Παρασκευή 22 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ξεπούλημα όπως όπως!

Επιμένει στην καταστροφική για τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και των εργαζόμενων της εταιρίας πολιτική της η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Θέτει σε εφαρμογή νέο, πιο ελκυστικό για το κεφάλαιο, σχέδιο

Αποφασισμένη να ξεπουλήσει με τον οποιονδήποτε τρόπο την «Ολυμπιακή Αεροπορία», η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έθεσε χτες τις βάσεις της νέας «προσπάθειας» μετά το φιάσκο Λιακουνάκου και Αυστραλών - Βαρδινογιάννη. Αποφάσισε το ξεπούλημα να γίνει κομμάτι - κομμάτι. Το κάθε κομμάτι θα αποτελεί πλέον ξεχωριστή εταιρία, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από «βάρη» και ιδιαίτερα από τους εργαζόμενους και τα εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματά τους! Και μάλιστα οι διαδικασίες δε θα γίνονται με διαγωνισμούς, αλλά με απευθείας διαπραγματεύσεις.

Η λογική της νέας προσπάθειας είναι η εξής: Φτιάχνουμε μια νέα εταιρία από μηδενική βάση, ελεγχόμενη από ιδιώτες, τη «νέα Ολυμπιακή», όπως τη λένε, η οποία θα αναλάβει το πτητικό έργο που έχουν σήμερα η «Ολυμπιακή» και οι θυγατρικές της «Αεροπλοΐα» και «Μακεδονικές Αερογραμμές», θα αγοράσει ή θα εκμισθώσει από τη σημερινή εταιρία όσα αεροπλάνα χρειάζεται και θα προσλάβει όσους θέλει από το σημερινό ιπτάμενο προσωπικό. Σταδιακά και μέσα σε δύο χρόνια, με τον ίδιο τρόπο θα δημιουργηθούν άλλες ιδιωτικές εταιρίες που θα αναλάβουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες, κλάδους και θυγατρικές της σημερινής «Ολυμπιακής», η οποία ως εταιρία θα εξακολουθήσει να υπάρχει διαρκώς συρρικνούμενη και αποψιλωμένη, μέχρι στο τέλος να μείνει μια εταιρία με το όποιο παθητικό και χωρίς δραστηριότητα. Κερδισμένοι από αυτήν τη διαδικασία οι ιδιώτες, που θα έχουν τα πλειοψηφικά πακέτα των νέων ξεχωριστών εταιριών και μεγάλοι χαμένοι ο ελληνικός λαός, αφού μια σημαντική περιουσία του θα παραδοθεί για κερδοσκοπία στο κεφάλαιο, αλλά και οι περίπου 5.500 μόνιμοι εργαζόμενοι της «Ολυμπιακής». Από αυτούς οι 2.000 «θα πάνε σπίτια τους» και οι υπόλοιποι θα κληθούν να αναλάβουν εργασία σε νέες εταιρίες, από μηδενική βάση. Δηλαδή τέλος στις σημερινές ΣΣΕ, τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά δικαιώματα.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της χτεσινής κυβερνητικής επιτροπής, η νέα φάση αρχίζει με την ίδρυση στους επόμενους μήνες μιας ιδιωτικής εταιρίας, στην οποία το Δημόσιο θα έχει μειοψηφικό πακέτο, που θα αναλάβει το πτητικό έργο της ΟΑ. Η ίδια διαδικασία θα γίνει μέσα σε δύο χρόνια και με τους υπόλοιπους τομείς και δραστηριότητες της εταιρίας όπως και τις θυγατρικές της.

Το εγκριθέν «σχέδιο αναδιάρθρωσης και ιδιωτικοποίησης του αναδιαρθρωμένου ομίλου της ΟΑ», που παρουσίασαν χτες στην κυβερνητική επιτροπή οι υπουργοί Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκης και Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια, με κόστος 100 - 150 εκατ. ευρώ.

Τα βασικά σημεία του σχεδίου αυτού που επεξεργάστηκε η εταιρία «Φερστ Μπόστον» (σύμβουλος της κυβέρνησης για το ξεπούλημα της ΟΑ), όπως τα εξειδίκευσε ο υπουργός Μεταφορών, είναι:

  • Η ίδρυση τους επόμενους μήνες νέου αεροπορικού φορέα που θα αντικαταστήσει τον κλάδο πτήσεων της ΟΑ, της «Αεροπλοΐας» και των «Μακεδονικών Αερογραμμών». Η πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρίας θα καλυφθεί από ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ το ελληνικό δημόσιο θα έχει μειοψηφική συμμετοχή. Την αναζήτηση των ιδιωτικών κεφαλαίων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, θα αναλάβει άμεσα η «Μπόστον». Στη νέα αεροπορική εταιρία θα απασχοληθεί «το σημαντικότερο μέρος του ιπτάμενου προσωπικού του ομίλου», με κανονισμούς εργασίας «αντίστοιχους των άλλων διεθνών ανταγωνιστικών εταιριών». Οσον αφορά το στόλο της, το σχέδιο προβλέπει ότι θα αγοράσει ή θα υπομισθώσει με όρους της ελεύθερης αγοράς τα αεροπλάνα της ΟΑ και των θυγατρικών με βάση τις ανάγκες του προγράμματος δρομολογίων που θα καταρτίσει. Αποστολή της νέας εταιρίας, είναι «η κάλυψη κυρίως των αναγκών της ευρύτερης περιοχής και των ευρωπαϊκών προορισμών».
  • Η σταδιακή ιδιωτικοποίηση όλων των δραστηριοτήτων του ομίλου όπως είναι οι θυγατρικές εταιρίες, ενώ κλάδοι που σήμερα είναι ενταγμένοι στη μητρική εταιρία θα ενταχθούν σε ανώνυμες εταιρίες και «θα αποκτήσουν προϋποθέσεις αυτόνομης κερδοφορίας». Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια και καθ' όλο αυτό το διάστημα η ΟΑ και οι θυγατρικές θα παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές στη νέα εταιρία που θα εκτελεί πτήσεις. Τη διοίκηση της νέας εταιρίας θα την επιλέξουν οι ιδιώτες (πλειοψηφία) και το ελληνικό δημόσιο (μειοψηφία).
Κινδυνολογία

Την προσφιλή τακτική της κινδυνολογίας επιστράτευσε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής για να δικαιολογήσει το καταστροφικό σχέδιο της κυβέρνησης για την ΟΑ και τους εργαζόμενους, αλλά και να καλλιεργήσει κλίμα τρομοκρατίας. Ετσι,... θυμήθηκε την πτώχευση της «Σουισέρ» και της «Σαμπένα» και τις απολύσεις εργαζομένων στην «Μπρίτις Αιργουέις». Και για να ξεκαθαρίσει σε ποιους απευθύνεται, ο υπουργός καταλήγει: «Ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι θα αποτελέσουν εξίσου κρίσιμο παράγοντα για την όλη εξέλιξη, αφού είναι σαφές ότι αυτή η τελευταία προσπάθεια θα πρέπει να επιτύχει προκειμένου να εξακολουθήσει να πετά η ΟΑ».

Με άλλες του δηλώσεις ο Χρ. Βερελής ξεκαθάρισε ότι κεντρικός στόχος της κυβέρνησης, χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση, είναι η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, ενώ για το προσωπικό ανέφερε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να επιτευχθεί ο στόχος των 2.000 αποχωρήσεων από την εταιρία, «με αμοιβαία συμφωνημένο σχέδιο», χωρίς, βέβαια, να αποκλείει και τις απολύσεις, αν κριθούν αναγκαίες.

Στο μεταξύ, οι πρώτες αντιδράσεις κατά του σχεδίου της κυβέρνησης εκδηλώθηκαν ήδη από τους τεχνικούς της εταιρίας, οι οποίοι έχουν προγραμματίσει για σήμερα στις 11 π.μ. συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Σπάτων «Ελευθέριος Βενιζέλος», για να εξετάσουν τα νέα δεδομένα και να καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους.

Με ανακοίνωσή της η Ενωση Πτυχιούχων Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ) τονίζει ότι οι τεχνικοί είναι κατηγορηματικά αντίθετοι στα σχέδια της κυβέρνησης και θα παλέψουν με κάθε τρόπο για να τα αποτρέψουν. Παράλληλα, καταγγέλλει ότι μετά τις προσπάθειες των τελευταίων χρόνων να μικρύνει η εταιρία και να έρθει στα μέτρα των Ελλήνων επιχειρηματιών, η κυβέρνηση αποφάσισε τώρα τον κατακερματισμό της ΟΑ, ώστε τα κομμάτια να είναι πιο προσιτά, αλλά και να ικανοποιήσει περισσότερους «ημέτερους».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ