ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Γενάρη 2024
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Υπεκφυγές, προχειρότητες και δημιουργία εντυπώσεων από μάρτυρες και κυβερνητική πλειοψηφία

INTIME NEWS

Μακριά από την ουσία του εγκλήματος των Τεμπών κινήθηκε και χτες, με ευθύνη της κυβερνητικής πλειοψηφίας, η συνεδρίαση της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής.

Η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, νυν πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), θέση που κατέλαβε το 2016, κατέθεσε χτες, ωστόσο η συζήτηση εξαρχής περιορίστηκε στο ζήτημα των ιατρικών εγγράφων του μηχανοδηγού που είδαν το Σαββατοκύριακο το φως της δημοσιότητας, σε μια προσπάθεια από την κυβερνητική πλειοψηφία να σηκωθεί αποπροσανατολιστικός κουρνιαχτός. Η συνεδρίαση και η εξέταση της μάρτυρος πέρασαν σε δεύτερη μοίρα, με την πλειοψηφία να ζητά τον πλήρη ιατρικό φάκελο του μηχανοδηγού αλλά και να κλείσει η συνεδρίαση προκειμένου να προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα του μηχανοδηγού που σκοτώθηκε στα Τέμπη.

Ο Νίκος Καραθανασόπουλος, βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Επιτροπής, στην παρέμβασή του τόνισε ότι ήδη έχει διασυρθεί η μνήμη του μηχανοδηγού και έκανε λόγο για υποκρισία της Επιτροπής περί προσωπικών δεδομένων, αλλά και για προβοκατόρικο και επιθετικό στιλ. Μίλησε για πανομοιότυπα πιστοποιητικά που έχουν και τις ίδιες ελλείψεις σε στοιχεία, σημειώνοντας πως αυτά παραδίδονται στην «Hellenic Train», η οποία έχει ευθύνες για την κατάρτισή τους, αλλά και στη ΡΑΣ.

«Αυτή η προχειρότητα με τρομάζει αν την επεκτείνουμε και σε ζητήματα ασφάλειας που πιστοποιεί η ΡΑΣ. Αν με τέτοιες προχειρότητες δίνονται τα πιστοποιητικά ασφαλείας των τρένων, τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας... Δεν είναι μόνο για το συγκεκριμένο, απ' ό,τι καταλαβαίνω. Αντί να γίνει μία τέτοια ερώτηση, μια τέτοια συζήτηση, προσπαθούμε να βρούμε υπεκφυγές, "να έρθουν οι ιατρικοί φάκελοι", λες και εμείς θα κάνουμε ιατρική γνωμάτευση αν ο φάκελος είναι πλήρης», υπογράμμισε ο Ν. Καραθανασόπουλος.

Πρόσθεσε ότι είναι άλλα τα ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν την Εξεταστική Επιτροπή, η οποία θα πρέπει να εξετάσει όλες τις πτυχές του εγκλήματος. «Γιατί προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ένα νέο αφήγημα από τη μεριά της κυβερνητικής πλειοψηφίας που αξιοποιείται από όλη αυτή τη διαδικασία», επισήμανε.

Μετά από αυτήν την εξέλιξη, η Εξεταστική Επιτροπή διέκοψε για σήμερα, καταθέτοντας αίτημα προκειμένου να της δοθεί ο πλήρης φάκελος του μηχανοδηγού, και στη ΡΑΣ και στη «Hellenic Train».

Νωρίτερα, η επιδίωξη να κωλυσιεργεί η Εξεταστική Επιτροπή είχε και πάλι διαφανεί, μετά την άρνηση ορισμένων μαρτύρων να παραστούν και να καταθέσουν. Συγκεκριμένα, ο Αθανάσιος Βούρδας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015 - 2017, που ήταν προγραμματισμένο να παραστεί στην Επιτροπή ως μάρτυρας, με επιστολή του ανακοίνωσε ότι δεν θα πάει.

Να μη γίνει δεκτή η άρνησή του, ζήτησε ο Ν. Καραθανασόπουλος, επισημαίνοντας ότι εάν γίνει δεκτή, ανοίγει ο ασκός του Αιόλου και για τους άλλους μάρτυρες που ακολουθούν. Ο βουλευτής του ΚΚΕ χαρακτήρισε επίσης υπεκφυγή την κατάθεση υπομνήματος εκ μέρους των μαρτύρων, τονίζοντας ότι «χρειάζεται η φυσική παρουσία των μαρτύρων για να υποβληθούν στις ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής».

Επισήμανε δε τις ευθύνες της πλειοψηφίας της Επιτροπής που εμμέσως παρότρυνε τους μάρτυρες στην απλή κατάθεση υπομνημάτων, με αποτέλεσμα να υπονομεύονται η διαδικασία και το έργο της Εξεταστικής. «Το υπόμνημα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή παρουσία και εξέταση του συγκεκριμένου μάρτυρα, είναι υπεκφυγή αν φέρουν υπόμνημα, το οποίο μπορεί να είναι μια σελίδα και να υπονομεύει την ίδια τη λειτουργία της Επιτροπής», υπογράμμισε ο Ν. Καραθανασόπουλος.

Η σαφέστατη αυτή θέση του ΚΚΕ ερμηνεύτηκε απ' την κυβερνητική πλειοψηφία ως προτροπή σε μη τήρηση της νομιμότητας, όπως ισχυρίστηκε σε επιθετικό ύφος, επικαλούμενη την πρόβλεψη του κώδικα ποινικής δικονομίας περί κατάθεσης υπομνημάτων.

Ο Ν. Καραθανασόπουλος δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση θυμίζοντάς τους ότι το έργο της Επιτροπής είναι και πολιτικό, ότι υπήρξαν άλλοι μάρτυρες που και υπόμνημα κατέθεσαν αλλά και προσήλθαν και εξετάστηκαν. «Και τα δύο μπορεί να γίνουν», επέμεινε ο βουλευτής του ΚΚΕ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ο ... «ρεαλισμός» των περικοπών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης διαφημίζουν τα στελέχη της κυβέρνησης και προσπαθούν να πείσουν τον λαό πως είναι καλύτερα, κι ας συνεχίζει να συνωστίζεται καθημερινά μέσα στα ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, να παγώνει στη διάρκεια της πολύωρης αναμονής στις στάσεις και να του έρχεται «ο ουρανός στο κεφάλι» μέσα στα υποσυντηρημένα οχήματα.

Κόντρα στη δραματική πραγματικότητα που βιώνει ο λαός της πόλης, προχτές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, και η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, πανηγύρισαν για το έργο της κυβέρνησης με ...όρους ρεαλισμού...

Στη διάρκεια της παρουσίας τους στη Θεσσαλονίκη συναντήθηκαν με τη διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) και του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), όπου επιβεβαίωσαν την πολιτική ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών με όχημα τον ΟΑΣΘ, κάνοντας λόγο για «νέο, ευέλικτο και σύγχρονο ΟΑΣΘ», που θα συνάπτει συμβάσεις με ιδιώτες προκειμένου να εξυπηρετούνται οι συγκοινωνιακές ανάγκες.

Το επόμενο διάστημα, λοιπόν, ο λαός και οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες θα βιώσουν την «αναβάθμιση» και την προσαρμογή στη λειτουργία με πλήρη ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που θα κοστίζει πολλαπλά στον λαό για να μετακινείται.

Και ενώ ο ΟΑΣΘ θα έπρεπε να έχει καθημερινά σε κυκλοφορία 370 λεωφορεία για την κάλυψη των αναγκών, ο Χρ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στην πρόσληψη οδηγών με 8μηνη σύμβαση που επέτρεψε τη μερική ενίσχυση του στόλου και είπε: «Είναι μια καλή μέρα με όρους ρεαλισμού για τις αστικές συγκοινωνίες, στη Θεσσαλονίκη. Για πρώτη φορά μετά από περίπου 2 χρόνια, περισσότερα από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ βρίσκονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης».

Ετσι, μετά από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης, ανακοίνωσε επίσημα ότι η ΝΔ «κατόρθωσε» να ενισχύσει τον ΟΑΣΘ με περίπου 80 επιπλέον λεωφορεία και να φτάσει στα 300 κυκλοφορούντα, από τα 220 που παρέλαβε από τον ΣΥΡΙΖΑ το καλοκαίρι του 2019.

Αφήνουμε ασχολίαστη την άσχημη κατάσταση του στόλου των οχημάτων, που μόλις πριν από λίγες μέρες (8/1) επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά όταν κινδύνεψαν επιβάτες της γραμμής 38, οι οποίοι βρέθηκαν να συγκρατούν ένα από τα προστατευτικά καλύμματα του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, όταν αυτό αποκολλήθηκε από τη θέση του και έπεσε πάνω τους. Ειδικά τα λεωφορεία της Λειψίας που προμηθεύτηκε η προηγούμενη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, τα οποία αποδείχθηκε ότι είναι επικίνδυνα να μεταφέρουν κόσμο γιατί είναι παλιά, ακατάλληλα και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για τον συγκεκριμένο τύπο λεωφορείων.

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, η ΔΑΣ ΟΑΣΘ μεταξύ άλλων θυμίζει ότι υπολείπονται ακόμα περίπου 70 λεωφορεία και άλλοι 150 οδηγοί για να συμπληρωθεί ο αριθμός οχημάτων και οδηγών - όχι για να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του λαού σε μεταφορικά μέσα - αλλά που είναι υποχρεωμένος με βάση τον νόμο να κυκλοφορεί ο ΟΑΣΘ.

Σε σχέση με τις προσλήψεις των νέων οδηγών, αναφέρει ότι ήδη ένας μικρός αριθμός από αυτούς που έπιασαν τιμόνι πριν 10 μέρες έχουν παραιτηθεί, ενώ άλλοι δεν προσήλθαν καν για να πιάσουν δουλειά. «Αυτές είναι οι εργασιακές συνθήκες στον ΟΑΣΘ που διαμόρφωσαν τόσο η δική του, όσο και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτές είναι οι εργασιακές σχέσεις και για τους εκατοντάδες εργαζόμενους οδηγούς των ΚΤΕΛ που εργάζονται στην αστική συγκοινωνία, οι οποίοι διαμαρτύρονται για τις απαράδεκτες ατομικές συμβάσεις που τους υποχρέωσαν να υπογράψουν με το πιστόλι στον κρόταφο, ώστε να έχουν δουλειά από 1/1/2024.

Εκεί έχει οδηγήσει η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών, που στην περίπτωση του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί πριν καν ξεκινήσει η λειτουργία του», σημειώνει.

Τεράστια τα κέρδη των τραπεζών από τα επιτόκια

Αμύθητα κέρδη αποκομίζουν οι ελληνικές τράπεζες από την αύξηση των επιτοκίων και μάλιστα χαρακτηρίζονται «πρωταθλήτριες» σε όλη την Ευρωζώνη. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Ενιαίος Εποπτικός Μηχανισμός (SSM), οι ελληνικές τράπεζες έχουν αποκομίσει τα μεγαλύτερα επιτοκιακά κέρδη, ως ποσοστό επί των λειτουργικών τους εσόδων.

Την ίδια στιγμή, τα χρεωμένα λαϊκά νοικοκυριά στην καλύτερη περίπτωση «φτύνουν αίμα» για να αποπληρώσουν τα δάνειά τους και βρίσκονται διαρκώς υπό την απειλή των πλειστηριασμών και των εξώσεων, με νόμους της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ. Επιπλέον, για τις τράπεζες εξακολουθεί να ισχύει ο αναβαλλόμενος φόρος, δηλαδή δεν πληρώνουν φόρους εδώ και 10 χρόνια, όταν ο ελληνικός λαός καλείται να πληρώσει το 95% των ετήσιων φορολογικών εσόδων!

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν, το 79,25% των λειτουργικών εσόδων του εγχώριου κλάδου των τραπεζών προέρχεται από την ψαλίδα μεταξύ επιτοκίων δανεισμού και επιτοκίων καταθέσεων, έναντι 60,56% που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος. Μοναδική χώρα που «σκοράρει» υψηλότερα από την Ελλάδα είναι η Εσθονία, όπου το εν λόγω ποσοστό διαμορφώνεται στο 82,20%. Το ποσοστό των επιτοκιακών κερδών σε Γαλλία και Γερμανία διαμορφώνεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα (43,46% και 53,9% αντίστοιχα).

ΑΔ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
«Μεγάλο βήμα προόδου» ότι ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ ψηφίζουν νομοσχέδια της ΝΔ

Δημόσια επαίνεσε τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, που ψηφίζουν νομοσχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ, ο Αδ. Γεωργιάδης, υπουργός Υγείας, χτες το απόγευμα, στην ΕΡΤNEWS, δείχνοντας τη στρατηγική ταύτισή τους.

Σε ερώτηση πώς βλέπει το γεγονός ότι επί Κασσελάκη ο ΣΥΡΙΖΑ ψηφίζει νομοσχέδια της κυβέρνησης, όπως ο γάμος ομόφυλων ζευγαριών, για το Μεταναστευτικό, τις κάμερες στα γήπεδα και τις αμυντικές δαπάνες, ο Αδ. Γεωργιάδης απάντησε ότι «το βλέπω ως μεγάλο βήμα προόδου» και πρόσθεσε πως «είναι πράγματα που πρέπει να τα επαινέσω δημόσια», λέγοντας ότι το να μπορούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ «να συνεννοούνται στα μείζονα, για μένα είναι ένα μεγάλο βήμα μπρος του πολιτικού μας συστήματος».

Επικαλέστηκε το παράδειγμα της από κοινού ψήφισης νόμων για τη στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων λέγοντας χαρακτηριστικά: «Τους νόμους που έφερα στη Βουλή ως υπουργός Ανάπτυξης για την επιτάχυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και την απλοποίηση ίδρυσης επιχειρήσεων, όλους τους νόμους, πάνω από 20, τους ψήφισε και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ