Πέμπτη 18 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Αναμφισβήτητες οι ευθύνες των πλοιοκτητών

Η προκλητική κατάθεση ενός από τους πλοιοκτήτες καταρρίφθηκε ολοκληρωτικά από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν

«Σκύλευση» των 24 ναυτεργατών, που από τις 3 Σεπτέμβρη 1994 βρίσκονται «θαμμένοι» στον Ατλαντικό Ωκεανό μαζί με το κουφάρι του σαπιοκάραβου φορτηγού «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», αποτέλεσε η χτεσινή κατάθεση στο Τριμελές Εφετείο Πειραιά τού, ενός από τους πλοιοκτήτες, Δημήτρη Ηλιόπουλου. Η κατάθεση αυτή επανέφερε και τις ευθύνες του ίδιου του δικαστηρίου που φρόντισε με την έναρξη της δίκης, στις αρχές του περασμένου Ιούνη και παρά τη διαφωνία της εισαγγελέα, να απαλλάξει - προφανώς με άνωθεν εντολή - τον επίσης πλοιοκτήτη Αντώνη Ηλιόπουλο, γιο του παραπάνω μάρτυρα, από την ποινή των 5 ετών φυλάκισης που του είχε επιβληθεί πρωτόδικα! Μάλιστα ο πρόεδρος του Εφετείου - αυτός που έσπευσε να απαλλάξει τον εφοπλιστή - ακούγοντας τα όσα κατέθεσε χτες ο Δ. Ηλιόπουλος παραδέχτηκε ότι «αναδεικνύονται οι ευθύνες των Ηλιόπουλων για τις οποίες το δικαστήριο δεν μπορεί να αποφανθεί»!

Ειδικότερα ο Δ. Ηλιόπουλος ισχυρίστηκε ότι το πλοίο του δεν ήταν απλά αξιόπλοο, ήταν «άριστο»! «Είμαστε περήφανοι» ανέφερε προκλητικά «γιατί κάναμε ό,τι περνούσε από το χέρι μας για την ασφάλεια των ανθρώπων». Ενώ ανέφερε ότι το ναυάγιο όπως του είπαν - ισχυρίστηκε - οι τεχνικοί του σύμβουλοι και οι ναυπηγοί οφείλεται «στο φαινόμενο της πλευρικής κάμψης το οποίο προκλήθηκε από περίεργο κυματισμό. Αποτέλεσμα αυτού του φαινομένου ήταν ότι χάθηκε η συνοχή των μορίων»! Ομως δε σταμάτησε σε αυτή τη... θεωρία. Επικαλέστηκε και τη γνωστή φιλολογία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των παρατρεχάμενών του ότι για τα ναυάγια την ευθύνη φέρει το ανθρώπινο λάθος, δηλαδή το πλήρωμα.

Τους προκλητικούς ισχυρισμούς κατέρριψαν πανηγυρικά οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων Γ. Τρανταλίδης και Χρ. Βρούστης, από τους οποίους αποκαλύφθηκε ότι οι εφοπλιστές Ηλιόπουλοι, όταν το πλοίο ξεκίνησε το μοιραίο του ταξίδι, είχαν βάλει στην «τσέπη» 2,5 εκατομμύρια δολάρια καθώς το είχαν πουλήσει σε ιαπωνική εταιρία για παλιοσίδερα. Ακόμα από έγγραφο που κατέθεσε ο Χρ. Βρούστης προκύπτει ότι ο Α. Ηλιόπουλος στις 17 Οκτώβρη 1994, δηλαδή ένα μήνα περίπου μετά το ναυάγιο του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ», είχε παραδεχτεί εγγράφως στις αρχές της Κύπρου - το πλοίο έφερε κυπριακή σημαία - ότι ουδέποτε είχαν εκτελεστεί επισκευές ή άλλου είδους εργασίες στο πλοίο για να αποκατασταθούν οι 7 παρατηρήσεις που είχε συντάξει ο Γαλλικός Νηογνώμονας και αφορούσαν την επικίνδυνη κατάσταση του πλοίου. Σημειώνεται ότι μετά την άρνηση των πλοιοκτητών να εκτελέσουν τις ενδεδειγμένες επισκευές, ο Γαλλικός Νηογνώμονας διέγραψε το πλοίο από τους καταλόγους του και το σαπάκι βρήκε ...«στέγη» στον Ελληνικό Νηογνώμονα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ