Τετάρτη 14 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
Επεκτάσεις χωρίς... σταθμούς ως το 2004!

Επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας, αλλά χωρίς... σταθμούς μέχρι το 2004, υποσχέθηκε ούτε λίγο ούτε πολύ χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, σε εκδήλωση που οργάνωσε στο Σύνταγμα, με την ευκαιρία συμπλήρωσης ενός χρόνου λειτουργίας του ακόμη κολοβού μετρό, αλλά και με φανερό στόχο να επιτεθεί κατά δημοσιογράφων, πολιτικών και επιστημόνων που άσκησαν δικαιολογημένη κριτική κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πολύπαθου αυτού έργου...

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοίνωσε ο υπουργός, αλλά αναφέρονται και σε σχετικά φυλλάδια της «Αττικό Μετρό», μέχρι το 2004 προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εξής επεκτάσεις:

  • Σεπόλια - Περιστέρι (2,8 χιλιόμετρα), αλλά με ένα σταθμό, αυτό του Αγίου Αντωνίου, ενώ οι υπόλοιποι δύο σταθμοί (Περιστέρι και Θηβών) προβλέπεται να κατασκευαστούν μέχρι το 2006.
  • Εθνική Αμυνα - Σταυρός (5,3 χιλιόμετρα), αλλά με ένα σταθμό σίγουρο, αυτόν της Πλακεντίας! Υπό προϋποθέσεις μπορεί να έχει ετοιμαστεί και αυτός του Σταυρού, ενώ οι άλλοι τρεις (Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγίας Παρασκευής) αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2006!
  • Δάφνη - Ηλιούπολη (1,5 χιλιόμετρο) με ένα σταθμό που θα είναι έτοιμος το 2004.
  • Μοναστηράκι - Αιγάλεω (4,3 χιλιόμετρα) με 4 σταθμούς που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2005.

Είναι όμως συζητήσιμο και το αν θα πιαστούν αυτά τα χρονοδιαγράμματα, σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής εμπειρία, ενώ δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα εξασφαλιστούν τα συνολικά 485 δισ. δρχ. που απαιτούνται για τις επεκτάσεις αυτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το τμήμα της αρχικής εργολαβίας Σύνταγμα - Μοναστηράκι ακόμη κατασκευάζεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο διάστημα Δεκέμβρης 2002 - Μάρτης 2003!..

Εργασιακός μεσαίωνας

Πίσω όμως από τη βιτρίνα του αστραφτερού μετρό, κρύβονται οι πανάθλιες συνθήκες εργασίας των εργαζομένων σ' αυτό. Είναι χαρακτηριστική η ανακοίνωση των Σωματείων Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών και Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό που μοιράστηκε στο περιθώριο της χτεσινής εκδήλωσης, στην οποία επισημαίνονται τα εξής:

«Εχουμε να πούμε ότι η μέχρι στιγμής άψογη λειτουργία του συστήματος οφείλεται στην υπερπροσφορά, τη φιλοτιμία και τις ικανότητες των εργαζομένων, που καλύπτουν τις ανεπάρκειες της Διοίκησης. Οσον αφορά την εργασιακή πολιτική επικρατούν συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα. Διατεταγμένες, αλλά απλήρωτες υπερωρίες, αποδοχές πείνας, καταχρηστικές ατομικές συμβάσεις εργασίας και αυθαιρεσίες προϊσταμένων, που πηγάζουν από την έλλειψη κανονισμού προσωπικού και περιγραφής των καθηκόντων των θέσεων εργασίας. Από ασφαλιστική άποψη είμαστε σε χειρότερη μοίρα από όλους τους Ελληνες σιδηροδρομικούς. Αυτά για να μην πλανάται η ψευδαίσθηση ότι αποτελούμε προνομιακή ομάδα μεταξύ των εργαζομένων στις συγκοινωνίες».

Και η ανακοίνωση καταλήγει: «Το επιβατικό κοινό δεν πρέπει να εκπλαγεί, όταν χρειαστεί, με αγωνιστικές κινητοποιήσεις, να διεκδικήσουμε αυτά που δικαιούμαστε και μας αξίζουν».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κυβερνητικές «φιέστες» και εργασιακός μεσαίωνας (2017-04-06 00:00:00.0)
Διορθωτικές κινήσεις και ...νέα «θα» (2004-10-16 00:00:00.0)
Οι εκλογές έρχονται, το μετρό επεκτείνεται... (2003-10-15 00:00:00.0)
«Πριβέ» επέκταση για το ...2004! (2001-02-08 00:00:00.0)
ΟΧΙ στις απολύσεις (1999-02-24 00:00:00.0)
Νέα κυβερνητική υπαναχώρηση (1998-01-23 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ