Ούτε το δικό της νόμο που ψήφισε πριν δύο μήνες δεν εφαρμόζει η κυβέρνηση, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των εφοπλιστών. Αυτό προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσε χτες στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Σ. Σουμάκης,σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Γκατζή.
Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι παρόλο που ο νόμος που ισχύει από το Σεπτέμβρη ορίζει ρητά ότι το πλήρωμα ενός πλοίου απαγορεύεται να εκτελεί ακόμα και εργασίες συντήρησης όταν το πλοίο βρίσκεται σε Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ή επιχείρηση, εν τούτοις με ευθύνη των εφοπλιστών, του υπουργείου και των Λιμενικών ο νόμος παραβιάζεται κατάφωρα. Μάλιστα ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή στη Ζώνη του Περάματος βρίσκονται 11 πλοία, στα οποία μπροστά στα μάτια των Λιμενικών εκτελούνται εργασίες από το ίδιο το πλήρωμα.
Ο Σ. Σουμάκης είπε ότι για την εφαρμογή του νόμου απαιτείται η έκδοση Προεδρικών Διαταγμάτων, τα οποία δεν ετοιμάστηκαν ακόμα. Σε αυτά, είπε, "θα ξεκαθαρίσουν πάρα πολλά πράγματα για το πώς θα γίνεται η συντήρηση των πλοίων". Ομως προχωρώντας περισσότερο, περιέγραψε την υποθήκευση των διατάξεων του νόμου, ισχυριζόμενος ότι "από χιλιετίες οι ναυτικοί του όποιου πλοίου κάνουν και κάποιες δουλιές πάνω στο πλοίο".
Στο σημείο αυτό εξετράπη και απευθυνόμενος στον βουλευτή του ΚΚΕ είπε: "Εγώ πιστεύω ότι δε σας ενδιαφέρει η απασχόληση, σας ενδιαφέρει να υπάρξει μία σύγκρουση, να δημιουργήσει ανεργία"!
Ο Ν. Γκατζής κατηγόρησε τον υπουργό ότι με την ανοχή του δεν υλοποιείται ο νόμος και τον κάλεσε να λύσει τα μεγάλα και εκρηκτικά προβλήματα που έχουν οι εργαζόμενοι στα πλοία. Και τόνισε: "Εκεί παραβιάζονται όλοι οι νόμοι όπως για παράδειγμα οι συνθέσεις των πλοίων. Το καμποτάζ μπαίνει σε 50 μέρες περίπου και εκεί δεν ξέρουμε κάτω από ποιο νομικό καθεστώς θα ισχύσει, τι νέα προβλήματα θα δημιουργήσει στους εργαζόμενους, ποιες θα είναι οι συνθέσεις, ποιες θα είναι οι αμοιβές και τόσα άλλα".
Τη λύση του θέματος, που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο χιλιάδες ασφαλισμένους, ζήτησε με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής
Στον νέο ασφαλιστικό νόμο που ανακοινώθηκε ήδη παρέπεμψε ο υφυπουργός Εργασίας Φ. Ιωαννίδης τη ρύθμιση του θέματος των οφειλών των ασφαλισμένων του ΤΕΒΕ.
Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Ν. Γκατζής,ζητώντας την επαναφορά του παλιού καθεστώτος ρύθμισης των χρεών, σύμφωνα με το οποίο οι ασφαλισμένοι κατέβαλαν το 5% της οφειλής και το υπόλοιπο σε 48 ή 60 μηνιαίες δόσεις. Το ισχύον, που έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τους ασφαλισμένους, προβλέπει την υποχρέωση καταβολής του 1/10 του ποσού και την εξόφληση του υπόλοιπου σε 12 μηνιαίες δόσεις.
Ο υφυπουργός είπε στην απάντησή του ότι με τις ρυθμίσεις του νέου νόμου εισάγεται ένα πάγιο σύστημα που αφορά όλους τους ασφαλιστικούς οργανισμούς, το οποίο προβλέπει αύξηση του αριθμού των δόσεων με τις οποίες μπορούν να ρυθμιστούν τα οφειλόμενα από 12 δόσεις που είναι σήμερα σε 24 έως και 36.
Ο Ν. Γκατζής αφού αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα των μικρομεσαίων, τα οποία οδηγούν αρκετούς στη χρεοκοπία, είπε ότι σε αρκετές περιπτώσεις στην επαρχία οι αρμόδιες υπηρεσίες αντί για το 1/10 της δόσης της οφειλής ζητούν το 20% και δώδεκα μηνιαίες δόσεις. Τα δε πρόστιμα για την καθυστέρηση καταβολής των εισφορών από 3% που ήταν το μήνα πήγε 7%. Και ενώ η κεφαλαιοποίηση των τόκων ήταν στο 50% και έσβηνε εκεί, τώρα έχει φτάσει στο 120%. Ο βουλευτής έθεσε και μία άλλη πτυχή του προβλήματος που αφορά όσους έχουν οφειλές και βρίσκονται στα πρόθυρα της σύνταξης. Αυτοί χάνουν το δικαίωμα σύνταξης και ο Ν. Γκατζής ζήτησε να υπάρξει ρύθμιση σύμφωνα με την οποία να βγαίνουν στη σύνταξη και από αυτήν να παρακρατείται η δόση της οφειλής.
Για το τελευταίο ο υφυπουργός είπε ότι το νέο ταμείο Αυτοδιοικούμενων που ιδρύεται με το "μίνι" ασφαλιστικό θα εξετάσει το θέμα και θα εισηγηθεί τις σχετικές ρυθμίσεις.
Συζήτηση Επερώτησης της ΝΔ χτες στη Βουλή
Ο χορός των "υπερβάσεων", των καθυστερήσεων και των πανωπροικίων προς την ανάδοχο κοινοπραξία "καλά κρατεί" στην υπόθεση του Αττικού Μετρό, όπως αναδείχτηκε και στη χτεσινή συζήτηση Επερώτησης της Νέας Δημοκρατίας για την πορεία των δημοσίων έργων, στην ολομέλεια της Βουλής.
Χαρακτηριστικό ήταν το επεισόδιο που σημειώθηκε ανάμεσα στον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Ευάγγελο Μεϊμαράκη και του υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κωνσταντίνο Λαλιώτη, όταν ο πρώτος κατήγγειλε ότι "αγοράσατε και μετροπόντικα για τη γραμμή προς τη Δάφνη και ότι ο μετροπόντικας αυτός κόστισε κάποια δισεκατομμύρια στο ελληνικό δημόσιο, ενώ ήταν υποχρέωση της κοινοπραξίας", προσθέτοντας ότι αυτό γίνεται κατά παράβαση και της τελευταίας συμπληρωματικής σύμβασης με την ανάδοχο το 1994. Διακόπτοντας τον ομιλητή, ο Κ. Λαλιώτης πήρε το λόγο για να υποστηρίξει ότι στη σύμβαση του 1991, αλλά και του 1994 είχαν προβλεφτεί κονδύλια της τάξης του 3% και 6%, αντίστοιχα, για "απρόβλεπτες γεωτεχνικές έρευνες", αποφεύγοντας επί της ουσίας να απαντήσει στο θέμα.
Συνολικά στο θέμα του Αττικού Μετρό, αναφέρθηκε στη συνέχεια και ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής, λέγοντας πως "το 1994 οι Αθηναίοι με τη σύμβαση που υπογράφτηκε περίμεναν ότι πολύ σύντομα - φέτος - θα έκοβαν εισιτήριο μέσα στο Μετρό. Οι εργολάβοι, όχι μόνο αθέτησαν την υπόσχεσή τους - δε θα τιμωρηθούν για τη νέα αυτή καθυστέρηση - αφού σύμφωνα με την αρχική σύμβαση που είχαν κάνει έπρεπε το Μετρό να το είχαν παρουσιάσει πέρσι το Δεκέμβρη, αλλά και με τη νέα σύμβαση θα πάρουν εβδομήντα δισεκατομμύρια δραχμές ως πανωπροίκι και θα αποκτήσουν το δικαίωμα να παραδώσουν το έργο μέχρι το 2002". Κατέληξε, λέγοντας ότι "ο μόνος που δε θα λάβει γνώση του νέου σκανδάλου - σίριαλ ΜΕΤΡΟ είναι αυτός που θα πληρώσει τα σπασμένα, δηλαδή ο ελληνικός λαός. Ούτε καν οι αντιπρόσωποί του δε θα ενημερωθούν, δε θα ενημερωνόμασταν δηλαδή κι εμείς, αν δε γινόταν σήμερα αυτή η συζήτηση".