ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Νοέμβρη 1998
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΠΛΟΙΩΝ
Ούτε δικό της νόμο δεν εφαρμόζει η κυβέρνηση
  • Παρά την απαγόρευση του νόμου οι ναυτικοί αναγκάζονται να εργάζονται για τη συντήρηση των πλοίων, κατήγγειλε στη Βουλή ο Ν. Γκατζής
  • Ετσι γίνεται εδώ και χιλιάδες χρόνια, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας

Ούτε το δικό της νόμο που ψήφισε πριν δύο μήνες δεν εφαρμόζει η κυβέρνηση, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Σ. Σουμάκης,σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Γκατζή.

Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι παρόλο που ο νόμος που ισχύει από το Σεπτέμβρη ορίζει ρητά ότι το πλήρωμα ενός πλοίου απαγορεύεται να εκτελεί ακόμα και εργασίες συντήρησης όταν το πλοίο βρίσκεται σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ή επιχείρηση, εν τούτοις με ευθύνη των εφοπλιστών, του υπουργείου και των Λιμενικών ο νόμος παραβιάζεται κατάφωρα. Μάλιστα ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή στη Ζώνη του Περάματος βρίσκονται 11 πλοία, στα οποία μπροστά στα μάτια των Λιμενικών εκτελούνται εργασίες από το ίδιο το πλήρωμα.

Ο Σ. Σουμάκης είπε ότι για την εφαρμογή του νόμου απαιτείται η έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων, τα οποία δεν ετοιμάστηκαν ακόμα. Σε αυτά, είπε, "θα ξεκαθαρίσουν πάρα πολλά πράγματα για το πώς θα γίνεται η συντήρηση των πλοίων". Ομως προχωρώντας περισσότερο, περιέγραψε την υποθήκευση των διατάξεων του νόμου, ισχυριζόμενος ότι "από χιλιετίες οι ναυτικοί του όποιου πλοίου κάνουν και κάποιες δουλιές πάνω στο πλοίο".

Στο σημείο αυτό εξετράπη και απευθυνόμενος στον βουλευτή του ΚΚΕ είπε: "Εγώ πιστεύω ότι δε σας ενδιαφέρει η απασχόληση, σας ενδιαφέρει να υπάρξει μία σύγκρουση, να δημιουργήσει ανεργία"!

Ο Ν. Γκατζής κατηγόρησε τον υπουργό ότι με την ανοχή του δεν υλοποιείται ο νόμος και τον κάλεσε να λύσει τα μεγάλα και εκρηκτικά προβλήματα που έχουν οι εργαζόμενοι στα πλοία. Και τόνισε: "Εκεί παραβιάζονται όλοι οι νόμοι όπως για παράδειγμα οι συνθέσεις των πλοίων. Το καμποτάζ μπαίνει σε 50 μέρες περίπου και εκεί δεν ξέρουμε κάτω από ποιο νομικό καθεστώς θα ισχύσει, τι νέα προβλήματα θα δημιουργήσει στους εργαζόμενους, ποιες θα είναι οι συνθέσεις, ποιες θα είναι οι αμοιβές και τόσα άλλα".

ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΤΟ ΤΕΒΕ
Στο "μίνι" ασφαλιστικό παραπέμπει η κυβέρνηση

Τη λύση του θέματος, που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο χιλιάδες ασφαλισμένους, ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής

Στον νέο ασφαλιστικό νόμο που ανακοινώθηκε ήδη παρέπεμψε ο υφυπουργός Εργασίας Φ. Ιωαννίδης τη ρύθμιση του θέματος των οφειλών των ασφαλισμένων του ΤΕΒΕ.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής,ζητώντας την επαναφορά του παλιού καθεστώτος ρύθμισης των χρεών, σύμφωνα με το οποίο οι ασφαλισμένοι κατέβαλαν το 5% της οφειλής και το υπόλοιπο σε 48 ή 60 μηνιαίες δόσεις. Το ισχύον, που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τους ασφαλισμένους, προβλέπει την υποχρέωση καταβολής του 1/10 του ποσού και την εξόφληση του υπόλοιπου σε 12 μηνιαίες δόσεις.

Ο υφυπουργός είπε στην απάντησή του ότι με τις ρυθμίσεις του νέου νόμου εισάγεται ένα πάγιο σύστημα που αφορά όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, το οποίο προβλέπει αύξηση του αριθμού των δόσεων με τις οποίες μπορούν να ρυθμιστούν τα οφειλόμενα από 12 δόσεις που είναι σήμερα σε 24 έως και 36.

Ο Ν. Γκατζής αφού αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα των μικρομεσαίων, τα οποία οδηγούν αρκετούς στη χρεοκοπία, είπε ότι σε αρκετές περιπτώσεις στην επαρχία οι αρμόδιες υπηρεσίες αντί για το 1/10 της δόσης της οφειλής ζητούν το 20% και δώδεκα μηνιαίες δόσεις. Τα δε πρόστιμα για την καθυστέρηση καταβολής των εισφορών από 3% που ήταν το μήνα πήγε 7%. Και ενώ η κεφαλαιοποίηση των τόκων ήταν στο 50% και έσβηνε εκεί, τώρα έχει φτάσει στο 120%. Ο βουλευτής έθεσε και μία άλλη πτυχή του προβλήματος που αφορά όσους έχουν οφειλές και βρίσκονται στα πρόθυρα της σύνταξης. Αυτοί χάνουν το δικαίωμα σύνταξης και ο Ν. Γκατζής ζήτησε να υπάρξει ρύθμιση σύμφωνα με την οποία να βγαίνουν στη σύνταξη και από αυτήν να παρακρατείται η δόση της οφειλής.

Για το τελευταίο ο υφυπουργός είπε ότι το νέο ταμείο Αυτοδιοικούμενων που ιδρύεται με το "μίνι" ασφαλιστικό θα εξετάσει το θέμα και θα εισηγηθεί τις σχετικές ρυθμίσεις.

Τελειωμένη ιστορία

Η ψήφος εμπιστοσύνης που απέσπασε η κυβέρνηση από τη δική της πλειοψηφία στη Βουλή, πήρε φαινομενικά ένα σιβυλλικό χαρακτήρα. Το "σικέ διαδρομικό σενάριο" των 11 βουλευτών της υποτιθέμενης εσωκομματικής αντιπολίτευσης, που προς στιγμήν το πρόβαλαν τα αστικά ΜΜΕ ως "λυδία λίθο" καταλυτικών εξελίξεων στο αστικό πολιτικό σύστημα, αποδείχτηκε πολύ γρήγορα αυτό που πραγματικά ήταν, ένα τεράστιο φιάσκο. Βεβαίως, την ώρα που η κυβέρνηση έδειχνε την αποφασιστικότητά της στην εφαρμογή ακόμη πιο άγριας αντιλαϊκής πολιτικής (ήδη τα μέτρα - τσεκούρι για την κοινωνική ασφάλιση το επιβεβαιώνουν), για να οδηγήσει την αστική τάξη της Ελλάδας στον καπιταλιστικό παράδεισο της ΟΝΕ, οι μάσκες από τις κάθε λογής αντιπολιτεύσεις του... γλυκού νερού έπεφταν και τα κόμματα του συστήματος "πέταγαν το γάντι" μεταξύ τους, ώστε να γίνει αυτό που ήθελε σ' αυτή τη φάση το κατεστημένο. Να οδηγεί την κούρσα τους για το "ευρωπαϊκό άρμα" η κυβέρνηση Σημίτη. Αποκαλύφθηκε περίτρανα η ύπαρξη και λειτουργία στην πράξη της "ιερής συμμαχίας" ενάντια στο λαό. Ακόμη και αν οι "περίφημοι 11", μαζί και οι "αναπληρωματικοί του πάγκου της ομάδας", από την εσωκομματική αντιπολίτευση, το 'σκαγαν το παραμύθι, είχε ήδη προετοιμαστεί "η χείρα βοηθείας" και από το ΣΥΝ (αυτό έκανε άλλωστε ο πρόεδρος του με την παρέμβασή του), αλλά και από τα "δεξιότερα" του ΠΑΣΟΚ έδρανα στη Βουλή.

Αυτό όμως που δεν μπορεί πλέον να αποτελεί άλλοθι της "διαφορετικότητας στην ενότητα" του ΠΑΣΟΚ, έχει τη σημασία του. Η ταχτική του παιχνιδιού "της γάτας με το ποντίκι" μέσα στο κυβερνητικό κόμμα, για να επανακτήσει την υποτιθέμενη "χαμένη του τιμή", "κάηκε". Το ότι ΟΝΕ και φιλολαϊκή πολιτική είναι ασυμβίβαστα σαν το νερό με τη φωτιά, είναι γνωστό. Το ότι επίσης η εσωκομματική αντιπολίτευση ποτέ δεν αρνήθηκε την πολιτική για την ΟΝΕ, ήταν γνωστό, μόνο που, μέχρι προχτές, ακόμη της έβαζε "ιλουστρασιόν περιτύλιγμα" για να μη φαίνεται η αγριότητά της. Αλλά το στήσιμο του σκηνικού των "11", πέταξε το περιτύλιγμα και φάνηκε ο "βασιλιάς γυμνός", όπως πραγματικά είναι. Η εσωκομματική αντιπολίτευση όχι μόνο δεν είναι αντιπολίτευση, αλλά είναι ΠΑΣΟΚικότερη του ΠΑΣΟΚ.

Αν εναντιωνόταν πραγματικά στην αντιλαϊκή πολιτική θα έκανε δυο πολύ απλά πράγματα, αντί τις άσφαιρες μπαλωθιές και τις κούφιες κορόνες. Θα εναντιωνόταν στην ΟΝΕ και θα βρισκόταν στο πλευρό των λαϊκών αγώνων για την εφαρμογή μιας πολιτικής που αντιστρατεύεται τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας. Αλλά δεν το 'κανε ποτέ και να που ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να κλείσει πλέον ο κύκλος της. Οχι γιατί θα σταματήσει την προσπάθεια να παίζει καλά το ρόλο του εγκλωβισμού μαζών στο ΠΑΣΟΚ και τον ΠΑΣΟΚισμό, στην πολιτική εξυπηρέτησης του στόχου της ΟΝΕ, αλλά γιατίσυνέβαλε στο να αποκαλυφθεί πλέον περίτρανα η αυταπάτη που έσπερνε σε λαϊκές μάζες για φιλολαϊκή πολιτική από το ΠΑΣΟΚ, με τη μάσκα του "κοινωνικού προσώπου" που ήθελαν να του φορέσουν. Το ΠΑΣΟΚ ούτε φιλολαϊκό γίνεται, αυτό είναι τελειωμένη ιστορία από χρόνια, ούτε την ολιγαρχία θα απαρνηθεί. Οι λαϊκοί αγωνιστές, οι λαϊκές μάζες που το πίστεψαν πρέπει τώρα να κάνουν το αποφασιστικό βήμα, να φύγουν από την αντιλαϊκή "στρούγκα" που έχουν εγκλωβιστεί και να συμπαραταχτούν με τους κομμουνιστές, με άλλους αγωνιστές στην πάλη για ρήξη με την πολιτική της ολιγαρχίας, για ένα μεγάλο ισχυρό λαϊκό μέτωπο υπέρ των συμφερόντων τους.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ
Καθεστώς οι υπερβάσεις και οι καθυστερήσεις

Συζήτηση Επερώτησης της ΝΔ χτες στη Βουλή

Ο χορός των "υπερβάσεων", των καθυστερήσεων και των πανωπροικίων προς την ανάδοχο κοινοπραξία "καλά κρατεί" στην υπόθεση του Αττικού Μετρό, όπως αναδείχτηκε και στη χτεσινή συζήτηση Επερώτησης της Νέας Δημοκρατίας για την πορεία των δημοσίων έργων, στην ολομέλεια της Βουλής.

Χαρακτηριστικό ήταν το επεισόδιο που σημειώθηκε ανάμεσα στον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Ευάγγελο Μεϊμαράκη και του υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κωνσταντίνο Λαλιώτη, όταν ο πρώτος κατήγγειλε ότι "αγοράσατε και μετροπόντικα για τη γραμμή προς τη Δάφνη και ότι ο μετροπόντικας αυτός κόστισε κάποια δισεκατομμύρια στο ελληνικό δημόσιο, ενώ ήταν υποχρέωση της κοινοπραξίας", προσθέτοντας ότι αυτό γίνεται κατά παράβαση και της τελευταίας συμπληρωματικής σύμβασης με την ανάδοχο το 1994. Διακόπτοντας τον ομιλητή, ο Κ. Λαλιώτης πήρε το λόγο για να υποστηρίξει ότι στη σύμβαση του 1991, αλλά και του 1994 είχαν προβλεφτεί κονδύλια της τάξης του 3% και 6%, αντίστοιχα, για "απρόβλεπτες γεωτεχνικές έρευνες", αποφεύγοντας επί της ουσίας να απαντήσει στο θέμα.

Συνολικά στο θέμα του Αττικού Μετρό, αναφέρθηκε στη συνέχεια και ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής, λέγοντας πως "το 1994 οι Αθηναίοι με τη σύμβαση που υπογράφτηκε περίμεναν ότι πολύ σύντομα - φέτος - θα έκοβαν εισιτήριο μέσα στο Μετρό. Οι εργολάβοι, όχι μόνο αθέτησαν την υπόσχεσή τους - δε θα τιμωρηθούν για τη νέα αυτή καθυστέρηση - αφού σύμφωνα με την αρχική σύμβαση που είχαν κάνει έπρεπε το Μετρό να το είχαν παρουσιάσει πέρσι το Δεκέμβρη, αλλά και με τη νέα σύμβαση θα πάρουν εβδομήντα δισεκατομμύρια δραχμές ως πανωπροίκι και θα αποκτήσουν το δικαίωμα να παραδώσουν το έργο μέχρι το 2002". Κατέληξε, λέγοντας ότι "ο μόνος που δε θα λάβει γνώση του νέου σκανδάλου - σίριαλ ΜΕΤΡΟ είναι αυτός που θα πληρώσει τα σπασμένα, δηλαδή ο ελληνικός λαός. Ούτε καν οι αντιπρόσωποί του δε θα ενημερωθούν, δε θα ενημερωνόμασταν δηλαδή κι εμείς, αν δε γινόταν σήμερα αυτή η συζήτηση".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ