ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 24 Απρίλη 1996
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Μετεκλογικό "πραξικόπημα" στο ΣΕΗ

Συμπαιγνία ΠΑΣΚΕ, "ΣΥΝ" και "συνεταίρου" τους

Πρωτοφανή, στα χρονικά του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών,συνδικαλιστικά "ήθη", που βάλλουν κατά της ενότητας του κλάδου των ηθοποιών και της επίλυσης των οξυνόμενων προβλημάτων τους,επέβαλαν συμπλέοντας, κατά την προχτεσινή συγκρότηση του προεδρείου του ΣΕΗ,οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ, του "ΣΥΝ" και ο Δ. Παπαγιάννης,αποκλείοντας... "δημοκρατικότατα" από το προεδρείο τη "Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών" (ΕΣΑΚ). Για να συγκαλύψουν τον κύριο στόχο της ενέργειάς τους, απέκλεισαν και την "Ελεύθερη Εκφραση" (ΔΑΚΕ).

Η "ΔΕΗ" με ανακοίνωσή της, καταγγέλλει τις παραπάνω παρατάξεις για "αντιδημοκρατική, αυταρχική και αντισυναδελφική νοοτροπία, αφού με τον πιο προκλητικό τρόπο αγνόησαν την ετυμηγορία του κλάδου, ο οποίος με την ψήφο του ανέβασε τη "ΔΕΗ" σε ψήφους και ποσοστά, τη στιγμή που όλοι σημείωσαν πτώση. Ο αποκλεισμός της "ΔΕΗ" από τη θέση του γενικού γραμματέα, που διεκδίκησε και της ανήκε, φανερώνει τη διαχωριστική, τη διασπαστική και πολωτική τακτική των αντιδημοκρατικών αυτών δυνάμεων, που θέλουν να χωρίζουν τους συναδέλφους σε πράσινους, κόκκινους και μπλε".

"Επιβεβαιώνεται,επισημαίνει η "ΔΕΗ", ότι αυτές οι παρατάξεις δεν έχουν σαν στόχο να αγωνιστούν και να αντισταθούν στις κυβερνητικές πολιτιστικές πολιτικές που εφαρμόζονται σε βάρος του κλάδου.Αν ήθελαν κάτι τέτοιο, δε θα απέκλειαν τον πιο συνεπή και μαχητικό συνδυασμό, τη "ΔΕΗ", δε θα διασπούσαν, αλλά θα ένωναν τις προσπάθειες των συναδέλφων τους για επανάκτηση του κύρους του ΣΕΗ, τη μαζικοποίηση και αναζωογόνησή του. Την πρώτη ευθύνη μεταξύ των συνενόχων, όμως, έχει η παράταξη του "ΣΥΝ". Η παράταξη που τη χαρακτηρίζει η διπροσωπία, ο συμβιβασμός, η ηττοπάθεια, το βόλεμα και οι δημόσιες σχέσεις".

Η "ΔΕΗ" πρότεινε συγκρότηση αντιπροσωπευτικού προεδρείου, χωρίς κανένα αποκλεισμό, με πρόεδρο από τον πρώτο συνδυασμό, γενικό γραμματέα από το δεύτερο και ούτω καθ' εξής. Το παιχνίδι, όμως, ήταν στημένο. Είχαν προαποφασίσει τον αποκλεισμό της "ΔΕΗ" και της ΔΑΚΕ.

"Από την πλευρά μας - τονίζει η "ΔΕΗ" - είναι γνωστό ότι δεν αντλούμε δυνάμεις από τις καρέκλες. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα, ώστε ενωμένοι με τους συναδέλφους μας να δώσουμε τη μάχη για την υπεράσπιση των προβλημάτων του κλάδου μας και την αποκάλυψη του ρόλου των "συνεταίρων". Τα αιτήματά μας αφορούν όλους τους συναδέλφους, ανεξάρτητα από παραταξιακές διαφορές. Με πυξίδα αυτές τις αρχές μας θα σταθούμε στην πρώτη γραμμή του αγώνα".

  • Αλλά και η "Ελεύθερη Εκφραση" (ΔΑΚΕ) με ανακοίνωσή της υπογραμμίζει: "Με το μεθοδευμένο αποκλεισμό των δύο παρατάξεων, ο κλάδος των ηθοποιών οδηγείται σε νέες περιπέτειες. Ακολουθώντας ξεπερασμένες συνδικαλιστικές πρακτικές και τερτίπια, προσπάθησαν να εγκλωβίσουν τον κλάδο σε λογικές που υπαγορεύονται από στενά κομματικά συμφέροντα".
Πολιόχνη, η αρχαία "πόλις"

Ενα ενδιαφέρον διεθνές συνέδριο ξεκίνησε τη Δευτέρα και ολοκληρώνεται αύριο, στην Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών,με θέμα "Η Πολιόχνη και η πρώιμη εποχή του Χαλκού στο Βόρειο Αιγαίο".Το συνέδριο, με δεκάδες επιστημονικές ανακοινώσεις, αφορά στον πολιτισμό του Βορειοανατολικού Αιγαίου και στις σχέσεις του με την Τροία και τη Μαύρη Θάλασσα.

Η θέση Πολιόχνη της Λήμνου αποτελεί το επίκεντρο του συνεδρίου, με δεσπόζουσα τη θεωρία του καθηγητή Προϊστορικής Αρχαιολογίας, Χρήστου Ντούμα,για το ρόλο που έπαιξαν τα κέντρα της Λήμνου ως βάσεις στήριξης στο δρόμο των μετάλλων της μακρινής Κολχίδας. Οσο για την Πολιόχνη, υποθέτει ότι εκτός από αγροτικό κέντρο συμμετείχε και σε υπερπόντια ταξίδια στη Μαύρη Θάλασσα, πριν ακόμα ακμάσει η Τροία. Το γεγονός ότι στην Πολιόχνη δεν έχουν βρεθεί μεταλλεύματα, απλώς, οδηγεί στην πιθανότητα να υπήρξε διαμετακομιστικό κέντρο μεταλλευμάτων.

Η αρχαία "πόλις" Πολιόχνη ανασκάφηκε από την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, τη δεκαετία του '30, σε μία έκταση περισσότερο από το μισό της επιφάνειάς της. Οι οικιστικές φάσεις αυτής της γέφυρας ανάμεσα στην ελληνική χερσόνησο και στα στενά της Μαύρης Θάλασσας φτάνουν μέχρι τη μεσοελλαδική περίοδο.Στην κεραμική παρατηρούνται αναλογίες με την κεραμική της Τροίας, όπως τόνισε στην ανακοίνωσή της η Εφορος Αρχαιοτήτων Μυτιλήνης, Αγλαϊα Αρχοντίδου.Το 1986 ξεκίνησε έρευνα της Ιταλικής Αρχαιολογικής Σχολής για την ταύτιση των κτισμάτων. Ωστόσο, εγείρονται τρία κυρίαρχα ερωτήματα: Ποια είναι η έκταση του οικισμού της Αρχαϊκής Περιόδου; Ποια ήταν η αληθινή χρήση των κτισμάτων που συμβατικά ονομάστηκαν "σιταποθήκες" και "βουλευτήριο"; Ποια ήταν η ακριβής θέση της Νεκρόπολης;Να σημειωθεί ότι η τοπική Εφορεία Αρχαιοτήτων το 1986 εντόπισε ένα κέντρο της ίδιας εποχής, τη Μύρινα,που πιθανόν έπαιξε τον ίδιο σημαντικό ρόλο όσο και η Πολιόχνη.

Το 160χρονο Αρσάκειο γιορτάζει

Με σειρά εκδηλώσεων που άρχισαν τη Δευτέρα γιορτάζει η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία τα 160 χρόνια προσφοράς της στην ελληνική παιδεία. Η Φιλεκπαιδευτική το 1836 ίδρυσε και διοικεί τα Αρσάκεια και Τοσίτσεια Σχολεία. Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, εκθέσεις ζωγραφικής και συγγραφικού έργου εκπαιδευτικών των Αρσακείων και Τοσιτσείων Σχολείων, ενώ στις 22 Ιούνη προγραμματίζεται συναυλία στο Ηρώδειο με την ορχήστρα της ΕΡΤ, με διεύθυνση του Μίκη Θεοδωράκη. Ο κύκλος των εκδηλώσεων θα κλείσει το Νοέμβρη.

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις νέες "Αίθουσες Λόγου και Τέχνης" της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας,που θα λειτουργούν από τις 15 Μάη στο ιστορικό Μέγαρο του Αρσακείου, στο κέντρο της Αθήνας. Φιλοδοξία της Φιλεκπαιδευτικής είναι οι "Αίθουσες Λόγου και Τέχνης", μαζί με τη "Στοά του Βιβλίου", που θα λειτουργεί στη Στοά Αρσακείου με συμμετοχή 68 εκδοτών από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, το "Θέατρο Τέχνης" που βρίσκεται στον ίδιο χώρο και το "Φιλολογικό Καφενείο", να αποτελέσουν ένα πνευματικό κέντρο μέσα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Για το γιορτασμό των 160 χρόνων της Φιλεκπαιδευτικής εκδόθηκε τιμητικός τόμος, όπου για πρώτη φορά απεικονίζεται στο σύνολό της η δραστηριότητά της.

Αναπάράσταση τοθ οικισμού της Πολιόχνης

Αναπαράσταση του οικισμού της Πολιόχνης

Εικαστικά και θέατρο

Με εικαστικά και θέατρο συνεχίζονται οι εκδηλώσεις του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Αθηναίων.

Εγκαινιάζεται απόψε στη Δημοτική Πινακοθήκη (Πειραιώς 51), έκθεση έργων του Γιάννη Γαϊτη.Τίτλος της: "Γιάννης Γαϊτης, 1945-1967".Παρουσιάζονται 60 έργα από 19 συλλέκτες και τις συλλογές της Δημοτικής Πινακοθήκης. Από τις σπουδαστικές καταθέσεις του καλλιτέχνη, έως τους φανταστικούς "Μικρόκοσμους" και το εξπρεσιονιστικό "Ανθρωπάκι",πριν καταλήξει στη συμβολική τυποποίησή του. Την έκθεση - που θα διαρκέσει μέχρι τις 10/6 - και τον κατάλογο επιμελήθηκαν οι: Νέλλη Κυριαζή (έφορος της Δημοτικής Πινακοθήκης) και Μπία Παπαδοπούλου (ιστορικός Τέχνης).

"Ταξιδεύοντας στις Ολυμπιάδες" τιτλοφορείται το πολιτιστικό πρόγραμμα για παιδιά, που φιλοξενείται (25/4-13/5) στο Κέντρο Τεχνών του δήμου. Διοργανώνεται από το Π. Κ. και την "Τεχνόσφαιρα" σε συνεργασία με το "Κέντρο Τέχνης του Παιδιού" και αποσκοπεί στο να ενημερώσει τα παιδιά για το θεσμό και την ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων.

Την Κυριακή (10.30μμ) η "Θεατρική Εξοδος Αιγαίου" του Νίκου Παροίκου παρουσιάζει σε ολοήμερη παράσταση στο Λόφο Φιλοπάππου τις "Βάκχες" του Ευριπίδη.Στη διάρκεια του θεατρικού δρώμενου θα πραγματοποιηθεί ανοιχτό, υπαίθριο συμπόσιο με θέμα: "Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα".

Γιορτή βιβλίου

Ξεκινά την Παρασκευή στο Πεδίον του Αρεως η 19η Γιορτή Βιβλίου,που διοργανώνει ο Σύλλογος Εκδοτών - Βιβλιοπωλών Αθηνών",με συμμετοχή 300 εκδοτών από όλη την Ελλάδα, 290 περίπτερα και το σύνολο της ελληνικής εκδοτικής παραγωγής. Στο χώρο της έκθεσης θα λειτουργεί καλλιτεχνικό βιβλιοδετείο. Ειδικευμένοι τεχνίτες θα γνωρίζουν στο κοινό παλιότερες και σύγχρονες τεχνικές καλλιτεχνικής βιβλιοδεσίας. Ο ραδιοσταθμός της βιβλιογιορτής θα εκπέμπει, στο Πεδίον του Αρεως, δικό του μουσικό πρόγραμμα προετοιμασμένο από γνωστούς μουσικούς παραγωγούς. Στο θεατράκι, που στήθηκε στη μεγάλη πλατεία, θα λειτουργήσει με είσοδο ελεύθερη το Μουσικό Καφενείο (καθημερινά 9μμ). Συμμετέχουν γνωστοί καλλιτέχνες ελληνικής σύγχρονης και παραδοσιακής μουσικής, τζαζ συγκροτήματα, τραγουδιστές φλαμέγκο και ορχήστρα κλασικής μουσικής. Την Παρασκευή, το άνοιγμα της γιορτής θα γίνει από τις Δ. Γαλάνη και Λ. Νικολακοπούλου.

Τα επίσημα εγκαίνια θα γίνουν στις 29/4 (8μμ), από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλο.

Τηλεφωνικά παραμύθια

Η "κλωστή" δεν είναι κόκκινη, αλλά γαλάζια και τυλιγμένη στα καλώδια του τηλεφώνου. Ο λόγος για τη "Γαλάζια Γραμμή" των παραμυθιών του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, που εγκαινιάστηκε χτες, στην αίθουσα Λόγου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, στη Στοά του Βιβλίου. Η "Γαλάζια Γραμμή", που απαντά στους αριθμούς 6251.000 - 1 - 2 - 3, απευθύνεται στα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, για να ακούσουν από το τηλέφωνο παραμύθια Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, που διαβάζει η Μάνια Τεχριτζόγλου. Η "Γαλάζια Γραμμή" θα λειτουργήσει για ένα τρίμηνο δοκιμαστικά στην Αθήνα. Πρόθεση είναι να επεκταθεί και στην περιφέρεια. Ηδη εγκαινιάστηκε με το παραμύθι του Ζοφρουά ντε Πενάρ "Ο Λύκος Ξαναγύρισε" (εκδόσεις Παπαδόπουλος), που θα μεταδίδεται μέχρι και την Κυριακή, καθώς το πρόγραμμα θα αλλάζει κάθε Δευτέρα.

Σκοπός της "Γαλάζιας Γραμμής" είναι να μυηθούν τα παιδιά στον κόσμο των παραμυθιών και να πλησιάσουν στο βιβλίο. Μπορεί το εγχείρημα να πηγάζει από την ανάγκη των παιδιών να προσεγγίσουν τον κόσμο των παραμυθιών, όμως πολλά ερωτηματικά προκαλεί η μύησή τους μέσω τηλεφώνου... Η τηλε - διήγηση, από την οποία παντελώς απουσιάζει η ζωντάνια και η ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ της ηχογραφημένης φωνής και αυτού που την ακούει.

Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας θα ανεβάσει, το καλοκαίρι, τους "Ορνιθες" του Αριστοφάνη.Γι' αυτό, την Παρασκευή (26/4) στις 11πμ, θα γίνει ακρόαση, στο θέατρο "Πολιτεία" (Σαρρή 40, Μεταξουργείο), για ηθοποιούς, άνδρες και γυναίκες, που τραγουδούν, χορεύουν και παίζουν μουσικά όργανα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ