ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 2 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ «Ρ» ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
Το χαράτσι της στάθμευσης

Ακόμα και τα 15 ευρώ φτάνει η «ταρίφα» για 3 ώρες στάθμευσης, σε κάποιους από τους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα

Μέχρι και 15 ευρώ για τρεις ώρες φτάνει το χαράτσι της στάθμευσης σε πάρκινγκ...

Eurokinissi

Μέχρι και 15 ευρώ για τρεις ώρες φτάνει το χαράτσι της στάθμευσης σε πάρκινγκ...
Από 10 μέχρι και ...15 ευρώ, είναι η ...«ταρίφα» για τρεις ώρες στάθμευσης, σε κάποιο από τα πολλά «πάρκινγκ» που υπάρχουν στο κέντρο της Αθήνας. Το οξύτατο πρόβλημα στάθμευσης που έχει δημιουργηθεί, έχει γίνει πλέον αντικείμενο αισχροκέρδειας, όχι μόνο από ιδιώτες, αλλά και από το ίδιο το κράτος. Μάλιστα, όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών - καθώς και οι διοικήσεις του δήμου Αθηναίων - προβάλλουν το επιχείρημα πως με την κατασκευή περισσότερων χώρων στάθμευσης θα λυθεί το πρόβλημα. Το αποτέλεσμα, πάντως, είναι οι εργαζόμενοι να χαρατσώνονται πληρώνοντας πολύ ακριβά αντίτιμα.

Σήμερα, ο «Ρ», συνεχίζει την έρευνα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα και εστιάζει στο πρόβλημα της στάθμευσης. Ιδιαίτερα, μάλιστα, τα «πάρκινγκ», εκμεταλλευόμενα τις λιγοστές ελεύθερες θέσεις εντός δρόμου - συγκριτικά με τα ΙΧ που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην πρωτεύουσα - «χτυπούν», σε ορισμένες περιπτώσεις, εξωφρενικά υψηλές τιμές.

Απαγορευτικές τιμές

Μια βόλτα σε κάποια από τα κεντρικά «πάρκινγκ» της Αθήνας, είναι αρκετή για να πάρουμε κάποιες ενδεικτικές μεν, αλλά απαγορευτικές κατά τα άλλα, τιμές:

  • Κολωνάκι: Εως 12 ευρώ
  • Κλαυθμώνος (ανοιχτό πάρκινγκ δίπλα στην πλατεία): 8 ευρώ η πρώτη ώρα.
  • Πλατεία Κοτζιά: 7 ευρώ η πρώτη ώρα και επιπλέον 1,5 ευρώ για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Ζωοδόχου Πηγής και Κιάφας: 7 ευρώ την ώρα και επιπλέον 1 ευρώ για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Πλατεία Κλαυθμώνος: 6 ευρώ η πρώτη ώρα και επιπλέον 1 ευρώ για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Ζωοδόχου Πηγής και Τζαβέλλα: 6 ευρώ για όλες τις ώρες.
  • Ιπποκράτους και Σόλωνος: 6 ευρώ την ώρα και επιπλέον 50 λεπτά για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Σατωβριάνδου: 6 ευρώ δύο ώρες, 8 ευρώ για επιπλέον στάθμευση.
  • Μπενάκη και Ανδρ. Μεταξά: 5 ευρώ η ώρα και επιπλέον 50 λεπτά για κάθε παραπάνω ώρα στάθμευσης.
  • Μπενάκη και Βαλτετσίου: 5 ευρώ για όλες τις ώρες και 7 ευρώ η διανυκτέρευση.
  • Μαυρομιχάλη και Ερεσού: 5 ευρώ την ώρα και επιπλέον 50 λεπτά για κάθε παραπάνω ώρα.
  • Πλατεία Κάνιγγος: 4,5 ευρώ οι δύο πρώτες και κλιμακούμενα φθάνει μέχρι 10 ευρώ για πάνω 10 ώρες.
  • Μπενάκη και Γραβιάς: 4 ευρώ η ώρα και 5,50 ευρώ μέχρι τις 9 το βράδυ.

Ακόμη και στη φθηνότερη των περιπτώσεων (5 ευρώ για όσες ώρες χρειάζεται), το ποσό είναι απαγορευτικό για έναν εργαζόμενο. Αν υποθέσουμε ότι ένας εργαζόμενος είναι υποχρεωμένος κάθε μέρα να σταθμεύει το όχημά του στο συγκεκριμένο πάρκινγκ, στο τέλος του μήνα, θα έχει πληρώσει τουλάχιστον 100 ευρώ (χωρίς να υπολογίσουμε τα έξοδα για βενζίνη κλπ.).

Οι περιπτώσεις Κλαυθμώνος - Κάνιγγος

Ξεχωριστή αναφορά αξίζει να κάνουμε στα δύο πάρκινγκ, της Κλαυθμώνος και της Κάνιγγος, που όπως θα παρατηρήσατε είναι από τα ακριβότερα. Το πρώτο ανήκει στο δήμο Αθηναίων, που το επινοικιάζει σε ιδιώτη και το δεύτερο φτιάχτηκε από κράτος και ιδιώτες, που όμως το ...αξιοποιούν οι τελευταίοι με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης...

Συγκεκριμένα, το πάρκινγκ της πλατείας Κλαυθμώνος, φτιάχτηκε από το δήμο Αθηναίων, επί δημαρχίας Αβραμόπουλου και από τότε επινοικιάζεται σε ιδιώτη. Ετσι, αφού φτιάχτηκε με λεφτά των δημοτών, η διοίκηση του δήμου το νοικιάζει, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να πληρώνουν διπλά μια θέση στάθμευσης. Πρώτη φορά για να κατασκευαστεί και δεύτερη για να παρκάρουν.

Αντίστοιχα και στην περίπτωση της Κάνιγγος, για 30 χρόνια, τα έσοδα του πάρκινγκ θα τα εισπράττει η κοινοπραξία ιδιωτών (εταιρίες J&P - ΑΒΑΞ, «Ελληνική Τεχνοδομική» - ΤΕΒ, ΑΕΓΕΚ, ΒΙΟΤΕΡ - ΓΕΚ) αφού χρησιμοποιήθηκε «η μέθοδος της παραχώρησης», όπως την ονόμασε στα εγκαίνια του πάρκινγκ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

Οι συγκοινωνιολόγοι για τα πάρκινγκ

Οπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσίευσε ο «Ρ», σε ώρα καθημερινής αιχμής, στην περιοχή του εσωτερικού δακτυλίου της Αθήνας, η προσφορά στάθμευσης στην οδό ανέρχεται στις 33.380 θέσεις, ενώ η ζήτηση υπολογίζεται σε ...49.330 θέσεις! Επιπλέον, οι ίδιοι οι συγκοινωνιολόγοι θεωρούν το μέτρο των πάρκινγκ τουλάχιστον ατελέσφορο.

Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια του Γ. Σαρηγιάννη, πολεοδόμου, καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο «Ρ», ότι τα πάρκινγκ, δε λύνουν κανένα πρόβλημα, αφού όσο περισσότερα κατασκευάζονται τόσο περισσότερο προσελκύουν αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας. Το αποτέλεσμα είναι, όχι μόνο να οξύνεται το κυκλοφοριακό, αφού περισσότερα οχήματα θα «μπαίνουν» στο κέντρο, αλλά και να μη λύνεται το πρόβλημα της στάθμευσης...


Κώστας ΤΡΑΚΟΣΑΣ

ΠΑΤΡΑ
Κλήσεις από το 1996 για να γεμίσουν τα ταμεία του δήμου

«Κανείς να μην πληρώσει», προτρέπει, με ανακοίνωσή της, η Δημοτική Κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι»

Την αντίδραση του λαού της Πάτρας έχει προκαλέσει η πρωτοφανής ενέργεια της Δημοτικής Αρχής (ΠΑΣΟΚ) - σε συμφωνία με την παράταξη της ΝΔ - να στείλει, χωρίς ιδιαίτερο έλεγχο, 110.000 κλήσεις για παράβαση του ΚΟΚ σε 70.000 οδηγούς με χρονική αφετηρία το ...1996!

Μετά την πρόσφατη αύξηση των δημοτικών τελών, η δημοτική αρχή, προκειμένου να γεμίσει κι άλλο τα ταμεία της, επιχειρεί με αυτόν τον τρόπο νέα επιδρομή στις τσέπες των κατοίκων, με στόχο να εισπράξει περίπου 12 εκατ. ευρώ. Και αυτό, τη στιγμή που τα τελευταία 20 χρόνια που βρίσκονται στην εξουσία δεν έχουν ποτέ ασχοληθεί ουσιαστικά με την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Η απόφαση τής με κάθε τρόπο είσπραξης έχει οδηγήσει σε τραγελαφικές καταστάσεις, όπως αποστολή ειδοποιητηρίων σε πεθαμένους, σε ανθρώπους που έχουν πληρώσει και καλούνται να ξαναπληρώσουν, σε κατόχους αυτοκινήτων που τα στοιχεία δε συμπίπτουν με το όχημα που έχουν, σε προηγούμενη διαμονή, ενώ έχουν πεταχτεί ακόμα και σε πολυκατοικίες. Μάλιστα, απειλούν τους δημότες με αποστολή των οφειλών άνω των 293,50 ευρώ στις αρμόδιες ΔΟΥ, τη στιγμή που γνωρίζουν ότι δεν έχουν ούτε το ουσιαστικό, ούτε το ηθικό δικαίωμα να το κάνουν.

Σε ανακοίνωσή της, η Δημοτική Κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι» καλεί το λαό της πόλης «σε απειθαρχία και σε άρνηση καταβολής των κλήσεων» και σημειώνει χαρακτηριστικά: «Το κυκλοφοριακό πρόβλημα συναρτάται με την εφαρμοζόμενη πολιτική των κυβερνήσεων, καθώς και τη στάση των δημοτικών αρχών, οι οποίες, επιπλέον, έδειξαν ανικανότητα και αδιαφορία να αντιμετωπίσουν τέτοια σοβαρότατα προβλήματα, καθώς δεν έχουν χαράξει ούτε τις βασικές κατευθύνσεις για τη βελτίωσή του».

Καταλήγοντας, τονίζεται στην ανακοίνωση: «Είναι καιρός να ανοίξει συζήτηση και στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις αιτίες του κυκλοφοριακού προβλήματος και σχεδιασμός επίλυσής του. Μέχρι να ξεκινήσει αυτή η διαδικασία, καμιά δημοτική αρχή δεν έχει το ηθικό δικαίωμα να γεμίζει τα ταμεία της με κλήσεις προηγούμενων ετών».

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΜΕΤΡΟ
Μειώσεις κατόπιν ... υπενθύμισης

Σε ετεροχρονισμένη μείωση στα εισιτήρια του μετρό για μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», προχώρησε προχτές η κυβέρνηση, αφού, όμως, προηγήθηκαν δημοσιεύματα, που επισήμαιναν ότι έχει μείνει στα λόγια η κυβερνητική εξαγγελία.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση, προκειμένου να εξασφαλίσει επιβάτες στον άδειο προαστιακό σιδηρόδρομο, μείωσε από τα οκτώ στα έξι ευρώ τα εισιτήρια για το αεροδρόμιο και είχε τότε αναγγείλει ανάλογη μείωση και στα εισιτήρια του μετρό, μόλις δημοσιευτεί η υπουργική απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ). Η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 18 Νοέμβρη στο ΦΕΚ, αλλά μέχρι χτες οι επιβάτες του μετρό πλήρωναν οκτώ ευρώ για μετάβαση από και προς αεροδρόμιο!

Μετά από όλα αυτά, η διοίκηση της «Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας» (ΑΜΕΛ) ανακοίνωσε προχτές ότι μειώθηκε από οκτώ σε έξι ευρώ η τιμή του εισιτηρίου για διαδρομή από και προς αεροδρόμιο. Το εισιτήριο μετ' επιστροφής, με ισχύ 48 ώρες, κοστίζει 10 ευρώ. Ισχύουν, επίσης, και ομαδικά εισιτήρια 10 ευρώ για δύο άτομα και 15 ευρώ για τρία άτομα. Μειωμένο εισιτήριο τριών ευρώ για νέους κάτω των 18 ετών, ηλικιωμένους άνω των 65 ετών, φοιτητές - σπουδαστές, στρατιώτες και πολύτεκνους. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών κοστίζει 100 ευρώ και η αντίστοιχη μειωμένη 60 ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ