Πέμπτη 31 Μάη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 64
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ
Φαλλού απόντος, φελλός φιάλην έφθειρεν!

Είδατε τη νέα διαφήμιση της «Πέπσι Κόλα», με «μοντέλο» το Σάκη Ρουβά; Οχι; Τότε θα σας την περιγράψω:

Ο Σάκης, λοιπόν, εμφανίζεται σε μια τεράστια αφίσα γυμνός - για να κυριολεκτούμε «γυμνός παρ' ολίγον», καθώς φοράει το σλιπάκι του - να φέρει ανά χείρας ένα μπουκάλι της «Πέπσι», το οποίο ακουμπάει στο μέρος όπου, κανονικά, βρίσκεται το ανδρικό γεννητικό όργανο, κρατώντας το σε όρθια στάση, εν είδει ανασηκωμένου φαλλού. Το μπουκάλι, άνευ φελλού, φαίνεται ν' αφρίζει, εξακοντίζοντας, εν είδει πίδακος, μέρος του περιεχομένου του. Ο Σάκης φαίνεται εύχαρις, ενώ δίπλα του εμφανίζονται νεαρές γυναικείες υπάρξεις να τον παρατηρούν με άκρατο θαυμασμό και, όπως συμβαίνει παντού όπου εμφανίζεται ο νεαρός και καλλίγραμμος αοιδός, να φωνάζουν το γνωστό μακρόσυρτο «Σάκηηηηηη...»

Η Αδαμιαία περιβολή του δημοφιλούς αοιδού έχει σαφή συμβολισμό. Η διαφήμιση, παρουσιάζοντας τους προτιμώντες την «Πέπσι» να μην έχουν ενδοιασμό να ξεγυμνωθούν δημοσίως, για να επιδείξουν το σώμα τους - καθότι μοιάζουν στον Σάκη, ο οποίος, εκτός από καλλίφωνος, είναι και καλλίκομος και καλλιπάρειος και καλλίπυγος και καλλίκνημος - δηλοί ότι το προϊόν ταιριάζει σε καταναλωτές εύφωνους, εύμορφους, εύτολμους, αλλά και ευτυχείς, όπως οι διαβιώντες στον παράδεισο. Η παρουσίαση, δε, του μπουκαλιού εν είδει «αφρισμένου» φαλλού, στα χέρια γυμνού νεάνιδος, δηλοί ότι το προτεινόμενο αναψυκτικό έχει τη γεύση της ηδονής και τη νοστιμιά της αμαρτίας.

Ο συμβολισμός της διαφήμισης μπορεί, όμως, να παρεξηγηθεί από τους πουριτανούς και το νόημα να διαστρεβλωθεί από τους κακοπροαίρετους, με αποτέλεσμα αντί να οδηγήσει στην αύξηση, να προκαλέσει μείωση στην κατανάλωση του προϊόντος. Μπορεί, λόγου χάρη, κάποιος να συνδυάσει, συνειρμικώς, το «ξεπέταγμα» του αφρού από το μπουκάλι, με τον αυνανισμό της εφηβείας, ο οποίος, συνεχιζόμενος και κατά την ενηλικίωση, υπάρχει κίνδυνος να προκαλέσει «μαλάκυνση εγκεφάλου», ή άλλος να νιώσει ότι θίγεται, συνταυτιζόμενος με το Σάκη σε ό,τι αφορά σε άλλες, εκτός τέχνης και γεύσης, επιλογές και προτιμήσεις του. Αλλά, τι να γίνει; Κάθε διαφήμιση έχει και τα ρίσκα της...


Παύλος ΡΙΖΑΡΓΙΩΤΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ