ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ
Χάνουν και ως παραγωγοί και ως καταναλωτές!

"Τρεις το λάδι, τρεις το ξίδι, έξι το λαδόξιδο", με τέτοιους υπολογισμούς η κυβέρνηση προσπαθεί να παραπλανήσει την κοινή γνώμη και τους αγρότες και να τους πείσει ότι η υποτίμηση της δραχμής θα τους ωφελήσει.

Κύριο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι οι μεγάλες κοινοτικές επιδοτήσεις στο αγροτικό εισόδημα που δίνονταν σε ECU και η δραχμοποίησή τους με τη νέα ισοτιμία που θα αυξήσει κατά 13,8% το ποσοστό του αγροτικού εισοδήματος που προέρχεται από αυτές τις επιδοτήσεις.

Με το επιχείρημα αυτό η κυβέρνηση κατά την προσφιλή της μέθοδο λέει τη μισή αλήθεια και η μισή αλήθεια είναι μεγάλο ψέμα. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση δε λέει ότι οι αγρότες προκειμένου να παράγουν χρησιμοποιούν εφόδια (σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα), καύσιμα, μηχανήματα και που στο σύνολό τους σχεδόν είναι εισαγόμενα ή είναι εισαγόμενες οι πρώτες ύλες, για τα λίγα που παρασκευάζονται στη χώρα μας, με αποτέλεσμα να ανατιμηθούν και αυτά τουλάχιστον όσο και η υποτίμηση, χωρίς να υπολογίζεται η αισχροκέρδεια που είναι συνηθισμένη σε τέτοιες περιπτώσεις.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 1996, οι συνολικές επιδοτήσεις στο αγροτικό εισόδημα ήταν 716,8 δισ. δραχμές, η αξία της ενδιάμεσης, όμως, κατανάλωσης δηλαδή τα γεωργικά εφόδια, καύσιμα, μηχανήματα κ.ά. τον ίδιο χρόνο ήταν 781,4 δισ. δραχμές. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η προσαύξηση κατά 13,8% των επιδοτήσεων αλλά και της ενδιάμεσης κατανάλωσης δημιουργεί ζημιά και όχι όφελος στο αγροτικό εισόδημα και αυτό γιατί θα εισπράξει περισσότερες δραχμές σαν επιδότηση, ο αγρότης όμως θα πληρώσει ακόμα περισσότερες δραχμές για την αγορά των απαραίτητων σπόρων, φαρμάκων κ. ά.

Ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι εκτός από τις επιδοτήσεις στο αγροτικό εισόδημα, υπάρχουν και οι λεγόμενες διαρθρωτικές κοινοτικές επιδοτήσεις, που παίρνουν οι αγρότες (πρόωρη συνταξιοδότηση, νέοι αγρότες, σχέδια βελτίωσης, εκρίζωση διαφόρων καλλιεργειών κ. ά. ) και η δραχμοποίησή τους με τη νέα ισοτιμία της δραχμής θα τις αυξήσει όσο και η υποτίμηση με αντίστοιχο όφελος στους αγρότες.

Και με το επιχείρημα αυτό η κυβέρνηση λέει τη μισή αλήθεια και αυτό γιατί σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 1996 οι λεγόμενες διαρθρωτικές κοινοτικές επιδοτήσεις που πήραν οι αγρότες ήταν 86 δισ. περίπου ενώ οι αποσβέσεις που πλήρωσαν για τις επενδύσεις που είχαν κάνει στα νοικοκυριά τους(αποθήκες, σταύλοι, γεωτρήσεις, μηχανήματα κ. ά. ) που σε μεγάλο ποσοστό αποτελούνταν από εισαγόμενα υλικά, ήταν 127 δισ. δραχμές. Κατά συνέπεια η ανατίμηση κατά 13,8% και των δύο αυτών μεγεθών προκαλεί ζημιά και όχι κέρδος στους αγρότες.

***

Ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι θα αυξηθούν οι εμπορικές τιμές ορισμένων αγροτικών προϊόντων π. χ. κρεάτων γιατί θα αυξηθούν οι τιμές των αντίστοιχων εισαγόμενων προϊόντων από τις χώρες της ΕΕ. Πράγματι, ειδικά και μόνο για το βοδινό, κατά κύριο λόγο, κρέας δημιουργούνται οι προϋποθέσεις να αυξηθούν οι τιμές όσο και η υποτίμηση. Είναι όμως σίγουρο ότι τις προϋποθέσεις αυτές θα τις αξιοποιήσουν οι εμπορομεσάζοντες μεγαλέμποροι για να αυξήσουν τα κέρδη τους και ελάχιστα ψίχουλα θα καταλήξουν στους κτηνοτρόφους που και αυτά δε θα μπορέσουν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τη ζημιά από τις ανατιμήσεις των εφοδίων, μηχανημάτων, εισαγομένων ζωοτροφών.

Από τα στοιχεία αυτά αποδείχνεται ότι οι αγρότες σαν παραγωγοί όχι μόνο δε θα κερδίσουν αλλά θα ζημιωθούν από την υποτίμηση της δραχμής. Ισως η ζημιά τους να είναι μικρότερη από άλλες παραγωγικές, κοινωνικές ομάδες (μικροβιοτέχνες) που δεν έχουν μεγάλες κοινοτικές επιδοτήσεις, αλλά θα είναι ζημιά.

Η ζημιά αυτή γίνεται μεγαλύτερη αν ληφθεί υπόψη ότι οι αγρότες είναι και καταναλωτές και μικροκαταθέτες και φορολογούμενοι, με αποτέλεσμα εξαιτίας της υποτίμησης να ροκανιστούν οι μικροκαταθέσεις τους, να αυξηθεί το κόστος της ζωής τους και να κληθούν να πληρώσουν περισσότερους φόρους για την αποπληρωμή του αυξημένου κατά 13,8% εξωτερικού χρέους της χώρας.

Τα γενικότερα επιχειρήματα της κυβέρνησης ότι με την υποτίμηση θα αυξηθούν οι εξαγωγές και θα ενεργοποιηθεί ο παραγωγικός μηχανισμός της χώρας και θα αυξηθεί η εισροή συναλλάγματος, ειδικά για τη γεωργία είναι πέρα για πέρα αβάσιμα.

Και αυτό γιατί με τη συμφωνία της ΓΚΑΤΤ υπάρχουν ποσοστώσεις στις εξαγωγές βασικών προϊόντων (εσπεριδοειδή, λάδι κ. ά. ) που είναι αδύνατον να ξεπεραστούν. Μαζί όμως με τις εξαγωγικές ποσοστώσεις υπάρχουν και οι ποσοστώσεις στην παραγωγή όλων των αγροτικών προϊόντων που είναι κάτω από τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και με αυστηρά πρόστιμα εμποδίζουν την οποιαδήποτε υπέρβασή τους. Οσο για την αύξηση του εισαγόμενου συναλλάγματος, πρέπει να επισημανθεί ότι η χώρα μας είναι ελλειμματική σε αγροτικά προϊόντα με αποτέλεσμα το κόστος του εξαγόμενου συναλλάγματος για εισαγωγή ζωοκομικών κύρια προϊόντων από την ΕΕ, να είναι πολύ μεγαλύτερο από την υποτιθέμενη αλλά ανύπαρκτη αύξηση του εισαγόμενου συναλλάγματος. Επιπλέον η γεωργία μας είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένη από τις εισαγωγές γεωργικών εφοδίων, καυσίμων, μηχανημάτων κ. ά. με αποτέλεσμα το κόστος του εξαγόμενου συναλλάγματος για την εισαγωγή αυτών των εφοδίων να επιβαρύνει το αγροτικό αλλά και το συνολικό ισοζύγιο της χώρας.

***

Συμπερασματικά, η πρόσφατη υποτίμηση της δραχμής όχι μόνο δε θα ωφελήσει έστω και προσωρινά τους αγρότες και τη γεωργία αλλά θα συμβάλλει στην παραπέρα μείωση του αγροτικού εισοδήματος. Το κυριότερο όμως είναι ότι και η υποτίμηση εντάσσεται σε μια γενικότερη κυβερνητική πολιτική εξυπηρέτησης των συμφερόντων του κεφαλαίου και των πολυεθνικών που επισφραγίστηκε με τη συμφωνία του Αμστερνταμ. Η συμφωνία αυτή στη γεωργία, εξειδικεύεται με την"Ατζέντα 2000" που έχει ξεκάθαρο στόχο το ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτικών νοικοκυριών.

Γ. Σ.

Η κυβέρνηση εκτελεί την "Ολυμπιακή"!

Θεωρώντας την ως τον πιο "ασθενή κρίκο" και αφού πρώτα φρόντισε να κατασυκοφαντήσει τους εργαζόμενους, αρχίζει την εφαρμογή των σχεδίων για πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στις ΔΕΚΟ και το ξεπούλημά τους

Τη "ληξιαρχική πράξη θανάτου" της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και την επιτάχυνση των διαδικασιών ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα στους ιδιώτες, ενέκρινε και τυπικά χτες το Κυβερνητικό Συμβούλιο. Αμέσως μετά, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Τ. Μαντέλης,έκανε τις σχετικές ανακοινώσεις. Αφού ομολόγησε ότι απέτυχε το προηγούμενο "πρόγραμμα εξυγίανσης" (1994 - 1997), προσπερνώντας προκλητικά τις τεράστιες και εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ ("δεν είναι καιρός να μοιράσουμε ευθύνες" ψέλλισε), και πλειοδοτώντας σε υποκριτικό ενδιαφέρον "για τον Ελληνα φορολογούμενο πολίτη", στο όνομα του οποίου δρομολογείται η δεύτερη φάση της καταστροφικής για τον εθνικό αερομεταφορέα πολιτικής, έθεσε το παραπλανητικό δίλημμα: Η θα αποδεχτούν οι εργαζόμενοι τις κυβερνητικές επιλογές, ή η εταιρία θα κλείσει!

Το σχέδιο της κυβέρνησης, κατ' αρχάς προβλέπει την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την επιβολή σκληρών αντεργατικών μέτρων (απολύσεις προσωπικού, μείωση μισθών, κατάργηση 8ωρου κλπ.), με ταυτόχρονη συρρίκνωση του δικτύου της ΟΑ, είτε με κλείσιμο γραμμών, είτε με εκχώρηση μεταφορικού έργου σε ιδιωτικές αεροπορικές εταιρίες, είτε με "συνεταιρική" εκμετάλλευση δρομολογίων.

Στην ουσία, το μόνο που εξήγγειλε είναι η εφαρμογή 5ετούς "προγράμματος εξυγίανσης", με μοναδική πρόβλεψη την ετήσια μείωση των λειτουργικών δαπανών της ΟΑ, τουλάχιστον, κατά 50 δισ. δραχμές. Αυτό και μόνο είναι αρκετό για τη σωτηρία της, ισχυρίστηκε ο υπουργός, ο οποίος αν και ρωτήθηκε κατ' επανάληψη από τους δημοσιογράφους, απέφυγε κάθε αναφορά - έστω και για τα μάτια του κόσμου - για το ποια είναι τα κυβερνητικά σχέδια προοπτικής και ανάπτυξης του εθνικού αερομεταφορέα. Είπε μόνο ότι, αν εφαρμοστεί πιστά το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης", στο τέλος της 5ετίας η ΟΑ θα έχει κέρδη 50 δισ. δραχμές, ενώ θα έχει κάνει και επενδύσεις περίπου 65 δισ. δραχμών! Αυτά, βέβαια, στα λόγια, γιατί όταν ρωτήθηκε ο Τ. Μαντέλης για τα έξοδα μετεγκατάστασης της ΟΑ στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο Σπάτων, ανέφερε ότι οι επενδύσεις που θα πρέπει να κάνει η ίδια η εταιρία υπολογίζονται σε 40 δισ. δραχμές, ενώ για τα υπόλοιπα 35 δισ. δραχμές ανέφερε αόριστα ότι θα κληθεί να εισφέρει το δημόσιο, που υποχρεώνει την ΟΑ σε έξωση από το Ελληνικό. Στην ερώτηση από ποιες συγκεκριμένες δαπάνες θα περικοπούν τα 50 δισ. δραχμές, είπε ότι αυτό είναι ζήτημα που θα λύσουν η διοίκηση και οι εργαζόμενοι, ενώ επιχείρησε να παρακάμψει τη δημοσιογραφική παρατήρηση ότι για να εξοικονομηθεί αυτό το ποσό μόνο από τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις, θα πρέπει κάθε εργαζόμενος της ΟΑ να εισφέρει, περίπου, 7,1 εκατ. δραχμές το χρόνο! Σε δύσκολη θέση ήρθε όταν ρωτήθηκε ευθέως αν θα γίνουν απολύσεις, περικοπές μισθών ή αν θα κλείσουν γραμμές, που δεν είναι κερδοφόρες, αλλά διατηρούνται για κοινωνικούς λόγους (νησιά, παραμεθόριες περιοχές κλπ.). Απάντησε με "ήξεις - αφήξεις", αφήνοντας ξεκάθαρα να υπονοηθεί ότι η κυβέρνηση, για να πετύχει το στόχο της, έχει κατά νου όλα τα ενδεχόμενα.

Ο υπουργός επιχείρησε να "ρίξει στάχτη στα μάτια" για το επιχειρούμενο ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, με εξαγγελίες για δωρεάν παροχή μετοχών της ΟΑ στους εργαζόμενους, εφόσον αποδεχτούν το σχέδιο της κυβέρνησης και συναινέσουν στα ιδιαίτερα επαχθή σε βάρος τους μέτρα. Είπε συγκεκριμένα ότι θα δοθεί το 6% των μετοχών όταν συμφωνηθεί το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης" και στις 31/12/2002 άλλο 4%, εφόσον αυτό έχει προχωρήσει...

Αναφορές ιδιωτικοποίησης

Ο υπουργός επανέλαβε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η εξασφάλιση "στρατηγικών συμμάχων" για όλες τις δραστηριότητες της ΟΑ (επίγεια εξυπηρέτηση, βαριά συντήρηση, τροφοδοσία) και αποκάλυψε ότι έχουν εκδηλώσει ήδη πολλοί ενδιαφέρον, αλλά "περιμένουν να δουν τι θα γίνει"!

Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις των δημοσιογράφων, ο υπουργός ανέφερε:

  • Ετσι όπως είναι σήμερα η ΟΑ, δεν είναι ρεαλιστική η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο ή η εισαγωγή στρατηγικού επενδυτή ή η ιδιωτικοποίηση. Οταν ανατραπεί αυτή η πραγματικότητα, τότε το συζητάμε!
  • Η ΟΑ πρέπει να φροντίσει με γρήγορα βήματα να βρει τους κατάλληλους "στρατηγικούς συμμάχους" που θα της επιτρέψουν την επιβίωσή της στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό αεροπορικό περιβάλλον της Ευρώπης και διεθνώς, καθώς και να αλλάξει την κακή της εμπορική πολιτική.

Κατά τα άλλα, ο υπουργός, για να δικαιολογήσει τα καταστροφικά σχέδια της κυβέρνησης για το μέλλον της ΟΑ και των εργαζομένων, υποστήριξε ότι το έλλειμμα της ΟΑ το 1997 υπολογίζεται σε 6 με 6,5 δισ. δραχμές, έναντι κερδών 14 δισ. δραχμών που προέβλεπε το "πρόγραμμα εξυγίανσης". Επέρριψε έμμεσα ευθύνες στους προκατόχους του για "μη σωστή παρακολούθηση" της πορείας της ΟΑ, ενώ απέδωσε την οικονομική απόκλιση στις "υπέρογκες αυξήσεις" που έδωσε στους εργαζόμενους το 1997 η προηγούμενη διοίκηση, εξαπατώντας, μάλιστα, την κυβέρνηση! Απαντώντας σε ερώτηση, ποιες εγγυήσεις παρέχει η κυβέρνηση για την επιτυχία του νέου "προγράμματος εξυγίανσης", το οποίο, σημειωτέον, αρχικά εξαγγέλθηκε "σύντομης διάρκειας", στη συνέχεια 3ετές και τώρα 5ετές, είπε ότι το προηγούμενο απέτυχε επειδή το μεν κράτος εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις του διαγράφοντας τα 600 δισ. δραχμές, χωρίς όμως να γίνουν από τη διοίκηση "οι διαρθρωτικές αλλαγές", ενώ τώρα θα γίνουν οι "διαρθρωτικές αλλαγές", χωρίς να χρειάζεται κρατική ενίσχυση! Βέβαια, ο Τ. Μαντέλης ξέχασε τα 120 δισ. δραχμές που πλήρωσαν οι εργαζόμενοι την 3ετία της υποτιθέμενης εξυγίανσης, αλλά η ουσία είναι αλλού: Η κυβέρνηση των "εκσυγχρονιστών" τις μόνες εγγυήσεις και εξετάσεις που δίνει, είναι προς το μεγάλο κεφάλαιο.

Οι εξαγγελίες του υπουργού προκάλεσαν ήδη τις πρώτες αντιδράσεις των πολιτικών κομμάτων και των εργαζομένων στην ΟΑ. Σήμερα η ΟΣΠΑ συγκαλεί το τακτικό της συνέδριο, το οποίο θα διακοπεί αύριο και θα συνεχιστεί μεθαύριο, με αποκλειστικό θέμα τις "προκλητικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης" για το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα και των εργαζομένων σ' αυτόν.

Σε τροχιά συρρίκνωσης ο ΟΣΕ

Περιοδεία του Σπ. Χαλβατζή στο τμήμα Μεταλλικών Κατασκευών του ΟΣΕ, στο σταθμό Λαρίσης

Ανησυχία, άγχος και έντονος προβληματισμός για την αυριανή μέρα, επικρατεί ανάμεσα στους εργαζόμενους του ΟΣΕ, ενώ σήμερα ανακοινώνεται το Επιχειρησιακό Σχέδιο της κυβέρνησης.

Γι' αυτό και φράσεις όπως "δεν υπάρχει φως... ", ήταν αυτές, που με την πρώτη καλημέρα, άκουσε η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, από τους εργάτες στο τμήμα Μεταλλικών Κατασκευών του ΟΣΕ στο σταθμό Λαρίσης. Φράσεις που αποτυπώνουν το γενικότερο κλίμα στον Οργανισμό, γιατί οι εργαζόμενοι πριν απ' όλους νιώθουν την εγκατάλειψη στην οποία έχει καταδικάσει την επιχείρηση η κυβέρνηση. Γιατί οι 150 εργαζόμενοι μαζί με τους άλλους 120 στα συνεργεία, αν και πασχίζουν να κρατούν σε λειτουργία ασφαλείας το απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, από την Αθήνα μέχρι την Κατερίνη και μέχρι κάτω την Πελοπόννησο, δυστυχώς το δίκτυο απαξιώνεται με καταστροφικές συνέπειες στην αξιοπιστία και στα έσοδα του Οργανισμού.

Ετσι οι εργαζόμενοι του τμήματος ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των κομμουνιστών του χώρου, άφησαν τους τόρνους, σκούπισαν τα μουτζουρωμένα χέρια τους, και συζήτησαν με τον Σπύρο Χαλβατζή και τον Σωτήρη Ραυτόπουλο - στέλεχος της ΔΕΣΚ - τις αγωνίες τους για την τύχη του σιδηρόδρομου. Μια τύχη που όπως επεσήμανε το μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, η κυβέρνηση την έχει προδιαγράψει: συρρίκνωση των γραμμών και ιδιαίτερα των περιφερειακών, περικοπή δρομολογίων, μείωση του προσωπικού, αφαίρεση έργου από τους εργαζόμενους και παράδοσή του στους εργολάβους, δηλαδή έμμεση ιδιωτικοποίηση.

"Η κατάσταση επιδεινώνεται και οι δραστηριότητες του ΟΣΕ υποβαθμίζονται, σημείωσε ο Σπύρος Χαλβατζής, παρά το γεγονός ότι οι σιδηρόδρομοι έχουν μεγάλα πλεονεκτήματα, αφού κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις, ο ΟΣΕ μπορεί να εξασφαλίσει ταχύτητα και ασφάλεια στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, χωρίς περιβαλλοντολογικές επιβαρύνσεις και να αποτελέσει και πηγή συναλλάγματος για την εθνική οικονομία. Ομως κάποια άλλα συμφέροντα, των εταιριών κατασκευής αυτοκινήτων και των μεγάλων επιχειρήσεων παραγωγής και εμπορίας πετρελαιοειδών, βάζουν σοβαρά εμπόδια στην ανάπτυξη του ΟΣΕ".

"Για ποια ανάπτυξη μιλούν - συνέχισε - όταν η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου γίνεται χωρίς σιδηροδρομική γέφυρα και η Δυτική Ελλάδα καταδικάζεται να μείνει χωρίς σιδηρόδρομο; Για να καταλήξει: Σε λίγες ώρες η κυβέρνηση ανακοινώνει το Επιχειρησιακό Σχέδιο του ΟΣΕ. Με όποιο χρυσόχαρτο και να το περιτυλίξει, εμάς μάς βρίσκει αντίθετους...".

Η συζήτηση "άναψε" όταν επεκτάθηκε στο γεγονός των τελευταίων ημερών, στην υποτίμηση της δραχμής. "Τη στιγμή που η κυβέρνηση έδινε "αυξήσεις" 2,5%, την ίδια στιγμή προχώρησε στην υποτίμηση. Μέσα σε μια μέρα - σχολίασε ο ομιλητής - κάθε εργατική οικογένεια έχασε 15% από το εισόδημά της. Ομως δεν είναι μόνο αυτό. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι θα πληρώσουν και τη διόγκωση του εξωτερικού χρέους, όταν το μεγάλο κεφάλαιο, των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιριών, μέσα από το χρηματιστήριο και σε λίγες μόνο ώρες αποκόμιζε κέρδη δισεκατομμυρίων".

"Ναι αλλά τι να μοιράσει η κυβέρνηση, όταν δεν αυξάνεται το ΑΕΠ;", ήταν η ερώτηση ενός εργαζόμενου. "Πλούτος παράγεται στη χώρα μας, απάντησε ο Σπύρος Χαλβατζής. Αυτό δείχνει η αύξηση των καταθέσεων Ελλήνων στο εξωτερικό. Δείτε τους ισολογισμούς των 100 μεγαλύτερων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Δείτε τα αστρονομικά κέρδη των τραπεζών. Το θέμα είναι ποιος ιδιοποιείται αυτόν τον πλούτο. Γιατί ακόμα και σε περιόδους κρίσης, κάποιοι κερδίζουν και κάποιοι χάνουν".

"Θέλουν να μας κάνουν ηλίθιους. Μας αποχαυνώνουν με τα ΜΜΕ, αποφαίνεται ένας εργάτης και ζητάει να υπάρξει κάποιος που να μιλήσει διαφορετικά". Αλλά όπως σχολίασε και το στέλεχος του ΚΚΕ "Μεσσίες δεν υπάρχουν, ούτε "Σωτήρες". Εχετε δύναμη. Δεν είναι μόνο η συμμετοχή κάθε 4 χρόνια στις εκλογές. Είναι η οργάνωση και η συσπείρωση των εργαζομένων και ο καθημερινός αγώνας. Αυτόν τον δρόμο δείχνει και το ΚΚΕ με την πρόταση του μετώπου".

ΚΚΕ
Απόφαση - αίσχος!

Τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις σε βάρος της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και των εργαζομένων στην εταιρία κατάγγειλε το ΚΚΕ, με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος. Στην ανακοίνωση τονίζεται:

"Η "Ολυμπιακή" εκτελείται από την κυβέρνηση. Ανοίγει ο δρόμος για την παράδοση - ξεπούλημά της, κατά πάσα πιθανότητα στη "Λουφτχάνσα", μέσω και της αποικιοκρατικής σύμβασης των Σπάτων. Αυτή είναι η ουσία των μέτρων που αποφάσισε η Κυβερνητική Επιτροπή.

Η κυβέρνηση άρχισε το νέο κύκλο ξεπουλήματος των ΔΕΚΟ από την "Ολυμπιακή", αφού φρόντισε προηγουμένως να κατασυκοφαντήσει τους εργαζόμενους, παραδίδοντάς τους στη δημόσια χλεύη.

Είναι πρόκληση και αξίζει στην κυβέρνηση ένα μεγάλο "αίσχος"! Για την υποκρισία και τη δημαγωγία, με τις οποίες προσπαθεί να καλύψει τη φιλομονοπωλιακή πολιτική της και να την εμφανίσει ως φιλολαϊκή.

Το πρόβλημα δεν είναι πρόβλημα σχέσεων "Ολυμπιακής" και πολιτών, αλλά "Ολυμπιακής" - κυβερνήσεων. Το μέλλον της "Ολυμπιακής" έγινε ζοφερό, επειδή ο τόπος κυβερνιέται από το ΠΑΣΟΚ, που αποδείχτηκε ακόμα αγριότερος διάδοχος της ΝΔ. Τα χάλια της "Ολυμπιακής" δημιουργήθηκαν από τους μέχρι τώρα κυβερνώντες και όχι από τους εργαζόμενους.

Η δήθεν ευαισθησία της κυβέρνησης για τους πολίτες είναι πέρα για πέρα ψεύτικη. Οι εργαζόμενοι δεν είναι υποχρεωτικό να φορτώνονται τα βάρη. Τα φορτώνονται, γιατί η κυβέρνηση υπηρετεί πιστά το μεγάλο κεφάλαιο. Με τις μετοχές που μοιράζει η κυβέρνηση στους εργαζόμενους, έχει μόνο ένα στόχο: Να τους βάλει να πληρώσουν από την τσέπη τους τις ζημιές της κυβερνητικής πολιτικής.

Η ουσία των στρατηγικών συμμαχιών, για τις όποιες με κυνικότατο τρόπο έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, σημαίνει το ξεπούλημα των πάντων, σημαίνει "μπάτε σκύλοι αλέστε"...

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να είναι βεβαία ότι από το λαό θα πληρωθεί ανάλογα. Οχι μόνο δε θα δει "εργασιακή ειρήνη", αλλά δεν είναι πολύ μακριά η μέρα που οι εργαζόμενοι θα βάλουν τέρμα σ' αυτήν την πολιτική".

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Δε θέλουν καν συζήτηση για τα μέτρα

Ενημέρωση το ταχύτερο δυνατόν για τις επιπτώσεις από την υποτίμηση της δραχμής και τα συναφή μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση στο Δήμο Αθηναίων και τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές στους δημότες ζήτησε ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα", Λεων. Αυδής,κατά την έναρξη της χτεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Λεων. Αυδής κάλεσε τη διοίκηση του δήμου να ενημερώσει αναλυτικά σε επόμενη συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο για τον τρόπο που σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις που θα προκύψουν, αν πρόκειται να αναστείλει την εκτέλεση έργων που περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου ή αν θα προχωρήσει αντίθετα σε αναμόρφωση του προϋπολογισμού. Επιπλέον, ζήτησε να υπάρξει πληροφόρηση σχετικά με την ύπαρξη υποχρεώσεων του δήμου σε συνάλλαγμα ή με ρήτρα συναλλάγματος από δάνεια ή προμήθειες, καθώς και για την αύξηση του κόστους των προμηθειών του δήμου και το ενδεχόμενο νέας περικοπής των εσόδων από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Την πρόταση του επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας" υιοθέτησε και η δημοτική σύμβουλος Ηρα Βαλσαμάκη,η οποία σημείωσε ότι το θέμα της υποτίμησης θα πρέπει να απασχολήσει άμεσα το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς θα έχει προεκτάσεις στην πολιτική τελών του δήμου. Ωστόσο, η Δημοτική Αρχή, εκτιμώντας ότι δεν "αναμένονται" (;) σημαντικές μεταβολές στα έξοδα και τα έσοδα του δήμου, έδειξε ότι δε θεωρεί πως υπάρχει ανάγκη για μια τέτοια συζήτηση...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ