ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 25 Σεπτέμβρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Αρνητική ψήφος από το ΚΚΕ στην πολιτική μισοκατάρτισης

Από παλιότερη φοιτητική κινητοποίηση ενάντια στις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση
Από παλιότερη φοιτητική κινητοποίηση ενάντια στις αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση
Την αρνητική ψήφο των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ απέσπασε η προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ενωσης για παραπέρα εφαρμογή της «διά βίου κατάρτισης». Η προσπάθεια αυτή αποτυπώνεται στην έκθεση Van Brempt, η οποία αναφέρεται στα βήματα που καλούνται να υιοθετήσουν τα κράτη - μέλη, προκειμένου να επιτευχθεί το μοντέλο εργαζόμενου που επιθυμούν οι πολυεθνικές, ενός εργαζόμενου που θα καταρτίζεται για να δουλέψει και θα δουλεύει για να μπορεί να καταρτίζεται.

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κ. Αλυσσανδράκης, επεξηγώντας την αρνητική ψήφο των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ στην έκθεση, τόνισε ότι «η πολιτική της διά βίου κατάρτισης (και όχι μάθησης) είναι πολιτική υποκατάστασης της συστηματικής εκπαίδευσης και ουσιαστικής μόρφωσης με μια επιφανειακή και ληξιπρόθεσμη μετάδοση δεξιοτήτων - συμπεριφορών, προσαρμοσμένων στις απαιτήσεις της αγοράς. Βασικός στόχος είναι η ικανοποίηση των τρεχουσών αναγκών του κεφαλαίου για ευλύγιστη και ελαστική εργασία, η εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης των εργασιακών σχέσεων και η προώθηση της "απασχολησιμότητας". Στα πλαίσια αυτά, ασκείται ιδεολογική και ψυχολογική πίεση στους εργαζόμενους να ενοχοποιήσουν τον εαυτό τους για την ανεργία, να αποδεχτούν τη μακρόχρονη ανεργία και την αποσύνδεση της μόρφωσης από την εξασφάλιση εργασίας», τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ. «Ταυτόχρονα, συνέχισε, το παραδοσιακό σχολείο γίνεται προθάλαμος της διά βίου κατάρτισης με το "άνοιγμά του στην κοινωνία" και στις "τοπικές αγορές εργασίας", που σημαίνει ότι οι πολυεθνικές επιχειρήσεις θα έχουν λόγο για το περιεχόμενο του σχολείου, όπως ήδη γίνεται μέσα από πιλοτικά προγράμματα που προωθούνται στην Ελλάδα με χρηματοδότηση της ΕΕ».

«Είμαστε ριζικά αντίθετοι σ' αυτήν την πολιτική και παλεύουμε για κατάργηση κάθε διάκρισης και εμποδίου στην ισότιμη συμμετοχή όλων των νέων σε ένα ενιαίο δημόσιο και δωρεάν γενικό σχολείο. Ενα σχολείο, που θα βοηθά τους νέους να οργανώσουν τη σκέψη τους, να αποκτήσουν επιστημονικό κριτήριο θεώρησης της φύσης και της κοινωνίας, να γίνουν συνειδητοί συντελεστές κοινωνικής προόδου. Για τους παραπάνω λόγους, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ καταψηφίσαμε την έκθεση Van Brempt», κατέληξε ο Κ. Αλυσσανδράκης.

Η περιβόητη έκθεση επιχειρεί στο πλαίσιο των στόχων της Λισαβόνας να εντείνει τους ρυθμούς υποκατάστασης της μόρφωσης από τη «διά βίου κατάρτιση», μια διαδικασία η οποία προβλέπει ότι ο εργαζόμενος θα πρέπει να καταρτίζεται και να επανακαταρτίζεται σε εφήμερες γνώσεις πάνω σε αντικείμενα που ορίζουν οι επιχειρήσεις, προκειμένου να παραμείνει στην αγορά εργασίας. Στην κατεύθυνση αυτή, ανάμεσα σε άλλα, καλεί τα κράτη - μέλη να αναπτύξουν ένα «ευρωπαϊκό πλαίσιο δεξιοτήτων», τις οποίες πρέπει να αποκτούν οι μαθητές πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική σχολική τους εκπαίδευση, επαναφέρει το ζήτημα της προώθησης συστήματος αναγνώρισης δεξιοτήτων ακόμα και εκείνων που «αποκτώνται στο πλαίσιο εξωσχολικής ή άτυπης κατάρτισης, επαγγελματικής πείρας και επαγγελματικής εκπαίδευσης, που παρέχονται από την εργασία στον επιχειρηματικό ή άλλους κλάδους». Παράλληλα, καλεί τα θεσμικά όργανα της ΕΕ «να ενσωματώσουν τη φιλοσοφία της διά βίου μάθησης στις πολιτικές τους για τις προσλήψεις, την κατάρτιση του προσωπικού και τις προαγωγές, καθώς και στην οικονομική πολιτική τους».

ΔΣ ΟΛΜΕ
Αδιέξοδη η στάση της πλειοψηφίας

Με απόφαση που αφορά μόνο το θέμα της επιλογής στελεχών έληξε η χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ για τα κρίσιμα για τον κλάδο ζητήματα του προωθούμενου «κανονισμού» του σχολείου, των δεικτών αξιολόγησης και των καθηκόντων - αρμοδιοτήτων των οργάνων διοίκησης.

Κατά τη χτεσινή συνεδρίαση, η ΠΑΣΚ για άλλη μια φορά, αφού αποδέχτηκε ως βάση τα σχέδια του υπουργείου, επικεντρώθηκε σε «βελτιωτικές» προτάσεις, ενώ αποκαλυπτική είναι η στάση της ΔΑΚΕ, η οποία, με άλλοθι τις πρόσφατες διαβλητές επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης, κατέθεσε πρόταση, που όχι μόνο δεν απορρίπτει τα σχέδια του υπουργείου, αλλά αντίθετα υιοθετούνται, αρκεί βέβαια να εφαρμοστούν από άλλα «καλύτερα» στελέχη της εκπαίδευσης. Η πρόταση της ΔΑΚΕ, που αφήνει ελεύθερη την κυβέρνηση να προχωρήσει τα σχέδιά της, πλειοψήφησε με τις ψήφους της Συνεργασίας και της Παρέμβασης, οι οποίες, όπως καταγγέλλει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, «συνεχίζουν και φέτος να λειτουργούν ως συμπληρωματικές δυνάμεις του δικομματισμού, ανεξάρτητα αν επιφανειακά φαίνεται να ευνοούν σήμερα τον έναν πόλο του. Με τη γνωστή διγλωσσία τους, στα λόγια δήλωσαν συμφωνία με τις προτάσεις της ΕΣΑΚ ΔΕΕ, στην πράξη όμως αυτό που μένει είναι η γραμμή της ΔΑΚΕ ως απόφαση της ΟΛΜΕ με τις δικές τους ψήφους», σημειώνει ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ κατέθεσε πρόταση συνολικής απόρριψης των σχεδίων του υπουργείου. Πρότεινε να κληθούν οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι καθηγητών να απορρίψουν τον «κανονισμό συμπεριφοράς», γιατί με πρόσχημα το κάπνισμα και το ντύσιμο, επιχειρείται να επιβληθεί ένα αυταρχικό πλέγμα λειτουργίας της σχολικής μονάδας και ταυτόχρονα επιχειρείται ένας αποπροσανατολισμός από τα πραγματικά προβλήματα που γεννά η αντιεκπαιδευτική πολιτική. Πρότεινε να απορριφθεί και το σχέδιο για τους δείκτες αξιολόγησης, οι οποίοι επιβεβαιώνουν ότι στόχος της αξιολόγησης είναι η χειραγώγηση του εκπαιδευτικού και να απορριφθεί η προσπάθεια μεταφοράς αρμοδιοτήτων από συλλογικά σε μονοπρόσωπα όργανα, με απαίτηση για ενίσχυση του ρόλου των συλλογικών οργάνων (καθηγητές, γονείς, μαθητές) στην οργάνωση και λειτουργία του σχολείου.

Μετά τη χτεσινή εξέλιξη στο ΔΣ της ΟΛΜΕ επαληθεύεται για άλλη μια φορά η ταξική γραμμή της ΕΣΑΚ ΔΕΕ πως μ' αυτούς τους συσχετισμούς στην ΟΛΜΕ δεν μπόρεσε να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η αντεργατική πολιτική και πως η διέξοδος βρίσκεται στη συσπείρωση, το συντονισμό και την οργάνωση των αγώνων από τα κάτω.

ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ
Κάνουν μάθημα σε παλιά καφενεία

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδη

Ακόμα και μέσα σε παλιά καφενεία και καφετερίες κάνουν μάθημα στο Δήμο Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη λόγω της έλλειψης σχολικών αιθουσών, κατάσταση που βιώνουν καθημερινά γονείς και μαθητές οι οποίοι προχώρησαν ήδη σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Το θέμα αυτό που διαψεύδει έμπρακτα την κυβερνητική προπαγάνδα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης, ζητώντας να χτιστεί στην περιοχή νέο 12θέσιο σχολείο και διθέσιο νηπιαγωγείο. Από την πλευρά του, ο αρμόδιος υφυπουργός Ν. Γκεσούλης έκανε λόγο για μία εξαίρεση μέσα σε ένα γενικά θετικό κανόνα, την οποία απέδωσε στην έντονη ανάπτυξη του Δήμου Χορτιάτη τα τελευταία χρόνια. Είπε δε, ότι σε ένα δίμηνο από τώρα θα τοποθετηθούν προκάτ αίθουσες για να χωριστούν τα τμήματα που ήδη λειτουργούν με πολλούς μαθητές, ενώ επανέλαβε για μία ακόμα φορά ότι βρίσκεται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη εξαετές πρόγραμμα σχολικής στέγης ύψους 70 δισ. δρχ.

Ο Γ. Χουρμουζιάδης υπογράμμισε ότι το ΚΚΕ επανειλημμένα έχει καταθέσει στη Βουλή Ερωτήσεις για τη σχολική στέγη και κάθε φορά η κυβέρνηση βομβαρδίζει τους βουλευτές με καταλόγους επιδοτήσεων και χρηματοδοτήσεων αλλά το πρόβλημα για χρόνια ολόκληρα παραμένει. Δεν είναι θέμα ανάπτυξης του συγκεκριμένου δήμου, είπε, αλλά είναι θέμα χρημάτων, άμεσων ρυθμίσεων και παρεμβάσεων, γιατί περιπτώσεις σαν τον Χορτιάτη υπάρχουν πολλές σε όλη την Ελλάδα.

Αναπληρωτές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Την πρόσληψη 1.474 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των ειδικοτήτων ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Οι πίνακες των αναπληρωτών έχουν σταλεί στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν άμεσα τα καθήκοντά τους.

Με πτυχία, χωρίς δουλιά...

Με την αβεβαιότητα για το εργασιακό τους μέλλον ζουν οι πτυχιούχοι του Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις και κενά στον τομέα της Ειδικής Αγωγής στην εκπαίδευση και, ιδιαίτερα, στη δευτεροβάθμια, στο Νομό Μαγνησίας, οι απόφοιτοι του τμήματος δε συμπεριλαμβάνονται στην εγκύκλιο του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για το διορισμό τους στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής.

Ο Σύλλογος Αποφοίτων και Φοιτητών Τμήματος Ειδικής Αγωγής έχει καταθέσει σχετικό υπόμνημα στον πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κ. Μπαγιάτη, από τον οποίο ζητούν να φέρει το θέμα στη Σύγκλητο των Πρυτάνεων, προκειμένου να παρθεί απόφαση και πρωτοβουλία στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ