ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Οχτώβρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Πόντιος Πιλάτος» για τις διώξεις συνδικαλιστών

Αποποιείται της ευθύνης για τις πράξεις των λιμενικών οργάνων εναντίον συνδικαλιστών, αλλά και για την προστασία των ναυτεργατών σε εμπόλεμες ζώνες

Παλιότερη διαμαρτυρία έξω από τα δικαστήρια του Πειραιά, ενάντια στις διώξεις συνδικαλιστών
Παλιότερη διαμαρτυρία έξω από τα δικαστήρια του Πειραιά, ενάντια στις διώξεις συνδικαλιστών
Αποκαλυπτικός για τη ...φιλοσοφία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα καράβια, ήταν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής, ο οποίος χτες, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, είπε, λίγο - πολύ, ότι δε δίνει «δεκάρα τσακιστή». Επίσης θεώρησε ...φυσιολογικό το γεγονός ότι οι διωκτικές αρχές (λιμενικές, ανακριτικές κλπ.) έχουν εξαπολύσει μπαράζ διώξεων σε βάρος ναυτεργατών συνδικαλιστών και, ακόμα, ότι συνδικαλιστές καλούνται σε απολογία για υπόθεση απαγόρευσης απόπλου πλοίου κατά την 26η Απρίλη, την ημέρα, δηλαδή, της πανεργατικής απεργίας της ΓΣΕΕ!

Ειδικότερα, σε ερώτηση για το αν γίνονται πραγματικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ στα ακτοπλοϊκά επιβατικά πλοία, με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται εκτός δύο πλοία, στα οποία εντοπίστηκαν ρήγματα μετά από καταγγελίες επιβατών, ο υπουργός απάντησε ως εξής: «Εσείς αντιλαμβάνεστε ότι ο ρόλος των επιθεωρητών είναι να κάνουν βόλτες στο λιμάνι και να κοιτάζουν τα πλοία από πάνω ως κάτω; Αυτό έχετε αντιληφθεί ότι είναι ο ρόλος των επιθεωρητών;»! Μάλιστα, ο υπουργός για να γίνει πιο ...σαφής συνέχισε: «Εγώ σας λέω ότι γίνεται μια επιθεώρηση, δε βρίσκει κανείς τίποτα. Χτυπά το πλοίο και κάνει ένα ρήγμα. Αν δεν το ανακοινώσει ο καπετάνιος, πώς θα ξέρει ο επιθεωρητής ότι έγινε το ρήγμα; Πώς το έχετε δει ακριβώς; Πώς το φαντάζεστε, δεν έχω καταλάβει»!

Εξίσου ...εντυπωσιακός ήταν στην απάντηση, που έδωσε στο ερώτημα αν θα παρθούν μέτρα για την ασφάλεια της ζωής των ναυτεργατών που ταξιδεύουν σε εμπόλεμες ζώνες. «Τα μέτρα - είπε επί λέξει ο υπουργός - λειτουργούν με βάση τις Διεθνείς Συμβάσεις και τις συμβάσεις που έχουν οι ναυτικοί με τις εταιρίες. Τα μέτρα υπάρχουν πάντοτε. Είναι ένα θέμα, το οποίο το ρυθμίζουν μεταξύ τους και καλύπτονται από τους ίδιους»!

Οσον αφορά τις διώξεις σε βάρος ναυτεργατών και τις κλήσεις σε απολογία, τις οποίες ο υπουργός κλήθηκε να σχολιάσει, σημείωσε: «Δεν μπορώ να κάνω κανένα σχόλιο, εφόσον υπάρχει ανάμειξη του εισαγγελέα. Δεν υπάρχει ταύτιση κυβέρνησης και Δικαιοσύνης». Ομως, όταν του διευκρινίστηκε ότι τις κλήσεις για απολογία υπογράφει ο υφιστάμενός του, διοικητής του Λιμενικού Τμήματος Φλοίσβου, και αφορούν την ημέρα της πανεργατικής απεργίας της ΓΣΕΕ, απάντησε: «Προφανώς, διότι, όπως γνωρίζετε, τα Λιμενικά Τμήματα και οι Λιμενικές Αρχές λειτουργούν ως Εκτελεστικά Οργανα της Δικαιοσύνης»...

Σημείωσε ακόμα την αύξηση των μέτρων αστυνόμευσης για την αποτροπή της λαθραίας εισόδου μεταναστών, με τη συμμετοχή και του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και ότι παίρνονται μέτρα για την προφύλαξη από ...το βακτήριο του άνθρακα.

ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Αναμφισβήτητες οι ευθύνες των πλοιοκτητών

Η προκλητική κατάθεση ενός από τους πλοιοκτήτες καταρρίφθηκε ολοκληρωτικά από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν

«Σκύλευση» των 24 ναυτεργατών, που από τις 3 Σεπτέμβρη 1994 βρίσκονται «θαμμένοι» στον Ατλαντικό Ωκεανό μαζί με το κουφάρι του σαπιοκάραβου φορτηγού «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», αποτέλεσε η χτεσινή κατάθεση στο Τριμελές Εφετείο Πειραιά τού, ενός από τους πλοιοκτήτες, Δημήτρη Ηλιόπουλου. Η κατάθεση αυτή επανέφερε και τις ευθύνες του ίδιου του δικαστηρίου που φρόντισε με την έναρξη της δίκης, στις αρχές του περασμένου Ιούνη και παρά τη διαφωνία της εισαγγελέα, να απαλλάξει - προφανώς με άνωθεν εντολή - τον επίσης πλοιοκτήτη Αντώνη Ηλιόπουλο, γιο του παραπάνω μάρτυρα, από την ποινή των 5 ετών φυλάκισης που του είχε επιβληθεί πρωτόδικα! Μάλιστα ο πρόεδρος του Εφετείου - αυτός που έσπευσε να απαλλάξει τον εφοπλιστή - ακούγοντας τα όσα κατέθεσε χτες ο Δ. Ηλιόπουλος παραδέχτηκε ότι «αναδεικνύονται οι ευθύνες των Ηλιόπουλων για τις οποίες το δικαστήριο δεν μπορεί να αποφανθεί»!

Ειδικότερα ο Δ. Ηλιόπουλος ισχυρίστηκε ότι το πλοίο του δεν ήταν απλά αξιόπλοο, ήταν «άριστο»! «Είμαστε περήφανοι» ανέφερε προκλητικά «γιατί κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας για την ασφάλεια των ανθρώπων». Ενώ ανέφερε ότι το ναυάγιο όπως του είπαν - ισχυρίστηκε - οι τεχνικοί του σύμβουλοι και οι ναυπηγοί οφείλεται «στο φαινόμενο της πλευρικής κάμψης το οποίο προκλήθηκε από περίεργο κυματισμό. Αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου ήταν ότι χάθηκε η συνοχή των μορίων»! Ομως δε σταμάτησε σε αυτή τη... θεωρία. Επικαλέστηκε και τη γνωστή φιλολογία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των παρατρεχάμενών του ότι για τα ναυάγια την ευθύνη φέρει το ανθρώπινο λάθος, δηλαδή το πλήρωμα.

Τους προκλητικούς ισχυρισμούς κατέρριψαν πανηγυρικά οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων Γ. Τρανταλίδης και Χρ. Βρούστης, από τους οποίους αποκαλύφθηκε ότι οι εφοπλιστές Ηλιόπουλοι, όταν το πλοίο ξεκίνησε το μοιραίο του ταξίδι, είχαν βάλει στην «τσέπη» 2,5 εκατομμύρια δολάρια καθώς το είχαν πουλήσει σε ιαπωνική εταιρία για παλιοσίδερα. Ακόμα από έγγραφο που κατέθεσε ο Χρ. Βρούστης προκύπτει ότι ο Α. Ηλιόπουλος στις 17 Οκτώβρη 1994, δηλαδή ένα μήνα περίπου μετά το ναυάγιο του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», είχε παραδεχτεί εγγράφως στις αρχές της Κύπρου - το πλοίο έφερε κυπριακή σημαία - ότι ουδέποτε είχαν εκτελεστεί επισκευές ή άλλου είδους εργασίες στο πλοίο για να αποκατασταθούν οι 7 παρατηρήσεις που είχε συντάξει ο Γαλλικός Νηογνώμονας και αφορούσαν την επικίνδυνη κατάσταση του πλοίου. Σημειώνεται ότι μετά την άρνηση των πλοιοκτητών να εκτελέσουν τις ενδεδειγμένες επισκευές, ο Γαλλικός Νηογνώμονας διέγραψε το πλοίο από τους καταλόγους του και το σαπάκι βρήκε ...«στέγη» στον Ελληνικό Νηογνώμονα.

ΚΚΕ
Να μην εκχωρηθεί ο Ξενώνας της Εστίας Ναυτικών

Να μην εκχωρηθεί ο Ξενώνας της Εστίας Ναυτικών στην «ΑΘΗΝΑ 2004 ΑΕ», κάτι που θα έχει σαν συνέπεια να πεταχτούν στο δρόμο οι 250 ναυτεργάτες που μένουν εκεί, αλλά και οι 40 εργαζόμενοι σ' αυτόν, ζητάει ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπύρος Στριφτάρης, με την Επίκαιρη Ερώτηση, που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας.

Στην Ερώτησή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημειώνει: «Οπως καταγγέλλουν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και τα Διοικητικά Συμβούλια της Εστίας Ναυτικών και του Ταμείου Πρόνοιας Κατωτέρων Πληρωμάτων Εμπορικού Ναυτικού προωθούν την εκχώρηση του κτιρίου, όπου στεγάζεται ο Ξενώνας της Εστίας Ναυτικών στην ΑΘΗΝΑ 2004 ΑΕ».

Το αποτέλεσμα, συνεχίζει ο βουλευτής, θα είναι «ο Ξενώνας να κλείσει, να εκδιωχθούν οι περίπου 250 ναυτεργάτες που διαμένουν σ' αυτόν και οι οποίοι προέρχονται από την επαρχία και συμμετέχουν στις δημόσιες ναυτικές σχολές μετεκπαίδευσης ή ψάχνουν για δουλιά και να απολυθούν οι 40 εργαζόμενοι του Ξενώνα».

Ο Σπ. Στριφτάρης επισημαίνει ότι «η απόφαση αυτή, όχι μόνο πρέπει να ανακληθεί, επειδή το κτίριο του Ξενώνα είναι περιουσία των ναυτεργατών, που δημιουργήθηκε με σκληρή δουλιά και αίμα στα καράβια, αλλά και να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες επισκευές σ' αυτόν».

Ο υπουργός ερωτάται «ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε:

  • Να ανακληθεί η απόφαση εκχώρησης του κτιρίου του Ξενώνα της Εστίας Ναυτικών στην ΑΘΗΝΑ 2004 ΑΕ και να γίνουν οι απαιτούμενες επισκευές στο κτίριο;
  • Να γίνει η Εστία Ναυτικών Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, όπως προβλέπει εξάλλου και ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας»;
Ατύχημα στο «ΦΑΙΔΡΑ»

Νέο ναυτεργατικό ατύχημα καταγράφηκε προχτές στο βράδυ στον ακτοπλοϊκό στόλο. Κατά τη διάρκεια χειρισμών για το ανέβασμα της άγκυρας στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΦΑΙΔΡΑ», ξέφυγε (σκοτσάρισε) ο κάβος από τη δέστρα στην αριστερή πλευρά της πρύμνης, με αποτέλεσμα να σπάσει το δεξί πόδι του υποναύκληρου Νεκτάριου Χαλιά. Το πλοίο βρισκόταν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Ο ναυτεργάτης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του νησιού, ενώ η Λιμενική Αρχή Μυτιλήνης έχει αναλάβει τη διενέργεια της προανάκρισης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ