ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Νοέμβρη 1998
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Παραδίνονται στους ιδιώτες τα μέσα μαζικής μεταφοράς
  • Με "άσφαιρες" αντιπαραθέσεις ΠΑΣΟΚ - ΝΔ ψηφίστηκε χθες επί της αρχής το νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες
  • Ορ. Κολοζώφ: Απαιτείται η δημιουργία δημόσιου ενιαίου φορέα συγκοινωνιών

Με ονομαστική ψηφοφορία εγκρίθηκε χθες το πρωί από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ (132 ναι, 103 κατά) επί της αρχής το νομοσχέδιο για τις Αστικές Συγκοινωνίες με τα δύο μεγάλα κόμματα να "αντιδικούν" επί της διαδικασίας κυρίως και να αφήνουν στο απυρόβλητο την ουσία του νομοσχεδίου. Η ονομαστική ψηφοφορία έγινε μετά από αίτηση όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης ενώ ανάλογη υπέβαλε το απόγευμα και η ΝΔ για τα δύο πρώτα άρθρα η οποία επίσης απορρίφθηκε (140 υπέρ, 105 κατά).

Η χθεσινή "κοκορομαχία" της ΝΔ με την κυβέρνηση άφησε στο απυρόβλητο το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων και τη δρομολογούμενη ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και αναλώθηκε σε άσφαιρες αντιπαραθέσεις για τα χρέη που "χαρίζονται" ή για το ποιος ήταν ο καλύτερος "νεκροθάφτης" των συγκοινωνιών.

Δεν έλειψαν επίσης οι αντιπαραθέσεις για τη διαδικασία της συζήτησης ενώ εντύπωση προκάλεσε η αποστροφή του Κ. Μητσοτάκη ότι αν αυτός είχε την ευθύνη της αντιπολίτευσης σήμερα, δε θα άφηνε ποτέ να γίνει έτσι η συζήτηση.

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ υπενθύμισε ότι από το 1985 το ΚΚΕ έχει επεξεργαστεί πρόταση για "ενιαίο φορέα στα μέσα μαζικής μεταφοράς" με την οποία υπερασπιζόταν τα δικαιώματα του λαού του λεκανοπεδίου για "φτηνά, άνετα και ασφαλή μέσα συγκοινωνίας". Οι προτάσεις αυτές, είπε, δεν έγιναν αποδεκτές από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ γιατί αυτές άνοιγαν το δρόμο του περιορισμού "της ασυδοσίας του μεγάλου κεφαλαίου, των λεγόμενων ιδιωτών, έβαζαν φραγμό και εμπόδια στα επερχόμενα σχέδια της ΕΕ για ιδιωτικοποιήσεις των κρατικών επιχειρήσεων".

Το νομοσχέδιο που έχουμε στα χέρια μας, είπε ο Ορ. Κολοζώφ, παραδίνει τις αστικές συγκοινωνίες στον ιδιωτικό τομέα και εξήγησε: "Ο ΟΑΣΑ ΑΕ δεν υπόκειται πλέον στον έλεγχο του δημόσιου λογιστικού. Το νομοσχέδιο λέει ότι οι ανώνυμες αυτές εταιρίες θα λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια".Η ιδιωτικοποίηση, υπογράμμισε, δε θα γίνει όπως το προσπάθησε η ΝΔ. Θα περάσει μέσα από τις διαδικασίες μετοχοποίησης αυτών των επιχειρήσεων και υπενθύμισε το παράδειγμα του ΟΤΕ. Η ΝΔ, είπε, δε μίλησε για την ταμπακιέρα γύρω από αυτά τα ζητήματα γιατί απλούστατα συμφωνεί μαζί σας. Αποκαλύπτοντας την υποκρισία της κυβέρνησης η οποία ισχυρίζεται ότι τον έλεγχο του ΟΑΣΑ θα τον έχει το δημόσιο, είπε ότι αν θέλει να αποδείξει την ειλικρίνειά του ο υπουργός, ας προσθέσει στο νομοσχέδιο μία φράση που να λέει ότι "οι μετοχές σε όλη την κλίμακα αυτού του φορέα που δημιουργείτε των ΑΕ ανήκουν στο δημόσιο και δε μεταβιβάζονται εκτός του δημοσίου".

Οσον αφορά το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων, είπε ότι αυτό αποτελεί εντολή του κεφαλαίου, το οποίο απαιτεί, προκειμένου να αγοράσει αυτές τις επιχειρήσεις, να μην έχουν εργασιακά δικαιώματα οι εργαζόμενοι.

Συνεχίζονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις

Από τις 9 π.μ. μέχρι τις 12 το μεσημέρι και από τις 3 μ.μ. μέχρι τις 10 το βράδυ θα κυκλοφορήσουν σήμερα τα τρόλεϊ, ενώ ο "ηλεκτρικός σιδηρόδρομος" και τα πράσινα λεωφορεία μέχρι τις 5 μ.μ.

Οι εργαζόμενοι σε ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ πραγματοποιούν και σήμερα τις στάσεις εργασίας που έχουν κηρύξει από την περασμένη βδομάδα, αντιδρώντας στην ψήφιση του νομοσχεδίου (συζητείται στη Βουλή με τη διαδικασία του "κατεπείγοντος"), που στρώνει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και το ξεθεμελίωμα των εργασιακών σχέσεων.

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα τρόλεϊ, στον "ηλεκτρικό σιδηρόδρομο" και στα πράσινα λεωφορεία θα συνεχιστούν και αύριο, με την 24ωρη απεργία στον ΗΣΑΠ και τις δύο στάσεις εργασίας στον ΗΛΠΑΠ (από έναρξη βάρδιας μέχρι τις 9 π.μ. και από τις 10 μ.μ. μέχρι τη λήξη της βάρδιας), ενώ θα κλιμακωθούν από την ερχόμενη βδομάδα.

Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ, σε χτεσινή τους γενική συνέλευση, αποφάσισαν νέες στάσεις εργασίας την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη, από 6 - 10 π.μ. και την Πέμπτη 11 π.μ. - 4 μ.μ. Την Πέμπτη, θα συγκαλέσουν νέα γενική συνέλευση για να καθορίσουν την παραπέρα στάση τους.

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΟΣΕ
Να αποσυρθεί το έκτρωμα

Η βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου, κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, ζήτησε να πάρει πίσω η κυβέρνηση το νομοσχέδιο που διαλύει τον ΟΣΕ και τις εργασιακές σχέσεις των υπαλλήλων του

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το μπαράζ των αντεργατικών νομοσχεδίων του υπουργείου Μεταφορών. Ετσι κοντά στο νομοσχέδιο για τις Αστικές Συγκοινωνίες που συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής, στην αρμόδια επιτροπή άρχισε χθες η επεξεργασία ανάλογου νομοσχεδίου για τον ΟΣΕ και μάλισταούτε λίγο ούτε πολύ με "συνοπτικές διαδικασίες".

Τον εσπευσμένο τρόπο εισαγωγής του "εκτρώματος" όπως χαρακτηρίστηκε από τους εργαζόμενους, κατήγγειλε η βουλευτής του ΚΚΕ Μ. Μπόσκου,τονίζοντας ότι ο πραγματικός στόχος αυτής της ενέργειας είναι η επιθυμία της κυβέρνησης να τελειώνει με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον ΟΣΕ που αυτόν τον καιρό βρίσκονται σε εξέλιξη.

Το νομοσχέδιο αποτελεί μία ευθεία επίθεση τόσο κατά των εργαζομένων στον ΟΣΕ οι οποίοι πλέον θα στερούνται και των στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων όσο και κατά του ίδιου του οργανισμού, η περιουσία του οποίου θα ξεπουληθεί στους ιδιώτες. Ολα αυτά με πρόσχημα την άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο ΟΣΕ και τα οικονομικά ελλείμματα που τον βαρύνουν.

Απάντηση σε αυτές τις προσχηματικές δικαιολογίες έδωσε στην τοποθέτησή της η Μ. Μπόσκου υπογραμμίζοντας ότι την κύρια ευθύνη για την κατάσταση του ΟΣΕ την έχουν οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις οι οποίες τον έχουν εγκαταλείψει εδώ και 50 χρόνια. Και αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους, έρχεται σήμερα η κυβέρνηση και τον ξεπουλάει ενώ ανατρέπει και τα εργασιακά δικαιώματα των απασχολούμενων σ' αυτόν.

Σχολιάζοντας δε την τοποθέτηση της ΝΔ η οποία διαφώνησε υποκριτικά μετο νομοσχέδιο, είπε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δε διαφωνεί με την ουσία της ιδιωτικοποίησης που επιχειρείται αλλά με τη διαδικασία καθώς είναι σύμφωνη με τη σχετική οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατ' επιταγήν της οποίας προωθείται το νομοσχέδιο.

Η Μ. Μπόσκου κατήγγειλε ότι με τον διαχωρισμό μεταξύ υποδομής και εκμετάλλευσης που επιχειρείται, θα παραδοθεί στους ιδιώτες το φιλέτο του οργανισμού. Μάλιστα αυτοί θα εκμεταλλεύονται υποδομή την οποία θα τη χρηματοδοτεί το κράτος.

Από τις διατάξεις, είπε, κινδυνεύουν άμεσα 3.000 θέσεις εργασίας ενώ ο κανονισμός προσωπικού που νομοθετείται είναι "χειρότερος και από αυτόν της Χούντας". Με αυτόν καθιερώνεται ο υποβιβασμός του εργαζόμενου, η μισθολογική καθήλωση, κονιορτοποιούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας και στη θέση τους μπαίνουν οι ατομικές, ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις, προωθείται το ατομικό φακέλωμα. "Γίνονται οι εργαζόμενοι απασχολήσιμοι όπως είπε ο πρωθυπουργός", τόνισε χαρακτηριστικά η Μ. Μπόσκου. Ζήτησε τη διατήρηση κατά 100% του ΟΣΕ στο δημόσιο, την ανάπτυξη εθνικού σχεδιασμού και παράλληλα την απόσυρση του "απαράδεκτου νομοσχεδίου" όπως το χαρακτηρίζουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν και οι εκπρόσωποι των υπόλοιπων κομμάτων.

ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Στο μεγάλο κεφάλαιο το "φιλέτο" του ΟΣΕ

Την αμέριστη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον αγώνα των σιδηροδρομικών, που κλιμακώνουν την επόμενη βδομάδα τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις, εξέφρασε ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ, ο οποίος επικεφαλής αντιπροσωπείας του Κόμματος συναντήθηκε με το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Ο Σπύρος Χαλβατζής σημείωσε ότι με το νομοσχέδιο συρρικνώνεται το δίκτυο του ΟΣΕ και το "φιλέτο" του, παραδίδεται στο μεγάλο κεφάλαιο, ενώ κάλεσε τους σιδηροδρομικούς να συντονίσουν τους αγώνες τους, με τους αγώνες των άλλων εργαζομένων σε ένα ενιαίο μέτωπο πάλης.

Μετά τη συνάντηση ο Σπύρος Χαλβατζής δήλωσε:

"Και στον ΟΣΕ, όπως συμβαίνει και στους άλλους χώρους της κοινής ωφέλειας και γενικότερα, η κυβερνητική πολιτική της ΟΝΕ προωθείται ραγδαία. Στο όνομα της σύγκλισης των οικονομιών, επιδιώκεται να προωθηθούν όλες οι αντεργατικές και αντιλαϊκές ρυθμίσεις.

Με το νομοσχέδιο που προωθείται στη Βουλή, ουσιαστικά κατακερματίζεται ο ΟΣΕ, συρρικνώνεται, περιορίζεται το δίκτυό του. Από 2.500 χιλιόμετρα που είναι σε όλη τη χώρα, ουσιαστικά θα μείνουν 1.000 χιλιόμετρα και με τη δημιουργία θυγατρικών εταιριών όλο το "φιλέτο", όλες εκείνες οι δραστηριότητες, οι εργασίες, οι υπηρεσίες οι οποίες έχουν κέρδη, παραδίδονται στο μεγάλο κεφάλαιο.

Το ΚΚΕ στηρίζει και θα συνεχίσει να στηρίζει με κάθε πρόσφορο τρόπο τις δραστηριότητες που αναπτύσσουν η Ομοσπονδία των εργαζομένων και όλοι οι εργαζόμενοι. Θεωρούμε, ότι η πολιτική αυτή που ακολουθεί η κυβέρνηση απέναντι στον ΟΣΕ, είναι μια αντιλαϊκή πολιτική γιατί δεν προωθεί, δεν αναπτύσσει, δεν εκσυγχρονίζει τον ΟΣΕ, αλλά προωθεί το ιδιωτικό αυτοκίνητο, προωθεί τα συμφέροντα των εταιριών πετρελαίου, ανταλλακτικών και αυτοκινήτου. Θεωρούμε, ότι ο σιδηρόδρομος είναι ένα μέσο που εξασφαλίζει όχι μόνο άνεση και περιβαλλοντική προστασία, αλλά μπορεί αναπτυσσόμενος να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του λαού αλλά και τη διακίνηση εμπορευμάτων με πολύ χαμηλό κόστος και χωρίς άλλες αρνητικές συνέπειες που έχει η ανάπτυξη της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου.

Τονίσαμε στους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας ότι ο αγώνας τους, πρέπει να συντονιστεί με τους αγώνες των άλλων εργαζομένων σε ένα ενιαίο μέτωπο πάλης ενάντια σ' αυτές τις αντιλαϊκές πολιτικές. Αλλος δρόμος δεν υπάρχει".

Νέο απεργιακό πρόγραμμα

Ανακοινώνοντας το νέο απεργιακό πρόγραμμα της επόμενης βδομάδας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) καλεί για άλλη μια φορά την κυβέρνηση να σεβαστεί την ιστορία του τρένου και ν' αποσύρει το νομοσχέδιο "λαιμητόμο". Ν' ακούσει τις προτάσεις των εργαζομένων και των μαζικών φορέων που απαιτούν: Εκσυγχρονισμό ολόκληρου του δικτύου, ανάπτυξη νέων και επαναλειτουργία εγκαταλελειμμένων γραμμών, ανανέωση - εκσυγχρονισμό του τροχαίου υλικού και ενίσχυση του δημόσιου - κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με την απόφαση της Ομοσπονδίας, οι σιδηροδρομικοί θα πραγματοποιήσουν 3 τρίωρες στάσεις εργασίας τη Δευτέρα και την Τρίτη, από μία σε κάθε βάρδια (3 - 6 π.μ. 12 - 3 μ.μ. και 8 - 11 μ.μ. ). Θ' ακολουθήσουν εικοσιτετράωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες την Τετάρτη, την Πέμπτη και την Παρασκευή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ