Η Σ. Καλαντζάκου έκανε λόγο για «διασύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος και των συστημάτων διά βίου μάθησης με τον παραγωγικό τομέα της οικονομίας» (βλέπε παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Παιδείας), για την «ασφαλιστική μεταρρύθμιση με στόχο ένα περισσότερο δίκαιο σύστημα» (βλέπε νέο πετσόκομμα δικαιωμάτων), για «στήριξη της εργαζόμενης μητέρας» (βλέπε μέτρα που χτυπούν τη μητρότητα), για «εκσυγχρονισμό της εργατικής νομοθεσίας» (βλέπε κατάργηση και των τελευταίων προστατευτικών διατάξεων για τους όρους εργασίας) και βέβαια για την ανάπτυξη του «κοινωνικού διαλόγου» (βλέπε πλήρης ενσωμάτωση στις αξιώσεις των εργοδοτών). Μετά απ' όλα αυτά είναι καθαρό ότι το «στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί» την επόμενη τριετία, δεν είναι άλλο από την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Μετά κι από αυτά, είναι ξεκάθαρο το πού πρέπει να στρέψουν τα πυρά τους οι εργαζόμενοι σε κάθε χώρα της ΕΕ.
«6 ρυθμίσεις σκληραίνουν το ασφαλιστικό» («Ελευθεροτυπία») - «Διπλό φρένο στο ασφαλιστικό» («Νέα»). Αντιφατικοί και αλληλοαναιρούμενοι οι χτεσινοί πρωτοσέλιδοι τίτλοι των δύο εφημερίδων σχετικά με τις κυβερνητικές προθέσεις για τις επικείμενες ανατροπές στο Ασφαλιστικό. Η πιθανότερη εξήγηση είναι ότι η ίδια η κυβέρνηση επιδιώκει να δημιουργήσει σύγχυση και αυταπάτες και να διαιρέσει τους εργαζόμενους ενόψει της δημοσιοποίησης, πιθανότατα την ερχόμενη βδομάδα, του νομοσχεδίου για το Ασφαλιστικό. Η αλήθεια είναι μία: Οι ανατροπές στα ασφαλιστικά δικαιώματα θα είναι σαρωτικές και θα αφορούν όλους τους εργαζόμενους. Ακόμα και αν «εξαιρεθούν» κάποιοι κλάδοι, για να διευκολυνθεί η επιβολή της αντιασφαλιστικής επίθεσης, αυτό θα είναι προσωρινό και είναι απολύτως βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα έρθει και η σειρά τους. Είναι ανεπίτρεπτο, λοιπόν, οι εργαζόμενοι να διασπαστούν στη βάση αν θίγονται «λιγότερο από άλλους» ή στη βάση των ψευδαισθήσεων πως «προς το παρόν εμείς τη γλιτώσαμε»... Αντίθετα, ολοένα και πιο επιτακτική προβάλλει η ανάγκη της οργανωμένης αντίστασης και της διεκδίκησης στόχων πάλης που αντιπαρατίθενται στην «καρδιά» της κυρίαρχης πολιτικής με ορίζοντα την ανατροπή της.
Τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χτες (στα Νέα) για κέρδη μαμούθ που πέτυχαν τα μεγάλα εμπορικά και τα πολυκαταστήματα το 2007, δείχνουν πεντακάθαρα ποιοι είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από την ακρίβεια και την ελεύθερη διαμόρφωση των τιμών. Ταυτόχρονα αποτελούν και μια αποστομωτική απάντηση στα αποπροσανατολιστικά «ρεπορτάζ» των καναλιών που ψάχνουν την ακρίβεια αποκλειστικά στους πάγκους των λαϊκών αγορών. Τι λένε λοιπόν τα χτεσινά στοιχεία; Οτι τα κέρδη των πολυεθνικών αυξήθηκαν την περασμένη χρονιά από 36% μέχρι 130%! Ιδού, για του λόγου το αληθές. Ο όμιλος «Φουρλής» έκλεισε το 2007 με αύξηση καθαρών κερδών 68,4%, στα 46,18 εκατ. ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 39%, στα 670 εκατ. ευρώ. Το πολυκατάστημα «Attica» στο κέντρο της Αθήνας έκλεισε πέρυσι με πωλήσεις ύψους 92 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 30%, ενώ στα κέρδη προ φόρων, που διαμορφώθηκαν σε 6 εκατ. ευρώ, η άνοδος ήταν 130%. Στο εμπορικό κέντρο «The Mall» o τζίρος αναμένεται να κλείσει την περυσινή χρονιά με αύξηση περίπου 30% και εκτιμάται πάνω από 300 εκατ. ευρώ, ενώ στο έτερο εμπορικό κέντρο της «Lamda Development» στη Θεσσαλονίκη αναμένεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται πάνω από 150 εκατ. ευρώ, έναντι περίπου 100 εκατ. ευρώ το 2006.
Η λίστα έχει συνέχεια... Η αλυσίδα «Sprider Stores» έκλεισε το 2007 με ενίσχυση του κύκλου εργασιών κατά 35,6%, στα 128,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 14,1 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 69,1%. Η «Πλαίσιο Computers» έκλεισε την περασμένη χρονιά με αύξηση κερδών 55,6% (9,8 εκατ. ευρώ), ενώ οι πωλήσεις ανήλθαν σε 385 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 23,8%. Η «Ηλεκτρονική Αθηνών» (η οποία κλείνει χρήση τον Ιούνη του 2008) εμφάνισε αύξηση κερδών 36,1% (4,8 εκατ. ευρώ) το δεύτερο εξάμηνο του 2007, ενώ οι πωλήσεις ανήλθαν σε 119,4 εκατ. ευρώ (αύξηση 26,3%). Την ίδια περίοδο η εταιρεία παιχνιδιών «Jumbo» παρουσίασε αύξηση κερδών 36% και τζίρου 17,4%. Οσον αφορά τα σούπερ μάρκετ, είναι ενδεικτικός της τάσης που θέλει τους μεγάλους να κερδίζουν, ο τζίρος της αλυσίδας «ΑΒ Βασιλόπουλος». Το 2007 οι ενοποιημένες πωλήσεις της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση 14% και ανήλθαν σε 1,17 δισ. ευρώ.