Στο ξεπούλημα του διατηρητέου κτιρίου, επί της οδού Βασ. Ολγας 105 στη Θεσσαλονίκη, το οποίο παραχώρησε το ελληνικό δημόσιο στον Ερυθρό Σταυρό, ο οποίος τώρα το ξεπουλά έναντι 3.500.000 ευρώ, αναφέρεται Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιώργου Χουρμουζιάδη στον υπουργό Πολιτισμού.
«Οπως είναι γνωστό, ελάχιστα στοιχεία από την αρχιτεκτονική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης έχουν απομείνει, αφού έχουν καταστραφεί κάτω από την ασυδοσία των δραστηριοτήτων της αντιπαροχής», τονίζεται στην Ερώτηση.
Οπως καταγγέλλει ο κομμουνιστής βουλευτής «το κτίριο, γνωστό για τη μεγάλη ιστορία του αλλά και τη θαυμάσια αρχιτεκτονική του, παραχωρήθηκε από το ελληνικό δημόσιο δωρεάν στον Ερυθρό Σταυρό και αναπαλαιώθηκε με χρήματα του Δημοσίου. Σήμερα, ο Ερυθρός Σταυρός, στα πλαίσια "αξιοποίησης" της "περιουσίας" του, το ξεπουλά έναντι 3.500.000 ευρώ. Η πολιτιστική κληρονομιά ενός τόπου ανήκει στο λαό του και δεν κοστολογείται».
«Για την εξέλιξη αυτή, σοβαρότατες ευθύνες φέρουν η δημοτική αρχή του Δήμου Θεσσαλονίκης και η Νομαρχία, οι οποίες, αντί να διεκδικήσουν την παραχώρησή του στο δήμο και την αξιοποίησή του προς όφελος του λαού της, αδρανούν, εκφράζοντας μόνο ευχές», υπογραμμίζεται στην Ερώτηση.
Καταλήγοντας ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τον υπουργό Πολιτισμού: «Τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση, ώστε να αποτρέψει την πώληση του κτιρίου σε ιδιώτη, την παραχώρησή του στο Δήμο Θεσσαλονίκης και την αξιοποίηση του προς όφελος του λαού της πόλης».
Με άλλη Ερώτηση του ΚΚΕ, από τους βουλευτές Νίκο Γκατζή και Τάκη Τσόγκα, τίθεται στον υπουργό Πολιτισμού το θέμα του Αρχαιολογικού Μουσείου Καρδίτσας, που αν και έτοιμο εδώ και τρία χρόνια, δε λειτουργεί! Οι βουλευτές σημειώνουν ότι «ήδη, το κτίριο εμφανίζει φθορές, όπως υγρασία, απολέπιση επιχρισμάτων και βαφών των τοίχων». Οτι «το κτίριο δεν έχει συνδεθεί με το δίκτυο της ΔΕΗ, καθώς δεν έχει κατασκευαστεί ο απαραίτητος για τη λειτουργία του μουσείου υποσταθμός της ΔΕΗ και η τοποθέτηση σε αυτόν του απαιτούμενου εξοπλισμού».
Ακόμα επισημαίνουν ότι «δεν έχει προχωρήσει και η εσωτερική διαμόρφωση των χώρων έκθεσης των αρχαιολογικών ευρημάτων, με βάση τις σχετικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί».
Καταλήγοντας, οι βουλευτές ρωτούν τον υπουργό γιατί δεν έχει ηλεκτροδοτηθεί το μουσείο, πότε θα γίνει αυτό, πότε θα παραληφθεί το μουσείο από το ΥΠΠΟ, αν έχουν εξασφαλιστεί και πόσα χρήματα για τη διαμόρφωση των εκθεσιακών χώρων, για την ασφάλεια και φύλαξη των αρχαίων και θα λειτουργήσει το μουσείο.
Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει επίσης: συναυλία Σ. Μάλαμα (15/6), συναυλίες Δημοτικού Ωδείου Πετρούπολης (23/28/6), τριήμερο παραδοσιακού χορού Π.Κ. Πετρούπολης (24-26/6), συναυλία Γ. Κότσιρα (27/6), την παράσταση «Δρόμοι και Πατρίδες» του Θεάτρου «Τέττιγες» (7/7), συναυλία «Active Member» (8/7), Συναυλία, πολυφωνική βραδιά (13/7), συναυλία Γρ. Νταραβανογλου (14/7), συναυλία με τους «Μάγκες του Ψυρρή» (17/7), «Δον Ζουάν» από ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας (18/7), Μ. Φραγκούλης (20/7) κ.ά. Τις θεατρικές παραστάσεις: «Οιδίπους Τύραννος» - Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας (25/7), «Εκκλησιάζουσες» - Θέατρο Τέχνης (1/8), «Αχαρνείς» - Εθνικό Θέατρο (24/8), «Ειρήνη» - ΚΘΒΕ (31/8) κ.ά.
Να σημειώσουμε επίσης την έκδοση από το Δήμο Πετρούπολης του βιβλίου «Η πόλη της Πέτρας» του Ανδρέα Α. Μηλιώνη. Ενός τόμου - καρπός πολύχρονης έρευνας - που επιχειρεί να καταγράψει την ιστορική μνήμη της Πετρούπολης, αποτυπώνοντας γεγονότα που σημάδεψαν την 70χρονη διαδρομή της. Στις 350 σελίδες του υπάρχουν πλούσιο πληροφοριακό υλικό, εκατοντάδες φωτογραφίες, εικόνες, χαρακτικά, έγγραφα και άλλα στοιχεία, που μαρτυρούν τον πολύχρονο αγώνα των ανθρώπων της.
«Θέατρο Δάσους»: 23/6 συναυλία Αλκίνοου Ιωαννίδη. Στις 11, 12, 13/7 το «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας» παρουσιάζει τον «Οιδίποδα Τύραννο» του Σοφοκλή, σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, σκηνοθεσία Γ. Κιμούλη, σκηνικά Π. Ντομπζίνσκι, μουσική Γκ. Μπρέγκοβιτς, φωτισμούς Τζ. Κάλμαν, κίνηση Β. Παναγιωτάκη. Παίζουν: Γ. Κιμούλης, Ν. Γαληνέα, Τ. Χαλκιάς, Α. Απαερτιάν Χρ. Ευθυμίου και ο Γιώργος Νταλάρας. Στις 18, 19, 20/7 το ΔΗΠΕΘΕ Βόλου και ο θίασος «Εύμολπις» παρουσιάζουν τον «βιολιστή στη στέγη» των Τζ. Στ. Μποκ, μετάφραση Στ. Φασουλή, σκηνοθεσία Κ.Τσιάνου, σκηνικά - κοστούμια Γ. Ασημακόπουλου, χορογραφίες Δ. Παπάζογλου, στίχους Αφ. Μάνου, μουσική ενορχήστρωση: Γ. Στούπελ. Παίζουν: Γρ. Βαλτινός, Ρ. Λουιζίδου, Κ. Ζαχάρωφ, Τ. Κωστής κ.ά. Στις 26, 27/7 το «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν» παρουσιάζει τις αριστοφανικές «Εκκλησιάζουσες», σε μετάφραση Γ. Βαρβέρη, σκηνοθεσία Δ. Χρονόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Γ. Ζιάκα, χορογραφίες Σ. Σπυράτου. Παίζουν: Ε. Ράντου, Α. Μυλωνάς, Γ. Δεγαΐτης, Π. Καρακωνσταντόγλου, Γ. Καρατζογιάννης, Θ. Γράμψας κ.ά.
«Θέατρο Γης»: Συναυλίες: στις 13/6, Γιώργου Νταλάρα και της ορχήστρας Σταύρου Κουγιουμτζή, με αφιέρωμα στον Στ. Κουγιουμτζή. Στις 30/6 «DREAM THEATER». Στις 4/7 «TANGO POR DOS». Στις 12/7 «WHITE STRIPE». Στις 15/7 «DEEP PURPLE». Στις 19/7 Τζιλμπέρτο Τζιλ.
Πολλά και ενδιαφέροντα, όπως πάντα, τα θέματα του μαγιάτικου τεύχους του περιοδικού «Νέμεσις»: Το θέμα για το Πεντάγωνο αποκαλύπτει τα «τρύπια» τηλέφωνα των ΗΠΑ, Ιταλίας, Ιράν, τους διεφθαρμένους πράκτορες, τον «αδελφό» του Μπους Γούλφοβιτς και άλλους ομοίους. Το θέμα των θυμάτων της «Ρικομέξ» και τους τάχα «πτωχευμένους» επιχειρηματίες της και τη μετακόμισή της στην Τουρκία. Την πολιτική και τις «συμβουλές» της κυβέρνησης Μπους στη νεολαία, που δεν ξέρει πώς να προστατευτεί από το Εϊτζ, που θερίζει το μαύρο πληθυσμό μέσα και έξω από τις αμερικάνικες φυλακές. Το Λευκό Καπνό του Βατικανού που ανέδειξε έναν ακόμα υπερσυντηρητικό Πάπα, τον επονομαζόμενο Βενέδικτο ΙΣΤ`.
Δημοσιεύονται και τα εξής θέματα: Ο φονταμενταλισμός, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, με άλλους τρόπους έκφρασης - γιόγκα, υγιεινή ζωή, μυστικιστικές «συνταγές» ψυχικής ευφορίας, κατ' απoμίμηση πανάρχαιων μεθόδων για τη θρησκοκατάληψη των ανθρώπων. Αποκλειστικό για την ενοικίαση νησίδας και την εγκατάσταση εργοστασίου, σε βάρος του περιβάλλοντος του Παγασητικού. Επίσης περιλαμβάνονται συνεντεύξεις των Γιώργου Μπαμπινιώτη, Λήδας Βαρβαρούση, Αλέξη Σταμάτη, Αννας Φόνσου.
Επίθεση... τσιμέντου βρίσκεται σε εξέλιξη στη Μάνη, αφού συνεχώς «ξεφυτρώνουν» ξενοδοχεία, αλλά σωρεύονται και σχετικά αιτήματα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, στο όνομα της «τουριστικής ανάπτυξης».
Εξι τέτοια αιτήματα τέθηκαν στην προχτεσινή συνεδρίαση του ΚΑΣ, αλλά όλα αναβλήθηκαν για να πραγματοποιηθεί αυτοψία στην περιοχή από την ολομέλεια του συμβουλίου, αφού όλη η Μάνη αποτελεί, ουσιαστικά, αρχαιολογικό χώρο, όλων των προϊστορικών και ιστορικών περιόδων.
Μάλιστα, επιτροπή του ΚΑΣ, που έκανε αυτοψία ενόψει των παραπάνω αιτημάτων, κατέληξε στο συμπέρασμα - που τέθηκε στη συνεδρίαση - πως όχι μόνο δεν πρέπει να επιτραπεί η κατασκευή τουριστικών μονάδων, αλλά θα πρέπει να γίνει κήρυξη όλης της Μάνης και να επαναπροσδιοριστούν οι όροι χρήσης των Ζωνών προστασίας.
Μέλος του ΚΑΣ σημείωσε ότι το ΥΠΠΟ καλείται, ουσιαστικά, να αποφασίσει αν θα μετατρέψει ή όχι τη Μάνη σε «ξενοδοχειούπολη», παρότι εμπλέκονται κι άλλα υπουργεία (ΠΕΧΩΔΕ και Τουρισμού).
Τελικά, το ΚΑΣ ανέβαλε το θέμα, ώστε, εκτός της αυτοψίας, να «συνεννοηθεί» το ΥΠΠΟ με τα άλλα υπουργεία για τις κατευθύνσεις της κυβερνητικής τουριστικής πολιτικής.