ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Σεπτέμβρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΣΑΚ ΔΕΕ
Επικίνδυνη αδράνεια της πλειοψηφίας στην ΟΛΜΕ

Από κινητοποίηση εκπαιδευτικών την περσινή χρονιά
Από κινητοποίηση εκπαιδευτικών την περσινή χρονιά
Σε παράσταση διαμαρτυρίας προσανατολίζεται την Πέμπτη 19 Σεπτέμβρη, στη 1 το μεσημέρι το ΔΣ της ΟΛΜΕ με αιτήματα που αφορούν κυρίως λειτουργικά ζητήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η απόφαση ελήφθη κατά τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ, όπου η ΕΣΑΚ ΔΕΕ κατέθεσε πρόταση για στάση εργασίας και συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας εκείνη τη μέρα, με προβολή και διεκδίκηση μείωσης μαθητών ανά τμήμα, απόρριψης του «κανονισμού λειτουργίας» που προωθεί το ΥΠΕΠΘ, αντίθεσης στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων που προωθείται με την υποχρεωτική εργασία των εκπαιδευτικών σε διάφορα προγράμματα εκτός του ωρολόγιου προγράμματος, αντιμετώπισης του αυταρχισμού που αναπτύσσεται φέτος στα σχολεία και την απόρριψη όλου του πλέγματος για την αξιολόγηση.

Ωστόσο, η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ επιλέγει να εξαντλεί την παρέμβασή της στον αριθμό μαθητών και την αδιαφανή επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά ως «χρονιά αξιολόγησης» και εντείνει, μέσω πλήθους νομοθετημάτων και του κανονισμού, τον αυταρχισμό στα σχολεία. Με βάση αυτή τη λογική οι δυνάμεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, Συνεργασία, Παρέμβαση, αποφάσισαν την πραγματοποίηση της παράστασης διαμαρτυρίας στο υπουργείο αφήνοντας έξω από το διεκδικητικό πλαίσιο την «αξιολόγηση», τον κανονισμό, τα εργασιακά ζητήματα, τα οποία προωθούνται και στην πράξη από το υπουργείο Παιδείας, όπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ τόνισε επανειλημμένα στις μέχρι σήμερα συνεδριάσεις την ανάγκη άμεσης ενημέρωσης του κλάδου εφ' όλης της ύλης και τη σύγκληση γενικών συνελεύσεων ως τις αρχές Οκτώβρη, ώστε να παρέμβει αγωνιστικά και άμεσα. «Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η διέξοδος βρίσκεται στην άμεση ενεργοποίηση της βάσης από τα κάτω μέσα από γενικές συνελεύσεις, τις επιτροπές αγώνα και το συντονιστικό των πρωτοβάθμιων σωματείων», τονίζει η παράταξη.

  • Ανάλογη πρόταση για πραγματοποίηση στάσης εργασίας και συγκέντρωσης την Πέμπτη 19 Σεπτέμβρη κατέθεσε και ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΔΟΕ κατά τη χτεσινή συνεδρίαση, ωστόσο απορρίφθηκε από τις δυνάμεις της πλειοψηφίας ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ...
ΧΑΝΙΑ
Η διπλοβάρδια καλά κρατεί

Την εντονότατη διαμαρτυρία του για την ανεπάρκεια των κονδυλίων για την επίλυση του οξύτατου προβλήματος σχολικής στέγης στο νομό Χανίων, εξέφρασε με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Νηπιαγωγών και Δασκάλων νομού Χανίων.

Συγκεκριμένα, τονίζει πως «τη στιγμή που για προεκλογικούς λόγους ο υπουργός Παιδείας εξαγγέλλει στο Ηράκλειο την κατεδάφιση και ανακατασκευή ολόκληρου σχολικού συγκροτήματος, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση των Χανίων ακόμη υπάρχουν δημοτικά και νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε διπλοβάρδια.

Είναι ή δεν είναι τελικά στις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας η κατάργηση της διπλοβάρδιας; 'Η μήπως είναι προτεραιότητα οι ψηφοθηρικές εξαγγελίες εκεί όπου υπάρχουν πολλοί ψηφοφόροι; 'Η μήπως είναι προτεραιότητα η έξαψη των τοπικιστικών αντιπαραθέσεων που προκύπτει από αυτή την πολιτική των δύο μέτρων και δύο σταθμών και τη δημιουργία μικρών Αθηνών στις περιφέρειες;».

Στη συνέχεια σημειώνει ότι «ακόμα και σήμερα δε γνωρίζουμε εάν θα καταργηθεί η διπλοβάρδια σε 4 δημοτικά σχολεία ή θα βρεθούν καρέκλες και θρανία ή θα δοθεί τελικά ηλεκτρικό ρεύμα, για δύο δημοτικά σχολεία στη Σούδα.

Παρόμοια είναι η κατάσταση με το νέο διδακτήριο στο σχολείο του Πλατανιά, ενώ στην πόλη των Χανίων θα συνεχίσουν να λειτουργούν με διπλοβάρδια 5 Δημοτικά Σχολεία, να συστεγάζονται σε πολύ μικρούς χώρους 4 δημοτικά και το 1ο δημοτικό να εξακολουθεί να παραμένει απέναντι από νεκροταφείο και το 11ο σε ενοικιαζόμενο πολύ μικρό χώρο.

Καταλήγοντας υπογραμμίζει πως από τα 35 νηπιαγωγεία του νομού τα δύο έχουν δικό τους χώρο και δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός για ανέγερση νέων, παρά την αύξηση του πληθυσμού. Με αποτέλεσμα να φτάνουν στο τραγικό σημείο να αναστέλλεται η λειτουργία δημόσιων νηπιαγωγείων με το αιτιολογικό ότι «δεν υπάρχει κτίριο να στεγαστεί το νηπιαγωγείο οπότε δε γράφονται παιδιά». Ετσι σπρώχνονται τα παιδιά σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία. Και έτσι οδηγείται στην εξαθλίωση η δημόσια δωρεάν παιδεία!

Χαρακτηριστικό των όσων καταγγέλλει ο Σύλλογος Νηπιαγωγών και Δασκάλων νομού Χανίων παραπάνω, είναι ότι ακόμα εξακολουθεί το 19ο Δημοτικό Σχολείο να υποδέχεται τους μαθητές του χωρίς καν να μπορεί να τους παράσχει τα απαραίτητα, όπως θρανία και καρέκλες.

Είναι άξιο απορίας ή αυτονόητο τελικά γιατί ο κ. Ευθυμίου και ο πρωθυπουργός της χώρας μας, δεν επέλεξαν το συγκεκριμένο σχολείο για αγιασμό;

Α` ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Να ανακληθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος

Να ανακαλέσει τις δύο πρόσφατες εγκυκλίους που αφορούν στην «οργάνωση και τον προγραμματισμό των Ενιαίων Λυκείων, των ΤΕΕ και των ΣΕΚ», ζητά από το υπουργείο Παιδείας η Α` ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καταγγέλλοντας ότι η εφαρμογή τους θα επιδεινώσει την ήδη επιβαρυμένη λειτουργία των σχολείων.

Το υπουργείο Παιδείας, στο όνομα της «ορθολογικότητας» και της οικονομίας, ζητά τη συνδιδασκαλία και τη σύμπτυξη των τμημάτων στα Ενιαία Λύκεια και στα ΤΕΕ - ΣΕΚ για τα γενικά μαθήματα, ώστε να φτάνουν σε κάθε περίπτωση τον επιθυμητό και οικονομικό αριθμό των 30 μαθητών! Ζητάει, μάλιστα, αυτό να γίνεται με τη μετακίνηση μαθητών από το ένα σχολείο στο άλλο.

Επίσης, σύμπτυξη τμημάτων με διαφορετικές ειδικότητες στα ΤΕΕ και μείωση εργαστηριακών ωρών.

Ολα αυτά, σύμφωνα με καταγγελία της Α` ΕΛΜΕ, «αντίκεινται στις επιστημονικές και παιδαγωγικές αρχές, χειροτερεύουν την αναλογία μαθητών ανά διδάσκοντα, καταργούν στην ουσία τα ολιγομελή τμήματα που είναι επιβεβλημένα για λόγους κοινωνικούς, γεωγραφικούς και λειτουργικούς. Δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τη διαδικασία μάθησης και δημιουργούν και τυπικά θέματα τίτλου στα ΤΕΕ».

Επίσης, η Α` ΕΛΜΕ θυμίζει την ήδη τραγική κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία ευθύνης της και δημιουργήθηκε εξαιτίας των προηγούμενων επιλογών και κατευθύνσεων του υπουργείου. Σημειώνει χαρακτηριστικά πως «η κατάσταση λειτουργικά έχει χειροτερεύσει με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που ήδη πραγματοποιήθηκαν. Το ποσοστό μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο στο νομό Θεσσαλονίκης είναι πάνω από 10%. Σε πάρα πολλές σχολικές μονάδες υπάρχει μεγάλο ποσοστό (και πάνω από 60%) μαθητών από οικογένειες μεταναστών και προσφύγων που χρειάζονται στήριξη και βοήθεια. Και, τέλος, το ποσοστό των σχολείων της Θεσσαλονίκης που λειτουργεί σε διπλή βάρδια και σε ακατάλληλα διδακτήρια είναι το υψηλότερο στη χώρα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ