Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Συμβόλαια υποβάθμισης και ξεπουλήματος

Στην υπογραφή των λεγομένων "Συμβολαίων Διαχείρισης" με τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ) προχώρησε χτες η κυβέρνηση, ενώ σήμερα κοινοποιεί το τελικό νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και τους κανονισμούς εργασίας, μέσω των οποίων επιχειρεί την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Το κυβερνητικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στη Βουλή στα τέλη Οκτώβρη, έχει ως αφετηρία, αλλά και τελικό προορισμό, την παράδοση των κερδοφόρων συγκοινωνιακών δραστηριοτήτων βορά στις εκμεταλλευτικές ορέξεις του ιδιωτικού κεφαλαίου και μαζί, αλυσοδεμένους με τους λεγόμενους "νόμους της αγοράς", τα εκατομμύρια των επιβατών.

Βασική αρχή, που διέπει το νομοσχέδιο, είναι ο διαχωρισμός του σχεδιασμού και της εποπτείας των συγκοινωνιών από το εκτελεστικό έργο.Τα πρώτα ανατίθενται στον ΟΑΣΑ, περιορίζοντας έτσι το ρόλο του, συνεπώς και τις υποχρεώσεις του Δημοσίου απέναντι στους πολίτες μόνο στο σχεδιασμό, ενώ το καθημερινό παραγωγικό έργο παραχωρείται στους εκτελεστικούς φορείς, οι οποίοι θα λειτουργούν με τους νόμους της αγοράς, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επιβατικό κοινό.

Ενδεικτικό των κυβερνητικών προθέσεων για το πώς εννοεί την "οικονομική εξυγίανση" των αστικών συγκοινωνιών, είναι ότι στο "Συμβόλαιο Διαχείρισης" της ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), προβλέπεται ότι μέχρι το 2001 θα διπλασιαστούν τα έσοδα από τα εισιτήρια, ενώ, αντίθετα, θα μειωθεί κατά 23% η ήδη πενιχρή κρατική επιδότηση (από 101,6 δραχμές ανά επιβάτη σήμερα, σε 78 δρχ.!). Κι όλα αυτά, όταν η προσδοκώμενη αύξηση του συγκοινωνιακού έργου και της επιβατικής κίνησης κυμαίνεται, αντίστοιχα, στο 10,3% και στο 6,1%! Για την κάλυψη των ελλειμμάτων των συγκοινωνιακών φορέων, προβλέπεται, επίσης, "η σύσταση ειδικού λογαριασμού στον ΟΑΣΑ", κάτι που σημαίνει ότι, εκτός από το πανάκριβο εισιτήριο που θα πληρώνει το επιβατικό κοινό, θα υπάρχουν και άλλες επιβαρύνσεις για το σύνολο των κατοίκων του λεκανοπεδίου Αττικής.

Με δηλώσεις τους μετά την υπογραφή των "Συμβολαίων Διαχείρισης", οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών μίλησαν για "επαναστατικό νομοσχέδιο", επανέλαβαν χιλιοειπωμένες εξαγγελίες για εκσυγχρονισμό του στόλου και κατέληξαν ότι για να πετύχουν όλα αυτά ...επιβάλλεται "να γίνουν και μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, διότι αλλιώς δε θα ορθοποδήσει οικονομικά ο οργανισμός"!

Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τα κυβερνητικά σχέδια, προγραμματίζουν συγκέντρωση κάτω από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, την ώρα που ο υπουργός θα παρουσιάζει στους δημοσιογράφους το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.

Η ΔΑΣ

Με ανακοίνωσή της, η ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) καλεί τους εργαζόμενους να δώσουν δυναμικό "παρών" στη σημερινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μεταφορών και να στείλουν μ' αυτόν τον τρόπο μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι αποφασισμένοι με τον αγώνα τους να μην επιτρέψουν την εφαρμογή των καταστροφικών κυβερνητικών σχεδίων για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και τις εργασιακές σχέσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ