενους, αλλά και τους πεζούς και τα διερχόμενα οχήματα, επειδή ο κάθε τύπος απαιτεί διαφορετικό χειρισμό και συγκεκριμένα τα παλιά τρόλεϊ, τα ρώσικα, έχουν το φρένο αριστερά, ενώ τα καινούρια, της ΕΛΒΟ και της ολλανδικής εταιρίας «Βανχούλ», δεξιά. Ετσι, η εναλλαγή οδηγών σε διαφορετικούς τύπους τρόλεϊ έχει γίνει στο παρελθόν η αιτία για την πρόκληση τροχαίων, με ανθρώπινα θύματα και υλικές ζημιές.

Οι εκπρόσωποι της Ενωσης ζητούν να μην οδηγούν στο εξής οι εργαζόμενοι τη μια μέρα παλιό τρόλεϊ και την άλλη καινούριο, προειδοποιώντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα αντιδράσουν με κάθε μέσο και τρόπο, προκειμένου να υπερασπιστούν την ασφάλεια των επιβατών, των πολιτών, αλλά και το καλώς εννοούμενο συμφέρον του οργανισμού και των εργαζομένων σ' αυτόν.

Με άλλη ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα τρόλεϊ, ζητούν να μάθουν: Πόσα τρόλεϊ έπρεπε να είχαν παραδώσει και πότε οι δύο προμηθεύτριες εταιρίες ΕΛΒΟ και «Σφακιανάκης». Ποιες και πόσες αλλαγές έγιναν από τις προδιαγραφές που πρόβλεπαν οι συμβάσεις. Πόσες απ' αυτές έγιναν δεκτές και για ποιο λόγο. Πόσα τρόλεϊ παρουσίασαν βλάβες και ποιες, καθώς, επίσης, πόσα από τα τρόλεϊ αυτά και για πόσο διάστημα έμειναν ακινητοποιημένα, λόγω βλαβών. Ποια και πόσα τρόλεϊ πήραν φωτιά και από ποια αιτία. Ποιες και πόσες ποινικές ρήτρες έχουν επιβληθεί και για ποιο λόγο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ