ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Απρίλη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ
Η πραγματικότητα διαψεύδει τις μεγαλόστομες διακηρύξεις

Μόνο το 3,10% από το σύνολο των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαθέτουν σχολική βιβλιοθήκη και, παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις υπουργών και πρωθυπουργών τόσο της προηγούμενης όσο και της παρούσας κυβέρνησης, το ποσοστό αυτό έχει παραμείνει στάσιμο τα τελευταία έξι χρόνια.

Μόλις 499 σχολικές βιβλιοθήκες λειτούργησαν από το 1999, με συγχρηματοδότηση κατά το 75% από κοινοτικά κονδύλια, κι αυτές με πολλά προβλήματα στελέχωσης κι επιλογής βιβλίων. Στήθηκαν από βιβλιοθηκονόμους αλλά (υπο)λειτούργησαν από εκπαιδευτικούς, που παρακολούθησαν γι' αυτό το σκοπό ταχύρυθμα σεμινάρια 40 ωρών. Δυο χρόνια μετά, ξεκίνησε η διαδικασία διαγωνισμού για δημιουργία άλλων 1.000 βιβλιοθηκών και οι εκδοτικοί οίκοι έστειλαν τότε 30.000 τίτλους βιβλίων (σε δυο αντίτυπα το καθένα, δηλαδή 60.000 βιβλία) ως δείγματα για τον εμπλουτισμό των υπαρχόντων βιβλιοθηκών και τη δημιουργία των καινούριων. Ωστόσο ο διαγωνισμός για τις νέες βιβλιοθήκες δεν ολοκληρώθηκε στις προβλεπόμενες ημερομηνίες και τα 60.000 βιβλία παραμένουν σε αποθήκες! Συνολικά, από τα 70.431.000 ευρώ που κατανεμήθηκαν για δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών, τα 35.738.478 ευρώ πήγαν για την κάλυψη άλλων αναγκών.

Τα παραπάνω στοιχεία έδωσαν χτες στη δημοσιότητα σε εκδήλωση που πραγματοποίησαν στην Αθήνα, ενώσεις λογοτεχνών, εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), η Ενωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκδοτών Βιβλιοπωλών, που είχε και την αρχική πρωτοβουλία για την ανάδειξη του θέματος. Για τους εκδότες, η δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών αποτελεί βέβαια εξασφάλιση μιας σίγουρης αγοράς και, όπως ομολόγησαν, αποτελεί γι' αυτούς θέμα «επιβίωσης», τη στιγμή που το 43,8% του συνολικού πληθυσμού της χώρας δε διαβάζει κανένα απολύτως βιβλίο. Μία από τις αιτίες αυτής της κακής σχέσης του πληθυσμού με το βιβλίο πρέπει να αναζητείται σε μεγάλο βαθμό και στο περιεχόμενο και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Πρόταση των φορέων, είναι κάθε σχολείο να έχει τη βιβλιοθήκη του κι αυτή να εντάσσεται οργανικά στο αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας, να διοριστούν άμεσα βιβλιοθηκονόμοι, να ενταχθούν οι σχολικές βιβλιοθήκες στον κρατικό προϋπολογισμό και να «ανοίξουν» όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στην τοπική κοινωνία.

Βασική προϋπόθεση γι' αυτά όμως, όπως είπε στη χτεσινή εκδήλωση η πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ, Βάνα Τζιατζή, είναι το σχολείο να στοχεύει στην ουσιαστική κι ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών, να τους παρέχει τα μέσα και το χρόνο να αγαπήσουν το διάβασμα, όχι για να αποκτήσουν υλικά αγαθά, αλλά για να ανακαλύψουν την περιπέτεια της ανθρώπινης και κοινωνικής εξέλιξης. Αυτός ο στόχος όμως είναι αντίθετος με την κυρίαρχη πολιτική, που «ρυθμίζει» το σχολείο για να βγάζει αμόρφωτους ανθρώπους και υποταγμένους εργαζόμενους.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Δε θα ανεχτούμε «συγκατοίκηση» μόρφωσης - κέρδους

Πρώτη δύναμη αναδείχτηκε η «Δημοκρατική Παιδεία» στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας

Σε ένα ολοκληρωμένο διεκδικητικό πλαίσιο αιτημάτων για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, κατέληξε το Συνέδριο της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Πειραιά, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή και ανέδειξε τη «Δημοκρατική Παιδεία» σε πρώτη δύναμη, με 6 από τις 9 έδρες του ΔΣ και 7 στους 10 αντιπροσώπους για τη Συνομοσπονδία Γονέων (ΑΣΓΜΕ).

Το πλαίσιο πάλης που αποφάσισε το Συνέδριο, και οι γονείς είναι αποφασισμένοι να το παλέψουν από κοινού με μαθητές, εκπαιδευτικούς, φοιτητές κι όλους τους εργαζόμενους, προτάσσει τα αιτήματα για:

- Ενα σχολείο κοινό για όλους τους νέους έως τα 18, ενιαίο, βασικό και υποχρεωτικό.

- Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή, που θα σέβεται τον παιδικό ψυχισμό μέσα από κρατικό σύστημα παιδικών κέντρων και ενιαία δημόσια και δωρεάν.

- Ενιαία δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση, που θα υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνικής και επιστημονικής εξέλιξης και θα διαμορφώνει επιστήμονες με υψηλό επίπεδο ειδίκευσης και επαγγελματικής ικανότητας.

Παράλληλα, περιλαμβάνει στα αιτήματά του την ανάγκη αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία με προοπτική το 15% του προϋπολογισμού, την ακύρωση κάθε μέτρου που οδηγεί σε ανταποδοτική - επιχειρηματική λειτουργία του σχολείου, την κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου (Λύκειο - ΤΕΕ) με ταυτόχρονη αναμόρφωση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που θα πρέπει να παρέχεται από δημόσιες και δωρεάν «μεταλυκειακές» επαγγελματικές σχολές.

«Τη "συγκατοίκηση" μόρφωσης - κέρδους δε θα την ανεχτούμε», δηλώνουν κατηγορηματικά οι γονείς που συμμετείχαν στο συνέδριο της Ομοσπονδίας.

Σύσκεψη σήμερα στα Χανιά

Σύσκεψη - συζήτηση οργανώνει για σήμερα στις 7.30 το απόγευμα η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, στα γραφεία της ΕΛΜΕ (1ο Λύκειο). Στη σύσκεψη θα συζητηθούν ζητήματα που αφορούν τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, το θέμα των εκλογών για αντιπροσώπους στην ΟΛΜΕ και τη συγκρότηση ψηφοδελτίου.

ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Απλήρωτοι καθηγητές και γυμναστές

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Απλήρωτοι από την έναρξη του σχολικού έτους 2004 - 2005 είναι οι καθηγητές που διδάσκουν στην πρόσθετη διδακτική στήριξη στα σχολεία του νομού Λάρισας και το ίδιο συμβαίνει με τους ωρομίσθιους καθηγητές. Την παραπάνω σοβαρή καταγγελία κάνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, Γιάννης Πατσιλινάκος, Παναγιώτης Κοσιώνης και Γιώργος Χουρμουζιάδης, σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τους υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών.

Οι βουλευτές προσθέτουν ότι απλήρωτοι είναι και οι γυμναστές που εργάζονται στα προγράμματα Μαζικού Αθλητισμού των δήμων του νομού Λάρισας, σημειώνοντας ότι τα ίδια συμβαίνουν και σε άλλους νομούς της χώρας με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε άσχημη οικονομική κατάσταση. Ρωτούν λοιπόν, τους υπουργούς τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για την άμεση πληρωμή όλων των απλήρωτων εκπαιδευτικών και γυμναστών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ