ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Φλεβάρη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Ούτε καν χάντρες δεν υπόσχεται

Ούτε καν χάντρες σε ιθαγενείς δεν επιχειρεί να μοιράσει ο δήμαρχος Αθηναίων Δ. Αβραμόπουλος,με τη χτεσινή προεκλογικού χαρακτήρα συνέντευξη Τύπου που έδωσε, για να παρουσιάσει έργα... αναβάθμισης "του περιβάλλοντος και του κυκλοφοριακού στο κέντρο και τη γειτονιά της Αθήνας", μέσω της κατασκευής έξι υπόγειων γκαράζ και της κυκλοφορίας μικρών δημοτικών αντιρρυπαντικών λεωφορείων.

Τελικά αυτό που παρουσίασε ο Δ. Αβραμόπουλος δεν ήταν παρά ένα εντυπωσιοθηρικό σχέδιο, ευκολοπούλητο στα ιλουστρασιόν μέσα ενημέρωσης ενόψει των δημοτικών εκλογών, το οποίο αν πραγματικά προχωρήσει θα φορτώσει νέα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη στις πλάτες των Αθηναίων και μάλιστα για να υπονομεύσει το περιβάλλον, αφού δεν υπηρετεί παρά το ιδιωτικό αυτοκίνητο.

Τα πάρκινγκ

Ο Δ. Αβραμόπουλος, περιστοιχιζόμενος από τους συμβούλους του, καθηγητές του ΕΜΠ Θ. Βλαστό, Α. Αραβαντινό και Γ. Γκόλια, υποστήριξε ότι τα πάρκινγκ, η κατασκευή των οποίων προωθείται σε έξι διαμερίσματα της Αθήνας, θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των δημοτών και καθώς θα βρίσκονται σε περιοχές όπου προγραμματίζονται σταθμοί του μετρό και κόμβοι άλλων μέσων μαζικών μεταφορών θα λειτουργήσουν ανασχετικά στη χρήση του ιδιωτικού αυτοκίνητου.Ωστόσο, ο ίδιος, σημείωσε ότι τα πάρκινγκ, που θα δοθούν πακέτο και τα έξι μελέτη - κατασκευή σε έναν εργολάβο, θα κατασκευαστούν με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, οικονομικό στοιχείο που από μόνο του ακυρώνει τις προηγούμενες επαγγελίες. Ο ιδιώτης κάτοχος του πάρκινγκ είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να παρέχει δωρεάν πρόσβαση στον κάτοικο χρήστη του, για την εξυπηρέτηση του οποίου υποτίθεται θα κατασκευαστεί. Για τον ίδιο λόγο - του λιγότερο ή περισσότερο τσουχτερού εισιτηρίου - θα είναι ασύμφορη η στάθμευση για όσους εργαζόμενους προτιμούν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο δρόμο απ' το σπίτι προς τη δουλιά τους και να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς.

Σήμερα για μια μέση απόσταση τριάντα χιλιομέτρων ένας οδηγός πληρώνει για βενζίνη περίπου 30.000 δραχμές μηνιαίως. Την ίδια ώρα η στάθμευση στο πάρκινγκ της Πλατείας Εθνικής Αντίστασης, που έγινε κι αυτό με αυτοχρηματοδότηση, κοστίζει την πρώτη ώρα 1.400 δραχμές και ακόμα 100 δραχμές για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης. Με ένα μέσο όρο 1.500 με 2.000 δραχμών την ημέρα, το κόστος στάθμευσης ανέρχεται σε 45 με 55 χιλιάδες δραχμές μηνιαίως. Σε αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι τα σχεδιαζόμενα πάρκινγκ πριμοδοτούν και δεν αποθαρρύνουν τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας απλώς ένα καλό έσοδο για τον εργολάβο, που θα τα κατασκευάσει και θα τα λειτουργήσει.

Να σημειώσουμε ότι από τα οικόπεδα που έχουν επιλεγεί κάποια έχουν θεσμοθετημένα άλλες χρήσεις και άλλα δεν ανήκουν καν στο Δήμο. Ωστόσο ο Δ. Αβραμόπουλος δε δίστασε να υποστηρίξει ότι έχει δαπανηθεί για την αγορά τους 1,5 δισ. δραχμές, για να ανασκευάσει στη συνέχεια μιλώντας για προϋπολογισμό κόστους.

Τα υβριδικά λεωφορεία

Ετοιμος... όμως εμφανίστηκε ο Δήμος και για την αγορά 23 (!) ηλεκτρικών μίνι μπας και λεωφορείων φυσικού αερίου που θα κυκλοφορήσουν δωρεάν σε περιοχές της Αθήνας στο πλαίσιο των προγραμμάτων "Τοξότης" και "Ζευς" της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Προσδιόρισε, μάλιστα, μέσα στο επόμενο έτος την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος. Ωστόσο, την ίδια ώρα το θέμα της προμήθειας των λεωφορείων αποσυρόταν από τα θέματα της Δημαρχιακής Επιτροπής, αφού κανένας προμηθευτής δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την κατασκευή τους.

Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει πάντως και την... αποενοχοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης, αφού ο Δήμαρχος υποστήριξε χτες ότι τα έξοδα για την αγορά των λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα καλυφθούν από τα έσοδα του δήμου από τα τέλη στάθμευσης και τις κλήσεις! Η αλήθεια είναι πως ό,τι κι αν γίνει το χέρι στην τσέπη οι Αθηναίοι θα κληθούν πάλι να βάλουν, για να πληρώσουν μάλιστα έναν μηχανισμό που έχει στηθεί απέναντι από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Αλλωστε, οι καθηγητές - σύμβουλοι του δημάρχου ξεκαθάρισαν, μετά τη συνέντευξη, ότι δεν υπάρχει σήμερα η παραμικρή εικόνα για το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των λεωφορείων, ούτε έχει εξευρεθεί η πηγή κάλυψής του...

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
"Στάχτη στα μάτια" των δημοτών

Εφτά χρόνια περίμενε ο δήμαρχος Πειραιά Στέλιος Λογοθέτης και μόνο αφού μπήκαμε στην προεκλογική περίοδο προχώρησε στην αγορά τεσσάρων καινούργιων απορριμματοφόρων, προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι μέσα στο Μάρτη ο δήμος θα προμηθευτεί και άλλα έξι. "Η αγορά των δέκα απορριμματοφόρων διόλου δε θα συμβάλει στη βελτίωση της καθαριότητας της πόλης όσο εξακολουθεί η εξαθλίωση της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου, για την οποία ευθύνεται αποκλειστικά η σημερινή Δημοτική Αρχή", δήλωσε ο επικεφαλής της Κίνησης"Πειραιάς - Αναγέννηση" Παναγιώτης Σαλπέας.

Να σημειωθεί ότι η πληρωμή των απορριμματοφόρων δε θα γίνει από τα ανταποδοτικά τέλη, αλλά από τη ΔΕΠΕΠ. "Στον Πειραϊκό λαό έχουν επιβληθεί τα υψηλότερα ανταποδοτικά τέλη και έχει ήδη πληρώσει για την αγορά όχι δέκα, αλλά πολύ περισσότερων απορριμματοφόρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δήμος το διάστημα 1991 - 1996 έχει εισπράξει από ανταποδοτικά τέλη 21,5 δισ. και έχει δώσει για την καθαριότητα μόνο 16 δισ. Τα υπόλοιπα χρήματα έχουν διατεθεί σε άλλες δαπάνες του Δήμου. Τώρα έρχεται ο δήμαρχος και λέει ότι τα καινούρια αυτοκίνητα θα τα πληρώσει η ΔΕΠΕΠ που ως γνωστόν τα κέρδη της πρέπει να αξιοποιούνται για την καλαισθησία και βελτίωση της πόλης και όχι για την αποκομιδή των απορριμμάτων. Ετσι όμως εκτός των άλλων ο δήμαρχος αφαιρώντας χρήματα από τη ΔΕΠΕΠ την καθιστά προβληματική επιχείρηση", τονίζει ο Π. Σαλπέας.

Ο επικεφαλής της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" σχολιάζοντας εξάλλου τους ισχυρισμούς του Στ. Λογοθέτη ότι η αδυναμία αποκομιδής των απορριμμάτων οφείλεται στο ότι ο Σταθμός Μεταφόρτωσης στο Σχιστό δε λειτουργεί όλο το 24ωρο και η χωματερή στα Λιόσια είναι μακριά, επισήμανε ότι ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζουν και άλλοι δήμοι, χωρίς όμως να παρουσιάζουν την άθλια εικόνα του Πειραιά.

Τέλος, σχετικά με την ανακοίνωση του Στ. Λογοθέτη ότι στο προσεχές εικοσαήμερο θα λειτουργήσει στον Πειραιά Κέντρο Ανακύκλωσης παρατήρησε ότι πρόκειται για μία μικρή μονάδα απλής συλλογής χαρτιού, πλαστικού και αλουμινίου που καμία σχέση δεν έχει με την καθαριότητα της πόλης.

ΝΑΥΤΙΚΟΙ
Επίδομα ανεργίας 54.000!

Επίδομα ανεργίας πείνας καθορίστηκε για τους άνεργους ναυτικούς. Με Προεδρικό Διάταγμα που κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) καθορίστηκε επίδομα ανεργίας στις 54.000 δραχμές για τους άγαμους ναυτικούς και 72.000 δραχμές για όσους είναι έγγαμοι και έχουν παιδιά.

Για διάστημα ανεργίας κάτω του μηνός καταβάλλεται επίδομα ανάλογα με τις ημέρες ανεργίας. Απαραίτητη προϋπόθεση για να πάρει κάποιος το επίδομα ανεργίας είναι να έχει υπηρεσία 5 χρόνια ή 14 μήνες τα τρία τελευταία χρόνια.

"Πλάτες" στο ΥΠΕΧΩΔΕ από Λογοθέτη

"Πλάτες" στα σχέδια του υπουργείου Περιβάλλοντος έβαλε ο δήμαρχος ΠειραιάΣτέλιος Λογοθέτης προκειμένου να υλοποιηθούν τα εντασσόμενα στην Ολυμπιάδα του 2004 σχέδια επέκτασης του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας από την οδό Πειραιώς έως τις εκβολές του Κηφισού. Σχέδια για τα οποία οι κάτοικοι του Ν. Φαλήρου και του Μοσχάτου έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους ζητώντας να ολοκληρωθούν μόνο τα αντιπλημμυρικά έργα. Ο δήμαρχος Πειραιά κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου που είχε κληθεί ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΧΩΔΕ Δημήτρης Σαράφογλου, κατ' αρχήν υποστήριξε την επιθυμία των κατοίκων, όταν όμως έφτασε η ώρα της ψηφοφορίας, πρότεινε απλά το υπουργείο να παρουσιάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο, τις μελέτες, πριν πραγματοποιηθούν. Πρόταση που ψηφίστηκε από την προσκείμενη στο ΠΑΣΟΚ πλειοψηφία του Σώματος. Σε ερώτηση του "Ρ" προς τον Δ. Σαράφογλου, τι θα συμβεί αν το Δημοτικό Συμβούλιο διαφωνήσει με τη μελέτη του υπουργείου, η απάντηση ήταν σαφής: "Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα είναι συμβουλευτική. Δεσμευτική είναι μόνο η απόφαση του υπουργείου"!

Προηγουμένως, βέβαια, ο Δ. Σαράφογλου είχε πει ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό σε κάθε συζήτηση και ότι δε θα δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα πριν ακούσει την άποψη όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Φυσικά το τι τελικά θα πράξει το άφησε στη διακριτική ευχέρεια του ΥΠΕΧΩΔΕ ή καλύτερα των συμφερόντων των πολυεθνικών που υπηρετεί.

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Να σταματήσει εδώ το κακό

Την αντίθεσή του, στην προετοιμαζόμενη μεταφορά των Διοικητικών Δικαστηρίων, στο οικόπεδο Λαμπρόπουλου 2,8 στρεμμάτων, επί της οδού Λ. Ριανκούρ εκφράζει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανω Αμπελοκήπων και ζητά να αξιοποιηθεί ο χώρος σαν λειτουργικό πράσινο.

Οπως τονίζει με ανακοίνωσή του ο Πολιτιστικός Σύλλογος, η περιοχή των Ανω Αμπελοκήπων διακρίνεται για την έντονη πυκνοδόμηση, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη μεγάλη έλλειψη ελεύθερων χώρων και δεν αντέχει άλλες υπηρεσίας υπερτοπικής σημασίας.

Ο χώρος του οικοπέδου Λαμπρόπουλου με ΠΔ της 10/12/81 και ομόφωνες αποφάσεις του ΔΣ του Δήμου Αθηναίων είχε χαρακτηριστεί χώρος πρασίνου, επειδή όμως ο δήμος δεν κατέθεσε τη σχετική αποζημίωση υπέρ των δικαιούχων, ανακλήθηκε αυτοδικαίως η απαλλοτρίωση και οι φερόμενοι ως ιδιοκτήτες προχώρησαν στην έκδοση οικοδομικής άδειας για κατασκευή 5 υπογείων καταστημάτων.

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος διαμαρτυρήθηκε έντονα στη γενική γραμματέα του υπουργείου Δικαιοσύνης και ζητά από το δήμο Αθηναίων, τη Νομαρχία Αθηνών και το ΥΠΕΧΩΔΕ να αναλάβουν πλήρως τις ευθύνες τους. Παράλληλα, συνεχίζει τις προσπάθειες, ώστε οι οικοδομικές εργασίες να σταματήσουν μέχρι το έδαφος και ο χώρος πάνω από το ήδη κατασκευασμένο υπόγειο γκαράζ να αξιοποιηθεί ως λειτουργικό πράσινο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ