ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Νοέμβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
ΟΧΙ στην ιδιωτικοποίηση

Καθολική είναι η συμμετοχή  στις απεργιακές κινητοποιήσεις τους

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους είναι οι εργαζόμενοι στη Διώρυγα της Κορίνθου, αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης να την ξεπουλήσει στο ιδιωτικό κεφάλαιο, ενώ παράλληλα απαιτούν από τη Διοίκηση της εταιρίας τη λήψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία της Διώρυγας.

Χτες τα μεσάνυχτα ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η πρώτη 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση, στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εργαζόμενοι. Στη συνέχεια είναι προγραμματισμένες δύο 48ωρες απεργίες στις 25-26 και στις 28-29 Νοέμβρη, που έχουν κηρύξει το Σωματείο Ναυτικών «Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ» και το Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων Διώρυγας.

Να σημειωθεί ότι το κανάλι παραμένει να είναι κλειστό από τις 14 Νοέμβρη, λόγω αποκόλλησης μεγάλου τμήματος πρανούς, κάτι που κάνει ανασφαλή τη διέλευση των πλοίων, καθώς υπάρχει κίνδυνος κατολίσθησης.

Ωστόσο, χτες το πρωί - δεύτερη μέρα της απεργίας - συναντήθηκαν οι εκπρόσωποι των δύο σωματείων με τον πρόεδρο της «Ανώνυμης Εταιρείας Διώρυγας Κορίνθου» (ΑΕΔΙΚ) κ. Τσούμα. Μέσα σε «θυελλώδη» κλίμα οι εκπρόσωποι της εταιρίας κάλεσαν τους εργαζόμενους να δουλέψουν ώστε να λειτουργήσει η Διώρυγα. Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι απαίτησαν να γκρεμιστεί το τμήμα του πρανούς που έχει μείνει για να αποφευχθεί ο κίνδυνος και έγγραφη βεβαίωση της εταιρίας για την ασφάλεια της εργασίας τους και της ζωής τους.

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΕΜΕΝ
Ολοταχώς για νέους αγώνες

 Με τόλμη,  αποφασιστικότητα  κι αγώνες οι μηχανικοί ναυτεργάτες θα υπερασπιστούν δικαιώματα και μεροκάματο

Πρόσω ολοταχώς για νέους ακόμα πιο δυναμικούς αγώνες και απεργιακές κινητοποιήσεις βάζει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. Την εντολή για την ένταση των αγώνων έδωσαν χτες οι μηχανικοί, με μια γενική συνέλευση της οποίας η μαζικότητα ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Από τις 10 το πρωί η αίθουσα συνελεύσεων της ΠΕΜΕΝ αποδείχτηκε πολύ μικρή για να υποδεχτεί τα μέλη της ιστορικής Ενωσης, ενώ το στίγμα έδωσε η μαζική παρουσία της νέας γενιάς των μηχανικών.

Η χτεσινή γενική συνέλευση της ιστορικής Ενωσης και οι αποφάσεις της αποτέλεσαν ηχηρό αγωνιστικό μήνυμα προς την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Οι μηχανικοί, εγκρίνοντας τον απολογισμό και το πρόγραμμα δράσης της αγωνιστικής τους διοίκησης, αποφάσισαν να ριχτούν στη μάχη, συντονίζοντας τα βήματά τους με το συνεπές ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, για να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στη δουλιά και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Να αγωνιστούν για τη σύσταση Εθνικού Οργανισμού ΑκτοπλοϊκώνΣυγκοινωνιών που αποτελεί «υπόθεση ζωής» για την ακτοπλοΐα, υπερασπίζοντας ταυτόχρονα τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

Τις εργασίες της συνέλευσης «άνοιξε» ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσσας, ο οποίος ανάμεσα σε άλλα επισήμανε ότι στις 3 Μάρτη του 2001 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την ίδρυση της Ενωσης Μηχανικών. Εκατό χρόνια πρωτοπόρας αγωνιστικής δράσης, η οποία έχει αναγνωριστεί διεθνώς. «Εχουμε υποχρέωση - συνέχισε - και καθήκον να μεταδώσουμε στους νέους μηχανικούς, γενικότερα στους νέους ναυτεργάτες τη φλόγα της συλλογικής δράσης, της αλληλεγγύης, τα ιδανικά της δημοκρατίας, της ελευθερίας, την αναγκαιότητα του συλλογικού ταξικού αγώνα». Ο πρόεδρος αφού ενημέρωσε τους μηχανικούς για τα όσα εκτρωματικά ετοιμάζει η κυβέρνηση και το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος των εργατικών κατακτήσεων, έκανε εκτενή αναφορά στον πλούσιο απολογισμό δράσης της Ενωσης κατά το προηγούμενο διάστημα, που σηματοδότησε σημαντικές θετικές εξελίξεις για την προστασία των ναυτεργατικών κατακτήσεων και αποκάλυψε τις εγκληματικές ευθύνες των εφοπλιστών και της κυβέρνησης για το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».

Παρουσιάζοντας ο Γ. Τούσσας το διεκδικητικό πλαίσιο της ΠΕΜΕΝ υπογράμμισε: «Απαιτεί την άμεση ανάπτυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων, την οργάνωση αποφασιστικών απεργιακών αγώνων, το συντονισμό της δράσης των ναυτεργατών με τους άλλους εργαζόμενους, για να μην περάσουν τα αντεργατικά μέτρα, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής». Ενώ αναφερόμενος στη συμβιβαστική τακτική της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, επισήμανε ότι ταυτόχρονα με τους αγώνες που θα αναπτυχθούν, θα συνεχίζεται η μάχη για τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και της ΠΝΟ.

Αμέσως μετά το τέλος της συνέλευσης επιτροπή των μηχανικών, με επικεφαλής τους συνδικαλιστές του προεδρείου της διοίκησης, συναντήθηκε με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή, στον οποίο και κατέθεσαν τα αιτήματα των μηχανικών. Ο Χρ. Παπουτσής δεσμεύτηκε να δώσει απαντήσεις σε 10 μέρες.

Φυλάνε τα νώτα τους

Απορρίφθηκε  από τη ΓΕΑΣ αίτημα για δρομολόγηση υδροπτέρυγων 

Οι γραμμές του Αργοσαρωνικού ήταν το κυρίαρχο θέμα που απασχόλησε την προχτεσινή πολύωρη συνεδρίαση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΓΕΑΣ). Τα αποτελέσματα της συνεδρίασης είναι φανερό ότι πάρθηκαν κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης, μετά τα απανωτά κρούσματα όσον αφορά την αξιοπλοΐα, που εντοπίστηκαν στο στόλο των υδροπτέρυγων σκαφών, γεγονός που προκάλεσε και την παρέμβαση του εισαγγελέα Πειραιά Γρ. Πεπόνη. Ετσι η ΓΕΑΣ, απέρριψε αιτήσεις για άδειες σκοπιμότητας σε υδροπτέρυγα κατασκευής του 1985, που είχε καταθέσει ο εφοπλιστής Στ. Ηλίας, ενώ του ενέκρινε αιτήσεις για δύο υδροπτέρυγα κατασκευής 1996. Συνολικά ενέκρινε τις αιτήσεις για άδειες σκοπιμότητας σε 4 «δελφίνια» προκειμένου να δρομολογηθούν στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.

Η Επιτροπή αποφάσισε να επανεξετάσει το αίτημα που είχε κατατεθεί από την ακτοπλοϊκή εταιρία «DOLPHINS SEA LINES» για αύξηση των εισιτηρίων από 713 δραχμές σε 1.419 για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Πάρου - Σίφνου και από 3.900 δραχμές σε 4.900 για τη σύνδεση Πάρου - Φολέγανδρου, ενώ αποφάσισε την αύξηση του εισιτηρίου της γραμμής Κάλαμου - Μύτικα από 190 δραχμές σε 250. Αποφάσισε επίσης την αλλαγή του ωραρίου αναχώρησης του επιβατικού - οχηματαγωγού «ΚΑΝΤΙΑ», το οποίο στο εξής θα αποπλέει από το λιμάνι του Πειραιά μία ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις 4 το απόγευμα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Οδηγίες για την εξυπηρέτηση των εφοπλιστών

Οι λιμενάρχες όλης της χώρας καλούνται να πρωτοστατήσουν στην προστασία του «υγιούς ανταγωνισμού» 

Η προετοιμασία του Λιμενικού Σώματος για να ταχθεί στην υπηρεσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου, ενόψει της άρσης του καμποτάζ, τη μετατροπή, δηλαδή, των ελληνικών θαλασσών σε πεδίο ανεξέλεγκτης δράσης κάθε είδους τυχοδιώκτη, ήταν το κύριο θέμα της χτεσινής συνάντησης του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή με τους λιμενάρχες όλης της χώρας, που έγινε στην αίθουσα τελετών του ΥΕΝ. Ο υπουργός εξέθεσε στους λιμενάρχες τις αλλαγές που προωθούνται στην ακτοπλοΐα μέσω της διαμόρφωσης του νέου θεσμικού πλαισίου, τις οποίες επιβάλλει ο εκτρωματικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ. Μάλιστα, κάλεσε τους λιμενάρχες να αναδειχτούν ...πρωτοπόροι σε αυτή την υπόθεση και να προστατεύουν «τον υγιή ανταγωνισμό»!

Από την αρχή της ομιλίας του, ο υπουργός έσπευσε να προκαλέσει, «σκυλεύοντας» ακόμα και τους 81 νεκρούς του ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Αναφερόμενος στο τραγικό ναυάγιο, ανέφερε το εξής ανυπόστατο: «Θέλω να πω από αυτό το βήμα ότι όλα κινήθηκαν στο μέτρο του ανθρωπίνως δυνατού. Η κίνηση του κράτους, η κίνηση του Σώματος του υπουργείου ήταν άμεση και καθοριστική»!

Συνεχίζοντας την πρόκληση, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο - τερατούργημα, που προετοιμάζει αυτή την περίοδο η νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα, ως «επανάσταση απέναντι σ' ένα σύστημα, που κατά κοινή ομολογία είχε πλέον φθάσει στα όριά του»! Αυτό, όταν η βάση του νομοσχεδίου αυτού είναι οι εξωφρενικές προτάσεις που κατέθεσε ο Π. Σφηνιάς, ο πλοιοκτήτης του «ΣΑΜΙΝΑ», οι οποίες τινάζουν στον αέρα κάθε έννοια που αφορά την ανθρώπινη ασφάλεια, καθώς εξασφαλίζουν στους εφοπλιστές πλήρη ασυδοσία, την οποία ο Χρ. Παπουτσής ονομάζει «απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».

Ο υπουργός έκανε σαφές ότι η «απελευθέρωση» θα ξεκινήσει το 2002 και επιτέθηκε ενάντια «σε αυτούς που δεν τη θέλουν». Βέβαια, όλα αυτά τα διάνθισε με τα περί «εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης της ναυτιλίας», «προστασίας του δημοσίου συμφέροντος» και άλλα, ενώ σημείωσε ότι με την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου θα γίνει νέα συνάντηση με τους λιμενάρχες, η οποία θα έχει μορφή ...σεμιναρίου.

Παράσταση διαμαρτυρίας

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στην Πρέβεζα έχουν προγραμματίσει για σήμερα φορείς του νομού, για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο στρατιωτικό καθεστώς και τις αυταρχικές δομές υπό τις οποίες λειτουργούν τα ιδρύματα αυτά. Αφορμή για την κινητοποίηση στάθηκε η απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου του ιδρύματος να τιμωρήσει με διωγμό τον σπουδαστή Αναστάσιο Καραΐσκο, για ένα συμβάν, που, σύμφωνα με τις καταθέσεις των μαρτύρων, αλλά και τη μεταμέλεια του σπουδαστή, δε δικαιολογεί τέτοια απόφαση.

Η παράσταση διοργανώνεται από νομαρχιακούς συμβούλους της παράταξης «Νέοι Ορίζοντες», δημοτικούς συμβούλους της παράταξης «Δημοτική Συσπείρωση», μέλη της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Πρέβεζας, τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου και τη Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων, Συνδικαλιστών, Εργαζομένων, Ανέργων Πρέβεζας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ