ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Μάη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μερεμέτια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική

Τις βασικές πλευρές του νομοσχεδίου για τους διορισμούς και το εξεταστικό, ανακοίνωσε χτες η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας, με ρυθμίσεις για το διορισμό εκπαιδευτικών και τις πανελλαδικές εξετάσεις. Πρόκειται για ρυθμίσεις - «μερεμέτια» που δε δίνουν οριστική διέξοδο στο ζήτημα του διορισμού των εκπαιδευτικών και δεν αποκλίνουν από την αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζεται. Χτες, ο υφυπουργός Παιδείας ενημέρωσε τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, στο πλαίσιο πάντα της προσπάθειας της κυβέρνησης να εμφανίσει τις όποιες ρυθμίσεις ως αποτέλεσμα ευρέος διαλόγου.

Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα ανακοινώθηκαν χτες, η νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει πως όσοι από τους αναπληρωτές και ωρομισθίους εκπαιδευτικούς συμπληρώσουν στις 30 Ιούνη 2004, τριάντα μήνες πραγματική υπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομισθίου, θα διοριστούν μέσα στην επόμενη τριετία, μέχρι το 2008. Παράλληλα, προβλέπεται ότι από το σχολικό έτος 2004 - 2005, οι εκπαιδευτικοί που έχουν 4 παιδιά και πάνω, τα οποία είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν, θα διορίζονται ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Στο νομοσχέδιο, περιλαμβάνεται, επίσης, η ρύθμιση για αλλαγή του ποσοστού διορισμών από το ερχόμενο σχολικό έτος 2005 - 2006, κατά 60% από τους επιτυχόντες στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και κατά 40% από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών ή ωρομισθίων εκπαιδευτικών, ο οποίος συντάσσεται, με βάση την πραγματική προϋπηρεσία τους. Η πρόσληψη των προσωρινών αναπληρωτών θα γίνεται από τον ενιαίο πίνακα με το σύστημα της μοριοδότησης.

Για ...κοινωνική ευαισθησία μιλάει το υπουργείο

«Είμαστε ικανοποιημένοι ότι λύνουμε ένα δύσκολο πρόβλημα της εκπαίδευσης», δήλωσε χτες ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός. «Δίνουμε διέξοδο σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, "εγκλωβισμένους" επί τόσα χρόνια και ταυτόχρονα αποδεικνύουμε για πολλοστή φορά το σεβασμό στο κυβερνητικό μας πρόγραμμα, σε συνδυασμό προς την ιδιαίτερη κοινωνική μας ευαισθησία», δήλωσε. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανέξοδες ρυθμίσεις που δε θίγουν την ουσία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και δε δίνουν πραγματική διέξοδο στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, η οποία θα έρθει μέσα από μαζικούς διορισμούς για την κάλυψη των αναγκών της εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σχολιάζοντας τα παραπάνω, κάνει λόγο για συνέχιση του εμπαιγμού, για ρυθμίσεις που προωθούνται μονομερώς και διαιωνίζουν τα προβλήματα, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι «η κυβέρνηση αποδεικνύει σε όλους ότι δεν έχει την πολιτική βούληση να απαντήσει θετικά στα μεγάλα ζητήματα του κλάδου». Η ΟΛΜΕ «καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας για τις συγκεκριμένες προτάσεις και την όλη μεθόδευση, σημειώνοντας ότι οι όποιες υποχωρήσεις της κυβέρνησης είναι αποτέλεσμα του αγώνα του κινήματος που πρέπει να συνεχιστεί».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σχολιάζει ότι οι ρυθμίσεις για τους διορισμούς αποτελούν απάτη, αφού αφορούν στην πραγματικότητα μικρό αριθμό αναπληρωτών και τονίζει ότι η πραγματική διέξοδος βρίσκεται στους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών από την επετηρίδα, ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης. Ενώ σε ό,τι αφορά τις ρυθμίσεις για το εξεταστικό, σημειώνει ότι δεν αναιρούν τους ταξικούς φραγμούς ούτε καν αποδεσμεύουν το Λύκειο από την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Ξεκίνησαν χτες οι εξετάσεις

Στα θρανία του εξεταστικού μαραθωνίου και πάλι οι μαθητές. Τους ευχόμαστε καλή δύναμη και επιτυχίες

Eurokinissi

Στα θρανία του εξεταστικού μαραθωνίου και πάλι οι μαθητές. Τους ευχόμαστε καλή δύναμη και επιτυχίες
Με τις καθιερωμένες ευχές της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για καλή επιτυχία στη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων ξεκίνησαν χτες οι εξετάσεις για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, με Φυσική και Ιστορία αντίστοιχα.

Η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου βρέθηκε στο 7ο και 28ο Λύκειο Παγκρατίου, στο οποίο όπως είπε είχε δώσει εξετάσεις και η ίδια και ευχήθηκε ηρεμία και καλή απόδοση στους μαθητές. «Τεράστια σημασία έχει το γεγονός ότι τα παιδιά είναι μέσα στα σχολεία τους, οι καθηγητές τους είναι δίπλα τους και τα ενθαρρύνουν και είδα τους μαθητές χαρούμενους και με άνεση», δήλωσε. Στο ίδιο πνεύμα, ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός επισκέφτηκε την Ιωννίδειο Σχολή στον Πειραιά και δήλωσε ότι «καθήκον της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Παιδείας είναι να βρίσκεται απολύτως κοντά στα εξεταστικά κέντρα, κοντά στους μαθητές, για να σηκώσει μαζί τους ένα μεγάλο κομμάτι της αγωνίας, κοντά στους καθηγητές που και αυτοί αγωνιούν, για να ενισχύσει το έργο τους, που είναι πολύ σημαντικό τις ημέρες αυτές». Βέβαια, η πραγματική αποσύνδεση του Λυκείου από την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ αποτελεί πραγματική διέξοδο από το άγχος με το οποίο έχουν επιφορτιστεί οι μαθητές, κάτι που δε φαίνεται να είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα του υπουργείου, η χτεσινή, πρώτη μέρα κύλησε ομαλά. Μισή ώρα μετά την αποστολή των θεμάτων δόθηκε μια διευκρίνιση στο 3ο θέμα της Φυσικής σχετικά με μία σταθερά, η οποία δόθηκε στην εκφώνηση, αλλά δε χρειαζόταν στη συγκεκριμένη άσκηση.

Σήμερα, συνεχίζονται οι εξετάσεις για τους μαθητές των εσπερινών ενιαίων λυκείων, ενώ οι εξετάσεις για τους μαθητές των ημερήσιων ενιαίων λυκείων συνεχίζονται αύριο, Πέμπτη.

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Για το σχολείο σύγχρονων αναγκών

Λύσεις στα οξυμένα προβλήματα που παραμένουν και οξύνονται, δυσκολεύοντας τη λειτουργία του σχολείου και υψώνοντας φραγμούς στη γνώση και τη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών στρωμάτων του Περιστερίου, ζητούν γονείς και εκπαιδευτικοί. Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου» και η τοπική Ενωση Γονέων καλούν αύριο στις 7 το απόγευμα στο Δημαρχείο.

Απαριθμώντας τα προβλήματα των σχολείων του δήμου, αναφέρουν ανάμεσα σε άλλα ότι οι συνθήκες στέγασης είναι σε αρκετές περιπτώσεις απαράδεκτες με σχολείο που μετρούν πέντε πλέον χρόνια σε πρόχειρες λυόμενες κατασκευές, σχολεία που στεγάζονται σε άθλια μισθωμένα κτίρια, ανεπάρκεια υλικοτεχνικής υποδομής και την ίδια στιγμή η κρατική επιχορήγηση για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων είναι σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα και σε πολλές περιπτώσεις δεν επαρκεί ούτε για τις πάγιες ανελαστικές δαπάνες.

«Είναι αλήθεια ότι τα προβλήματα έχουν τις αιτίες τους στην πολιτική που εφαρμόζεται. Χαρακτηρίζουμε την πολιτική αυτή αντιεκπαιδευτική, επειδή δε στοχεύει στη γενική μόρφωση των παιδιών του λαού, αλλά στην ξερή επαγγελματική κατάρτιση των νέων», σημειώνουν σε κοινή ανακοίνωση οι δύο φορείς, επισημαίνοντας παράλληλα τις ευθύνες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τονίζοντας ότι ο δήμος «αποδέχεται τις αρμοδιότητες που της παραχωρούνται, χωρίς να διεκδικήσει και να πάρει από το κράτος και τους ανάλογους πόρους».

Εκπαιδευτικοί και γονείς καλούν μαθητές, συνδικάτα, πολιτιστικούς συλλόγους, όλους τους μαζικούς φορείς της πόλης τους οποίους καλούν να δυναμώσουν τον αγώνα για Ενιαίο, δωδεκάχρονο, δημόσιο, υποχρεωτικό και δωρεάν σχολείο ουσιαστικής μόρφωσης, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.

Κινητοποίηση καθηγητών φροντιστηρίων

Την ημέρα της έναρξης των πανελλαδικών εξετάσεων για τα ημερήσια λύκεια επέλεξαν συμβολικά οι καθηγητές φροντιστηρίων να διαδηλώσουν ενάντια στο εργασιακό καθεστώς που αντιμετωπίζουν πίσω από τη βιτρίνα των επιτυχιών και διαφημίσεων. Χτες, μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ) και του Συλλόγου Καθηγητών στα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών «Βύρωνας» συγκεντρώθηκαν έξω από το υπουργείο Εργασίας, ζητώντας λύσεις για το υπάρχον ασφαλιστικό καθεστώς τους. Συγκεκριμένα, ζητούν καταβολή 25 ενσήμων το μήνα για απασχόληση 21 ωρών την εβδομάδα, πλήρη ασφαλιστική κάλυψη εφόσον καταβάλλουν πλήρεις εισφορές, ασφαλιστική κάλυψη για τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αντιπροσωπεία της ΟΙΕΛΕ, του ΣΕΦΚ και του Συλλόγου «Βύρωνας» συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Απασχόλησης Αγγελόπουλο. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους του ΣΕΦΚ, ο υφυπουργός παρέπεμψε στον υπουργό Απασχόλησης για τα ζητήματα που άπτονται των εργασιακών σχέσεων, δεσμεύτηκε ότι δεν τίθεται θέμα αλλαγής της υποχρεωτικής ασφάλισης των καθηγητών φροντιστηρίων στο ΙΚΑ, ενώ δήλωσε ότι θα μελετήσει τα υπόλοιπα αιτήματα που αφορούν το ασφαλιστικό καθεστώς των καθηγητών φροντιστηρίων και ειδικά το ζήτημα της πλήρους ασφάλισης για πλήρες ωράριο.

Μεγαλείο «Συνεδριακής» δημοκρατίας!

Πολλά ερωτηματικά προκαλεί η ανακοίνωση για το έκτακτο θεματικό Συνέδριο της Ομοσπονδίας Πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ), που εξέδωσε χτες η ηγεσία της (δυο μέρες αφού ολοκληρώθηκε το Συνέδριο) και δεν αναφέρει ούτε λέξη από τις αποφάσεις που υποτίθεται ότι πάρθηκαν, αλλά αναλώνεται να πείσει... ότι το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε!

Στην ανακοίνωση κατασυκοφαντείται η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση», καθώς εμφανίζεται ότι αποχώρησε γιατί διαφώνησε με την πρόταση του προεδρείου για τον τρόπο που θα λαμβάνονταν οι αποφάσεις. Στην πραγματικότητα, η ΔΗΠΑΚ κατήγγειλε ότι το σώμα του Συνεδρίου δε συγκέντρωνε απαρτία ώστε να πάρει αποφάσεις.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση: «Για πρώτη φορά με τόση ενάργεια κι εξειδίκευση η ΠΟΣΔΕΠ προχώρησε σε ένα σε βάθος θεματικό Συνέδριο μελέτης των προβλημάτων... Επί 20 ώρες ουσιαστικής συζήτησης με παρεμβάσεις που ξεπερνούν τις 80, χωρίς αντιπαραθέσεις και συνδικαλιστικές αντιθέσεις συσχετισμών παραταξιακών δυνάμεων...».

Η πραγματικότητα που αποκαλύπτουν οι ίδιοι από το δελτίο των «διαδικασιών» είναι ότι μίλησαν 40 πανεπιστημιακοί (όλοι κι όλοι) από δυο και τρεις φορές ο καθένας! Οσο για το ξεπέρασμα των «συνδικαλιστικών αντιθέσεων», είναι επόμενο αφού οι δυνάμεις της ηγεσίας, που πρόσκεινται στον ΣΥΝ, έκαναν σχεδόν μόνες τους αυτό που ονομάζουν Συνέδριο (το μεγαλείο της δημοκρατίας τους!). Και τελικά, αν πράγματι έγινε τέτοια «σε βάθος» μελέτη και κατέληξαν σε «απόψεις... με τη μέγιστη συναίνεση» (σύμφωνα με την οριακή απαρτία της πρώτης μέρας!!) γιατί δε λένε κουβέντα γι' αυτές τις αποφάσεις; Μήπως τις έχουν ακόμα στην κατσαρόλα;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ