ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Φλεβάρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξεσηκωμός στα νησιά για την ακτοπλοΐα

Γενική απεργία και συλλαλητήρια χτες σε Πάτμο, Λέρο και Κάλυμνο. Διεκδικούν απρόσκοπτη, φτηνή και ασφαλή συγκοινωνιακή σύνδεση. Οι εφοπλιστές, με το δικαίωμα που τους έδωσε η κυβέρνηση, καλύπτουν μόνο τα «εμπορικά» νησιά

Από το χτεσινό συλλαλητήριο στην Κάλυμνο

Eurokinissi

Από το χτεσινό συλλαλητήριο στην Κάλυμνο
Αγωνιστικός αναβρασμός επικρατεί στους κατοίκους των Δωδεκανήσων οι οποίοι άρχισαν να νιώθουν στο πετσί τους τις τραγικές γι' αυτούς συνέπειες από τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας. Πρόκειται για το νομοθετικό τερατούργημα 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που διεύρυνε την εφοπλιστική ασυδοσία, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει πλέον σοβαρότατα προβλήματα η πλειοψηφία των ελληνικών νησιών.

Χτες σε Πάτμο, Λέρο και Κάλυμνο έγινε γενική απεργία, ενώ οι κάτοικοι έκαναν μαζικά συλλαλητήρια, διεκδικώντας την απρόσκοπτη, φτηνή και ασφαλή συγκοινωνιακή σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα. Την ίδια ώρα στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εκπρόσωποι μαζικών φορέων του Νομού Δωδεκανήσων, βουλευτές και δήμαρχοι, είχαν σύσκεψη με τον υπουργό Γ. Ανωμερίτη προσπαθώντας να βρουν τρόπο να... πείσουν τους εφοπλιστές να καλύψουν συγκοινωνιακά όλα τα Δωδεκάνησα. Οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα έρχονται να επιβεβαιώσουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η πρόταση που έχουν διατυπώσει μια σειρά νησιωτικοί δήμοι και μαζικοί φορείς και το συνεπές ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα για τη συγκρότηση δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποτελεί ζήτημα ζωής για τα ελληνικά νησιά.

Οι εκπρόσωποι των νησιωτών εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για την τύχη του τόπου τους καθώς όπως ειπώθηκε το 90% των νησιών του νομού μένουν εκτός συγκοινωνιακής σύνθεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εφοπλιστές σύμφωνα με το δικαίωμα που τους δίνει ο νέος νόμος για την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων, προτίμησαν να «καλύψουν» μόνο τα...«εμπορικά» νησιά Κω και Ρόδο αφήνοντας τα υπόλοιπα στην τύχη τους! Ο νομάρχης Δωδεκανήσων κ. Καραγιάννης, αν και δεν εξέφρασε αντίρρηση με το νέο νόμο, ζήτησε την ασφαλή, γρήγορη και φτηνή ακτοπλοϊκή σύνδεση όλων των νησιών με τον Πειραιά, στα πλαίσια όπως είπε της «αρχής της ισονομίας», ενώ ανέφερε ότι το κόστος των εισιτηρίων δεν μπορεί να αυξηθεί παραπέρα μια και ήδη από τις μέχρι τώρα αυξήσεις το κόστος των εμπορευμάτων έχει ανέβει κατά 40%.

Ο δήμαρχος Αστυπάλαιας Π. Κονταράτος, εξέφρασε όπως είπε «την αγωνία των κατοίκων του νησιού για το μέλλον μας, γιατί ξέρουμε τα παιχνίδια της αγοράς». Ο δήμαρχος Πάτμου κ. Μελιανός ανέφερε ότι «ήδη είναι απαγορευτικό για μια οικογένεια του νησιού μας να έρθει στον Πειραιά και να σας πω κ. υπουργέ, στην Πάτμο επικρατεί η αντίληψη ότι μέχρι τώρα κουμάντο στο υπουργείο σας κάνουν οι εφοπλιστές»! Ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Ψαράδων Δωδεκανήσου κ. Χατζητούρκης επισήμανε ότι ήδη οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι απαράδεκτες: «πλοία φέρετρα και από 13 δρομολόγια στα Δωδεκάνησα έμειναν 6. Στο Αγαθονήσι ενάμιση μήνα είχαν να φάνε ψωμί οι άνθρωποι και τους πήγαμε εμείς»!

Απέναντι σε όλα αυτά ο υπουργός απάντησε με το γνωστό του σλόγκαν: «Δε θα μείνει κανένα νησί ακάλυπτο» όμως αρνήθηκε να πει πόσο θα στοιχίσει αυτό στους νησιώτες, αφού σύμφωνα με το νόμο όσες γραμμές - παρά τις συνεχείς προσκλήσεις ενδιαφέροντος - δεν προσελκύσουν τελικά εφοπλιστές θα επιδοτηθούν από τον κρατικό κορβανά ενώ στο εισιτήριο θα επιβληθεί και το χαράτσι του «ναυλόσημου».

ΝΕΑ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΣ
Ο Μ. Κασαπάκης υποψήφιος δήμαρχος

Ο Μιχάλης Κασαπάκης θα είναι ο υποψήφιος δήμαρχος Ν. Αλικαρνασσού Ηρακλείου Κρήτης που θα στηρίξει η «Aγωνιστική Δημοτική Κίνηση». Στην επιλογή αυτή κατέληξε ομόφωνα η παράταξη στη γενική της συνέλευση, όπου παρουσιάστηκε και η εκλογική της διακήρυξη.

Κύριος στόχος είναι η συστράτευση των δημοτών για ένα δήμο διεκδικητικό, μαχητικό, στην υπηρεσία του δημότη, σε μια πορεία ριζικά διαφορετική από τη σημερινή. Χαρακτηριστικά υπογραμμίζεται στην εκλογική διακήρυξη: «Μιλάμε για ένα ισχυρό κίνημα δημοτών που θα διεκδικεί συνολικά την αλλαγή της κυβερνητικής πολιτικής, τη δημοκρατική αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος, τόσο στα έσοδα όσο και στη διάθεση των κρατικών δαπανών, ώστε κράτος και δήμοι να στηρίζουν τους εργαζόμενους και όχι τους ισχυρούς. Λεφτά το κράτος έχει. Οι πολίτες φορολογούνται ήδη βαριά (ιδιαίτερα οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι) και δε σηκώνουν άλλα βάρη. Ομως μερικές εκατοντάδες ιδιώτες επιχορηγούνται με πολύ περισσότερα δισεκατομμύρια από τους δήμους για να "εκσυγχρονίσουν" τις επιχειρήσεις».

Η «Αγωνιστική Δημοτική Κίνηση» ασκεί κριτική τόσο στην πολιτική της Δημοτικής Αρχής, όσο και της κυβέρνησης που οδηγεί τους δήμους σε αδιέξοδο, πολλαπλασιάζοντας αντί να λύνει τα οξυμένα λαϊκά προβλήματα. Υπογραμμίζει ότι η παράταξη θα παλέψει, ανάμεσα σε άλλα, για:

  • Γενναία αύξηση του ποσοστού του προϋπολογισμού για τους δήμους, που θα τα διαθέτουν με βάση τις προτεραιότητες που οι ίδιοι θα καθορίζουν.
  • Κατάργηση των ανταποδοτικών τελών και της πρόσθετης φορολογίας των δημοτών. Ελεγχο της ανταποδοτικότητας των φορολογικών εσόδων του κράτους.

Ο Μ. Κασαπάκης γεννήθηκε το 1954 και είναι βιολόγος, καθηγητής στο 11ο Γυμνάσιο Ηρακλείου. Ως φοιτητής διατέλεσε για 2 χρόνια στο ΔΣ του Βιολογικού Τμήματος Πατρών. Το 1986 και 1987 εξελέγη σύνδεσμος των καθηγητών της Καρπάθου με την ΕΛΜΕ Δωδεκανήσων. Το 1988 ήταν μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, ενώ σήμερα είναι εκλεγμένος στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, την οποία εκπροσωπεί στο Συντονιστικό Φορέων της Εκπαίδευσης και στην Αντιπολεμική Πρωτοβουλία Ηρακλείου. Ηταν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στις εκλογές του 1994 και του 1998 με την «Αγωνιστική Κίνηση Δημοτών Ηρακλείου», της οποίας υπήρξε πρόεδρος. Είναι μέλος της Επιτροπής Αγώνα για το Ασφαλιστικό.

Απεργούν οι συμβασιούχοι ΟΤΑ

Απεργούν σήμερα και αύριο, Πέμπτη και Παρασκευή, οι συμβασιούχοι εργαζόμενοι στους δήμους, διαμαρτυρόμενοι για την αδιαφορία του υπουργείου Εσωτερικών στα προβλήματά τους.

Την απεργία κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η πλειοψηφία των μελών της οποίας εργάζονται στην υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων. Οι εργαζόμενοι ζητούν: Να τακτοποιηθούν οριστικά οι συμβασιούχοι. Να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το 2002. Να εξισωθούν οι αμοιβές των ημερομισθίων με των μονίμων. Να καταβληθεί το πριμ παραγωγικότητας. Να αναβαθμιστεί η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των εργαζομένων και τέλος να καταβληθούν στους δήμους τα οφειλόμενα χρήματα.

Σεισμοί σε Πύλο και Ναύπακτο

Τρεις νέες ασθενείς σεισμικές δονήσεις ανησύχησαν χτες το πρωί τους κατοίκους της Πελοποννήσου και της Νότιας Στερεάς Ελλάδας.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, η πρώτη δόνηση που καταγράφηκε στις 10.41' π.μ. ήταν μεγέθους 4,4 Ρίχτερ με επίκεντρο το θαλάσσιο χώρο της Πύλου. Ο δεύτερος σεισμός που σημειώθηκε περίπου μισή ώρα αργότερα, δηλαδή στις 11.15' π.μ., είχε μέγεθος 4,1 Ρίχτερ με επίκεντρο την ευρύτερη περιοχή της Ναυπάκτου. Στην ίδια περιοχή περίπου στις 8.30 μ.μ., σημειώθηκε ακόμα ένας σεισμός μεγέθους 4,4 Ρίχτερ.

Οι τρεις σεισμικές δονήσεις δεν προκάλεσαν ζημιές, η δεύτερη όμως, λόγω του μικρού εστιακού της βάθους (μόλις 12 χιλιόμετρα) έγινε ιδιαίτερα αισθητός στην Πάτρα και τη γύρω περιοχή, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους.

Σύμφωνα με τους σεισμολόγους, οι δύο σεισμικές δονήσεις δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, ενώ θεωρούν ως πιο πιθανό να εντάσσονται στην πάγια σεισμικότητα των περιοχών και όχι σε κάποια ασυνήθιστη δραστηριότητα.

Σημειώνεται, τέλος ότι διαφορετικά στοιχεία ως προς τις εντάσεις των δύο πρώτων σεισμών έδωσε χτες το μεσημέρι το Εργαστήριο Σεισμολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Συγκεκριμένα για τον πρώτο σεισμό έδωσε μέγεθος 4,6 Ρίχτερ και για το δεύτερο 4,2 Ρίχτερ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ