ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Νοέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Πρωτοβουλίες για να ματαιωθεί η διάλυση

Ανακοίνωση - κάλεσμα αγώνα της ΚΟΒ ΟΑ του ΚΚΕ. Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων

Την ανάληψη πρωτοβουλιών για να μπει φραγμός στην πολιτική συρρίκνωσης και διάλυσης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), αναγγέλλουν οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στην εταιρία. Στο πλαίσιο αυτό καλούν όλους τους εργαζόμενους να ξεπεράσουν τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και μέσα από επιτροπές αγώνα να αντισταθούν για να υπερασπίσουν τη δουλιά και τα δικαιώματά τους.

Με χτεσινή της ανακοίνωση προς όλους τους εργαζόμενους, η ΚΟΒ ΟΑ του ΚΚΕ, αφού επισημαίνει ότι η κυβέρνηση μετά τις δημοτικές και νομαρχιακές εκλογές συνεχίζει με μεγαλύτερη ένταση την ολομέτωπη επίθεσή της απέναντι στα λαϊκά στρώματα, υπογραμμίζει ότι η πολιτική του τεμαχισμού και πώλησης κομμάτι - κομμάτι του ομίλου της ΟΑ, έχει μπει ήδη σε εφαρμογή με το ξεπούλημα της «Ολύμπικ Κέτερινγκ» (κερδοφόρα θυγατρική της ΟΑ) και προσθέτει ότι ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής κυνικά δηλώνει ότι θα πουλήσει όποιο κομμάτι της επιχείρησης είναι κερδοφόρο. Ετσι στο στόχαστρο έχουν μπει ο «Γαλιλαίος» (ηλεκτρονικό σύστημα κράτησης θέσεων), η Τεχνική Διεύθυνση, οι υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης (χάντλινγκ) και ό,τι άλλο κρίνουν οι κεφαλαιοκράτες ότι τους συμφέρει.

«Παράλληλα με την πορεία ιδιωτικοποίησης - τονίζεται στην ανακοίνωση - φροντίζουν να αφήνουν την εταιρία χωρίς περιουσιακά στοιχεία. Τα αεροσκάφη θα τα πουλήσουν και ύστερα θα τα χρησιμοποιούν ενοικιασμένα, ό,τι έκαναν με κινητήρες πολλών δισ. δρχ. Συρρικνώνουν το δίκτυο κόβοντας γραμμές, τις οποίες βέβαια φροντίζουν να ανοίγουν άλλοι, ενώ δεν παίρνουν κανένα μέτρο ανάπτυξης της εταιρίας, καθώς έτσι εξυπηρετούν καλύτερα τα συμφέροντα των πολυεθνικών και του κεφαλαίου».

Καταλήγοντας οι κομμουνιστές εργαζόμενοι στην ΟΑ δηλώνουν: «Είμαστε αντίθετοι σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης του Ομίλου της ΟΑ. Παλεύουμε η "Ολυμπιακή" να ανήκει 100% στο κράτος, να εξυπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα συμφέροντα των μονοπωλίων, να υπάρχει μόνιμη και σταθερή δουλιά για όλους, για 7ωρο, 5νθήμερο, 35ωρο και αύξηση αποδοχών. Σας καλούμε να υπερασπιστούμε τα δημοκρατικά δικαιώματα στους χώρους δουλιάς, να μπει τέρμα στην εργοδοτική αυθαιρεσία και τρομοκρατία».

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις

Στο μεταξύ, η κυβέρνηση, παρά τις καθολικές αντιδράσεις των εργαζομένων, αλλά και των ομογενειακών φορέων του Σίδνεϊ και της Μελβούρνης, εμμένει στην απόφασή της για κατάργηση των πτήσεων της ΟΑ στην Αυστραλία από μεθαύριο Παρασκευή. Παράλληλα, με εντολές της προς τη διοίκηση της ΟΑ, σέρνονται στα δικαστήρια οι κλάδοι των εργαζομένων (πιλότοι, τεχνικοί και συνοδοί - φροντιστές) που κήρυξαν απεργιακές κινητοποιήσεις, αντιδρώντας στην πολιτική συρρίκνωσης και διάλυσης της εταιρίας.

Πάντως, ανεξάρτητα από την απόφαση του δικαστηρίου στο οποίο προσέφυγε η διοίκηση της ΟΑ ζητώντας να κηρυχτούν παράνομες και καταχρηστικές οι 3ωρες στάσεις εργασίας (8 - 11 π.μ.) των τεχνικών αεροπλάνων της ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ) για σήμερα και αύριο, οι εργαζόμενοι στην Τεχνική Διεύθυνση κατά τη διάρκεια της σημερινής στάσης εργασίας συγκαλούν έκτακτη γενική συνέλευση, προκειμένου να αποφασίσουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους ενάντια στην πολιτική διάλυσης της ΟΑ.

Σημειώνεται πως οι εκπρόσωποι και των τριών κλάδων (πιλότοι, τεχνικοί, συνοδοί - φροντιστές) καταγγέλλουν ότι η κατάργηση των πτήσεων της Αυστραλίας εντάσσεται στο γενικότερο σχέδιο που εκπορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ενωση, το οποίο προβλέπει τη συρρίκνωση της ΟΑ και τη μετατροπή της σε εταιρία τοπικής εμβέλειας.

Οι εκπρόσωποι της ΕΧΠΑ (πιλότοι) με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό, ζητούν την άμεση παρέμβασή του, ώστε να «σταματήσει ο κατήφορος» για την ΟΑ, ενώ παράλληλα προτείνουν να διατηρηθεί το δρομολόγιο της ΟΑ στην Αυστραλία έως τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και ταυτόχρονα να καταβληθούν ειλικρινείς προσπάθειες από όλους τους εμπλεκόμενους, ώστε να βελτιωθεί η εκμετάλλευση της γραμμής.

Ποινική δίωξη ασκήθηκε στους «ελεγκτές» του Δ. Τσοβόλα

Ποινική δίωξη ασκήθηκε χτες εναντίον τριών υπαλλήλων ιδιωτικής εταιρίας των ελεγκτικών αρχών του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», Στ. Γιαννίτσου, Ζ. Νικολαΐδη και Δ. Κέκκη, οι οποίοι επιχείρησαν να ασκήσουν σωματικό έλεγχο στον πρόεδρο του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλα, που ήθελε να ταξιδέψει στην Κρήτη.

Οι τρεις υπάλληλοι της ιδιωτικής εταιρίας αντιμετωπίζουν τις κατηγορίες για αντιποίηση αρχής, παράνομη παρακράτηση και απρόκλητη έργω εξύβριση. Επίσης, το αδίκημα της ηθικής αυτουργίας στις παραπάνω πράξεις αντιμετωπίζουν οι Π. Τασιόπουλος και Ματίας Μίτσερλιχ, στελέχη της διοίκησης του αεροδρομίου. Την ποινική δίωξη άσκησε ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Δ. Παπαγγελόπουλος, ενώ την προκαταρκτική εξέταση είχε διατάξει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σωτ. Μπάγιας, με αφορμή τα δημοσιεύματα του Τύπου.

Το περιστατικό συνέβη στις 20 Ιούλη 2002, όταν ο Δ. Τσοβόλας επρόκειτο να ταξιδέψει στην Κρήτη για περιοδεία. Ενώ είχε ήδη περάσει από τον καθιερωμένο έλεγχο κατά την είσοδό του στην αίθουσα αναχωρήσεων και ετοιμαζόταν να επιβιβαστεί στο λεωφορείο, που μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες θα τον μετέφερε το αεροπλάνο, τον σταμάτησαν άνδρες της Ασφάλειας, λέγοντάς του ότι έχουν εντολή από τη διοίκηση του αεροδρομίου να του κάνουν σωματική έρευνα. Ο ίδιος αρνήθηκε, όπως ήταν φυσικό, με αποτέλεσμα να χάσει την πτήση του.

Η ποινική δίωξη αποτελεί έμμεση αποδοκιμασία στην πρακτική του εκσυγχρονιστή υπουργού Μεταφορών Χρ. Βερελή, ο οποίος κατάφερε να αποδειχθεί «βασιλικότερος του βασιλέως», όταν με δηλώσεις του τον Ιούλη του περασμένου καλοκαιριού ...εγκαλούσε τον Δ. Τσοβόλα «γιατί δε συνεμορφώθη προς τα υποδείξεις» των Γερμανών, που ήταν υπεύθυνοι για τον επίμαχο έλεγχο στο αεροδρόμιο των Σπάτων.

ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ
Αντιδρούν στο ξεπούλημα οι εργαζόμενοι

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις των εργαζομένων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (ΤΤ) ενάντια στις πρώτες προσπάθειες ιδιωτικοποίησης του Ιδρύματος. Παρά τις προσπάθειες κυβέρνησης και συμβιβασμένων συνδικαλιστών, πολλοί εναντιώνονται, αποκαλύπτοντας τις συνέπειες τού εγχειρήματος για τους ίδιους, την εθνική οικονομία και τους πελάτες.

Η κυβέρνηση κατέθεσε στη Βουλή νομοσχέδιο με το οποίο μετατρέπει το ΤΤ σε ΑΕ. Ακολούθως, ετοιμάζεται η εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο ή και η απευθείας πώληση τμήματός του σε ενδιαφερόμενους μεγαλοτραπεζίτες.

Από την άλλη, εκατοντάδες υπάλληλοι υπέγραψαν και υπογράφουν κείμενο υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού. Εκεί καταγγέλλουν την προσκείμενη σε ΠΑΣΟΚ - ΝΔ ηγεσία του Συλλόγου Εργαζομένων «που όχι μόνο δεν προέβαλε καμιά διαφωνία, αλλά όπως αποδεικνύεται από τη μέχρι τώρα στάση του, συναινεί σιωπηρά στο ξεπούλημα».

Επισημαίνουν ότι ο ισχυρισμός της κυβέρνησης («να μετατραπεί σε ΑΕ για να ανταποκριθεί καλύτερα στον ανταγωνισμό»), δε στέκει. Οτι είναι κερδοφόρα και υγιής επιχείρηση που προσφέρει πολλά στην εθνική οικονομία. Οτι η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της κυβέρνησης για ξεπούλημα στο ιδιωτικό κεφάλαιο, κρατικών υπηρεσιών με σημαντική προσφορά στο λαό, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι επιταγές του παγκόσμιου τραπεζικού κατεστημένου και οι μεγαλοεπιχειρηματίες.

Σημειώνουν πως το ΤΤ - ΑΕ, θα μετατραπεί «σε έναν σκληρό κερδοσκοπικό τραπεζικό οργανισμό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εκατομμύρια των μικροκαταθετών του και τους εργαζομένους του. Για τους τελευταίους, οι συνέπειες φαίνονται ήδη: Το νομοσχέδιο ορίζει ότι τα καταστήματα του ΤΤ μπορεί να λειτουργούν και το απόγευμα. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για την ανατροπή του ωραρίου των τραπεζοϋπαλλήλων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ