ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Μάη 2001
Σελ. /64
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
«Συναντίληψη» και «συνεργασία» μακριά από το λαό

Με φιμωμένους τους δημοτικούς συμβούλους έγινε η ειδική συνεδρίαση, όπου υπογράφτηκε μνημόνιο μεταξύ δήμου και «Αθήνα 2004»

Σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης, όπου οι επικεφαλής των παρατάξεων και οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν είχαν δικαίωμα λόγου, υπογράφηκαν, χτες το πρωί, μνημόνια συναντίληψης και συνεργασίας μεταξύ της Οργανωτικής Επιτροπής «Αθήνα 2004» και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και του Δήμου Θεσσαλονίκης. Αλλη μια φιέστα - καλοστημένη και μελετημένη μέχρι την τελευταία της λεπτομέρεια - ολοκληρώθηκε εν αγνοία του λαού και φυσικά πάντα στο όνομα του λαού. Μάλιστα, στην ειδική αυτή εκδήλωση τιμήθηκε, για την «καθοριστική συμβολή της στη μεγάλη εθνική επιτυχία της ανάληψης και προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων», η Γιάννα Αγγελοπούλου. Και αυτή η τιμή χρεώθηκε και πάλι στους Θεσσαλονικείς.

Τα μνημόνια υπέγραψαν η πρόεδρος της «Αθήνα 2004», ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Β. Παπαγεωργόπουλος, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Κ. Παπαδόπουλος, και ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας, Β. Βαλασόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα αθλητικών έργων που υλοποιεί η Περιφέρεια ύψους 65 δισ. δραχμών, εκ των οποίων τα 21 δισ. αφορούν σε ολυμπιακά έργα υποδομής που θα γίνουν στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

Η Γ. Αγγελοπούλου αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο που αναλαμβάνει η Θεσσαλονίκη, όπου στις 11 του Αυγούστου 2004 θα ξεκινήσει η προκριματική φάση του τουρνουά ποδοσφαίρου. Μίλησε για την ανάγκη να πετύχει το πρόγραμμα εθελοντισμού και διευκρίνισε πως στη Θεσσαλονίκη θα χρειαστούν περίπου 2.500 εθελοντές (Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, που διενεργήθηκε με πρωτοβουλία της ΕΤ3, μόνο ένας στους 20 Θεσσαλονικείς δηλώνει διαθέσιμος να συμβάλει στο εθελοντικό πρόγραμμα των Ολυμπιακών Αγώνων. Δηλαδή ο λαός της περιοχής δε νιώθει καθόλου συμμέτοχος στον «εθνικό στόχο» της κυβέρνησης και των πολυεθνικών). Κύρια, όμως, η Γ. Αγγελοπούλου αναφέρθηκε στη συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών για το πρόγραμμα Ολυμπιακής εκεχειρίας, στο οποίο, όπως είπε, «η Θεσσαλονίκη θα είναι το μητροπολιτικό κέντρο αυτής της προσπάθειας».

Εντύπωση, πάντως, προκάλεσε η επίμονη άρνηση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, Σ. Καπετανόπουλου, να δώσει το λόγο στους επικεφαλής των παρατάξεων, παρά το σχετικό αίτημα που υποβλήθηκε από τον Αγάπιο Σαχίνη, επικεφαλής της δημοτικής κίνησης «Θεσσαλονίκη-Αντεπίθεση Τώρα».

«Σύγκληση Δημοτικού Συμβουλίου με άφωνους δημοτικούς συμβούλους ούτε στην Ταγκανίκα δε γίνεται», σχολίασε ο Α. Σαχίνης, διαμαρτυρόμενος για τη φίμωση του Σώματος και αμέσως μετά, βγαίνοντας από την αίθουσα, δήλωσε: «Η πρακτική της διοίκησης, να καλεί συνεδριάσεις του ΔΣ με άφωνους τους δημοτικούς συμβούλους, δείχνει τον τρόπο με τον οποίο θέλει η διοίκηση να συμπεριφέρεται και απέναντι στους δημότες, που και αυτούς τους προσπερνά μέσα από πρακτικές των δεξιώσεων και των γευμάτων. Φαίνεται ότι ενοχλεί η άποψή μας γιατί αποκαλύπτει την πραγματικότητα, που λέει ότι και οι μέρες προ των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και οι μέρες μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες δε θα φέρνουν στα μάτια μας το ειδυλλιακό τοπίο που μας παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή. Κάνει ιδιαίτερη εντύπωση η συμφωνία των άλλων παρατάξεων, των κ. Βούγια και Λαζαρίδη, να παραμείνουν άφωνοι. Ο Κικέρωνας λέει, όποιος δεν οργίζεται με την αδικία είναι συνένοχος, και αυτοί συναίνεσαν. Φοβούνταν, φαίνεται, ότι θ' ακούσουν να μιλάμε για την Ολυμπιάδα των εργολάβων, των βιομηχανιών ντόπινγκ, την Ολυμπιάδα όπου κυριαρχούν οι σπόνσορες και τα συμφέροντα. Αυτή η Ολυμπιάδα δεν είναι η Ολυμπιάδα του ύμνου του Κωστή Παλαμά, δεν είναι η Ολυμπιάδα της ειρήνης, είναι η Ολυμπιάδα των συμφερόντων, που δεν έχει καμία σχέση με το λαό μας και με την ιστορία μας».

Και ο Α. Σαχίνης κατέληξε σχολιάζοντας το νέο ρόλο που απέδωσαν στη Θεσσαλονίκη, αυτό της πόλης της Ολυμπιακής εκεχειρίας. «Η Θεσσαλονίκη των χιλιάδων στρατιωτών του ΝΑΤΟ, που περνάνε στη Γιουγκοσλαβία και για να επιβάλουν τη "νέα τάξη πραγμάτων" στα Βαλκάνια, δεν μπορεί να είναι πόλη της ειρήνης».

ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
ΟΧΙ στους νέους αυτοκινητόδρομους

Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα: Να δοθεί προτεραιότητα στα μέσα σταθερής τροχιάς - η δημιουργία νέων αυτοκινητόδρομων θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στην περιοχή

Την έντονη αντίθεσή τους στην κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων «Nότιας Επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Λ. Υμηττού» (τμήμα Καρέα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Γλυφάδας) και «Νότιας Σύνδεσης του Αεροδρομίου Σπάτων με τη Λ. Ποσειδώνος» μέσω της σήραγγας Υμηττού, εκφράζει με σχετική ανακοίνωσή της η Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα Νοτιοανατολικής Αθήνας. Αντιθέτως, επισημαίνει ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς - όπως μετρό και τραμ, που θα λύσουν πολλά από τα υπάρχοντα προβλήματα χωρίς να δημιουργούν νέα. Στη Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα συμμετέχουν πάνω από 30 δημοτικές παρατάξεις, περιβαλλοντικές οργανώσεις και κινήσεις πολιτών από τους Δήμους Ελληνικού, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βούλας, Αλίμου, Π. Φαλήρου, Ηλιούπολης και Βύρωνα.

Η διακήρυξη προεπιλογής για την κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων ανακοινώθηκε πρόσφατα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και θα γίνουν με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Δηλαδή, οι εταιρίες που θα επιλεγούν, θα αναλάβουν τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και τη συντήρηση των δρόμων, με παράλληλη είσπραξη διοδίων για μεγάλο χρονικό διάστημα!

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, με την προσέλκυση επιπλέον κυκλοφορίας και ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με την καταστροφή δημόσιων και ιδιωτικών χώρων, θα συσσωρεύσουν παραπάνω προβλήματα στην περιοχή. Επιπλέον θα προσελκύσει νέες χρήσεις στο δασικό χώρο του Υμηττού, κατακερματίζοντας το υφιστάμενο οικοσύστημα, αποτελώντας στην ουσία τη «χαριστική βολή» για την περιοχή.

Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να επανεξετάσει το θέμα και να προχωρήσει στην ενίσχυση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Η πρόταση της Επιτροπής έχει τρία βασικά σημεία:

  • Το μετρό, να φτάσει μέχρι τη Γλυφάδα και να υπάρξει δίκτυο από λεωφορειακές γραμμές που θα ξεκινούν από τους σταθμούς και θα εξυπηρετούν απόμακρες περιοχές παρακείμενων δήμων.
  • Να γίνει διαφορετική διαχείριση του υφιστάμενου οδικού δικτύου της περιοχής με παραχώρηση ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας σε λεωφορεία και υπογειοποιήσεις τμημάτων οδικού δικτύου.
  • Τέλος, αναφορικά με τη σύνδεση των Νότιων Περιοχών της Αθήνας με τα Σπάτα, η Επιτροπή προτείνει να γίνει με την αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και τη λειτουργία Μέσων Σταθερής Τροχιάς.
Προσφυγές στο ΣτΕ

Ακόμη και τώρα συνεχίζονται οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την περιφερειακή λεωφόρο Υμηττού από κατοίκους της περιοχής, προκειμένου αφ' ενός να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες από αυτό το έργο και αφ' ετέρου να προβεί η Πολιτεία σε συμπληρωματικά έργα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο προσέφυγαν 103 κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής - από τις περιοχές Κοντόπευκου, Παραδείσου και Πευκακίων - ζητώντας τη ματαίωση της κατασκευής του οδικού «κόμβου Δημοκρατίας» που πρόκειται να συνδέσει την Αγία Παρασκευή με τη λεωφόρου Υμηττού.

Στην προσφυγή τους υποστηρίζουν ότι η κατασκευή αυτού του κόμβου είναι παράνομη, γιατί δεν προβλέπεται από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθηνών, δε συμπεριελήφθη στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της λεωφόρου Υμηττού και δεν εξετάστηκαν εναλλακτικές λύσεις πριν την κατασκευή του κόμβου.

Επίσης, οι 103 προσφεύγοντες κάτοικοι ζητούν για το «όρυγμα» της οδού Παναγούλη να κατασκευαστούν έργα και να επικαλυφθεί αυτό το ακάλυπτο τμήμα του δρόμου, για να μειωθεί η αισθητική, ακουστική και ατμοσφαιρική ρύπανση της περιοχής.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
Αλληλοβρίζονται οι συνυπεύθυνοι

«Είστε ψεύτες», «από την κακία θα σου πέσουν και τα υπόλοιπα μαλλιά» και, αντίστοιχα, «είσαι επικίνδυνος», «είσαι άσχετος», «πρέπει να κοκκινίζεις από την ντροπή σου»! Αυτές είναι μερικές μόνο από τις εκφράσεις που αντάλλαξαν χτες οι βουλευτές της ΝΔ με τον Κ. Λαλιώτη, στην «ενημέρωση» για τα δημόσια έργα που παρείχε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Μια συνεδρίαση, που σκόπιμα οδηγήθηκε σε αυτή την κατάσταση, αφού πρόθεση του Κ. Λαλιώτη ήταν η όξυνση των τόνων! Μάλιστα, ο πρόεδρος της επιτροπής υποχρεώθηκε να διακόψει τη συνεδρίαση προκειμένου να επέλθει ηρεμία όταν ο βουλευτής της ΝΔ Μανώλης Κεφαλογιάννης είπε αναφερόμενος στον υπουργό: «Προσπαθείς να μοιάσεις στον αείμνηστο Μένιο Κουτσόγιωργα. Ελπίζω να μην έχεις την τύχη του».

Συνολικά η ΝΔ κατηγόρησε την κυβέρνηση για νομοσχέδια που ευνοούν συγκεκριμένες εταιρίες, καθώς και για κακοτεχνίες στα δημόσια έργα. Ειδικά τη σύμβαση του αεροδρομίου των Σπάτων τη χαρακτήρισαν «κόλαφο και εθνική ντροπή».

Από την πλευρά του ο Κ. Λαλιώτης κατηγόρησε τη ΝΔ για ψέματα, που λέγονται για μικροκομματικούς σκοπούς. Οσον αφορά στην ουσιαστική πολιτική διαφοροποίηση ανάμεσα στις θέσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ ενδεικτική ήταν μια αποστροφή του λόγου του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, που επιχείρησε να αναδείξει τις διαφορές για τη σύμβαση του αεροδρομίου των Σπάτων λέγοντας: «Οι συμβάσεις που υπογράψαμε με τους Γερμανούς για το αεροδρόμιο είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου. Απλά ελληνικά: Η δική σας σύμβαση προέβλεπε 50 χρόνια συνεκμετάλλευση και η δική μας 30 χρόνια»!

Αναφορικά με τις δραστηριότητες της «Χόχτιφ» σχετικά με έργα γύρω από το αεροδρόμιο των Σπάτων, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υποστήριξε πως «δεν υπάρχουν αιτήσεις για έργα γύρω από το αεροδρόμιο», προσθέτοντας ότι ακόμα και αν υπάρξουν, «για να γίνει μια επένδυση πρέπει να συμφωνήσει το ελληνικό δημόσιο και να το αποδεχτεί το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ».

«Ερμής» χωρίς φτερά

Τα επικίνδυνα μονοπάτια που οδηγεί η κυβέρνηση τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, δείχνει ο ισολογισμός της εταιρίας «Φτερωτός Ερμής». Η εταιρία αν και παρουσιάζει ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων, επιδιώκει σε συνεργασία με τα γαλλικά Le Post, την εξαγορά μέχρι και 25% του ελληνικού δημόσιου ταχυδρομείου και το 50% της θυγατρικής του στις ταχυμεταφορές.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό της εταιρίας - συμφερόντων Χρ. Λαμπράκη, Σ. Κόκκαλη και Εθνικής Τράπεζας - οι ζημιές για το 2000 ανέρχονται σε 1,3 δισ. δρχ. και τα ίδια κεφάλαια είναι αρνητικά κατά 1,035 δισ. δρχ. (δηλαδή είναι δανεικά).

Τα δε ΕΛΤΑ, το 2000 είχαν κέρδη 4,3 δισ. δρχ. Και όμως, το «κακό» δημόσιο σχεδιάζεται να παραχωρηθεί σε «επιτυχημένους» ιδιώτες, για να λειτουργήσει...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ