ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Μάη 2001
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΑΣ
Να μην κατατεθεί καθόλου στη Βουλή ο «τρομονόμος»

Πληθαίνουν οι αντιδράσεις από νομικούς επιστήμονες, οι οποίοι κατηγορούν την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης ότι δεν έλαβε υπόψη τις προτάσεις που κατέθεσαν

Εκκληση να μην κατατεθεί καθόλου στη Βουλή ο «τρομονόμος» έκαναν χτες οι δικηγόροι της Αθήνας κατά τη διάρκεια έκτακτης γενικής συνέλευσής τους. (Αυτή τη στιγμή το νομοσχέδιο βρίσκεται στα χέρια του γενικού γραμματέα του Υπουργικού Συμβουλίου Σ. Κοσμίδη). Η παρέμβαση των δικηγόρων δημιουργεί νέα δεδομένα με το «τρομονομοθέτημα» της κυβέρνησης Σημίτη, που έχει εκ προοιμίου εξασφαλίσει την υποστήριξη και ψήφο της ΝΔ και τα θετικά σχόλια των Αμερικανών, με την έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Σε ψήφισμα των δικηγόρων της Αθήνας αναφέρεται ότι το νομοσχέδιο για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος «δεν επιδέχεται βελτίωση και δεν αναιρείται στο σύνολό του ο αντιδραστικός χαρακτήρας του».

Μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν πλέον οι αντιδράσεις κατά του «τρομονόμου» από τους νομικούς - επιστήμονες και τις μαζικές και κοινωνικές οργανώσεις.

Σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη χτες το βράδυ ο κορυφαίος ποινικολόγος Ι. Μανωλεδάκης καταφέρθηκε κατά του «τρομονόμου» στο σύνολό του, ενώ με δηλώσεις του στον Τύπο κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης ότι ήταν αποφασισμένη να περάσει τον «τρομονόμο» και δεν έλαβε καθόλου υπόψη τις προτάσεις που υποβλήθηκαν από νομικούς επιστήμονες.

Ετσι, ο διάλογος που είχε εξαγγείλει ο υπουργός Δικαιοσύνης Μ. Σταθόπουλος αποδείχτηκε «στάχτη στα μάτια», προκειμένου να περάσει η κυβέρνηση τις ειλημμένες αποφάσεις της, που ήταν σύμφωνα με τις επιταγές των Αμερικανών και των Ευρωπαίων συνεταίρων της. Το τελικό κείμενο του «τρομονόμου» δεν έχει αλλάξει σχεδόν σε τίποτα από αυτό που είχε δοθεί στη δημοσιότητα στις 12 Απρίλη. Οι όποιες... βελτιώσεις που έγιναν είναι πολύ μικρές και δεν αλλάζουν το γενικό πνεύμα του «τρομονόμου».

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε χτες η παρέμβαση των δικηγόρων της Αθήνας. Το νομοσχέδιο «για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος» «αποτελεί κίνδυνο για το παρόν και το μέλλον των ατομικών δικαιωμάτων και των δημοκρατικών ελευθεριών», αναφέρεται στο ψήφισμα του μεγαλύτερου επιστημονικού συλλόγου της χώρας και πλέον αρμόδιου για ζητήματα που έχουν σχέση με τα ατομικά δικαιώματα και τις δημοκρατικές ελευθερίες, που είναι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (ΔΣΑ).

Οι δικηγόροι της Αθήνας στη χτεσινή έκταση συνέλευσή τους - για ζητήματα του κλάδου τους - καταδίκασαν τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για περιστολή στις δημοκρατικές ελευθερίες και συρρίκνωση των εγγυήσεων που παρέχει το Σύνταγμα για τα ατομικά δικαιώματα.

Οι δικηγόροι έκαναν αυστηρή κριτική στον «τρομονόμο» και καταφέρθηκαν εναντίον αυτού του νομοθετήματος. Ειδικότερα, στο ψήφισμα των μελών του ΔΣΑ αναφέρεται ότι:

  • Το νομοσχέδιο επιφέρει σκόπιμη σύγχυση των εννοιών «τρομοκρατία» και «οργανωμένο έγκλημα».
  • Δημιουργεί στρεβλή χρήση ή κατάχρηση στην εφαρμογή του με την αοριστία και την έκταση που προσδίδει στις διάφορες νομικές έννοιες.
  • Αναιρεί το δικαίωμα του κατηγορουμένου στην υπεράσπιση (βιντεοσκοπημένες καταθέσεις μαρτύρων και καθιέρωση του θεσμού των ανώνυμων καταθέσεων).
  • Θεσμοθετεί την είσοδο των προβοκατόρων στις πολιτικές οργανώσεις.
  • Καταργεί το θεσμό των ενόρκων για τα πολιτικά εγκλήματα, που στο παρελθόν εγγυήθηκε την αποκάλυψη σκευωριών.
Σκόπιμες αοριστολογίες

Πάντως, στο τελικό κείμενο του νομοσχεδίου σκόπιμα υπάρχει μια αοριστολογία και νεφελώδης κατάσταση που μπορεί να δημιουργήσει κατάχρηση στην εφαρμογή του.

Ενδεικτικά, επισημαίνουμε ότι ενώ στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι απαγορεύεται η παρακολούθηση εντός της κατοικίας, ιδιωτικής ή επαγγελματικής, στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει τίποτα για την επαγγελματική κατοικία. Σχετικά με την εξέταση του DNA στην αιτιολογική έκθεση γίνεται ρητά λόγος ότι ο έλεγχος του γενετικού υλικού θα είναι υποχρεωτικός. Ωστόσο, αφήνεται στα δικαστήρια να επιλύσουν το αν είναι συνταγματική ή μη η άσκηση εξαναγκασμού πάνω στο ανθρώπινο σώμα για τη λήψη γενετικού υλικού. Επίσης, η διάταξη για την εξέταση του DNA και πάλι σκόπιμα εξακολουθεί να κάνει λόγο για «πρόσωπα» και όχι για «κατηγορούμενους».

Σε κίνδυνο οι ελευθερίες των πολιτών

Καταπέλτες για το υπό κατάθεση «τρομονομοσχέδιο» υπήρξαν καθηγητές του Πανεπιστημίου, σε χτεσινή εκδήλωση που διοργάνωσε η Δημοκρατική Συσπείρωση Θεσσαλονίκης

Το βαθιά αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου για το οργανωμένο έγκλημα και τον πραγματικό του στόχο, που δεν είναι άλλος από τους λαούς και τις ελευθερίες τους, αποκάλυψε ο καθηγητής Ποινικού Δικαίου του ΑΠΘ, Ιωάννης Μανωλεδάκης, μιλώντας στη διάρκεια της εκδήλωσης, που πραγματοποιήθηκε χθες στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ, με πρωτοβουλία της Δημοκρατικής Συσπείρωσης Θεσσαλονίκης για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη, παρουσία εκατοντάδων ανθρώπων.

Συγκεκριμένα, σημείωσε πως «για την αντιμετώπιση της κοινωνικής έκρηξης, που έρχεται, οι ισχυροί της Γης χρειάζονται αυστηρή, σκληρή ποινική νομοθεσία και δικαιοσύνη, προκειμένου - όχι να αντιμετωπίσουν το οργανωμένο έγκλημα, το οποίοι και οι ίδιοι πολλές φορές υποθάλπουν - να τιθασεύσουν τις κοινωνικές αντιδράσεις και να εξουδετερώσουν τους αντιπάλους της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Αυτούς έχει ως στόχο η σε ευρωπαϊκό επίπεδο σχεδιαζόμενη και επιχειρούμενη σήμερα ένταση της ποινικής καταστολής και σ' αυτούς θα εφαρμοστούν οι νέοι ισχυροί ποινικοί νόμοι για την αντιμετώπιση του δήθεν οργανωμένου εγκλήματος». Και προειδοποίησε πως και το σχέδιο νόμου που προωθεί η κυβέρνηση εντάσσεται στον ίδιο σχεδιασμό. «Μέτρα αντικοινωνικά, όπως αυτά που επιχειρούνται με το Ασφαλιστικό, και μέτρα έντασης της ποινικής καταστολής πάνε χέρι - χέρι. Και υπηρετούν την ίδια παγκόσμια λογική», είπε.

Ο Ι. Μανωλεδάκης ξεκαθάρισε πως «αν το ν/σ γίνει τελικά νόμος του κράτους, οι ελευθερίες των πολιτών, ενόψει μιας αμφίβολης εξασφάλισής τους από το οργανωμένο έγκλημα, θα τεθούν σε κίνδυνο, χωρίς τουλάχιστον να υπάρξει ένα κοινωνικό αντιστάθμισμα προς την κατεύθυνση της κοινής ειρήνης» και πρόσθεσε: «Πρέπει να καταλάβουν όλοι οι πολίτες ότι η απλοϊκή, παραπλανητική, υποκριτική, αλλά από πρώτη άποψη λογική θέση, ότι το οργανωμένο έγκλημα αντιμετωπίζεται με αυστηρούς νόμους και αντίστοιχη συρρίκνωση της ελευθερίας μας, είναι εντελώς εσφαλμένη».

Την ελπίδα πως με την πρωτοβουλία αυτή θα συμβάλουν στην ενεργοποίηση κάθε δημοκρατικά σκεπτόμενου ανθρώπου και στην ισχυροποίηση της πάλης του λαού για ουσιαστική δημοκρατία, όπου η λαϊκή κυριαρχία δε θα καθίσταται τυπική και αφυδατωμένη, αλλά θα αποκτά ολοένα και περισσότερο ουσιαστικό χαρακτήρα, εξέφρασε ο Στέλιος Βαλανάς, ανοίγοντας - προηγούμενα - την εκδήλωση, εκ μέρους της Δημοκρατικής Συσπείρωσης και σημείωσε: «Η μαζική ενεργοποίηση των λαϊκών αντιστάσεων είναι η εγγύηση, ώστε, όσα νομοσχέδια, που περιορίζουν δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες και αν ψηφιστούν, να καταστούν ανενεργά στην πράξη και να καταργηθούν».

Τη δική του συμβολή στην αποκάλυψη του πραγματικού στόχου του νομοσχεδίου, κατέθεσε ο καθηγητής του ΑΠΘ Ν. Παρασκευόπουλος, μιλώντας στη σύντομη παρέμβαση του για την ηλεκτρονική παρακολούθηση που προβλέπεται να εισαχθεί. «Η ηλεκτρονική παρακολούθηση δε θα είναι επικίνδυνη για εκείνους, τους οποίους υποτίθεται ότι θα αντιμετωπίσει. Θα θέσει σε παρακολούθηση τις πλειοψηφίες, τους ανθρώπους που δεν είναι οργανωμένοι με τεχνολογικά μέσα να την αντιμετωπίσουν. Θα ζούμε διαρκώς με το φόβο της παρακολούθησης και δε θα μιλάμε ελεύθερα», είπε.

Και αυταρχισμού συνέχεια...

Μετά την κατάρτιση του σχεδίου νόμου με τον ψευδεπίγραφο τίτλο για τη δήθεν «πάταξη της τρομοκρατίας και του οργανωμένου εγκλήματος» (τρομονόμος), είδε το φως της δημοσιότητας με το από 9-3-2001 φύλλο της εφημερίδας «Ριζοσπάστης», δεύτερο σχέδιο νόμου με τον επίσης ψευδεπίγραφο τίτλο «Ελευθερία Συναθροίσεων και Διαδηλώσεων». Την ύπαρξη και το περιεχόμενο και του δεύτερου αυτού νομοσχεδίου επιβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αλλά και ο πρωθυπουργός, απαντώντας στις 30-3-2001 στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Για να δικαιολογήσει, μάλιστα, ο πρωθυπουργός αυτή την αντιδημοκρατική προοπτική, με την απάντησή του επικαλέστηκε την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών από «ομάδες των 20, 50, 100 ατόμων που κλείνουν τους δρόμους». Ισχυρίστηκε ότι η κοινή γνώμη «δυσανασχετεί με αυτό το φαινόμενο και περιμένει από την κυβέρνηση να περιορίσει την κατάχρηση η οποία υπάρχει στα δικαιώματα τα οποία κατοχυρώνει το Σύνταγμα». Σε σχέση με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και την αιτιολόγησή του επισημαίνουμε τα εξής:

1. Με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 11 του Συντάγματος θεσμοθετείται το θεμελιώδες δικαίωμα των Ελλήνων πολιτών να συνέρχονται, να διαδηλώνουν, να πραγματοποιούν συγκεντρώσεις και πορείες. Ακόμη καθιερώνεται από τις διατάξεις των παρ. 1 των άρθρων 20 και 11 της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του ΟΗΕ και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αντίστοιχα. Τέλος, προστατεύεται ακόμη και από τις διατάξεις των άρθρων 12 και 23 του Συντάγματος με τις οποίες επιτρέπεται η Σύσταση Ενώσεων Προσώπων και διασφαλίζεται η συνδικαλιστική ελευθερία, καθώς και από τη διάταξη του άρθρου 5 του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη. Τόσο, η Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, όσο και ο Ευρωπαϊκός Κοινωνικός Χάρτης έχουν κυρωθεί από το Κοινοβούλιο της χώρας μας, (ΝΔ 53/1974 και Ν. 1426/1984 αντίστοιχα), αποτελούν εσωτερικό Δίκαιο και υπερισχύουν από κάθε άλλη αντίθετη διάταξη νόμου, κατά τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 28 του Συντάγματος. Εχει γίνει δε δεκτό από την επιστήμη, αλλά και από τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ότι οι διαδηλώσεις, πορείες κλπ. αποτελούν μορφές έκφρασης της Ελευθερίας του Συνέρχεσθαι. Ετσι, το κράτος οφείλει και υποχρεούται, όχι μόνο ν' απέχει (να μην τις απαγορεύει), αλλά να τις προστατεύει με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων και αυτό προς αποφυγή δημιουργίας εμποδίων.

Εξάλλου κατά την αληθή έννοια των παραπάνω διατάξεων, καθώς και της διατάξεως της παρ. 2 του άρθρου 11 του Συντάγματος, η πραγματοποίηση των συγκεντρώσεων και διαδηλώσεων εν γένει, δεν υπόκειται σε προηγούμενη άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής. Επιτρέπεται να παρίσταται μόνο στις υπαίθριες δημόσιες συγκεντρώσεις. Αυτό το μέτρο αποβλέπει στην προστασία της συνάθροισης και όχι στην απαγόρευση ή στον περιορισμό της, στη διατήρηση της τάξης και στην πρόληψη τελέσεως αξιόποινων πράξεων. Αστυνομικές δραστηριότητες, όπως η λήψη φωτογραφιών των συγκεντρωθέντων, η εξακρίβωση και καταγραφή των στοιχείων ταυτότητάς τους απαγορεύεται. Στην έννοια της συνάθροισης περιλαμβάνονται και οι διαδηλώσεις, πορείες στους δρόμους κλπ. Περιεχόμενο της ελευθερίας της συνάθροισης, είναι η ελευθερία οργάνωσης, διεξαγωγής, διεύθυνσης και συμμετοχής στη συνάθροιση. Στην ελευθερία της συνάθροισης ανήκει και η ελευθερία καθορισμού του τόπου και του χρόνου διεξαγωγής της. Τέλος, η άσκηση αυτού του δικαιώματος αποβλέπει και στην προστασία και προαγωγή των συμφερόντων των εργαζομένων, αποτελεί δε και αυτό ένα από τα μέτρα πίεσης για την προστασία και προαγωγή αυτών των συμφερόντων.

2. Το σχέδιο νόμου, με το οποίο στην ουσία απαγορεύονται οι συγκεντρώσεις, διαδηλώσεις και πορείες, έχει καταρτιστεί με βάση τη γνωμοδότηση με αριθμό 4 και από 30-3-1999 της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου και το στερούμενο νομικού κύρους αυταρχικό νομικό οπλοστάσιο της στρατιωτικής δικτατορίας (1967 - 1974), όπως το ΝΔ 794/1971 και τα ΒΔ 168/1972 και 269/1972. Τότε, με την εν λόγω γνωμοδότηση, ύστερα από ερώτημα του υπουργού Δημοσίας Τάξεως που είχε υποβληθεί, σχετικά με την άσκηση του δικαιώματος που έχουν οι Ελληνες πολίτες να συνέρχονται, αποφάνθηκαν ότι η συνάθροιση απαγορεύεται όταν υπάρχουν λόγοι «προστασίας έννομων αγαθών». Σαν τέτοια επικαλέστηκαν τη «δημόσια ασφάλεια και διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας», αλλά και «την απειλή της κοινής ειρήνης» και υποδείκνυαν τη μόνιμη απαγόρευση των συναθροίσεων, διαδηλώσεων και πορειών κατά τόπο και χρόνο όπως σε χώρους έξω από τις πρεσβείες των ξένων χωρών και στις κατοικίες των μελών της κυβέρνησης, στους εθνικούς δρόμους και στους κεντρικούς δρόμους των πόλεων σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.

3. Η Δικαιοσύνη, ταξική στην προέλευση και τη δομή της, τμήμα του ταξικού αστικού κράτους, στην πορεία της συνταγματικής ιστορίας της χώρας μας δεν μπόρεσε να καταξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών ως ανεξάρτητη λειτουργία, ως εγγυητής των ατομικών δικαιωμάτων και των συνταγματικών ελευθεριών, ρόλο που υποτίθεται ότι μπορούσε και είχε υποχρέωση να παίξει, έστω στα πλαίσια του αστικού κοινοβουλευτικού πολιτεύματος. Με τη χειραγώγησή της από την εκτελεστική εξουσία και τη συνεχή εφαρμογή μιας αυταρχικής νομοθεσίας, που στην ουσία είναι η θέληση της κυρίαρχης τάξης, ανεξάρτητα αν εμφανίζεται σα θέληση ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας, ολισθαίνει συνεχώς σε αυταρχικές κατευθύνσεις. (Η πρωτοφανής επιχείρηση των μαζικών ποινικών διώξεων, δικών και καταδικών σε βάρος των αγροτών, η κήρυξη των απεργιών ως παράνομων και καταχρηστικών, η επιβολή βαρυτάτων ποινών στους εργαζομένους, η δίωξη των εκπροσώπων του μαζικού λαϊκού κινήματος κλπ. επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές).

4. Σήμερα, με το σχέδιο νόμου η απαγόρευση επεκτείνεται και σ' άλλους χώρους, όπως εντός ζώνης ακτίνας 100 μέτρων πέριξ των κτιρίων του Προεδρικού Μεγάρου, του Μεγάρου της Βουλής των Ελλήνων, του Μαξίμου και των εν γένει διπλωματικών αποστολών ξένων χωρών. Η μόνιμη αυτή απαγόρευση είναι αντισυνταγματική, γιατί επιβάλλει ως προς αυτούς τους χώρους νομικό καθεστώς καταστάσεως πολιορκίας, αφού αναστέλλει την εφαρμογή του άρθρου 10 του Συντάγματος. Ακόμα πρέπει να τονιστεί ότι και για τις μεγάλες διαδηλώσεις και πορείες, όπως (εργατικής Πρωτομαγιάς, Πολυτεχνείου, του Κινήματος Ειρήνης για την πολιτική και στρατιωτική κατάσταση της περιοχής των Βαλκανίων, μεγάλων συνδικαλιστικών φορέων κ.ά.) με το εν λόγω νομοσχέδιο επέρχεται ουσιαστική πραγματική απαγόρευση, αφού δεν επιτρέπεται η κατάληψη ολοκλήρου του οδοστρώματος των οδών και η πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων. Και προκύπτει το ερώτημα με ποιο τρόπο αυτές θα πραγματοποιούνται; Τέλος, εκτός των άλλων, η αστυνομική αρχή δύναται με απόφασή της να απαγορεύσει την πραγματοποίηση δημοσίων υπαίθριων συναθροίσεων, εάν από αυτές επίκειται κίνδυνος ή απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής σε ορισμένη περιοχή. Η απαγόρευση ή όχι υπάγεται στην αποκλειστική διακριτική ευχέρεια της αστυνομικής αρχής. Ακόμα πρέπει να τονιστεί ότι με τις διατάξεις του ίδιου νομοσχεδίου επιτρέπεται στην αστυνομική αρχή λήψη εικόνας και ήχου των συμμετεχόντων στις συναθροίσεις και συγκεντρώσεις για τη διακρίβωση αξιόποινων πράξεων, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν ως αποδεικτικά στοιχεία, καθώς και η χρήση αστυνομικής ράβδου, χημικών μέσων και η χρήση όπλων δι' εκφοβιστικών βολών στον αέρα για τη διάλυση των δήθεν παράνομων δημοσίων συναθροίσεων και συγκεντρώσεων. Και οι διατάξεις αυτές είναι καταφανώς αντισυνταγματικές, διότι με τη χρησιμοποίηση του τρόπου και των μέσων αυτών παρεμποδίζεται η ελεύθερη οργάνωση και συμμετοχή που προστατεύονται από το Σύνταγμα. Αυτές είναι μερικές επισημάνσεις, θα μπορούσε να αναφερθούν και άλλες, δεν το επιτρέπει όμως ο περιορισμένος χώρος ενός άρθρου. Ενα, όμως, πρέπει να τονιστεί ότι το σχέδιο νόμου στο σύνολό του αποτελεί νομικό τερατούργημα. Είναι ταυτόχρονα άμεσα συνδεδεμένο με το γενικότερο χαρακτήρα και τους στόχους της κυβερνητικής πολιτικής. Η προσπάθεια περιορισμού και απαγόρευσης των λαϊκών διαδηλώσεων αποτελεί μέρος και προϋπόθεση, για να περάσει η γενικευμένη αντιλαϊκή επίθεση στα κοινωνικά και δημοκρατικά δικαιώματα του λαού. Γίνεται σε μια περίοδο που αναπτύσσονται σημαντικοί λαϊκοί αγώνες για την υπεράσπιση και διεύρυνση των λαϊκών κατακτήσεων, για την ειρήνη ενάντια στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, με προφανή στόχο την τρομοκράτηση του λαού και την καταστολή των αγώνων του.

Ακόμη δεν πρέπει να διαφεύγει το γεγονός ότι για πρώτη φορά μεταξύ των χώρων απαγόρευσης, περιλαμβάνονται και οι χώροι έξω από τις πρεσβείες. Αυτό και μόνο αποδεικνύει το πόσο ενοχλημένος είναι ο τοποτηρητής των ΗΠΑ.

Αυτή η υπόθεση της λήψης και νέων αυταρχικών αντιδημοκρατικών μέτρων, προκειμένου να φιμωθεί και να εμποδιστεί η πάλη του λαού δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στην προσοχή του κινήματος. Είναι δικό του καθήκον να αντιμετωπίσει τέτοιο ενδεχόμενο. Οι δικηγόροι, όλοι οι εργαζόμενοι στη Δικαιοσύνη έχουν τη δική τους θέση με το λαό για την αντιμετώπιση της αυταρχικής πολιτικής της κυβέρνησης. Οι εργαζόμενοι γενικά και κάθε άνθρωπος καλής θέλησης, πρέπει ν' αγωνιστούν από κοινού για την προάσπιση και διεύρυνση των πολιτικών, κοινωνικών και ατομικών δικαιωμάτων, εις τρόπον ώστε ο λαός ν' αγωνίζεται, να διαδηλώνει και να συναθροίζεται με τις μορφές που ο ίδιος επιλέγει.


Κώστας ΤΟΥΜΑΣΑΤΟΣ
Δικηγόρος, μέλος του ΔΣ του ΚΜΕ

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Αρνήθηκαν τη συζήτηση για το «τρομονομοθέτημα»

Τη στιγμή που το «τρομονομοθέτημα» του υπουργείου Δικαιοσύνης οδεύει προς κατάθεση στην Ελληνική Βουλή, τη στιγμή που τα δικαιώματα του λαού καταπατούνται κατάφωρα, η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων, καθώς και αρκετοί σύμβουλοι της μειοψηφίας αρνήθηκαν να συζητηθεί το θέμα του «τρομονόμου» στο χτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με την πρόταση της «Συμπαράταξης για την Αθήνα». Το επιχείρημα που αντέταξαν, για άλλη μια φορά, ήταν ότι χρειάζονταν πλήρη ενημέρωση επί του θέματος.

Επιχείρημα - πρόφαση, στην ουσία, γιατί η «Συμπαράταξη», γνωρίζοντας την πάγια τακτική της δημοτικής αρχής και μελών της μειοψηφίας, είχε αποστείλει προ δέκα ημερών πλήρη φάκελο, με όλα τα στοιχεία για τον «τρομονόμο» - μέχρι και δηλώσεις έγκριτων νομικών που καταδίκαζαν το νομοθέτημα - σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους, όλων των παρατάξεων. Παρά ταύτα, η διοίκηση του δήμου, καθώς και η παράταξη της Μ. Δαμανάκη, «Αθήνα Πρωτεύουσα Δύναμη», ξεκαθάρισαν διά των ομιλητών τους, (Ν. Γιατράκο και Μ. Γείτονα, αντίστοιχα) ότι προτίθενται να συζητήσουν το θέμα στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, αφού προηγουμένως τεθεί στην ημερήσια διάταξη. Προσπάθησαν μάλιστα να κρατήσουν τα προσχήματα, προφασιζόμενοι τη σοβαρότητα του θέματος και όπως πάντα την έλλειψη ενημέρωσης. Παρόμοια στάση κράτησε και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Π. Ζυγούρης, ο οποίος ζήτησε το θέμα να συζητηθεί στο επόμενο ΔΣ.

Σημειώνεται ότι με το «ζόρι» έπεισε ο Στ. Λάμπρου, επικεφαλής της «Συμπαράταξης», τον εκτελών χρέη προέδρου ΔΣ, να εισηγηθεί το λόγο για τον οποίο πρέπει να συζητηθεί το θέμα. Από την άλλη, ο δημοτικός σύμβουλος της «Συμπαράταξης» Π. Κοροβέσης προειδοποίησε τους συμβούλους: «Αν δε θα δράσουμε ακαριαίως, σημαίνει ότι θα είμαστε συνένοχοι στο έγκλημα που θα διαπραχθεί»...

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
Σε εγρήγορση η δημοκρατική κοινή γνώμη

Σε εγρήγορση καλεί τη δημοκρατική κοινή γνώμη, ενόψει της κατάθεσης του «τρομονόμου» στη Βουλή, η Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη. Με χτεσινή της ανακοίνωση τονίζει ότι οι αλλαγές που παρουσίασε προχτές ο υπουργός Δικαιοσύνης, Μιχ. Σταθόπουλος, είναι επουσιώδεις και δε μεταβάλλουν στο ελάχιστο τον αντιδημοκρατικό και επικίνδυνο χαρακτήρα του νομοσχεδίου. «Είναι χαρακτηριστικά έξαλλου τα εύσημα που απέσπασε από τις ΗΠΑ η κυβέρνηση», αναφέρει η ανακοίνωση, που τονίζει ότι «η Δημοκρατική Συσπείρωση θα συνεχίσει να στηρίζει και να συμβάλλει στη διοργάνωση ποικιλόμορφων λαϊκών αντιδράσεων, μέσα από την Επιτροπή Αγώνα φορέων και προσωπικοτήτων ενάντια στον "τρομονόμο". Ο "τρομονόμος" δε θα περάσει! Ο ελληνικός λαός δεν πρόκειται να τον νομιμοποιήσει!».

Κατά τη διάρκεια της προχτεσινής της συνεδρίασης η Επιτροπή Αγώνα αποφάσισε την πραγματοποίηση κινητοποίησης μέσα σε δυο μέρες από την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή. Παράλληλα, θα συνεχιστούν οι συγκεντρώσεις σε συνοικίες της Αθήνας για να υπάρξει ενημέρωση των πολιτών ως προς τις συνέπειες μιας τέτοιας νομοθεσίας. Μάλιστα, τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για τους πανεπιστημιακούς στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, ενώ θα γίνει παρέμβαση της Επιτροπής Αγώνα στην πανεργατική απεργία της 17ης του Μάη. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 200 δικηγόροι της Αθήνας έχουν υπογράψει τη σχετική έκκληση της Επιτροπής κατά του «τρομονόμου», ανάμεσά τους και ο αντιπρόεδρος του ΔΣΑ, Φ. Οικονομίδης. Εξάλλου, τη συμμετοχή τους στην Επιτροπή Αγώνα έχουν δηλώσει ο δικηγόρος Χ. Παπαχαραλάμπους, που υπήρξε μέλος της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής σύνταξης του «τρομονόμου», από την οποία παραιτήθηκε, και ο Γ. Κατρούγκαλος, συνταγματολόγος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ