Τετάρτη 30 Σεπτέμβρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη μέγκενη της ευτελούς κατάρτισης

(Α ΜΕΡΟΣ)

Μέσα στο κατακαλόκαιρο, η κυβέρνηση, για μια ακόμη φορά, προώθησε Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) για την αξιολόγηση των μαθητών (31/7) και ψήφισε το νόμο για την παιδεία, ερήμην της εκπαιδευτικής κοινότητας και συνολικά της κοινωνίας. Είχε προηγηθεί το ΠΔ για την "αξιολόγηση" των εκπαιδευτικών και των σχολείων. Με πλήρη συνείδηση των πράξεών της, στα μουλωχτά, ως κοινός κλέφτης, ήρθε να ναρκοθετήσει το μέλλον της ελληνικής νεολαίας. Αλήθεια, πώς να αισθάνονται οι υπέρμαχοι του λεγόμενου "κοινωνικού διαλόγου";

Ο νέος νόμος για τη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, κατά τα πρότυπα του 2525/97, αποτελείται από 10 άρθρα. Για να εφαρμοστεί προβλέπει πάνω από 28 Υπουργικές Αποφάσεις (ΥΑ) και 1 Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ).

  • Ολα πλέον περνούν στη δικαιοδοσία του απόλυτου άρχοντα - υπουργείου Παιδείας, που μπορεί με απλές Υπουργικές Αποφάσεις να ρυθμίζει τα πάντα.
  • Καταργούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων (όσων ειδικοτήτων υπήρχαν).
  • Συνεχείς εξετάσεις θα συνοδεύουν τη νεολαία σε κάθε της βήμα, όχι φυσικά για να αποκτήσει πρόσβαση στον επαγγελματικό τομέα, αλλά για να πάρει εισιτήριο για άλλες νέες εξετάσεις.
  • Εκπαιδευτικοί (ΕΠΛ - ΤΕΛ) μένουν μετέωροι περιμένοντας την απόφαση του νομάρχη (μετά από εισήγηση του ΠΥΣΔΕ) για να τοποθετηθούν σε θέσεις εργασίας (Οι εκλογές για τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, για έναν επιπλέον λόγο, αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τον εκπαιδευτικό κόσμο και τη δημόσια εκπαίδευση).
  • Διαχωρίζεται η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση από την υπόλοιπη δημόσια εκπαίδευση και οι εργασιακές σχέσεις και κατακτήσεις μπορούν να καταργηθούν με μια απλή Υπουργική Απόφαση.
  • Εντείνεται ο αυταρχισμός και θεσμοθετείται το "λοκ - άουτ" σε περιπτώσεις απεργιών - καταλήψεων κλπ. (άρθρο 5 & 1α VII).
  • Ανοίγει ο δρόμος για ανοιχτές παρεμβάσεις του μεγάλου ιδιωτικού κεφαλαίου στην εκπαίδευση, στη διαμόρφωση προγραμμάτων, στην εξασφάλιση φτηνού εργατικού δυναμικού, στην επιδότηση με αφορμή τους μαθητές, το στενό, προσωπικό, πολιτικό, ιδεολογικό πάνω στο μαθητικό δυναμικό.

Πιο αναλυτικά:

Δημιουργεί 2 κύκλους σπουδών στα ΤΕΕ
  • Ο Α κύκλος διαρκεί 2 έτη (εσπερινό 3 έτη).
  • Μετατρέπει τις ΤΕΣ σε ΤΕΕ Α κύκλου.
  • Σε περίπτωση που εφαρμοστούν προγράμματα μαθητείας προστίθεται άλλος ένας χρόνος.
  • Ο Β κύκλος διαρκεί 1 χρόνο (εσπερινό συν 1 6μηνο).
Καθιερώνει εξετάσεις παντού ξανά και ξανά
  • Οι απόφοιτοι της Β τάξης του Α κύκλου δίνουν νομαρχιακές εξετάσεις σε βασικά μαθήματα (τα ορίζει ο υπουργός) και φυσικά σε όλα τα υπόλοιπα.
  • Οι απόφοιτοι του Β κύκλου θα διαγωνίζονται πανελλαδικά σε όλα τα μαθήματα.

Οι επιτυχόντες θα πάρουν: Οι απόφοιτοι του Α κύκλου "πτυχίο" επιπέδου 2. Οι απόφοιτοι του Β κύκλου "πτυχίο" επιπέδου 3 (σύμφωνα με νόμο για ΙΕΚ).

Με την αναγωγή αυτή καταργεί τα όποια επαγγελματικά δικαιώματα έχουν τώρα οι μαθητές των ΤΕΣ - ΤΕΛ - ΕΠΛ, αφού για τους τίτλους των "επιπέδων" δεν υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα. Ο Ν. 2009/92 για τα ΙΕΚ, όπου παραπέμπει ο νέος νόμος για τους τίτλους σπουδών, στο άρ. 6, παρ. 3 αναφέρει ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα των κατόχων τίτλων εκδίδονται με ΠΔ ύστερα από πρόταση του υπουργείου Παιδείας. Φυσικά δεν έχει γίνει τίποτα.

Ετσι ναρκοθετείται η όποια εξέλιξη των μαθητών σε ελεύθερους επαγγελματίες, ενώ δημιουργούνται προβλήματα και για την πρόσληψή τους στο δημόσιο σε καθορισμένες προκηρυγμένες θέσεις. Στους "αποτυχόντες" στις εξετάσεις δε δίνεται δικαίωμα να εξασκήσουν επάγγελμα, ούτε τους δίνει δυνατότητα να εξεταστούν ξανά το Σεπτέμβρη. Πρέπει να ξαναπαρακολουθήσουν. Με τη στρόφιγγα των εξετάσεων η κυβέρνηση μπορεί να ελέγχει τον αριθμό όσων θα παίρνουν κάποιο τίτλο, αλλά και σε μια πορεία τον αριθμό των φοιτούντων. Η πρόθεσή της παραμένει σαφής ακόμη και στο να περιορίσει τον αριθμό των μαθητών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και να τους οδηγήσει σε καταρτίσεις στα ΙΕΚ β κατηγορίας, ενός ή δύο εξαμήνων για απόφοιτους Γυμνασίου, που είχε εξαγγείλει με το "Εκπαίδευση 2000", προβλέπεται στο Ν. 2009/92 για τα ΙΕΚ και δεν είχε υλοποιηθεί λόγω της αντίδρασης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ηδη όμως φέτος ο ΟΕΕΚ εξάγγειλε τη λειτουργία ΙΕΚ για απόφοιτους Γυμνασίου υλοποιώντας το σχέδιο για συρρίκνωση και διάλυση της Τεχνικής Εκπαίδευσης.

Εξέλιξη πτυχιούχων

Στους απόφοιτους του Α κύκλου δίνεται η δυνατότητα:

α) Να αποκτήσουν άδεια εξάσκησης επαγγέλματος, "...σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις" (*).

β) Να συνεχίσουν τις σπουδές στο Β κύκλο.

γ) Να εγγραφούν στη Β Λυκείου.

Στους απόφοιτους του Β κύκλου δίνεται η δυνατότητα:

α) Να αποκτήσουν άδεια εξάσκησης επαγγέλματος, "σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις" (*).

β) Να εγγραφούν στη Β λυκείου.

γ) Να δώσουν εξετάσεις για εισαγωγή σε ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας, εφόσον συμπληρώσουν πριν προϋπηρεσία (βέβαια δεν προβλέπει ρυθμίσεις που σχετίζονται με τη στράτευση και τις αναβολές, δημιουργώντας ανυπέρβλητα εμπόδια σε όσους θελήσουν να προχωρήσουν στα ΤΕΙ).

Δεν προβλέπεται καμία ρύθμιση για επαγγελματική εξασφάλιση των αποφοίτων ούτε για επαγγελματικά δικαιώματα. Δηλαδή οι εξετάσεις δίνουν εισιτήριο μόνο για συμμετοχή σε νέες εξετάσεις κ.ο.κ.

* Δεν κάνει τον κόπο να ορίσει ποιες είναι αυτές, γιατί απλούστατα δεν υπάρχουν. Ο Ν. 2009/92 για τα ΙΕΚ, σύμφωνα με τον οποίο κατατάσσει τους τίτλους σπουδών των ΤΕΕ, δεν προβλέπει.

Γ. Μ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αναδείχθηκαν επιπλέον αρνητικές πλευρές του(2024-01-16 00:00:00.0)
Να μην ισχύσει ο νόμος της υποβάθμισης για τους σπουδαστές ΕΠΑΣ(2021-03-23 00:00:00.0)
Προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι» για τα ΤΕΕ(1999-12-24 00:00:00.0)
Από την εκπαίδευση στην "κατάρτιση"(1998-02-10 00:00:00.0)
"Αναβαθμίζει" τα ιδιωτικά ΙΕΚ η κυβέρνηση(1997-05-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ