Παρασκευή 22 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ξεσηκωμός στα νησιά για την ακτοπλοΐα

Γενική απεργία και συλλαλητήρια χτες σε Πάτμο, Λέρο και Κάλυμνο. Διεκδικούν απρόσκοπτη, φτηνή και ασφαλή συγκοινωνιακή σύνδεση. Οι εφοπλιστές, με το δικαίωμα που τους έδωσε η κυβέρνηση, καλύπτουν μόνο τα «εμπορικά» νησιά

Από το χτεσινό συλλαλητήριο στην Κάλυμνο

Eurokinissi

Από το χτεσινό συλλαλητήριο στην Κάλυμνο
Αγωνιστικός αναβρασμός επικρατεί στους κατοίκους των Δωδεκανήσων οι οποίοι άρχισαν να νιώθουν στο πετσί τους τις τραγικές γι' αυτούς συνέπειες από τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας. Πρόκειται για το νομοθετικό τερατούργημα 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ που διεύρυνε την εφοπλιστική ασυδοσία, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει πλέον σοβαρότατα προβλήματα η πλειοψηφία των ελληνικών νησιών.

Χτες σε Πάτμο, Λέρο και Κάλυμνο έγινε γενική απεργία, ενώ οι κάτοικοι έκαναν μαζικά συλλαλητήρια, διεκδικώντας την απρόσκοπτη, φτηνή και ασφαλή συγκοινωνιακή σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα. Την ίδια ώρα στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας εκπρόσωποι μαζικών φορέων του Νομού Δωδεκανήσων, βουλευτές και δήμαρχοι, είχαν σύσκεψη με τον υπουργό Γ. Ανωμερίτη προσπαθώντας να βρουν τρόπο να... πείσουν τους εφοπλιστές να καλύψουν συγκοινωνιακά όλα τα Δωδεκάνησα. Οι εξελίξεις στην ακτοπλοΐα έρχονται να επιβεβαιώσουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η πρόταση που έχουν διατυπώσει μια σειρά νησιωτικοί δήμοι και μαζικοί φορείς και το συνεπές ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα για τη συγκρότηση δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποτελεί ζήτημα ζωής για τα ελληνικά νησιά.

Οι εκπρόσωποι των νησιωτών εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για την τύχη του τόπου τους καθώς όπως ειπώθηκε το 90% των νησιών του νομού μένουν εκτός συγκοινωνιακής σύνθεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εφοπλιστές σύμφωνα με το δικαίωμα που τους δίνει ο νέος νόμος για την ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων, προτίμησαν να «καλύψουν» μόνο τα...«εμπορικά» νησιά Κω και Ρόδο αφήνοντας τα υπόλοιπα στην τύχη τους! Ο νομάρχης Δωδεκανήσων κ. Καραγιάννης, αν και δεν εξέφρασε αντίρρηση με το νέο νόμο, ζήτησε την ασφαλή, γρήγορη και φτηνή ακτοπλοϊκή σύνδεση όλων των νησιών με τον Πειραιά, στα πλαίσια όπως είπε της «αρχής της ισονομίας», ενώ ανέφερε ότι το κόστος των εισιτηρίων δεν μπορεί να αυξηθεί παραπέρα μια και ήδη από τις μέχρι τώρα αυξήσεις το κόστος των εμπορευμάτων έχει ανέβει κατά 40%.

Ο δήμαρχος Αστυπάλαιας Π. Κονταράτος, εξέφρασε όπως είπε «την αγωνία των κατοίκων του νησιού για το μέλλον μας, γιατί ξέρουμε τα παιχνίδια της αγοράς». Ο δήμαρχος Πάτμου κ. Μελιανός ανέφερε ότι «ήδη είναι απαγορευτικό για μια οικογένεια του νησιού μας να έρθει στον Πειραιά και να σας πω κ. υπουργέ, στην Πάτμο επικρατεί η αντίληψη ότι μέχρι τώρα κουμάντο στο υπουργείο σας κάνουν οι εφοπλιστές»! Ενώ ο πρόεδρος του Συλλόγου Ψαράδων Δωδεκανήσου κ. Χατζητούρκης επισήμανε ότι ήδη οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι απαράδεκτες: «πλοία φέρετρα και από 13 δρομολόγια στα Δωδεκάνησα έμειναν 6. Στο Αγαθονήσι ενάμιση μήνα είχαν να φάνε ψωμί οι άνθρωποι και τους πήγαμε εμείς»!

Απέναντι σε όλα αυτά ο υπουργός απάντησε με το γνωστό του σλόγκαν: «Δε θα μείνει κανένα νησί ακάλυπτο» όμως αρνήθηκε να πει πόσο θα στοιχίσει αυτό στους νησιώτες, αφού σύμφωνα με το νόμο όσες γραμμές - παρά τις συνεχείς προσκλήσεις ενδιαφέροντος - δεν προσελκύσουν τελικά εφοπλιστές θα επιδοτηθούν από τον κρατικό κορβανά ενώ στο εισιτήριο θα επιβληθεί και το χαράτσι του «ναυλόσημου».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ