Προφανώς, ο υπουργός γνωρίζει ότι οι έννοιες "δεξιός" και "αριστερός" δεν έχουν "αστυνομική σημασία", αλλά κοινωνικοπολιτική και μ' αυτήν την έννοια τις χρησιμοποιεί. Διότι δεν μπορούμε να πιστέψουμε πως οι επισημάνσεις του αφορούν μόνο στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας, όταν γνωρίζουμε - και γνωρίζει ο ίδιος - ότι η Αστυνομία, στην Ελλάδα και παντού, δεν είναι ούτε "δεξιά", ούτε "αριστερή", αλλά εκτελεστικό όργανο των κυβερνήσεων, φρουρός στήριξης του κράτους της κυρίαρχης τάξης και μηχανισμός καταστολής του ταξικού, λαϊκού κινήματος.
Ο υπουργός δεν κάνει διάκριση στο είδος του "εγκλήματος". Για μια "δεξιά" Αστυνομία, "εγκληματίας" θεωρείται, όχι μόνο ο Σορίν Ματέι, αλλά ο καθένας που "παραβιάζει" τους νόμους του ταξικού κράτους. Και, ως γνωστόν, οι κρατούντες θεωρούν ότι πολλοί νόμοι "παραβιάζονται", με τις απεργίες των εργαζομένων, τα "μπλόκα" των αγροτών, τις καταλήψεις μαθητών, τις προσπάθειες των αγωνιζομένων συνταξιούχων να πλησιάσουν το Μέγαρο Μαξίμου για να δουν τον πρωθυπουργό.
Φαίνεται ότι ο υπουργός δεν αισθάνεται ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της αστυνομικής επίθεσης εναντίον των ναυτεργατών, το ξεφούσκωμα των ελαστικών των τρακτέρ των αγροτών, το άνοιγμα κεφαλιών εκπαιδευτικών και συνταξιούχων και ζητάει καλύτερη αποτελεσματικότητα.
Καταλαβαίνει, άραγε, ο Αλέκος Παπαδόπουλος - που εξασφάλισε πολλές φορές το δημόσιο εγκωμιασμό του Κ. Μητσοτάκη - πού μπορεί να οδηγήσει η προτροπή του να γίνει "πιο δεξιά" η Αστυνομία; Αντιλαμβάνεται, όχι μόνο πόσοι άλλοι Σορίν Ματέι μπορεί να βρεθούν, ξαφνικά, πεθαμένοι, αλλά και πόσοι άλλοι αριστεροί με σπασμένα κεφάλια, πόσοι άλλοι "αναρχικοί" θα βρεθούν "αυτοκτονημένοι";
Καταλαβαίνει, γιατί δεν είναι ούτε "πρωτάρης", ούτε αφελής. Απλώς, "κάνει τη δουλιά του" και μιλάει ως πολιτικός εκπρόσωπος μιας τάξης, η οποία, για να προστατέψει τα μεγάλα συμφέροντά της, θέλει μια "δεξιά" Αστυνομία και "σοσιαλιστική" διακυβέρνηση. Ολα τ' άλλα, τα περί αντιμετώπισης της εγκληματικότητας - η οποία, ειρήσθω εν παρόδω, αποτελεί σύμπτωμα του καπιταλιστικού συστήματος, που ο Αλέκος Παπαδόπουλος υπηρετεί - είναι "προφάσεις εν αμαρτίαις" και αποσκοπούν στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης και στην παραπλάνηση των αφελών. Μόνο που δεν υπάρχουν πολλοί αφελείς - "Αλέκους" τους ονομάζει ο λαός μας - που θα το "χάψουν".
Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ
Στην υπογραφή των λεγομένων "Συμβολαίων Διαχείρισης" με τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ) προχώρησε χτες η κυβέρνηση, ενώ σήμερα κοινοποιεί το τελικό νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και τους κανονισμούς εργασίας, μέσω των οποίων επιχειρεί την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.
Το κυβερνητικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στη Βουλή στα τέλη Οκτώβρη, έχει ως αφετηρία, αλλά και τελικό προορισμό, την παράδοση των κερδοφόρων συγκοινωνιακών δραστηριοτήτων βορά στις εκμεταλλευτικές ορέξεις του ιδιωτικού κεφαλαίου και μαζί, αλυσοδεμένους με τους λεγόμενους "νόμους της αγοράς", τα εκατομμύρια των επιβατών.
Βασική αρχή, που διέπει το νομοσχέδιο, είναι ο διαχωρισμός του σχεδιασμού και της εποπτείας των συγκοινωνιών από το εκτελεστικό έργο.Τα πρώτα ανατίθενται στον ΟΑΣΑ, περιορίζοντας έτσι το ρόλο του, συνεπώς και τις υποχρεώσεις του Δημοσίου απέναντι στους πολίτες μόνο στο σχεδιασμό, ενώ το καθημερινό παραγωγικό έργο παραχωρείται στους εκτελεστικούς φορείς, οι οποίοι θα λειτουργούν με τους νόμους της αγοράς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επιβατικό κοινό.
Ενδεικτικό των κυβερνητικών προθέσεων για το πώς εννοεί την "οικονομική εξυγίανση" των αστικών συγκοινωνιών, είναι ότι στο "Συμβόλαιο Διαχείρισης" της ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), προβλέπεται ότι μέχρι το 2001 θα διπλασιαστούν τα έσοδα από τα εισιτήρια, ενώ, αντίθετα, θα μειωθεί κατά 23% η ήδη πενιχρή κρατική επιδότηση (από 101,6 δραχμές ανά επιβάτη σήμερα, σε 78 δρχ.!). Κι όλα αυτά, όταν η προσδοκώμενη αύξηση του συγκοινωνιακού έργου και της επιβατικής κίνησης κυμαίνεται, αντίστοιχα, στο 10,3% και στο 6,1%! Για την κάλυψη των ελλειμμάτων των συγκοινωνιακών φορέων, προβλέπεται, επίσης, "η σύσταση ειδικού λογαριασμού στον ΟΑΣΑ", κάτι που σημαίνει ότι, εκτός από το πανάκριβο εισιτήριο που θα πληρώνει το επιβατικό κοινό, θα υπάρχουν και άλλες επιβαρύνσεις για το σύνολο των κατοίκων του λεκανοπεδίου Αττικής.
Με δηλώσεις τους μετά την υπογραφή των "Συμβολαίων Διαχείρισης", οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών μίλησαν για "επαναστατικό νομοσχέδιο", επανέλαβαν χιλιοειπωμένες εξαγγελίες για εκσυγχρονισμό του στόλου και κατέληξαν ότι για να πετύχουν όλα αυτά ...επιβάλλεται "να γίνουν και μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, διότι αλλιώς δε θα ορθοποδήσει οικονομικά ο οργανισμός"!
Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα κυβερνητικά σχέδια, προγραμματίζουν συγκέντρωση κάτω από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, την ώρα που ο υπουργός θα παρουσιάζει στους δημοσιογράφους το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.
Με ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν δυναμικό "παρών" στη σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μεταφορών και να στείλουν μ' αυτόν τον τρόπο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι αποφασισμένοι με τον αγώνα τους να μην επιτρέψουν την εφαρμογή των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και τις εργασιακές σχέσεις.
Για πέντε ώρες, από τις 10 π.μ. μέχρι τις 3 μ.μ., ακινητοποιούνται σήμερα τα ταξί της Αθήνας.
Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) αποφάσισε την ακινητοποίηση των οχημάτων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα κυβερνητικά σχέδια επέκτασης των λεωφορειολωρίδων. Οπως επισημαίνουν οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί, σε μια περίοδο που ο κλάδος μαστίζεται από πολλά προβλήματα, κάθε περιορισμός στην κυκλοφορία των ταξί συνιστά ένα ακόμα πλήγμα σε βάρος ενός κλάδου, που, χρόνο με το χρόνο, όλο και μειώνεται το εισόδημά του, λόγω των αλλεπάλληλων αυξήσεων σε φόρους, ασφάλιστρα, ανταλλακτικά, ασφαλιστικές εισφορές κλπ.
Σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ αποφάσισαν την κινητοποίηση, μετά την άκαρπη συνάντηση που είχαν την περασμένη βδομάδα με τον υφυπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λουκάκη για την επίλυση των προβλημάτων τους.Οι ιδιοκτήτες ταξί της Αθήνας θα καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους, στην προγραμματισμένη για σήμερα στις 11 π.μ. συγκέντρωση, στο θέατρο "Περοκέ".
Η "Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία" (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) καλεί όλους τους επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί να πάρουν μέρος στη συγκέντρωση των μελών του ΣΑΤΑ, επισημαίνοντας ότι τα προβλήματα του κλάδου είναι πολλά και σημαντικά και για την επίλυσή τους απαιτείται η συστράτευση όλων.
Μόνο στις δημόσιες και φτηνές συγκοινωνίες δεν οδηγούν τα κυβερνητικά μέτρα και, βέβαια, κάθε άλλο παρά στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων
Η μεγάλη αύξηση της τιμής του εισιτηρίου των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας θα είναι μία από τις πρώτες συνέπειες των "συμβολαίων διαχείρισης"