ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 31 Μάη 2005
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Παρκόμετρα - ληστές σε όλη την Αθήνα!
  • Η διοίκηση του δήμου αποφάσισε να επαναφέρει το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης. Οποιος θέλει να παρκάρει, θα πρέπει να πληρώνει για την πρώτη και τη δεύτερη ώρα 1 ευρώ, ενώ για την τρίτη ώρα 4 ευρώ! Οι μόνιμοι κάτοικοι θα πληρώνουν ετήσιο τέλος στάθμευσης ανά όχημα ύψους 10 ευρώ
  • Την πρόταση καταψήφισε η «Συμπαράταξη για την Αθήνα»

Τα «τσουχτερά» παρκόμετρα ξανάρχονται...
Τα «τσουχτερά» παρκόμετρα ξανάρχονται...
Ο εργαζόμενος θα πληρώνει ακόμη και για να παρκάρει κάτω από το σπίτι του! Την παραπάνω απόφαση πήρε χτες η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων, σύμφωνα με την οποία επανέρχεται από τον Οκτώβρη η ελεγχόμενη στάθμευση στο δήμο.

Οι περιοχές που θα εφαρμοστεί η πρώτη φάση της μελέτης που εγκρίθηκε από την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου, είναι του ιστορικού τριγώνου, του κέντρου, του Κολωνακίου, του Ψυρρή, της Πλάκας και της Ρηγίλλης. Η απόφαση πάρθηκε κατά πλειοψηφία και η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», όπως ήταν φυσικό, την καταψήφισε.

Σύμφωνα με την πρώτη φάση του σχεδίου, ο αριθμός των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι 5.000, από τις οποίες 3.500 θα είναι θέσεις κατοίκων και οι υπόλοιπες 1.500 θέσεις στάθμευσης με καταβολή τέλους. Ειδικά όσον αφορά τη δεύτερη περίπτωση, ο μέγιστος επιτρεπόμενος χρόνος στάθμευσης θα είναι 3 ώρες.

Η πρώτη ώρα θα κοστίζει 1 ευρώ, όσο και η δεύτερη, ενώ για την τρίτη ώρα το τέλος εκτοξεύεται στα 4 ευρώ! Οι δε μόνιμοι κάτοικοι θα πληρώνουν ετήσιο τέλος στάθμευσης ανά όχημα, ύψους 10 ευρώ, ενδεικτικά. Το σύστημα θα λειτουργεί με «ξυστές κάρτες» και μέσω κλήσης από κινητό τηλέφωνο.

Την εγκατάσταση και τη λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης θα την αναλάβει ανάδοχος ιδιωτική εταιρία, η οποία και θα πληρώνεται επί του ποσοστού των εισπράξεων από τα έσοδα καρτών. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση, ιδιωτικό δικηγορικό γραφείο έχει αναλάβει τη νομική στήριξη του όλου εγχειρήματος. Αργότερα θα υπάρξει και δεύτερη φάση για επιπλέον 4.000 θέσεις στάθμευσης.

Φυσικά, όλα αυτά θα ελέγχονται από τη δημοτική αστυνομία η οποία και θα αναλάβει το ρόλο του «χωροφύλακα». Επιπλέον, εξετάζεται το ενδεχόμενο - σε ορισμένες συνοικίες - να υπάρχει ελεγχόμενη στάθμευση και τα βράδια. Γεγονός που σημαίνει ότι η δημοτική αστυνομία θα αναλάβει βάρδιες και τα βράδια, κάτι που δε γινόταν μέχρι τώρα. Στην ουσία περνάει «από την πίσω πόρτα» η 24ωρη λειτουργία της δημοτικής αστυνομίας.

Ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της «Συμπαράταξης», τόνισε πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα λύνεται μόνο με την αποθάρρυνση της εισόδου των ΙΧ στο κέντρο της πόλης, με την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην περιφέρεια της πόλης και όχι στο κέντρο. Και σημείωσε: «ο δημόσιος χώρος δεν μπορεί να εμπορευματοποιείται. Δεν μπορεί να πληρώνει ο κάτοικος για να σταθμεύσει στη γειτονιά του. Πιστεύουμε πως μπορεί να υπάρξει χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης γύρω από δημόσια νοσοκομεία και οργανισμούς, χωρίς όμως, καμία καταβολή αντιτίμου».

ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
«Αφιερωμένος» στο μεγάλο κεφάλαιο

Την ολοκλήρωση ενός χωροταξικού σχεδιασμού, που θα είναι «κομμένος και ραμμένος» στα μέτρα του μεγάλου κεφαλαίου, αλλά και των επιταγών της ΕΕ, ως τα μέσα του 2006, ανακοίνωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

«Επιδίωξη του χωροταξικού σχεδιασμού - δήλωσε απερίφραστα ο Γ. Σουφλιάς - είναι να εξασφαλιστεί ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα, να προσελκύσουμε επενδύσεις, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της χώρας. Δημιουργούμε κλίμα για επενδύσεις που σήμερα πλήττεται από αποφάσεις της Διοίκησης και έλλειψη χωροταξικών κανόνων». Ουσιαστικά, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, παρότι στα λόγια το απέκλεισε, με σύνθημα «μπάτε σκύλοι αλέστε» ετοιμάζει το έδαφος, ώστε το μεγάλο κεφάλαιο να έχει τη δυνατότητα να εφαρμόσει οποιοδήποτε επενδυτικό σχέδιο, εφορμώντας σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας «βάλει στο μάτι», στο όνομα της ανταγωνιστικότητας.

Και για να μη μείνει καμία αμφιβολία σε κανέναν, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ διαβεβαίωσε ότι μέχρι να ολοκληρωθεί ο Εθνικός Χωροταξικός Σχεδιασμός, αλλά και τα ειδικά χωροταξικά σχέδια, το ΥΠΕΧΩΔΕ θα αδειοδοτήσει όλα τα επενδυτικά σχέδια, αρκεί να του υποβάλλουν αντίστοιχες μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που όλοι ξέρουμε ότι συντάσσονται «στο πόδι», με ανάθεση από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους και μόνο για τις ανάγκες νομιμοποίησης των εγκαταστάσεων. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα, μάλιστα, ο υπουργός ανέφερε την ξενοδοχειακή μονάδα συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ που θέλουν κάποιοι να κατασκευάσουν στην περιοχή ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους Βάι Λασιθίου Κρήτης, αλλά και το Αιολικό Πάρκο τεραστίων διαστάσεων που θέλουν να κατασκευάσουν Ιάπωνες επιχειρηματίες στη Λακωνία.

Οσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, το οποίο θα πρέπει να κατατεθεί για ψήφιση από τη Βουλή, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι θα γίνει νέα μελέτη, ομολογώντας ότι αυτή θα συνδεθεί «και με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από το υπό εκπόνηση Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης 2007 - 2013», που ως γνωστόν θα καταρτιστεί με βάση τις ανάγκες του κεφαλαίου, αλλά «και με τα νέα δεδομένα και πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και την αναθεώρηση του Γ' ΚΠΣ». Η μελέτη αυτή, σύμφωνα με τον υπουργό θα ανατεθεί το τρίτο δεκαήμερο του Ιούνη, θα έχει ολοκληρωθεί έως το Φλεβάρη του 2006 και θα έχει νομοθετηθεί το Μάη του ίδιου χρόνου.

Οσον αφορά στις μελέτες για τα ειδικά χωροταξικά σχέδια, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε ο υπουργός, θα συμβεί το εξής παράδοξο: Τα περισσότερα από αυτά θα ολοκληρωθούν πριν ψηφιστεί το εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο και επομένως ουσιαστικά θα το κατευθύνουν, αν δεν έρχονται σε αντίθεση με αυτό!

ΗΛΕΙΑ
Τεράστιες καταστροφές από χαλάζι

Τεράστιες καταστροφές σε αγροτικές καλλιέργειες προκάλεσε χαλάζι που έπεφτε για αρκετή ώρα, προχτές Κυριακή, σε πολλές περιοχές της Ηλείας, με αποτέλεσμα εκατοντάδες αγρότες να βρίσκονται σε απόγνωση, καθώς καλλιέργειες όπως το καρπούζι και αρκετά κηπευτικά ήταν σχεδόν έτοιμες για να μαζευτούν και να διοχετευτούν στην αγορά.

Οι μεγαλύτερες ζημιές έγιναν στα χωριά των Δήμων Ιάρδανου και Πύργου, ενώ επλήγησαν κι αρκετά χωριά στο Δήμο Αμαλιάδας. Το χαλάζι, που είχε μέγεθος μικρού καρυδιού, κατέστρεψε εσπεριδοειδή, καρπούζια, σταφίδα, αμπέλια, ελιές, βιομηχανική ντομάτα, κηπευτικά, καλαμπόκι. Είναι χαρακτηριστικό πως μεγάλες καλλιέργειες καρπουζιού έχουν γίνει σουρωτήρι και έχουν ανοίξει από τη σφοδρότητα και τη διάρκεια με την οποία έπεφτε το χαλάζι, ενώ αποστραγγιστικά φρεάτια της περιοχής είχαν βουλώσει από τον μεγάλο όγκο του χαλαζιού. Ο κόπος και τα έξοδα εκατοντάδων αγροτών μέσα σε λίγα λεπτά κυριολεκτικά έγιναν στάχτη.

Σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Ηλείας, κλιμάκιο της οποίας περιόδευσε στις πληγείσες περιοχές με επικεφαλής τον πρόεδρό της Χρήστο Γιαννόπουλο, απαιτεί από την κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, την άμεση και δίκαιη καταγραφή των ζημιών σε όλες τις καλλιέργειες και αποζημίωση στο 100% της ζημιάς στο φυτικό κεφάλαιο, τις εγκαταστάσεις και το σύνολο της ηρτημένης παραγωγής, χωρίς διαχωρισμούς ανά προϊόν και με εξατομίκευση των ελέγχων, καθώς και την έγκαιρη καταβολή του συνόλου της δαπάνης των καλλιεργειών και αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Αγανακτισμένοι οι συγγενείς των θυμάτων

Δεύτερη μέρα της πολύκροτης δίκης για το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» η χτεσινή και το στοιχείο που κυριάρχησε ήταν η αγανάκτηση των συγγενών των θυμάτων, καθώς έγινε διακοπή από τον πρόεδρο στις 11.20 το πρωί, ενώ η τρίωρη περίπου διάρκεια της διαδικασίας αναλώθηκε αποκλειστικά και μόνο σε γραφειοκρατικά και νομικά ζητήματα, τα οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των δικηγόρων, θα συνεχιστούν και τις επόμενες δύο μέρες. Συνολικά, η δίκη αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον 4 μήνες. Την ερχόμενη Δευτέρα, το Τριμελές Εφετείο Πειραιά, το οποίο διεξάγει τη δίκη, αναμένεται να μεταφερθεί σε αίθουσα του Εφετείου Αθηνών, καθώς η αίθουσα του Ναυτοδικείου όπου άρχισε η διαδικασία έχει κριθεί ακατάλληλη. Μόνο οι μάρτυρες είναι 452, ενώ τα καθίσματα που διαθέτει είναι λιγότερα από 70.

Χτες, δεν παραβρέθηκαν στη δίκη οι κατηγορούμενοι Κ. Κληρονόμος και Ν. Βικάτος εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρίας του ΣΑΜΙΝΑ και εκπροσωπήθηκαν από τους δικηγόρους τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους δύο εκπροσώπους της εταιρίας υπερασπίζονται οι γνωστοί δικηγόροι που έχουν αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπιση των εφοπλιστών. Είναι οι ίδιοι που υπερασπίστηκαν τους εφοπλιστές στις δίκες για τα ναυάγια του «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και του «ΔΥΣΤΟΣ» που συνολικά στοίχισαν τη ζωή σε 44 ανθρώπους...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ