Πέμπτη 31 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 55
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
ΟΧΙ στους νέους αυτοκινητόδρομους

Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα: Να δοθεί προτεραιότητα στα μέσα σταθερής τροχιάς - η δημιουργία νέων αυτοκινητόδρομων θα προκαλέσει επιπλέον προβλήματα στην περιοχή

Την έντονη αντίθεσή τους στην κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων «Nότιας Επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Λ. Υμηττού» (τμήμα Καρέα, Ηλιούπολης, Αργυρούπολης, Γλυφάδας) και «Νότιας Σύνδεσης του Αεροδρομίου Σπάτων με τη Λ. Ποσειδώνος» μέσω της σήραγγας Υμηττού, εκφράζει με σχετική ανακοίνωσή της η Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα Νοτιοανατολικής Αθήνας. Αντιθέτως, επισημαίνει ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ενίσχυση των μέσων σταθερής τροχιάς - όπως μετρό και τραμ, που θα λύσουν πολλά από τα υπάρχοντα προβλήματα χωρίς να δημιουργούν νέα. Στη Διαδημοτική Επιτροπή Αγώνα συμμετέχουν πάνω από 30 δημοτικές παρατάξεις, περιβαλλοντικές οργανώσεις και κινήσεις πολιτών από τους Δήμους Ελληνικού, Αργυρούπολης, Γλυφάδας, Βούλας, Αλίμου, Π. Φαλήρου, Ηλιούπολης και Βύρωνα.

Η διακήρυξη προεπιλογής για την κατασκευή των νέων αυτοκινητόδρομων ανακοινώθηκε πρόσφατα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και θα γίνουν με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Δηλαδή, οι εταιρίες που θα επιλεγούν, θα αναλάβουν τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και τη συντήρηση των δρόμων, με παράλληλη είσπραξη διοδίων για μεγάλο χρονικό διάστημα!

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, με την προσέλκυση επιπλέον κυκλοφορίας και ατμοσφαιρικής ρύπανσης, με την καταστροφή δημόσιων και ιδιωτικών χώρων, θα συσσωρεύσουν παραπάνω προβλήματα στην περιοχή. Επιπλέον θα προσελκύσει νέες χρήσεις στο δασικό χώρο του Υμηττού, κατακερματίζοντας το υφιστάμενο οικοσύστημα, αποτελώντας στην ουσία τη «χαριστική βολή» για την περιοχή.

Με βάση τα παραπάνω, η Επιτροπή καλεί το ΥΠΕΧΩΔΕ να επανεξετάσει το θέμα και να προχωρήσει στην ενίσχυση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Η πρόταση της Επιτροπής έχει τρία βασικά σημεία:

  • Το μετρό, να φτάσει μέχρι τη Γλυφάδα και να υπάρξει δίκτυο από λεωφορειακές γραμμές που θα ξεκινούν από τους σταθμούς και θα εξυπηρετούν απόμακρες περιοχές παρακείμενων δήμων.
  • Να γίνει διαφορετική διαχείριση του υφιστάμενου οδικού δικτύου της περιοχής με παραχώρηση ειδικών λωρίδων κυκλοφορίας σε λεωφορεία και υπογειοποιήσεις τμημάτων οδικού δικτύου.
  • Τέλος, αναφορικά με τη σύνδεση των Νότιων Περιοχών της Αθήνας με τα Σπάτα, η Επιτροπή προτείνει να γίνει με την αναβάθμιση του υπάρχοντος οδικού δικτύου και τη λειτουργία Μέσων Σταθερής Τροχιάς.
Προσφυγές στο ΣτΕ

Ακόμη και τώρα συνεχίζονται οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την περιφερειακή λεωφόρο Υμηττού από κατοίκους της περιοχής, προκειμένου αφ' ενός να αποφευχθούν οι αρνητικές συνέπειες από αυτό το έργο και αφ' ετέρου να προβεί η Πολιτεία σε συμπληρωματικά έργα για την προστασία του περιβάλλοντος.

Στο Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο προσέφυγαν 103 κάτοικοι της Αγίας Παρασκευής - από τις περιοχές Κοντόπευκου, Παραδείσου και Πευκακίων - ζητώντας τη ματαίωση της κατασκευής του οδικού «κόμβου Δημοκρατίας» που πρόκειται να συνδέσει την Αγία Παρασκευή με τη λεωφόρου Υμηττού.

Στην προσφυγή τους υποστηρίζουν ότι η κατασκευή αυτού του κόμβου είναι παράνομη, γιατί δεν προβλέπεται από το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθηνών, δε συμπεριελήφθη στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της λεωφόρου Υμηττού και δεν εξετάστηκαν εναλλακτικές λύσεις πριν την κατασκευή του κόμβου.

Επίσης, οι 103 προσφεύγοντες κάτοικοι ζητούν για το «όρυγμα» της οδού Παναγούλη να κατασκευαστούν έργα και να επικαλυφθεί αυτό το ακάλυπτο τμήμα του δρόμου, για να μειωθεί η αισθητική, ακουστική και ατμοσφαιρική ρύπανση της περιοχής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ