Το βέβαιο, μέχρι την ώρα που γραφόταν αυτό το σημείωμα, είναι ότι η σύλληψη έγινε λόγω της αντίδρασης του Σπ. Καλογερόπουλου στις εργασίες κατασκευής του ΝΜΑ σε χώρο της λεγόμενης μπλε ζώνης του αρχαιολογικού χώρου στου Μακρυγιάννη, την περασμένη Τετάρτη. Στη συγκεκριμένη ζώνη το ΣτΕ άφησε «χαλαρά» τα πράγματα όσον αφορά στις εργασίες, με την προϋπόθεση ότι δε θα βρεθούν αρχαία, οπότε πρέπει να σταματήσουν και να γίνει ανασκαφή. Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν μέλη της Συντονιστικής, βρέθηκαν αρχαιότητες και εκεί που μπαζώνεται το οικόπεδο, γι' αυτό και υπήρξε η αντίδραση.
Τα συνεργεία αποχώρησαν μετά την αντίδραση της Συντονιστικής, όπως αποχώρησε και η αστυνομία, που κλήθηκε από τους υπεύθυνους του έργου. Επανήλθε όμως χτες και πραγματοποίησε τη σύλληψη. Να σημειώσουμε ότι από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ, αλλά και από τον Οργανισμό Ανέγερσης ΝΜΑ επιχειρείται, έμμεσα ή άμεσα, η υποβάθμιση των αντιδράσεων ως «φωνασκίες περιοίκων». Κάτι, όμως, που δεν αληθεύει. Αρκεί να θυμίσουμε το πρόσφατο, καταδικαστικό, για την κυβέρνηση, ομόφωνο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ICOMOS στη Μαδρίτη, για το θέμα του αρχαιολογικού χώρου στου Μακρυγιάννη.
Η συλλογή αποτελείται από 14.000 αντικείμενα (τα 3.000 αναπαριστούν άλογα σε μικρογραφία), τα οποία προέρχονται από αφιερώματα πολεμιστών στο Ιερό του Διός για την επιτυχία τους στις μάχες. Ανάμεσά τους περιλαμβάνεται ένας χάλκινος «στρατός» από μινιατούρες πολεμιστών και αλόγων, όπλα, κράνη, ασπίδες, θώρακες κ.ά. Μεταξύ αυτών και το κράνος του Μιλτιάδη.
Η μελέτη επανέκθεσης του μουσείου που παρουσιάστηκε στο ΚΑΣ δεν αλλάζει τον κύριο μουσειακό του στόχο, που είναι η παρουσίαση της εξέλιξης του Ιερού του Διός. Θα εκσυγχρονιστούν μόνον οι εκθεσιακοί χώροι. Λ.χ θα μεγαλώσει η αίθουσα του Ερμή. Για πρώτη φορά θα οργανωθεί αίθουσα του Φειδία, όπου θα εκτίθενται προσωπικά σκεύη του μεγάλου γλύπτη, όπως μήτρες, κομμάτια γυαλιών που χρησιμοποιήθηκαν ως διακοσμητικά στοιχεία, οστέινα εργαλεία, το κύπελλό του (όπως προκύπτει από επιγραφή που φέρει με το όνομά του) και πολλά αγγεία. Επιπλέον, θα γίνουν επισκέψιμες οι αποθήκες του μουσείου, οι οποίες περιείχαν πολλά αντικείμενα που έχουν πλέον αποδοθεί σε τοπικά, περιφερειακά μουσεία.
Το ερώτημα που γεννάται είναι αν θα προλάβει ο εργολάβος - που εγκαθίσταται το Γενάρη - να ολοκληρώσει τις εργασίες μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο που είναι και η οριακή ημερομηνία για την επανατοποθέτηση των γλυπτών.
Με απάντησή του στην Πανελλήνια Ενωση Επαγγελματιών Θερινών Κινηματογράφων (ΠΕΕΘΚ) το υπουργείο Πολιτισμού υποστηρίζει ότι προκύπτει μεγαλύτερη οικονομική ενίσχυση των θερινών και των χειμερινών κινηματογράφων από τη νέα νομοθετική διάταξη για την επιστροφή ποσοστού του φόρου των αιθουσών ανάλογα με το αν προβάλλουν και πόσο ελληνικές ταινίες. Θυμίζουμε, ότι η ΠΕΕΘΚ, σε υπόμνημά της στο ΥΠΠΟ, χαρακτήρισε «άδικη» και «νέο χτύπημα για τα θερινά σινεμά» την κατάργηση της επιστροφής του 10% του φόρου στους ιδιοκτήτες κινηματογράφων που δεν προβάλλουν ελληνικές ταινίες.
Το ΥΠΠΟ απαντά, πως ο προηγούμενος σχετικός νόμος και η νέα διάταξη (άρθρ. 80, παρ. 15 του Ν.3057/10.10.2002), «σκοπό έχουν την ταυτόχρονη ενίσχυση των αιθουσών και των ελληνικών ταινιών». Η ενίσχυση αυτή, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΠΟ, γίνεται μέσω της μεγαλύτερης επιστροφής φόρου ανάλογα με τις εβδομάδες προβολής ελληνικών ταινιών. «Συγκεκριμένα για τους θερινούς κινηματογράφους, ο παλαιός Νόμος προέβλεπε κλίμακα επιστροφής 30% για μία εβδομάδα προβολής, 45% για δύο εβδομάδες και 55% για τρεις εβδομάδες. Ο νέος Νόμος προβλέπει κλίμακα 30% για μία εβδομάδα, 45% για δύο εβδομάδες, 55% για τρεις εβδομάδες, 70% για τέσσερις εβδομάδες και 80% για πέντε εβδομάδες» λέει το ΥΠΠΟ. «Μόνον όσα (λίγα) θερινά σινεμά δεν προβάλλουν καθόλου ελληνική ταινία θα στερηθούν το 10% της επιστροφής του παλαιού νόμου, ο οποίος έτσι επιβράβευε την αστοργία απέναντι στον ελληνικό κινηματογράφο και στην πολύτιμη διαφύλαξη της ελληνικής γλώσσας» καταλήγει.
Στην απάντηση του υπουργείου ωστόσο δεν αναφέρεται τίποτα για το δεύτερο σημείο του υπομνήματος της ΠΕΕΘΚ, δηλαδή, την αναδρομική ισχύ της τροποποίησης, κάτι που εξόργισε τους ιδιοκτήτες των θερινών κινηματογράφων, αφού πρόκειται για εισπρακτική τακτική, που ελάχιστη σχέση έχει με την «προστασία» του ελληνικού κινηματογράφου.
Την Κυριακή (7 μ.μ.), το Παιδικό Τμήμα της σχολής παραδοσιακής και βυζαντινής μουσικής «ΕΝ ΧΟΡΔΑΙΣ» στη Θεσσαλονίκη, θα ζωντανέψει στο θέατρο του «Βαφοπούλειου» Πνευματικού Κέντρου (Γ. Βαφόπουλου 3 & Γ. Παπανδρέου) μια χριστουγεννιάτικη ιστορία, «ντυμένη» με παραδοσιακά κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια από όλη την Ελλάδα. Είσοδος ελεύθερη.