ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 14 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Επεκτάσεις χωρίς... σταθμούς ως το 2004!

Επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας, αλλά χωρίς... σταθμούς μέχρι το 2004, υποσχέθηκε ούτε λίγο ούτε πολύ χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, σε εκδήλωση που οργάνωσε στο Σύνταγμα, με την ευκαιρία συμπλήρωσης ενός χρόνου λειτουργίας του ακόμη κολοβού μετρό, αλλά και με φανερό στόχο να επιτεθεί κατά δημοσιογράφων, πολιτικών και επιστημόνων που άσκησαν δικαιολογημένη κριτική κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πολύπαθου αυτού έργου...

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός, αλλά αναφέρονται και σε σχετικά φυλλάδια της «Αττικό Μετρό», μέχρι το 2004 προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εξής επεκτάσεις:

  • Σεπόλια - Περιστέρι (2,8 χιλιόμετρα), αλλά με ένα σταθμό, αυτό του Αγίου Αντωνίου, ενώ οι υπόλοιποι δύο σταθμοί (Περιστέρι και Θηβών) προβλέπεται να κατασκευαστούν μέχρι το 2006.
  • Εθνική Αμυνα - Σταυρός (5,3 χιλιόμετρα), αλλά με ένα σταθμό σίγουρο, αυτόν της Πλακεντίας! Υπό προϋποθέσεις μπορεί να έχει ετοιμαστεί και αυτός του Σταυρού, ενώ οι άλλοι τρεις (Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγίας Παρασκευής) αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2006!
  • Δάφνη - Ηλιούπολη (1,5 χιλιόμετρο) με ένα σταθμό που θα είναι έτοιμος το 2004.
  • Μοναστηράκι - Αιγάλεω (4,3 χιλιόμετρα) με 4 σταθμούς που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2005.

Είναι όμως συζητήσιμο και το αν θα πιαστούν αυτά τα χρονοδιαγράμματα, σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής εμπειρία, ενώ δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα εξασφαλιστούν τα συνολικά 485 δισ. δρχ. που απαιτούνται για τις επεκτάσεις αυτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τμήμα της αρχικής εργολαβίας Σύνταγμα - Μοναστηράκι ακόμη κατασκευάζεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο διάστημα Δεκέμβρης 2002 - Μάρτης 2003!..

Εργασιακός μεσαίωνας

Πίσω όμως από τη βιτρίνα του αστραφτερού μετρό, κρύβονται οι πανάθλιες συνθήκες εργασίας των εργαζομένων σ' αυτό. Είναι χαρακτηριστική η ανακοίνωση των Σωματείων Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών και Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό που μοιράστηκε στο περιθώριο της χτεσινής εκδήλωσης, στην οποία επισημαίνονται τα εξής:

«Εχουμε να πούμε ότι η μέχρι στιγμής άψογη λειτουργία του συστήματος οφείλεται στην υπερπροσφορά, τη φιλοτιμία και τις ικανότητες των εργαζομένων, που καλύπτουν τις ανεπάρκειες της Διοίκησης. Οσον αφορά την εργασιακή πολιτική επικρατούν συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Διατεταγμένες, αλλά απλήρωτες υπερωρίες, αποδοχές πείνας, καταχρηστικές ατομικές συμβάσεις εργασίας και αυθαιρεσίες προϊσταμένων, που πηγάζουν από την έλλειψη κανονισμού προσωπικού και περιγραφής των καθηκόντων των θέσεων εργασίας. Από ασφαλιστική άποψη είμαστε σε χειρότερη μοίρα από όλους τους Ελληνες σιδηροδρομικούς. Αυτά για να μην πλανάται η ψευδαίσθηση ότι αποτελούμε προνομιακή ομάδα μεταξύ των εργαζομένων στις συγκοινωνίες».

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Το επιβατικό κοινό δεν πρέπει να εκπλαγεί, όταν χρειαστεί, με αγωνιστικές κινητοποιήσεις, να διεκδικήσουμε αυτά που δικαιούμαστε και μας αξίζουν».

Μετέωρες οι ραδιο - κεραίες

Ευρεία σύσκεψη για το μέλλον των κεραιών των ραδιοσταθμών που είναι σήμερα εγκαταστημένες στον Υμηττό και πρέπει να απομακρυνθούν λόγω της λειτουργίας του νέου αεροδρομίου των Σπάτων, πρόκειται να γίνει αύριο στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Σε αυτήν θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των ιδιοκτητών των ραδιοσταθμών, στελέχη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τεχνικοί του νέου αεροδρομίου.

Οπως είναι γνωστό, το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών αποφάσισε την εγκατάσταση των κεραιών στο Ποικίλον Ορος και το Αιγάλεω. Λέει μάλιστα ότι αυτό θα είναι προσωρινό, μέχρι να μεταφερθούν οριστικά στο Πάρκο Κεραιών στην Πάρνηθα. Ομως, στην προοπτική αυτή διαφωνούν τόσο οι δήμοι και οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας, όσο και οι ιδιοκτήτες των σταθμών. Μάλιστα, οι τελευταίοι ζητούν να παραμείνουν οι κεραίες στον Υμηττό, αλλά να εκπέμπουν έτσι ώστε να μην παρενοχλούν τις επικοινωνίες του νέου αεροδρομίου.

Οι δήμοι Δυτικής Αθήνας συνεχίζουν να περιφρουρούν τους χώρους που πρόκειται να μεταφερθούν οι κεραίες, προκειμένου να αποτρέψουν την εγκατάστασή τους και την περαιτέρω υποβάθμιση της περιοχής τους.

Την ομόφωνη απόφασή του, όχι μόνο να μη δεχτεί καμία νέα κεραία στο όρος Αιγάλεω, αλλά και να απομακρυνθούν από εκεί και οι ήδη υπάρχουσες, επαναβεβαίωσε χτες το Δημοτικό Συμβούλιο Νίκαιας. Η επικεφαλής της «Δημοκρατικής Ενότητας» Βέρα Νικολαΐδου, αφού άσκησε σκληρή κριτική στον δήμαρχο Βασίλη Τράπαλη για την ήπια στάση που έχει κρατήσει, τόνισε ότι ο κόσμος δεν είναι ενημερωμένος με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής. Ακολούθως, αφού είπε ότι «οι υπουργοί μας γράφουν σαν εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης», υπογράμμισε: «Οχι απλώς δεν πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας. Να αντισταθούμε όχι στα λόγια, αλλά με πράξεις». Τέλος, πρότεινε την επόμενη Δευτέρα να γίνει λαϊκή συγκέντρωση.

Την ίδια στιγμή κινητοποιήσεις με συγκέντρωση έξω από το δημαρχείο, κλείσιμο σχολείων και δρόμων αποφάσισε ομόφωνα για αύριο Πέμπτη 15 του Μάρτη, στις 8 π.μ., το Δημοτικό Συμβούλιο Αχαρνών, αντιδρώντας στη δημιουργία του Πάρκου Κεραιών της Πάρνηθας, ερήμην, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παράλληλα, επισημαίνει πως θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις μέχρι την κατάργηση της απόφασης, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας των δημοτών.

Υπουργική αΜΕΤΡΟέπεια...

Φτάσαμε, λοιπόν, σ' αυτό το έσχατο σημείο. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, ο μάστορας αυτός της αρνητικής διαφήμισης, με αφορμή τον ένα χρόνο λειτουργίας του - κουτσουρεμένου ακόμη - μετρό της Αθήνας, να επικρίνει συλλήβδην επιστήμονες, δημοσιογράφους και πολιτικούς επειδή «τολμούν» να κάνουν κριτική στο έργο του! Ενδεικτικό για το ύφος και το ήθος του είναι και το γεγονός ότι έφτασε στο σημείο, να κατασκευάσει περίπτερο - αλήθεια, μήπως είναι το ίδιο που κατάπιε ο «μετροπόντικας» και τη γλίτωσε «παρά τρίχα» ο ιδιοκτήτης του; - προκειμένου να αναρτήσει διάφορα πρωτοσέλιδα εφημερίδων με αρνητικά δημοσιεύματα, προτρέποντας τους δημοσιογράφους να ζητήσουν συγνώμη για την «κινδυνολογία και την παραπληροφόρηση που άσκησαν»!

Δε συμμεριζόμαστε ασφαλώς διάφορες υπερβολές που γράφτηκαν για το θέμα αυτό. Οφείλουμε όμως να πούμε ότι ο συγκεκριμένος υπουργός - αλλά και συνολικά η κυβέρνηση - φαίνεται πως δεν αντέχουν να ακούν, να βλέπουν και να διαβάζουν παρά μόνο τη δική τους «αλήθεια». Κι όταν η αλήθεια είναι διαφορετική ή όταν έχουν «λερωμένη τη φωλιά τους», όπως στο συγκεκριμένο έργο του μετρό, τότε βρίσκονται στην ανάγκη να επιστρατεύσουν γκεμπελίστικα κόλπα και περισσό θράσος. Ας μας απαντήσει, λοιπόν, ο λαλίστατος υπουργός:

  • Είναι αλήθεια ή παραπληροφόρηση, ότι το μετρό παραδόθηκε πέρσι «κολοβό», κι ότι ακόμη εκκρεμεί από την αρχική εργολαβία το τμήμα Σύνταγμα - Μοναστηράκι, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί το Μάρτη του 2003;
  • Είναι αλήθεια ή κινδυνολογία ότι το κόστος του κουτσουρεμένου μετρό των 17 μόνο χιλιομέτρων έχει ξεπεράσει ήδη τα 750 δισ. δρχ. όταν ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 178 δισ. δρχ.;
  • Είναι αλήθεια ή όχι ότι με τις διάφορες «συμπληρωματικές» συμβάσεις δόθηκαν στους εργολάβους πάνω από 100 δισ. δρχ. «πανωπροίκια»;
  • Είναι αλήθεια ή ψέμα ότι το μετρό υπολογίζονταν να έχει 450.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ τον πρώτο χρόνο είχε μόνο 232.000 επιβάτες τη μέρα, όχι μόνο επειδή λειτούργησε κολοβό, αλλά εξαιτίας της ανεπάρκειας σταθμών μετεπιβίβασης, έλλειψης χώρων στάθμευσης και του πανάκριβου εισιτηρίου των 250 δρχ. που πρόκειται σύντομα να γίνει 300;

Ας σταματήσει, λοιπόν, ο κ. Λαλιώτης να μιλάει «για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου» και να μην προκαλεί. Το θράσος δεν είναι πάντα καλός σύμβουλος. Ενίοτε μπορεί να ερμηνευτεί και ως αδυναμία...


Ν.Π.

«ΑΘΗΝΑ 2004»
Νέος διευθύνων σύμβουλος

Ο Γιάννης Σπανουδάκης είναι από χτες ο νέος διευθύνων σύμβουλος της «Αθήνα 2004» όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Ρέππας. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, ο Γ. Σπανουδάκης ήταν επιλογή του πρωθυπουργού, με την οποία, όπως αναφέρουν πληροφορίες, συμφώνησε και η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου.

Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος είναι διευθυντής του διεθνούς τμήματος της επιχείρησης «Dow Polypropylene», τμήματος της «Dow Chemical Company», η οποία είναι από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές (σ.σ. αμερικανικών συμφερόντων) εταιρίες χημικών. Από το 1983 ήταν σύμβουλος του υπουργείου Βιομηχανίας, ενώ στην «Dow Chemical» εργάζεται από το 1985. Οι ακριβείς αρμοδιότητες και οι τομείς ευθύνης του Γ. Σπανουδάκη στην «Αθήνα 2004» θα καθοριστούν στο άμεσο μέλλον από την πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής «Αθήνα 2004».

ΗΛΠΑΠ
Θετικά αποτελέσματα

Θετικά οικονομικά αποτελέσματα παρουσιάζουν οι αρμόδιοι των ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), μόνο που σκόπιμα αποσιωπούν ότι τα όποια οικονομικά οφέλη προέκυψαν από τον αντεργατικό νόμο που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή το 1998, «ψαλιδίζοντας» μισθούς και δικαιώματα των εργαζομένων.

Σε χτεσινή ανακοίνωση των ΗΛΠΑΠ αναφέρεται ότι τα οικονομικά του Οργανισμού βελτιώνονται συνεχώς από το 1998. Συγκεκριμένα, για τα έσοδα αναφέρεται ότι αυξήθηκαν κατά 15% το 1998, κατά 5% το 1999 και κατά 7% το 2000. Την ίδια περίοδο τα έξοδα μειώθηκαν αντίστοιχα κατά 5,8% το 1998, κατά 9% το 1999 και κατά 7,6% το 2000. Το σύνολο εσόδων του Οργανισμού για το 1999, ανήλθε σε 7,181 δισ.δρχ.

Με τη χτεσινή ανακοίνωση αναγγέλλεται επίσης ότι τον ερχόμενο Ιούνη αναμένεται να κυκλοφορήσουν 224 σύγχρονα υβριδικά οχήματα, που κινούνται και χωρίς ρεύμα (με πετρέλαιο).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ