ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 18 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Στο προσκήνιο το βρώμικο παρασκήνιο

Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Ρ» στις 12.3.2003 για το πόρισμα των δικαστών.
Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Ρ» στις 12.3.2003 για το πόρισμα των δικαστών.
Τα βρώμικα παιχνίδια που παίζονται στις πλάτες των εργαζομένων, από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τη σημερινή της ΝΔ, την «Αθήνα 2004», τους χορηγούς των Αγώνων και άλλα επιχειρηματικά συμφέροντα που ενεπλάκησαν στην προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων, έρχονται ξανά στο προσκήνιο.

Αφορμή είναι επιστολή προς τον Τύπο δύο δικαστών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των Γ. Κοκολάκη και Π. Παρασκευόπουλου, οι οποίοι ήταν αρμόδιοι για το διαχειριστικό έλεγχο των οικονομικών πράξεων της «Αθήνα 2004». Με την επιστολή καταγγέλλουν ότι έχουν σημειωθεί παράνομες διαχειριστικές και οικονομικές πράξεις στην «Αθήνα 2004». Ολα τα στοιχεία που δημοσιοποίησαν οι δικαστές, είχε αποκαλύψει ο «Ρ» από τον Μάρτη του 2003 με σειρά δημοσιευμάτων, χωρίς να διαταχθεί τότε κάποια έρευνα... Με αφορμή την επιστολή των δικαστών, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Δημήτρης Παπαγγελόπουλος διέταξε προκαταρκτική εξέταση.

Οι δύο ανώτατοι δικαστικοί ήταν μέλη της Τριμελούς Ελεγκτικής Επιτροπής (ΤΕΕ) της «Αθήνα 2004» που είχε συσταθεί με νόμο από το 1998, για να ελέγχει προληπτικά τις οικονομικές πράξεις της εταιρίας (προμήθειες, συμβάσεις, κλπ.) και απομακρύνθηκαν από την επιτροπή τον περασμένο Ιούλη λόγω συνταξιοδότησης, με απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης Αν. Παπαληγούρα.

Με την επιστολή τους οι δικαστές καταγγέλλουν ότι στελέχη της εταιρίας απέκρυπταν σκόπιμα τα αναγκαία για τον έλεγχο έγγραφα, ότι οι χορηγικές συμβάσεις ωφέλησαν τους χορηγούς σε βάρος του Δημοσίου και ότι μεγάλες συμβάσεις (άνω των 500 εκατ. δρχ.) «έκλεισαν» βιαστικά λίγο πριν από την έναρξη των αγώνων προς όφελος των υποψηφίων αναδόχων, λόγω έλλειψης χρόνου για την κήρυξη επαναληπτικών διαγωνισμών. Οι δικαστές στην επιστολή τους αναφέρονται ουσιαστικά στην έκθεση που είχαν συντάξει για το έτος 2000 - 2001 και στην οποία περιγράφονταν λεπτομερώς όλες οι παράνομες - όπως οι ίδιοι τις χαρακτήριζαν - πράξεις της εταιρίας.

Υπενθυμίζεται ότι ο «Ρ» είχε αποκαλύψει το περιεχόμενο της έκθεσης από το οποίο προέκυπταν: Υπέρογκες δαπάνες, παράνομες προσλήψεις, μισθοί στελεχών εκατοντάδων εκατομμυρίων, απολύσεις στελεχών που συνοδεύονταν από εξωφρενικές αποζημιώσεις δεκάδων εκατοντάδων εκατομμυρίων, απ' ευθείας αναθέσεις υπηρεσιών κλπ.

Επιπλέον, ο «Ρ» είχε αποκαλύψει πως οι δικαστές στην έκθεσή τους για κάθε παρανομία που διαπίστωναν...«συμβούλευαν» την «Αθήνα 2004» και την κυβέρνηση για την «αποκατάσταση» των παράνομων πράξεων μέσω απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων, ώστε να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. Και υποδείκνυαν μάλιστα στην κυβέρνηση τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρει...

Οι Γ. Κοκολάκης και Π. Παρασκευόπουλος καταγγέλλουν ουσιαστικά ότι απομακρύνθηκαν από την Τριμελή Επιτροπή Ελέγχου «αντιδεοντολογικά, άκαιρα και μυστηριωδώς». Και παραπέμπουν στο γεγονός ότι αυτή η απόφαση πάρθηκε επειδή είχαν διαπιστώσει όλα τα παραπάνω.

Από την πλευρά της η «Αθήνα 2004» αναφέρει ότι «στα πορίσματα που κατέληγαν πάντα οι δύο δικαστές κατέληγαν στην επισήμανση ότι η διαχείριση της διοίκησης της "Αθήνα 2004" είναι απολύτως χρηστή και σύννομη». Και συμπληρώνει ότι «η αντικατάσταση των δύο δικαστών έγινε με νόμο του ελληνικού κράτους».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος σημειώνει ότι «στα συμπεράσματα του πορίσματος, διαπιστώνεται ότι η γενική διαχείριση της εταιρίας, κατά την περίοδο που προανέφερα, υπήρξε σύμφωνη με τις διέπουσες την εταιρία νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις».

ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
«Να παραμείνουν δημόσια περιουσία»

Ανακοίνωση της Επιτροπής Αγώνα Φορέων και κατοίκων του Δήμου Ελληνικού

Την ανάγκη να παραμείνουν δημόσια περιουσία οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Ελληνικού, να αξιοποιηθούν προς όφελος του ελληνικού λαού οι χώροι του πρώην αεροδρομίου, αλλά και να ανοίξει η παραλία του Αγίου Κοσμά, εξέφρασε η Επιτροπή Αγώνα Φορέων και κατοίκων του Δήμου στην προχτεσινή της συνεδρίαση.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή, σε ό,τι αφορά τις εγκαταστάσεις τονίζει ότι όλες έγιναν «με χρήματα του ελληνικού λαού και πρέπει να παραμείνουν δημόσια περιουσία, με σωστή συντήρηση, διαχείριση, ελεύθερες στην πρόσβαση από τους πολίτες, με σκοπό την ανάπτυξη του μαζικού αθλητισμού, του ερασιτεχνικού, σωματειακού και του σχολικού». Επίσης αναφέρει ότι είναι «απαράδεκτο αυτή η περιουσία του ελληνικού λαού να παραχωρηθεί σε ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες, με σκοπό την κερδοσκοπία. Είναι αδιανόητο αυτοί που θησαύρισαν από την κατασκευή των έργων, τώρα να ξαναθησαυρίσουν από τη χρήση τους».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι το «μέγεθος της επένδυσης που έχει γίνει σε αυτές τις εγκαταστάσεις από τον κόπο του ελληνικού λαού και το αποτέλεσμα που θα προκύψει από τη σωστή αξιοποίησή τους προς όφελος του συλλογικού συμφέροντος, είναι τέτοια που επιβάλλουν να υπάρξει η διάθεση των επιπλέον αναγκαίων πόρων από το ελληνικό Δημόσιο, ώστε αυτή η τεράστια περιουσία να λειτουργήσει στην υπηρεσία του απλού πολίτη, του εργαζόμενου και όχι της κερδοσκοπίας».

Σε ό,τι αφορά το θέμα των χώρων στο πρώην αεροδρόμιο, υπενθυμίζεται η θέση της Επιτροπής για τη δημιουργία «μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου και ήπιων πολιτιστικών και αθλητικών χρήσεων στο σύνολο του χώρου», ενώ τονίζεται η ανάγκη παραχώρησης ενός κλειστού γυμναστηρίου από τα δύο υπάρχοντα.

Για το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας, αναφέρει ότι πρέπει να παραμείνει ναυταθλητικό και να μη μετατραπεί σε μαρίνα για σκάφη αναψυχής, να μη δομηθεί επιπλέον, να λειτουργήσει ως ελεύθερη ακτή κολύμβησης το τμήμα από το «πτερύγιο του καρχαρία» μέχρι και το πρώην «Πρίβιλετζ» και να απομακρυνθούν άμεσα οι ιδιωτικές επιχειρήσεις από την ακτή.

Η Επιτροπή υπογραμμίζει ότι πρέπει το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας Αγίου Κοσμά να επανέλθει στον αρχικό χαρακτήρα που είχε για την ανάπτυξη του μαζικού και στου σχολικού αθλητισμού «που χάθηκε ολοκληρωτικά ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων». Παράλληλα, να ανοίξει τις πόρτες στις τοπικές κοινωνίες και να στηριχτεί οικονομικά και οργανωτικά από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για να μπορέσει να επιτελέσει το έργο του.

Τέλος, θα επιδιώξει συναντήσεις με φορείς, κόμματα αλλά και θα ζητήσει από το δημοτικό συμβούλιο Ελληνικού να συζητήσει και να επικαιροποιήσει τις σχετικές θέσεις, ενώ θα ενδυναμώσει και τη συνεργασία της με τις διάφορες συντονιστικές επιτροπές του Ελληνικού, αλλά και των γύρω Δήμων.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Εκρινε παράνομο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ

Παράνομος είναι διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που έγινε το 1998, με βάση τις ρυθμίσεις των νόμων 2190/1994 και 1568/1986, σύμφωνα με απόφαση του Γ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας υπό επταμελή σύνθεση.

Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικές και κάποιες από τις διατάξεις των νόμων 2190/1994 και 1568/1986 που αφορούν στον τρόπο διεξαγωγής των διαγωνισμών. Με την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου κλονίζεται η συνταγματικότητα του νομοθετικού πλαισίου, με το οποίο καθορίζεται ο τρόπος διεξαγωγής των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Πάντως, τα ζητήματα αυτά θα κριθούν και από την Ολομέλεια του ΣτΕ, καθώς το Γ΄ Τμήμα τα παρέπεμψε στην Ολομέλεια, λόγω μείζονος σημασίας.

Συγκεκριμένα, η επταμελής σύνθεση του Γ΄ Τμήματος του ΣτΕ έκρινε ότι οι δύο νόμοι παραβιάζουν τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, γιατί εισάγουν άνιση μεταχείριση μεταξύ των διαγωνιζόμενων και αυτό γιατί:

- Θεσπίζεται ποσόστωση 50% υπέρ των αποφοίτων τεχνικών λυκείων εις βάρος των γενικών λυκείων. Οπως αναφέρει το ΣτΕ η ρύθμιση αυτή αποβαίνει εις βάρος των αποφοίτων του γενικού λυκείου, οι οποίοι αν και έλαβαν υψηλότερη βαθμολογία σε σχέση με τους αποφοίτους των τεχνικών λυκείων, βλέπουν τελικά να μη διορίζονται.

- Ο περιορισμός των υποψηφίων να υποβάλλουν αιτήσεις σε μία μόνο νομαρχία δημιουργεί ανισότητα μεταξύ των διαγωνιζόμενων, καθώς με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται ο διορισμός υποψηφίων με χαμηλότερη βαθμολογία από εκείνη που έλαβαν άλλοι υποψήφιοί τους, οι οποίοι, αν και διαγωνίστηκαν στα ίδια μαθήματα και πέτυχαν καλύτερη επίδοση, παραμένουν αδιόριστοι εξαιτίας τυχαίου γεγονότος, δηλαδή επέλεξαν νομαρχία στην οποία απαιτούνταν υψηλότερη βαθμολογία.

- Η προϋπόθεση που μπαίνει στο διαγωνισμό να δηλώσουν οι υποψήφιοι προτίμηση για 10 μόνο φορείς ανά νομαρχία, δίνει τη δυνατότητα και πάλι να πετυχαίνουν υποψήφιοι με χαμηλότερη βαθμολογία, έναντι άλλων, οι οποίοι με καλύτερη επίδοση, παρέμειναν αδιόριστοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ