Με άλλα λόγια, όλοι οι προαναφερόμενοι, βγάζουν λάδι την πολιτική των «απελευθερώσεων», του άγριου ανταγωνισμού και του πάση θυσία κυνηγητού των κερδών. Αποδέχονται, επίσης, τη μετατροπή της ανθρώπινης κοινωνίας σε μια ζούγκλα της αγοράς, όπου κυριαρχεί η ασυδοσία του κεφαλαίου και ισχυρίζονται ότι η ευθύνη για να μη γίνει ο πολίτης «τροφή» στα μονοπώλια - λιοντάρια βρίσκεται αποκλειστικά στον ίδιο, τις επιλογές του και την αντοχή της τσέπης του. Και δε λέμε ότι έχουν άδικο. Ετσι είναι τα πράγματα. Αυτός είναι ο σύγχρονος καπιταλισμός και γίνεται καθημερινά και χειρότερος. Γι' αυτό και αγωνιζόμαστε για την ανατροπή του. Είναι η μόνη διέξοδος.
Με φιγουρατζίδικες κινήσεις εντυπωσιασμού επιμένει η κυβέρνηση να παραπλανά τους εργαζόμενους από την καθημερινή ακρίβεια και την κερδοσκοπία που συντελείται κανονικά και με... τους νόμους της «ελεύθερης αγοράς».
Προφανώς με αυτό το στόχο χτες ο γενικός γραμματέας Καταναλωτή Θ. Σκορδάς έσπευσε να ανακοινώσει ότι έστειλε επιστολή στην Εθνική Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων με την οποία της ζητά, λέει, την αποζημίωση των καταναλωτών από τη «Vodafone» λόγω της διακοπής λειτουργίας του δικτύου της για κάποιες ώρες που σημειώθηκε προχτές.
Με το πρώτο άκουσμα της είδησης ο κάθε καλοπροαίρετος μπορεί και να παραπλανηθεί και να σκεφτεί αυτό που επιδιώκει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου: Οτι η κυβέρνηση υπερασπίζεται τα συμφέροντά του. Ελα, όμως, που, βάζοντάς τα κάτω με χαρτί και με μολύβι προκύπτει ότι η περίφημη... αποζημίωση, για τον κάθε πελάτη, βάσει του σχετικού όρου της σύμβασης, ανέρχεται στο... τρομερό ποσό των 8 λεπτών!!!
Για κάτι τέτοια είναι «μανούλες» οι κυβερνώντες. Για την καθημερινή ασύλληπτη κλοπή που συντελείται σε βάρος των νοικοκυριών, ε, αυτή είναι η «κάμηλος» της γνωστής παροιμίας...
«Εχω πρόβλημα», ενημέρωσε τους αρμόδιους της εταιρίας του ο πιλότος του μοιραίου αεροπλάνου κι αυτοί τον διέταξαν να συνεχίσει την πορεία προς το θάνατο! Υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη απ' αυτή, για να πειστούν οι πάντες ότι για το πολύνεκρο αεροπορικό «δυστύχημα» ευθύνεται το κυνήγι του επιχειρηματικού κέρδους; Παρ' όλα αυτά, κάποιοι επιμένουν να ψάχνουν αλλού τα αίτια. Είναι, όμως, «ηλίου φαεινότερον» ότι κι αυτό το έγκλημα είναι αποτέλεσμα της «απελευθέρωσης» των αγορών και του κυνηγητού των κερδών, που έχουν μετατρέψει τους ουρανούς σε πεδία άγριου κι αδυσώπητου ανταγωνισμού. Στο βωμό αυτού του ανταγωνισμού θυσιάζονται τα πάντα, ακόμη και ανθρώπινες ζωές.
Ας πάψουν, λοιπόν, οι θρήνοι και τα μοιρολόγια για την τραγωδία στο Γραμματικό κι ας ξεκινήσουν οι αγώνες για την ανατροπή αυτής της θανατηφόρας πολιτικής, αλλά και του καπιταλιστικού συστήματος, που λειτουργεί σαν «μινώταυρος». Διότι, όποια μέτρα ελέγχου κι αν ληφθούν, στα πλαίσια του σημερινού συστήματος, δεν πρόκειται ν' αλλάξουν ριζικά την κατάσταση, αφού δεν πρόκειται να θίξουν τη γενεσιουργό αιτία του προβλήματος.
Με μια πρώτη ανάγνωση οι παρακάτω δυο ομάδες γεγονότων φαίνεται να έρχονται σε πλήρη αντίφαση. Μιλάμε για το βεβαρημένο ιστορικό βλαβών του «Μπόινγκ», που συνετρίβη στο Γραμματικό, τις σχετικές καταγγελίες επιβατών από προηγούμενα ταξίδια του, όπως και τις ανάλογες εργαζομένων στην εταιρία «Ηλιος», από τη μια και από την άλλη, τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων υπηρεσιών ελέγχου, τόσο της Κύπρου, όσο και της ΕΕ, ότι το μοιραίο «Μπόινγκ» είχε υποστεί όλες τις απαραίτητες διαδικασίες ελέγχου και πληρούσε όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας. Η απάντηση βρίσκεται στην προχτεσινή ανακοίνωση της ΚΟΒ του ΚΚΕ στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία σημειώνει και τα εξής: «Αποτέλεσμα της "απελευθέρωσης των αερομεταφορών και των "ανοιχτών ουρανών" ήταν η ίδρυση πλειάδας αεροπορικών εταιριών - φαντασμάτων "χαμηλού κόστους", ανταγωνιστικών των εθνικών αερομεταφορέων, όπως έγινε και στην Ελλάδα με την "Ολυμπιακή". Για την αδειοδότηση αυτών των εταιριών ευθύνεται αποκλειστικά το καπιταλιστικό κράτος, το οποίο εκτελεί πειθήνια τις εντολές της τάξης που εκπροσωπεί. Στο πλαίσιο αυτό, θεσμικές λειτουργίες ζωτικής σημασίας, όπως είναι ο έλεγχος πτητικής ικανότητας αεροσκαφών, έλεγχος πτητικής λειτουργίας, το έργο της διερεύνησης ατυχημάτων, συντήρηση συστημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κλπ., ανατίθενται σε φορείς και πρόσωπα που κάθε άλλο παρά εγγυήσεις ασφάλειας πτήσεων παρέχουν».
Οταν δηλαδή ψήφισαν τον προϋπολογισμό του 2005 δεν ήξεραν - να υποθέσουμε - τι ψηφίζουν; ΄Η μήπως δε γνωρίζουν τι προβλέπει και ο προϋπολογισμός που τώρα ετοιμάζουν για τον επόμενο χρόνο;
Ας μας πουν καλύτερα ότι οι υπουργοί αντιλαμβάνονται τη δυσαρέσκεια που προκαλεί συνολικά και κατά τομέα η πολιτική της κυβέρνησης και προσπαθούν είτε να «μπαλώσουν» καταστάσεις είτε να αποποιηθούν προσωπικές ευθύνες. Αυτό μάλλον είναι πιο κοντά στην αλήθεια.
Ειδικά δε για τους περίφημους «κοινωνικούς» υπουργούς (Κακλαμάνης, Γιαννάκου και Παναγιωτόπουλος), που με κάθε ευκαιρία διαμηνύουν ότι «διεκδικούν» χρήματα από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, δεν πείθουν κανέναν.
Δυστυχώς γι' αυτούς, τα νομοθετήματα που έχουν ήδη «περάσει» για την κατάργηση του 8ωρου και την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Υγείας και της Παιδείας δείχνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις τους. Οπότε ας το ...ξεχάσουν το φιλολαϊκό τους προφίλ.
ΕΚΠΛΗΚΤΑ μια σειρά έντυπα και τηλεοράσεις ανακαλύπτουν ...τώρα την κατάσταση που επικρατεί στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μιλούν για προβληματικά πλοία και για ανύπαρκτη εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών!
Γιατί άραγε δεν μπορούσαν να αντιληφθούν αυτά τα προβλήματα φέτος την άνοιξη, όταν οι κάτοικοι των νησιών έκαναν κινητοποιήσεις, οι οποίες «περνούσαν στα ψιλά», όπως και οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών;
Πώς και δεν τους πέρασε από το μυαλό ότι ...εκεί θα πήγαιναν τα πράγματα όταν ξεκίνησε η λεγόμενη «απελευθέρωση της ναυτιλιακής αγοράς» επί ΠΑΣΟΚ και συνεχίστηκε επί Νέας Δημοκρατίας;
Λέτε να τους έλειπε η διορατικότητα; ΄Η μήπως ό,τι πάει «κόντρα» στις επιλογές της ΕΕ δεν έχει θέση - κατά τη γνώμη τους - στην ειδησεογραφία;