ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Νοέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Με σχέδιο η συρρίκνωση της «Ολυμπιακής»

Συζητήθηκε στη Βουλή Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη για την κατάργηση της γραμμής προς Αυστραλία

Από την πρόσφατη διαμαρτυρία της Ενωσης Συνοδών Φροντιστών, για την κατάργηση των πτήσεων προς την Αυστραλία

Eurokinissi

Από την πρόσφατη διαμαρτυρία της Ενωσης Συνοδών Φροντιστών, για την κατάργηση των πτήσεων προς την Αυστραλία
Η γραμμή της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» προς και από την Αυστραλία περικόπτεται προκειμένου να οδηγηθεί σε συρρίκνωση ο εθνικός αερομεταφορέας. Την επισήμανση αυτή έκανε η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη, στα πλαίσια της συζήτησης Ερώτησής της για το θέμα που συζητήθηκε χτες στη Βουλή.

«Η γραμμή αυτή ζημιώνει την "Ολυμπιακή" με τα δεδομένα που υπάρχουν τώρα κατά 32 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο» ισχυρίστηκε ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι «δυο μόνο ευρωπαϊκές εταιρίες εξακολουθούν να συντηρούν γραμμή προς Αυστραλία» και ότι «όλες αυτές οι γραμμές σταμάτησαν διότι, πρώτον, υπάρχει μια έντονη ανταγωνιστικότητα στις τοπικές γραμμές που δεν επιτρέπει να είναι σε υψηλά επίπεδα οι ναύλοι. Δεύτερον, υπάρχει μια πολύ μεγάλη απασχόληση ενός αεροσκάφους το οποίο έχει ως κέντρο επιχειρήσεων μια χώρα στην Ευρώπη και ένα τεράστιο κόστος καυσίμων και προσωπικού, το οποίο είναι σε όλες τις περιπτώσεις υπερδιπλάσιο των μέσων όρων της εταιρίας».

«Δεν ξέρω αν αποδεχόμαστε την έννοια του εθνικού αερομεταφορέα», αναρωτήθηκε παίρνοντας τον λόγο η Λιάνα Κανέλλη, σημειώνοντας ότι «δε λαμβάνετε υπόψη σας την εξυπηρέτηση των οικονομικών δραστηριοτήτων. Η γραμμή προς την Αυστραλία έχει πληρότητα 80% και σας αποφέρει με αυτή την πληρότητα 13 εκατ. ευρώ το χρόνο, άρα ποσό ικανό για να αποσβέσετε την επένδυση που έχετε κάνει για λογαριασμό αυτής της γραμμής». Επίσης, πρόσθεσε ότι «δε λαμβάνετε υπόψη σας την εισροή ξένου συναλλάγματος και την εξάρτηση της χώρας από άλλους αερομεταφορείς που καθορίζουν τις τιμές». Κατέληξε λέγοντας ότι «έχετε σχέδιο να μειώσετε την "Ολυμπιακή" και μειώνετε τις δραστηριότητές της κατά 40%. Θέλετε να τη μετατρέψετε σε μια μικρή περιφερειακή εταιρία, εξαρτώμενη από άλλες εταιρίες».

Συνειδητή υποβάθμιση της ΥΠΑ

Με άλλη Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη αναφέρονται στα σημαντικά λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη προσωπικού στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), αλλά και στους ίδιους τους εργαζόμενους σ' αυτήν.

Οπως τονίζεται στην Ερώτηση, οι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ καταγγέλλουν την έλλειψη προσωπικού στην υπηρεσία, γεγονός που προκαλεί σοβαρά λειτουργικά προβλήματα στα κρατικά αεροδρόμια της χώρας, αφού λειτουργούν σε 24ωρη βάση με μειωμένη σύνθεση προσωπικού, αλλά και σοβαρά προβλήματα στους ίδιους, εξαιτίας των εξαντλητικών ωραρίων εργασίας. Επίσης, καταγγέλλουν ότι οι αρμόδιοι της ΥΠΑ, προσπαθούν, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής, να καλύψουν τις ανάγκες, μετακινώντας προσωπικό από το κέντρο προς την περιφέρεια, με αποτέλεσμα να κατασπαταλιούνται υπέρογκα ποσά, που καλύπτουν τη μισθοδοσία τουλάχιστον 150 μόνιμών υπαλλήλων, για την καταβολή αποζημιώσεων εκτός έδρας.

«Είναι φυσικό - επισημαίνεται στην Ερώτηση - ότι η συγκεκριμένη αντιμετώπιση της έλλειψης προσωπικού στην ΥΠΑ, δεν οφείλεται σε λάθος τακτική της ίδιας της Υπηρεσίας, αλλά σε συνειδητή κυβερνητική επιλογή, αφού:

  • Λόγοι ρουσφετολογικοί, που εντάσσονται και στα πλαίσια των νέων μορφών σχέσεων εργασίας, επιβάλλουν την πρακτική των εκτός έδρας μετακινήσεων, με παράλληλη εντατικοποίηση της εργασίας.
  • Λόγοι προώθησης του σχεδίου ιδιωτικοποίησης των κρατικών αεροδρομίων επιβάλλουν την απαξίωσή τους και μέσα από τα λειτουργικά προβλήματα που προκαλεί η έλλειψη προσωπικού.

Οι δύο βουλευτές του Κόμματος ρωτούν τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εάν θα παρέμβουν, ώστε άμεσα να γίνουν προσλήψεις προσωπικού στην ΥΠΑ και να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν σήμερα σε προσωπικό διαφόρων ειδικοτήτων.

ΕΛΤΑ
Μειώνουν την προσφορά οι Γάλλοι

Λιγότερα χρήματα θέλουν να δώσουν τα Γαλλικά Ταχυδρομεία που ενδιαφέρονται για το 10% των ΕΛΤΑ και το 50% της θυγατρικής στις ταχυμεταφορές, που βγάζει στο σφυρί η ελληνική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ενώ οι διαπραγματεύσεις έβαιναν προς το τέλος τους, οι Γάλλοι φέρονται να μείωσαν την αρχική προσφορά τους, από 26 σε 17,5 εκατ. ευρώ. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, ανησυχεί για την έκβαση της αγοραπωλησίας και ζήτησε από τη γαλλική πλευρά να ξεκαθαρίσει τη θέση της. Βέβαια, τον πρώτο λόγο από το ελληνικό δημόσιο έχει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, από το οποίο και «περνούν» όλες οι μετοχοποιήσεις και ιδιωτικοποιήσεις.

Σε κάθε περίπτωση, την αντίθεσή της στο ξεπούλημα των ΕΛΤΑ διακηρύσσει η «Δημοκρατική Συνεργασία» εργαζομένων ΕΛΤΑ. Ο επικεφαλής της παράταξης Γ. Κρίκας επισημαίνει ότι με τον ψευδεπίγραφο τίτλο του εκσυγχρονισμού του Οργανισμού, τα τελευταία χρόνια εφαρμόζονται αποφάσεις και αναδιάρθρωσες, με μόνο στόχο την υπονόμευση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ΕΛΤΑ και την παράδοσή του στο ντόπιο ή ξένο μεγάλο κεφάλαιο.

Οι ταξικές δυνάμεις στα ΕΛΤΑ και γενικότερα, επιμένουν να αγωνίζονται για ΕΛΤΑ 100% δημόσια και πάντα στην εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.

Αλλαγές στα δρομολόγια λεωφορείων και τρόλεϊ

Αλλαγές στα δρομολόγια των λεωφορείων και τρόλεϊ που διέρχονται από το κέντρο της Αθήνας, αποφάσισε η διοίκηση του ΟΑΣΑ, λόγω των εκδηλώσεων για τα 29 χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου.

Οπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, οι τροποποιήσεις δρομολογίων, που θα ισχύσουν από σήμερα το πρωί μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα στις 6 π.μ., αφορούν κυρίως τις γραμμές που διέρχονται γύρω από το Πολυτεχνείο. Ειδικότερα, τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ που διέρχονται από την Πατησίων δε θα κάνουν στάσεις στο τμήμα μεταξύ των οδών Βασ. Ηρακλείου και Στουρνάρη και στις δύο κατευθύνσεις.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Απεργούν σήμερα οι υπάλληλοι

Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας για σήμερα, καθώς και την επ' αόριστον αποχή από το έργο των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και εκπαιδευτών, αποφάσισαν οι υπάλληλοι του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων ΥΜΕ (ΠΟΣΥΜΕ) αποφάσισε την κινητοποίηση, μετά την άρνηση του υπουργείου Οικονομίας να καταβάλει στον κλάδο το βοήθημα των 60.000 δρχ., που χορηγείται στους άλλους χαμηλόμισθους δημοσίους υπαλλήλους.

Λόγω της σημερινής κινητοποίησης θα παραμείνουν κλειστά τα ΚΤΕΟ σε όλη τη χώρα, ενώ θα αναβληθούν και οι εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών.

Ολόκληρη η αποζημίωση στο συνοδηγό

Οι ασφαλιστικές εταιρίες είναι υποχρεωμένες να καταβάλλουν ολόκληρη την αποζημίωση στο συνοδηγό αυτοκινήτου που τραυματίστηκε βαρύτατα και κατέστη ανίκανος για εργασία, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου, ο οποίος δέχτηκε ότι ο συνοδηγός που δε φοράει ζώνη δεν είναι υπαίτιος του ατυχήματος.

Ειδικότερα, ο Αρειος Πάγος απέρριψε αίτηση αναίρεσης οδηγού αυτοκινήτου που κρίθηκε υπαίτιος τροχαίου, στο οποίο τραυματίστηκε βαρύτατα ο συνοδηγός του που δε φορούσε ζώνη ασφαλείας, με συνέπεια να καταστεί παραπληγικός στα κάτω άκρα σε ποσοστό αναπηρίας 100% εφόρου ζωής και να είναι ανίκανος για εργασία.

Το Πρωτοβάθμιο Δικαστήριο είχε κάνει δεκτό τον ισχυρισμό της ασφαλιστικής εταιρίας για συνυπαιτιότητα του συνοδηγού στις σωματικές κακώσεις σε ποσοστό 25%, εξαιτίας της μη χρήσης ζώνης ασφαλείας. Αντίθετα, το Εφετείο ανέτρεψε την παραπάνω απόφαση και δέχτηκε ότι ναι μεν κατά το ατύχημα ο συνοδηγός δε φορούσε ζώνη ασφαλείας, αλλά η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή, ώστε και να φορούσε ζώνη ο συνοδηγός, δε θα αποτρεπόταν ο τραυματισμός του. Τελικά τη λύση έδωσε ο Αρειος Πάγος που συντάχθηκε με την απόφαση του Εφετείου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ