Σάββατο 16 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Διορθωτικές κινήσεις και ... νέα «θα»

Σειρά από διορθωτικές κινήσεις στη χάραξη του μετρό της Αθήνας, αλλά και νέες υποσχέσεις και χρονοδιαγράμματα τόσο για το μετρό της Αθήνας, όσο και γι' αυτό της Θεσσαλονίκης, που καρκινοβατεί επί 12 χρόνια, ανακοίνωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, με προφανή στόχο να δείξει ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται δήθεν για τα λαϊκά προβλήματα.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανακοίνωσε δύο σημαντικές διορθωτικές κινήσεις σε σημεία του δικτύου της Αθήνας που πραγματικά παρουσίαζαν ατέλειες, δηλαδή:

  • Την κατασκευή και του σταθμού της Αγίας Παρασκευής από το φθινόπωρο του 2006 μέχρι το 2008. Το 2006 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι υπόλοιποι σταθμοί της ίδιας διαδρομής (Νομισματοκοπείο και Χολαργός)
  • Τη διακοπή του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό από την Ηλιούπολη στο Ελληνικό, που παρά τις δικαιολογημένες αντιδράσεις της περιοχής επρόκειτο να κατασκευαστεί υπέργεια υψώνοντας ένα τεράστιο τείχος 2,5 χιλιομέτρων εκατέρωθεν της Λ. Βουλιαγμένης που θα προκαλούσε σημαντική οπτική και ηχητική ρύπανση. Τώρα το έργο θα επαναδημοπρατηθεί με υπόγεια χάραξη και θα παραδοθεί το 2009, δηλαδή με εξάμηνη καθυστέρηση, ενώ, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, η διαφορά στον προϋπολογισμό θα είναι μικρή.

Πέρα από αυτές τις δύο αλλαγές ο υπουργός προσδιόρισε το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων του μετρό ως εξής:

- Η επέκταση έως το Αιγάλεω θα είναι έτοιμη μέχρι τον Ιούλη του 2007 και έως το Χαϊδάρι το 2008.

- Η κατασκευή του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα μέχρι το 2007.

- Η επέκταση προς το Περιστέρι και συγκεκριμένα έως την Ανθούπολη θα είναι έτοιμη μέχρι το 2007.

Ταυτόχρονα, θα γίνει προμήθεια 5 νέων συρμών, ενώ θα μπει κλιματισμός στους ήδη υπάρχοντες. Για όλα αυτά τα έργα υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 1.410 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός εξήγγειλε τέσσερις ακόμη μελλοντικές επεκτάσεις (Χαϊδάρι - Πειραιάς, Πειραιάς - Ζέα, Πανόρμου - Μαρούσι, Πανεπιστήμιο - Αλσος Βεΐκου), ωστόσο παραδέχτηκε ότι γι' αυτές δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, μη αποκλείοντας το ενδεχόμενο να κατασκευαστούν με τη μέθοδο των ληστρικών «συμβάσεων παραχώρησης»! Επίσης, δεν απέκλεισε στα γκαράζ των σταθμών του μετρό να μπει κάποιο - χαμηλό, το χαρακτήρισε - εισιτήριο ή να παραχωρηθούν σε ιδιώτες, οπότε το εισιτήριο θα είναι ιδιαίτερα «τσουχτερό»...

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο μετρό Θεσσαλονίκης, το κόστος του οποίου υπολογίζεται πια στο 1 δισ. ευρώ, δηλώνοντας ότι η κατασκευή του υπολογίζεται να αρχίσει το Μάη του 2005 - αν δεν υπάρξουν προσφυγές των εργολάβων - και να ολοκληρωθεί το ...2011, δηλαδή 20 χρόνια μετά την ανακοίνωση του περιβόητου διαγωνισμού, με τη δήθεν «αυτοχρηματοδότηση». Εξήγγειλε μάλιστα ότι «θα» ξεκινήσουν οι μελέτες για την ...επέκτασή του προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη που υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν άλλο 1 δισ. ευρώ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ