«Αμυντικές» είναι και οι συνεχιζόμενες ισραηλινές επιδρομές, από εδάφους, αέρος και θαλάσσης, εναντίον παλαιστινιακών στόχων. «Αμυντικός» είναι και ο εξοντωτικός εξευτελιστικός οικονομικός αποκλεισμός, «αμυντικές» ήταν και οι ατέρμονες διαβουλεύσεις, όλων των προηγούμενων χρόνων, που δεν κατέληξαν παρά στη νέα Ιντιφάντα. Και είναι τόσο πασιφανές ότι είναι «αμυντικός» ο χαρακτήρας της ισραηλινής τακτικής, γενικά, απέναντι στους Παλαιστινίους, που ακούγεται απολύτως λογικό το αίτημα για τερματισμό της παλαιστινιακής βίας σε βάρος των Ισραηλινών, πριν αρχίσει η οποιαδήποτε συζήτηση.
Γι' αυτό, άλλωστε, και οι άλλοτε ανησυχούσες «ανθρωπιστικές» δυνάμεις είτε απροκάλυπτα στηρίζουν τους ισραηλινούς ισχυρισμούς, είτε αρκούνται σε ευχολόγια και παραινέσεις για εκατέρωθεν αυτοσυγκράτηση, ενώ ο ήχος από τις «αμυντικές» ρουκέτες και τα «αμυντικά» πυρά του ισραηλινού στρατού τείνει να λάβει διαστάσεις μονίμου φαινομένου στα αυτόνομα παλαιστινιακά εδάφη.
Μπορεί ο Κ. Σημίτης να διαβεβαιώνει - και να πείθει - την ηγεσία της ΓΣΕΕ για την «κοινωνική διάσταση» της πολιτικής της κυβέρνησης, όμως... οι «βουλές» του κρατικού προϋπολογισμού, δηλαδή η πραγματική θέληση της κυβέρνησης, άλλα επιτάσσουν. Λιτότητα, λιτότητα και πάλι λιτότητα. Ιδού, τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη που έγινε τις προάλλες στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με τη συμμετοχή των Γ. Παπαντωνίου και Γ. Δρυ (αντιγράφουμε από το «Βήμα»): «Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για την ανατροπή του εφετινού προϋπολογισμού και την ικανοποίηση αιτημάτων ή την ανάληψη βαρών πέραν των όσων προβλέπονται. Τα αιτήματα για την καταβολή του οικογενειακού επιδόματος στους δημοσίους υπαλλήλους, η άμεση κάλυψη των χρεών των νοσοκομείων, η χορήγηση πρόσθετων παροχών δε θα ικανοποιηθούν εφέτος, αλλά θα εξεταστούν(!) με τον προϋπολογισμό του 2002». Η σκληρή πραγματικότητα όμως αποκρύβεται εντέχνως από την κυβερνητική προπαγάνδα και στη θέση της μπαίνει, ως συνήθως, η εικονική που τους βολεύει.
Λίγες ώρες πριν την επίσκεψη του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, Κόλιν Πάουελ, στα Σκόπια, η πρεσβεία των ΗΠΑ στην ΠΓΔΜ ανακοίνωσε τη χορήγηση στρατιωτικής βοήθειας (σε τακτικό επικοινωνιακό υλικό και εξοπλισμό) ύψους 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων... Μάλιστα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της πρεσβείας, το τηλεπικοινωνιακό υλικό που προορίζεται για το στρατό της ΠΓΔΜ είναι η «τελευταία λέξη της μόδας και είναι σύμφωνο με τα στάνταρντ του ΝΑΤΟ»...
Πέρα, βέβαια, από τον προαναφερόμενο «προπομπό», παρέμενε ανεξακρίβωτο για την ώρα τι περιλαμβάνει ακριβώς το κυρίως «πιάτο» του αμερικανικού «μποναμά» προς τα Σκόπια. Οι φήμες, πάντως, περί «συμβουλών», πάντα στο όνομα της «σταθερότητας», για την ανάγκη αλλαγών στο Σύνταγμα της μικρής γειτονικής χώρας - και όχι μόνον... - τις οποίες κομίζει ο Κ. Πάουελ, δίνουν και παίρνουν...
Ενώ ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Κ. Πάουελ, έφθανε στα Σκόπια, στη βουλγαρική εφημερίδα «Μόνιτορ» δημοσιευόταν συνέντευξη του αγαπημένου παιδιού των αμερικανικών - και όχι μόνο...- μυστικών υπηρεσιών, Χασίμ Θάτσι, άλλοτε αρχηγού του «UCK» και νυν ηγέτη του Δημοκρατικού Κόμματος των Αλβανών του Κοσσόβου. «Είμαι πολύ ανήσυχος που βλέπω ότι ορισμένες χώρες των Βαλκανίων έχουν αρχίσει να δημιουργούν ένα είδος συμμαχίας εναντίον των Αλβανών στα Βαλκάνια», λέει ο Χ. Θάτσι και συνεχίζει: «Πρόκειται για μια συμμαχία ανάμεσα στην Ελλάδα, στη Μακεδονία και τη Βουλγαρία». Και για να μη μείνει και η παραμικρή αμφιβολία για τις γενικότερες αντιλήψεις του, δηλώνει ότι το Κόσσοβο «πρέπει να χωριστεί από τη Σερβία μια και καλή» και προσθέτει: «Στο μέλλον τα σύνορα στα Βαλκάνια δε θα είναι τόσο σημαντικά».
Οταν, προ λίγων μηνών, ο Κ. Σημίτης είχε εξαγγείλει τη δημιουργία του «μεγαλύτερου στην Ευρώπη μητροπολιτικού πάρκου» στο χώρο του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, είχαμε εκφράσει την έντονη δυσπιστία μας. Την ξαναθυμίζουμε, επειδή προχτές ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού προχώρησε σε δημόσια πρόσκληση για τη διερεύνηση επενδυτικού ενδιαφέροντος όσον αφορά την ανέγερση και εκμετάλλευση του νέου συνεδριακού κέντρου της Αθήνας, στα κτίρια του πρώην ανατολικού αεροσταθμού. Από την άλλη και με βάση όσα γνωρίζουμε, τίποτε απολύτως δεν έχει γίνει προς την κατεύθυνση της δημιουργίας του «μητροπολιτικού πάρκου». Και δε νομίζουμε ότι έχει κανένας διαφορετική γνώμη: Με προσυνεδριακά κέντρα και άλλα παρόμοια χτίσματα ή χρήσεις, μόνο πάρκο δε γίνεται...
Αν δείτε κάπου να καραδοκεί και την Μιλένα Αποστολάκη δεν είναι τίποτε. Πρόκειται για τους ελέγχους του υπουργείου Ανάπτυξης στην αγορά. Τραβάνε ...τις τιμές να πέσουν παρακάτω.
Οσο για τους συνταξιούχους, η κυβέρνηση φρόντισε με την πολιτική για τις συντάξεις να διασφαλίσει την υγεία τους. Ξέρετε δα, τι τριγλυκερίδια, τι λίπη, τι ορμόνες και άλλα τέτοια ανθυγιεινά πράγματα έχει το αρνί. Στην ηλικία τους, αυτά απαγορεύονται αυστηρώς!
Ολα κι όλα, στα θέματα της υγείας, οι κυβερνώντες είναι απόλυτοι και δε σηκώνουν κουβέντα.
ΕΙΧΑΜΕ ΤΙΣ προάλλες την αναβολή μέρους του δικού μας εξοπλιστικού προγράμματος κι ακούσαμε τα ίδια και από την πλευρά της Τουρκίας. Η γειτονική χώρα άφησε για αργότερα τη δαπάνη 7,5 τρισεκατομμυρίων δραχμών!
Εδώ ο Σημίτης επικαλέστηκε την ανάγκη για κοινωνική πολιτική και η Τουρκία την οικονομική κρίση που έχει «χτυπήσει» τη χώρα. Ασχέτως αν το εννοούν αυτό που είπαν, και οι δυο κυβερνήσεις απεικονίζουν μια δραματική κατάσταση για τους δυο λαούς.
Κι εδώ βέβαια σκέφτεται κανείς, πώς είναι δυνατόν δυο κράτη, που οι κάτοικοί τους έχουν προβλήματα τεράστια, να χαλάνε τέτοια μυθικά ποσά για το ενδεχόμενο πολέμου, που θα προσθέσει άλλα τόσα και περισσότερα προβλήματα!
Και ακούγεται και είναι παράλογο. Φυσικά, όλοι ξέρουμε και τους ένοχους και τις αιτίες γι' αυτήν την κατάσταση. Ομως, κάτι τέτοιες ειδήσεις είναι που πρέπει να μας κάνουν να σκεφτούμε, μήπως πρέπει, επιτέλους, να κάνουμε κάτι γι' αυτό. Πρώτα από όλα βέβαια, να ξεφορτωθούμε αμφότεροι τους κάθε λογής «προστάτες».
Το πρώτο πλήγμα από τη λειτουργία του αεροδρομίου το δέχεται η εθνική κυριαρχία της Ελλάδας. Κι αυτό, γιατί το έργο έχει ενταχθεί στο «Διευρωπαϊκό Δίκτυο Αεροδρομίων». Αυτό σημαίνει ότι ο έλεγχός του δεν ασκείται από το ελληνικό Δημόσιο, αλλά από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εθνική άμυνα και ασφάλεια. Ισχυρό πλήγμα, όμως, δέχεται και η «Ολυμπιακή Αεροπορία». Στο δημόσιο χαρακτήρα της, χρέωσαν τη χαώδη λειτουργία του αεροδρομίου τις πρώτες μέρες, ενώ την υποχρέωσαν σε δραστική περικοπή του πτητικού της προγράμματος (αυτή είναι η αιτία της ταλαιπωρίας των επιβατών), με άμεση συνέπεια να έχει κάθε μέρα διαφυγόντα έσοδα 70 - 90 εκατ. δρχ.!
Η φορολογία του αεροδρομίου ανά επιβάτη ανέρχεται σε 11.400 δρχ., όταν σε όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης δεν υπερβαίνει τις 3.800 δρχ. Μετά το Πάσχα θα αρχίσει και καταβολή διοδίων στην Αττική Οδό. Πανάκριβα, τέλος, στοιχίζουν και οι υπόλοιπες εξυπηρετήσεις του αεροδρομίου, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το κόστος στάθμευσης ΙΧ, που στοιχίζει για τέσσερις ώρες 3.100 δρχ.!