Ούτε καν χάντρες σε ιθαγενείς δεν επιχειρεί να μοιράσει ο δήμαρχος Αθηναίων Δ. Αβραμόπουλος,με τη χτεσινή προεκλογικού χαρακτήρα συνέντευξη Τύπου που έδωσε, για να παρουσιάσει έργα... αναβάθμισης "του περιβάλλοντος και του κυκλοφοριακού στο κέντρο και τη γειτονιά της Αθήνας", μέσω της κατασκευής έξι υπόγειων γκαράζ και της κυκλοφορίας μικρών δημοτικών αντιρρυπαντικών λεωφορείων.
Τελικά αυτό που παρουσίασε ο Δ. Αβραμόπουλος δεν ήταν παρά ένα εντυπωσιοθηρικό σχέδιο, ευκολοπούλητο στα ιλουστρασιόν μέσα ενημέρωσης ενόψει των δημοτικών εκλογών, το οποίο αν πραγματικά προχωρήσει θα φορτώσει νέα δυσβάστακτα οικονομικά βάρη στις πλάτες των Αθηναίων και μάλιστα για να υπονομεύσει το περιβάλλον, αφού δεν υπηρετεί παρά το ιδιωτικό αυτοκίνητο.
Ο Δ. Αβραμόπουλος, περιστοιχιζόμενος από τους συμβούλους του, καθηγητές του ΕΜΠ Θ. Βλαστό, Α. Αραβαντινό και Γ. Γκόλια, υποστήριξε ότι τα πάρκινγκ, η κατασκευή των οποίων προωθείται σε έξι διαμερίσματα της Αθήνας, θα εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των δημοτών και καθώς θα βρίσκονται σε περιοχές όπου προγραμματίζονται σταθμοί του μετρό και κόμβοι άλλων μέσων μαζικών μεταφορών θα λειτουργήσουν ανασχετικά στη χρήση του ιδιωτικού αυτοκίνητου.Ωστόσο, ο ίδιος, σημείωσε ότι τα πάρκινγκ, που θα δοθούν πακέτο και τα έξι μελέτη - κατασκευή σε έναν εργολάβο, θα κατασκευαστούν με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, οικονομικό στοιχείο που από μόνο του ακυρώνει τις προηγούμενες επαγγελίες. Ο ιδιώτης κάτοχος του πάρκινγκ είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να παρέχει δωρεάν πρόσβαση στον κάτοικο χρήστη του, για την εξυπηρέτηση του οποίου υποτίθεται θα κατασκευαστεί. Για τον ίδιο λόγο - του λιγότερο ή περισσότερο τσουχτερού εισιτηρίου - θα είναι ασύμφορη η στάθμευση για όσους εργαζόμενους προτιμούν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο δρόμο απ' το σπίτι προς τη δουλιά τους και να χρησιμοποιήσουν κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς.
Σήμερα για μια μέση απόσταση τριάντα χιλιομέτρων ένας οδηγός πληρώνει για βενζίνη περίπου 30.000 δραχμές μηνιαίως. Την ίδια ώρα η στάθμευση στο πάρκινγκ της Πλατείας Εθνικής Αντίστασης, που έγινε κι αυτό με αυτοχρηματοδότηση, κοστίζει την πρώτη ώρα 1.400 δραχμές και ακόμα 100 δραχμές για κάθε επιπλέον ώρα στάθμευσης. Με ένα μέσο όρο 1.500 με 2.000 δραχμών την ημέρα, το κόστος στάθμευσης ανέρχεται σε 45 με 55 χιλιάδες δραχμές μηνιαίως. Σε αυτές τις συνθήκες είναι προφανές ότι τα σχεδιαζόμενα πάρκινγκ πριμοδοτούν και δεν αποθαρρύνουν τη χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας απλώς ένα καλό έσοδο για τον εργολάβο, που θα τα κατασκευάσει και θα τα λειτουργήσει.
Να σημειώσουμε ότι από τα οικόπεδα που έχουν επιλεγεί κάποια έχουν θεσμοθετημένα άλλες χρήσεις και άλλα δεν ανήκουν καν στο Δήμο. Ωστόσο ο Δ. Αβραμόπουλος δε δίστασε να υποστηρίξει ότι έχει δαπανηθεί για την αγορά τους 1,5 δισ. δραχμές, για να ανασκευάσει στη συνέχεια μιλώντας για προϋπολογισμό κόστους.
Ετοιμος... όμως εμφανίστηκε ο Δήμος και για την αγορά 23 (!) ηλεκτρικών μίνι μπας και λεωφορείων φυσικού αερίου που θα κυκλοφορήσουν δωρεάν σε περιοχές της Αθήνας στο πλαίσιο των προγραμμάτων "Τοξότης" και "Ζευς" της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Προσδιόρισε, μάλιστα, μέσα στο επόμενο έτος την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος. Ωστόσο, την ίδια ώρα το θέμα της προμήθειας των λεωφορείων αποσυρόταν από τα θέματα της Δημαρχιακής Επιτροπής, αφού κανένας προμηθευτής δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την κατασκευή τους.
Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει πάντως και την... αποενοχοποίηση της ελεγχόμενης στάθμευσης, αφού ο Δήμαρχος υποστήριξε χτες ότι τα έξοδα για την αγορά των λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα καλυφθούν από τα έσοδα του δήμου από τα τέλη στάθμευσης και τις κλήσεις! Η αλήθεια είναι πως ό,τι κι αν γίνει το χέρι στην τσέπη οι Αθηναίοι θα κληθούν πάλι να βάλουν, για να πληρώσουν μάλιστα έναν μηχανισμό που έχει στηθεί απέναντι από τις δημόσιες συγκοινωνίες. Αλλωστε, οι καθηγητές - σύμβουλοι του δημάρχου ξεκαθάρισαν, μετά τη συνέντευξη, ότι δεν υπάρχει σήμερα η παραμικρή εικόνα για το κόστος λειτουργίας και συντήρησης των λεωφορείων, ούτε έχει εξευρεθεί η πηγή κάλυψής του...