ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 9 Ιούνη 2000
Σελ. /80
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Χωρίς προβλήματα συνεχίστηκαν χτες

Αύριο Σάββατο 10 Ιούνη θα συνεχιστούν οι πανελλαδικές εξετάσεις της Β` και Γ` Λυκείου, οι οποίες υπενθυμίζεται πως ολοκληρώνονται το Σάββατο 24 Ιούνη. Αύριο, οι μαθητές της Β` Λυκείου εξετάζονται στα Μαθηματικά - κλάδος Γεωμετρία γενικής παιδείας, ενώ οι μαθητές της Γ` Λυκείου εξετάζονται στα Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης και Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων).

Χτες, οι μαθητές της Β` Λυκείου εξετάστηκαν στα Θρησκευτικά. Σχολιάζοντας τα θέματα του μαθήματος Ελληνική Γραμματεία - Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, στο οποίοι εξετάστηκαν χτες οι μαθητές της Γ` Λυκείου, η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων δεν επισημαίνει προβλήματα και, αντίθετα, εκτιμά ότι «ανταποκρίνονται στο γνωστικό πεδίο των υποψηφίων». Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «το λογοτεχνικό κείμενο που δόθηκε για επεξεργασία είναι ιδιαιτέρως ενδιαφέρον, διότι θίγει κοινωνικά προβλήματα, παρουσιάζει χαρακτήρες της καθημερινής ζωής, προβάλλει τους αγώνες για κοινωνική δικαιοσύνη, παρουσιάζει τη γυναίκα ικανή να αναλάβει τις ευθύνες της. Οι υποψήφιοι με γνώση και κριτική ικανότητα καλούνται να απαντήσουν σε θέματα, με τα οποία γενικά έχουν εξοικειωθεί στη σχολική πράξη, όπως τεχνικές αφήγησης, κριτική της ανθρώπινης συμπεριφοράς, σύγκριση κειμένων», επισημαίνει η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων.

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ
Θρησκευτικά
ΟΜΑΔΑ Α`
ΘΕΜΑ Α1

Α.1.1. Οι κοινωνιστές είδαν στο πρόσωπο του Χριστού:

α. έναν προφήτη

β. το Μεσσία

γ. ένα μεγάλο επαναστάτη

δ. τον «γλυκύ Ιησού».

Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Α.1.2. Μέθεξη στις άκτιστες ενέργειες του Θεού, σύμφωνα με την πατερική διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας, σημαίνει:

α. μόνο γνώση των θρησκευτικών αληθειών

β. απλή ευσέβεια

γ. απομάκρυνση από την ύλη και τον κόσμο

δ. αγιότητα και θέωση.

Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Α.1.3. Να προσδιορίσετε αν το περιεχόμενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή όχι, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση:

α. η επιστημονική έρευνα μπορεί να αποδείξει την ύπαρξη του Θεού

β. η θεία Πρόνοια εκδηλώνεται ως συντήρηση και διακυβέρνηση του κόσμου

γ. η γυμνότητα των πρωτοπλάστων εκφράζει φόβο, ενοχή και ανασφάλεια

δ. η ονοματοδοσία των ζώων από τους πρωτοπλάστους φανερώνει την ευθύνη που έχει ο άνθρωπος να προστατεύει τα ζώα

ε. ο Θεός δε δημιουργεί το κακό, αλλά δίνει στον άνθρωπο τη δυνατότητα της επιλογής του καλού και του κακού

στ. ο Θεός, μετά το προπατορικό αμάρτημα, άφησε τον άνθρωπο αβοήθητο στην αντιμετώπιση του κακού.

Μονάδες 12

ΘΕΜΑ Α2

Α.2.1. Σύμφωνα με τη διδασκαλία της Εκκλησίας, μία από τις προϋποθέσεις για την εξάλειψη της κοινωνικής αδικίας είναι:

α. ο ατομοκεντρισμός

β. το κοινοβιακό πνεύμα

γ. ο καταναλωτισμός

δ. η πλεονεξία.

Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Να δικαιολογήσετε την επιλογή σας. Μονάδες 5

Α.2.2. Να προσδιορίσετε αν το περιεχόμενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή όχι, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση.

α. στο Ισλάμ το Κοράνιο κατέχει θέση απόλυτης αυθεντίας

β. οι μουσουλμάνοι αποδέχονται το Χριστό ως προφήτη

γ. οι μουσουλμάνοι νηστεύουν το μήνα Ραμαντάν κατά τη διάρκεια της νύχτας

δ. στο Ισλάμ ο μυστικισμός είναι ανύπαρκτος.

Μονάδες 6

Α.2.3. Η Βεδική θρησκεία θεωρεί ως ανώτερη τάξη τους:

α. πολεμιστές - αριστοκράτες

β. καλλιεργητές

γ. βραχμάνους

δ. χειρώνακτες.

Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.

Μονάδες 4

Α.2.4. Το ιερό κείμενο που εκφράζει τον φιλοσοφικό Ταοϊσμό είναι:

α. Ανάλεκτα

β. Ουπανισάδες

γ. Κανόνας Πάλι

δ. Τάο - Τε - Κινγκ.

Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 5

ΟΜΑΔΑ Β`
ΘΕΜΑ Β1

Σε αντίθεση με το παρελθόν, σήμερα πολλοί θεωρούν ότι πίστη και επιστήμη δε συγκρούονται. Να αναπτύξετε τέσσερις λόγους, με τους οποίους δικαιολογείται η παραπάνω θέση.

Μονάδες 28

ΘΕΜΑ Β2

Μία από τις τέσσερις «ευγενικές αλήθειες» του Χιναγυάνα Βουδδισμού αναφέρεται στην αιτία του πόνου που είναι η επιθυμία. Μπορεί ο άνθρωπος που αποδέχεται αυτή την αλήθεια να δραστηριοποιηθεί στον κοινωνικό του χώρο; Να δικαιολογήσετε την απάντησή σας.

Μονάδες 22

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Κινητοποίηση αδιορίστων και αποχή βαθμολογητών

Σε αποχή από τη διόρθωση των γραπτών, καλεί σήμερα τους εκπαιδευτικούς το ΔΣ της ΟΛΜΕ με κεντρικά αιτήματα να διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών, που εμπλέκονται στις εξετάσεις και να καταργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις στο Λύκειο. Στο μεταξύ, σήμερα, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί βγαίνουν και πάλι στο δρόμο, διεκδικώντας μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα.

Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών έχει προγραμματιστεί για σήμερα στις 12.30 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. Οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί εκφράζουν για μια ακόμα φορά την αντίθεσή τους στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και στο αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο της «μεταρρύθμισης» και ζητούν να καλυφθούν όλα τα κενά στη δημόσια εκπαίδευση με μαζικούς διορισμούς από την επετηρίδα. Το ΔΣ της ΔΟΕ έχει κηρύξει για σήμερα 24ωρη απεργία που καλύπτει συνδικαλιστικά μόνο τους αναπληρωτές που υπηρετούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να συμμετάσχουν στο συλλαλητήριο.

Στο μεταξύ, σήμερα, η ΟΛΜΕ έχει καλέσει τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται ως βαθμολογητές να απέχουν από τη βαθμολόγηση των γραπτών, προκειμένου να πιέσει το υπουργείο Παιδείας να αποστείλει στα σχολεία εγκύκλιο, με την οποία θα ορίζεται νέο ύψος αποζημιώσεων για τη συμμετοχή των καθηγητών στις εξετάσεις, ενώ παράλληλα η ΟΛΜΕ ζητά να καταργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις στη Β' και Γ` Λυκείου και να αποσυνδεθεί το σχολείο από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Γ` ΛΥΚΕΙΟΥ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΚΕΙΜΕΝΟ

Κωνσταντίνος Θεοτόκης, Η τιμή και το χρήμα (απόσπασμα)(Σύνδεση με τα προηγούμενα)

Η σιόρα Επιστήμη δέχεται την επίσκεψη του θείου του Αντρέα. Της ζητάει 1.000 τάλαρα για προίκα. Αυτή επιμένει ότι μόνο 300 μπορεί να δώσει. Ο Αντρέας, όταν μαθαίνει την τελική απάντησή της, αποφασίζει να δουλέψει, για να ξεχρεώσει το σπίτι, που πρόκειται να πουληθεί. Εγκαταλείπει στο σπίτι τη Ρήνη, που είναι έγκυος, ψαρεύει και πουλάει τα ψάρια στην αγορά. Εκεί τον βρήκε η σιόρα Επιστήμη και του ζητάει να συζητήσουν. Αυτός δε δέχεται και τη διώχνει. Στην απελπισία της αρπάζει ένα μαχαίρι και τον χτυπάει σκληρά στο μπράτσο. Ενώ την πιάνουν οι αστυνομικοί, λέει του Αντρέα: «Μη μου χάσεις το σπίτι μου. Πάρ' το κλειδί του κομού και σύρε να σου τα δώκει όλα όσα έχω ο άντρας μου, όλα, μόνο διαφέντεψέ* με στο δικαστήριο. Ανάθεμά τα τα τάλαρα!».

Ο Αντρέας, που η πληγή του είναι επιπόλαιη, τρέχει χαρούμενος στο σπίτι του. Δε βρίσκει τη Ρήνη. Πηγαίνει έπειτα στο σπίτι της και της λέει τα νέα.

* διαφεντεύω υπερασπίζομαι

Ανάθεμά τα τα τάλαρα

Εκείνη εκοίταξε πονεμένη τα αδέρφια της, εκατέβασε το βλέφαρο και δεν του αποκρίθηκε.

«Γιατί δε χαίρεσαι;», την ερώτησε.

Κι αυτήν τη στιγμή εμπήκε στο σπίτι ο γέροντας ο Τρίνκουλος. Ετρεμε όλος, αχνός, λιγνός, φοβισμένος, με μάτια που το κρασί από τόσα χρόνια τού τα 'χε θολώσει. Μα τώρα ήταν ξενέρωτος κι εδάκρυζε. Είχε ακούσει τα τελευταία τα λόγια του Αντρέα κι αγκάλιασε μ' αγάπη τη θυγατέρα του. Κι εκεί δεν εμπόρεσε πλια να βαστάξει. Ενα αναφιλητό βαρύ βαρύ του ετίναξε τα στήθη κι εμούγκρισε για να μην ξεφωνίσει το κλάμα.

Κι ο Αντρέας στενοχωρημένος εκοίταζε τα δύο πλάσματα, που αγαπιόνταν, που υπόφερναν εξαιτίας του και που τώρα δεν εμιλούσαν.

Τέλος ο πατέρας της είπε, σφίγγοντάς τη στην αγκαλιά του: «Σ' εδυστύχεψε!». Δεν είπε ποιος. Ο νους του ήταν ίσως για τη γυναίκα του, μα ο Αντρέας ενόμισε πως τα λόγια τον εχτυπούσαν εκείνον, κι είπε: «Εφταιξα. Μα τώρα εδιορθωθήκανε όλα. Την Κυριακή βάζω στεφάνι. Εδώ τα κλειδιά του κομού, είπε να μου τα δώκεις τα χίλια».

«Και ξαναγοράζεις», του 'πε η Ρήνη πικρά, «και την αγάπη; Ω, τι έκαμες!»,. Κι εβάλθηκε να κλαίει.

«Την αγάπη;», ερώτησε αχνίζοντας. «Και δεν την έχω;».

«Οχι!», του αποκρίθηκε, «όχι! για λίγα χρήματα ήσουνε έτοιμος να με πουλήσεις και χωρίς αυτά δε μ' έπαιρνες, πάει τώρα η αγάπη. Επέταξε το πουλί!».

«Θα ξανάρθει», της απολογήθηκε λυπημένος, «στη ζεστή τη φωλιά του. Η ζωή μας θα 'ναι παράδεισος!».

«Οχι!», του 'πε. «Επειτα απ' ό,τι έκαμες όχι! κι α σ' αγαπούσα, δε θα ερχόμουνα μαζί σου. Είμαι δουλεύτρα, ποιόνε έχω ανάγκη;». Και σε μία στιγμή ξακολούθησε:

«Γιατί ν' αδικηθούν τα αδέρφια μου;».

«Σ' εδυστύχεψε!», είπε πάλι πικρά ο πατέρας, που τώρα ήταν ξενέρωτος.

«Γιατί να μην τα δώσει από την αρχή όπως τση τό 'πα; Ανάθεμά τα τα τάλαρα!». «Πάμε!», είπε ο Αντρέας.

«Οχι!», του 'πε μ' απόφαση. «Εδώ είναι ο χωρισμός μας, θα πάω σε ξένα μέρη, σε ξένον κόσμο, σ' άλλους τόπους. θα δουλέψω για με και για να κουναρήσω* το παιδί που θα γεννηθεί. Θα μου δώσει η μάνα γράμματα για να 'βρω αλλού εργασία. θα τα πάρει από τες κυράδες της. Οχι, δεν έρχομαι! Είμαι δουλεύτρα, ποιόνε έχω ανάγκη;».

Κι έπειτα από μία στιγμή σα ν' απαντούσε σε κάποια της σκέψη εξαναφώναξε: «Δεν έρχομαι, δεν έρχομαι!».

Ο Αντρέας την εκοίταξε ξεταστικά κι εκατάλαβε πως όλα τα λόγια θα 'ταν χαμένα. «Ανάθεμά τα τα τάλαρα!» εφώναξε πάλι απελπισμένος. «Πάει η ευτυχία μου!». Κι εβγήκε στο δρόμο.

* κουναρώ μεγαλώνω, αναθρέφω

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ:

1. Το διήγημα «Η τιμή και το χρήμα» ανήκει στη δεύτερη φάση της συγγραφικής δημιουργίας του Κ. Θεοτόκη. Ποιον κοινωνικό προβληματισμό προβάλλει ο συγγραφέας στα έργα της φάσης αυτής, όπως φαίνεται από το απόσπασμα που σας δόθηκε;

Μονάδες 15

2. Ποιους αφηγηματικούς τρόπους χρησιμοποιεί ο Κ. Θεοτόκης στο κείμενο αυτό και τι επιτυγχάνει με καθένα από αυτούς; Μονάδες 20

3. «Τινάζοντας από πάνω της όλες τις κοινωνικές προκαταλήψεις, η νεαρή ηρωίδα (η Ρήνη) απελευθερώνεται κοινωνικά και ηθικά» (Γ. Δ. Παγανός). Πώς επαληθεύεται η άποψη αυτή με βάση το απόσπασμα του Κ. Θεοτόκη;

Μονάδες 20

4. Ποιοι λόγοι ωθούν καθένα από τους δύο άντρες στο απόσπασμα του Κ. Θεοτόκη να αναφωνήσει τη φράση: « Ανάθεμά τα τα τάλαρα!»; Να αναπτύξετε τις απόψεις σας σε δύο παραγράφους.

Μονάδες 25

5. Σε τι διαφέρει η συμπεριφορά της νεαρής ηρωίδας του Κωνσταντίνου Χατζόπουλου, στο απόσπασμα που σας δίνεται παρακάτω, από τη συμπεριφορά της Ρήνης στο κείμενο του Κ. Θεοτόκη;

Μονάδες 20

Κωνσταντίνος Χατζόπουλος, Ο Πύργος του Ακροποτάμου (απόσπασμα)

Η Φρόσω του Κρανιά τα πλούτη του αγαπητικού δεν τα λογάριασε ολότελα, ούτε και τα ήξερε την πρώτη αρχή, όταν τον αντίκρισε κάτω από το μπαλκόνι του επαρχείου ένα δειλινό. Τα μάτια του είδε μόνο που την κοιτάζανε παράξενα, τα μάγουλά της θυμάται που ξανάψανε και το γιασεμί που μοσκοβολούσε από την αυλή. Τίποτες άλλο, τίποτες άλλο. Τα πλούτη η μάνα τής τα θύμισε κατόπι, εκείνη της πρωτάνοιξε τα μάτια στο ισοφάρισμά τους με το φτωχό σόι του Κρανιά. Κι αλήθεια τη συμβούλεψε, τη φοβέριξε, την έδειρε κιόλας, μ' από τ' άλλο μέρος της έβαλε και το πρώτο κοκκινάδι στα μάγουλα, της έκοψε τα πρώτα σγουρά στο μέτωπο και τη μάλωσε να μη βγει άλλη φορά όξω στο μπαλκόνι αχτένιστη κι ανάλλαγη, όπως συγύριζε το σπίτι. Αυτή στην αρχή πετιότανε κει, σα μάντευε το πέρασμα του νιου, δίχως να το θέλει, δίχως να το νιώθει. Υστερα βέβαια άλλαξε κι αυτή, χόρεψε όπως της λαλούσαν όλοι γύρω της, όπως τη δασκαλεύανε προεστές και φιλενάδες, ύστερα ξύπνησε μέσα της κι αυτής η φυσική έννοια, που έχει κάθε κόρη δίχως προίκα, πώς να σιγουρευτεί. Και σιγουρεύτηκε καλά. Αν σιγουρευόταν αλλιώτικα, αν το δόκανο έπιανε τα πλούτη, τότε θα 'ταν όλα καλά καμωμένα, όλοι θα της κάναν τόπο να περάσει. Τώρα όμως...

Προφεστιβαλική στη Γερμανία

Στα πλαίσια του 26ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή», η Οργάνωση Βάσης στην περιοχή « Schorndorf» της Γερμανίας διοργανώνει προφεστιβαλική εκδήλωση, το Σάββατο 10 του Ιούνη, στην αίθουσα του Volkshochschule (πάνω από τη βιβλιοθήκη). Η εκδήλωση θα αρχίσει στις 7 το απόγευμα.

Στην εκδήλωση θα μιλήσει μέλος του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ, ενώ θα γίνει μικρό αφιέρωμα στον ποιητή της Ρωμιοσύνης Γ. Ρίτσο και το χορευτικό συγκρότημα της Κοινοτικής Νεολαίας Schwabish Gmund θα παρουσιάσει παραδοσιακούς χορούς. Η εκδήλωση θα συνεχιστεί με γλέντι.

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Να καταργηθούν οι διατάξεις για αρτιμέλεια

H άμεση κατάργηση των διατάξεων που προβλέπουν αρτιμέλεια και φυσική καταλληλότητα για το διορισμό σε θέση εκπαιδευτικού είναι το κύριο αίτημα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΕΣΑΕΑ)σε επιστολή τους, με την οποία ζητούν άμεση συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Π. Ευθυμίου.

Οπως επισημαίνει η Συνομοσπονδία έχει προσφύγει στο παρελθόν στο ΣτΕ, ζητώντας να κηρυχτεί άκυρος ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και αντισυνταγματικοί οι νόμοι που τον προβλέπουν και ταυτόχρονα έχει καταθέσει στο ΣτΕ αίτηση αναστολής του εν λόγω διαγωνισμού.

«Είναι αδιανόητο, είναι μέγιστη ντροπή για την ελληνική κοινωνία, η ύπαρξη προϋπόθεσης αρτιμέλειας, υγείας και φυσικής καταλληλότητας, για να λάβει ένας πολίτης μέρος στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ», υπογραμμίζεται στην επιστολή. Ενώ η επιστολή ολοκληρώνεται με ένα ερώτημα: «Πώς μπορείτε να εξηγήσετε στην ελληνική κοινωνία ότι εκπαιδευτικοί με αναπηρία μπορούν να τοποθετούνται ως αναπληρωτές, χωρίς σε αυτή την περίπτωση να ισχύει η αρτιμέλεια ή η φυσική καταλληλότητα, ενώ τα ίδια πρόσωπα αδυνατούν να διοριστούν ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί; Αυτή η κατάσταση πρέπει να τελειώσει. Δεν πάει άλλο».

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
Δυνάμωσε τη φωνή σου

«Ας τους χαλάσουμε τα σχέδια, δυνάμωσε τη φωνή σου, οργανώσου στο Σύλλογο», είναι η προτροπή του Συλλόγου Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών (ΣΥΣΠΙΣ), ο οποίος θα πραγματοποιήσει σήμερα, Παρασκευή, στις 6 το απόγευμα, ανοιχτό Διοικητικό Συμβούλιο, στα γραφεία της Ενωσης Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος).

Ενα από τα πρώτα θέματα που πρόκειται να συζητηθεί είναι η απόφαση της κυβέρνησης για αύξηση των διδάκτρων κατά 2,5%. «Η κυβέρνηση άναψε το πράσινο φως για την αύξηση, ενώ οι σχολάρχες αξίωναν νόμιμη αύξηση της τάξης του 4-5%, αύξηση την οποία έτσι κι αλλιώς θα πραγματοποιήσουν, αφού όπως είναι γνωστό δεν ελέγχονται από πουθενά. Στην αντίπερα όχθη βρισκόμαστε εμείς, οι χιλιάδες σπουδαστές των Ιδιωτικών Σχολών», επισημαίνεται στην ανακοίνωση του Συλλόγου.

Ο ΣΥΣΠΙΣ καλεί όλους τους σπουδαστές να συμμετάσχουν στο Σύλλογο και να παλέψουν για όσα τους ανήκουν, για: δωρεάν, δημόσια παιδεία, πάγωμα των διδάκτρων, δωρεάν φωτοτυπίες και βιβλία και για την κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων τους.

Γιορτή σήμερα στο ΕΜΠ

Με μια εκδήλωση γιορτάζει σήμερα η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείοαποκατάσταση και έναρξη λειτουργίας του κτιρίου της ιστορικής Πρυτανείας και την παράδοση του ιστορικού ραδιοφωνικού πομπού - σύμβολο της εξέγερσης του Νοεμβρίου του 1973 στις 12.30 το μεσημέρι, στο συγκρότημα Πατησίων, το ΕΜΠ. Στον εορτασμό θα παραστεί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.

Ανάμεσα στα εκθέματα της γιορτής, θα είναι, επίσης, ο πολύγραφος και το φωτοαντιγραφικό μηχάνημα, που χρησιμοποιήθηκαν τις ημέρες της εξέγερσης. Η πρυτανεία του Ιδρύματος καλεί να τιμήσουν τη γιορτή με την παρουσία τους όσους συμμετείχαν ενεργά στο αντιδικτατορικό φοιτητικό κίνημα της εποχής και ειδικότερα τα μέλη των συντονιστικών επιτροπών κατάληψης του Πολυτεχνείου και των άλλων εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

ΜΕΝΙΔΙ
Συναυλία διαμαρτυρίας

«Φτάνει πια η κοροϊδία, θέλουμε ανθρώπινα, δημόσια σχολεία», είναι η κραυγή διαμαρτυρίας που υψώνουν οι εκπαιδευτικοί του Μενιδίου και θα εκφραστεί μέσα από τη συναυλία διαμαρτυρίας για τα προβλήματα της σχολικής στέγης και την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου στην περιοχή του Μενιδίου, την οποία διοργανώνει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών «Ο Σωκράτης» τη Δευτέρα 12 Ιούνη, στις 9.00 μμ, στην κεντρική πλατεία του Μενιδίου.

Συμμετέχουν οι γνωστοί και αγαπητοί καλλιτέχνες: Δ. Μητροπάνος, Θ. Μικρούτσικος, Β. Παπακωνσταντίνου, Δ. Τσακνής και Λ. Μαχαιρίτσας.

Συμπαραστάτες και χορηγοί της εκδήλωσης είναι ο Δήμος Αχαρνών, ο ραδιοφωνικός σταθμός «Ξένιος 97,4» και φορείς της πόλης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ