ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Μάη 2002
Σελ. /32
«ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»
Ενότητα για την ανατροπή και όχι για τη διαχείριση

Αποτέλεσμα της συμπόρευσης της «Δημοκρατικής Κοινωνικής Κίνησης» και της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας» τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και ένα πρώτο βήμα στο ξεκίνημα μιας πορείας οικοδόμησης ενός ευρύτερου μετώπου για την ανατροπή της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής και για να ανοίξει ένας άλλος δρόμος, προς όφελος του λαού και όχι της ολιγαρχίας, αποτελεί η συμπαράταξή τους για τις επερχόμενες νομαρχιακές εκλογές. Η ανακήρυξη των τριών υποψηφίων, του Θανάση Παφίλη για τη Διευρυμένη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αθήνας-Πειραιά, του Ηλία Νικολόπουλου για τη Νομαρχία Αθήνας και της Ελπίδας Παντελάκη για τη Νομαρχία Πειραιά, έγινε προχτές παρουσία μεγάλου αριθμού εκπροσώπων μαζικών συνδικαλιστικών και κοινωνικών οργανώσεων, αλλά και ανθρώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Οι τρεις υποψήφιοι, αλλά και ο νομαρχιακός σύμβουλος Θεοχάρης Παπαμάργαρης υπογράμμισαν με έμφαση ότι η συμπαράταξη, που φέρει τον τίτλο της ΝΑΣ, δεν είναι ευκαιριακός συνδυασμός για να αθροίσει ψήφους στις εκλογές, ούτε δημιούργημα συμφωνίας κορυφών, αλλά ο καρπός και το αποτέλεσμα κοινής δράσης των δύο Κινήσεων, στα μικρά και μεγάλα μέτωπα των αγώνων, που αναπτύχθηκαν το προηγούμενο διάστημα, καρπός και αποτέλεσμα της κοινής δράσης στο συνδικαλιστικό κίνημα, στο κίνημα ειρήνης, στο κίνημα προστασίας των δημοκρατικών ελευθεριών και άλλων κινημάτων. «Εμείς επιδιώκουμε ενότητα για την ανατροπή και όχι ενότητα για τη διαχείριση», είπε χαρακτηριστικά ο Θ. Παφίλης.

«Σύμπλευση» με ποιους;

Στη συνέντευξη που δόθηκε, ο δημοσιογράφος Κ. Πουλακίδας της «Αυγής» ρώτησε τους τρεις υποψήφιους «πού είναι η διαφωνία τους στο πλαίσιο με την υποψηφιότητα του Μαν. Γλέζου» και αφού «εντοπίσετε τη διαφωνία σας θα ήθελα να μου πείτε αν υπάρχει δυνατότητα "σύμπλευσης" με αυτό το ψηφοδέλτιο που έχει ήδη ανακοινωθεί».

«Εμείς οι δύο κινήσεις αποφασίσαμε να συνεργαστούμε, παίρνοντας υπόψη τη συμπόρευση όλο το προηγούμενο διάστημα στα μεγάλα μέτωπα που υπήρξαν και στους μεγάλους αγώνες και γιατί συμφωνήσαμε σε κάποιες γενικές αρχές», είπε ο Θ. Παφίλης. Και συνέχισε: «Βεβαίως, όλοι εδώ ζούμε και ο καθένας έχει μια ιστορία. Οι δυνάμεις εκείνες που στηρίζουν αυτή την πρόταση (σ.σ. Μ. Γλέζος), στο προηγούμενο διάστημα, όχι μόνο δε συμπορεύτηκαν με τον ίδιο τρόπο και προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά, τις περισσότερες φορές -- για να μην πούμε όλες -- συντάχθηκαν πλήρως με την κυβερνητική πολιτική και ιδιαίτερα στον τομέα της Αυτοδιοίκησης, αλλά και σε άλλους τομείς. Π.χ. όταν οι ταξικές δυνάμεις στο συνδικαλιστικό κίνημα συγκρούονταν και απέρριπταν τον "κοινωνικό διάλογο" και τη θεωρία των κοινωνικών εταίρων -- η οποία εκτός των άλλων είναι και ανιστόρητη -- οι πολιτικές δυνάμεις, οι οποίες σήμερα μιλούν για ενότητα, ήταν μαζί με τις κυβερνητικές παρατάξεις. Τα ίδια και στο φιλειρηνικό κίνημα και σε πάρα πολλούς άλλους τομείς. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλη αυτή η αλλαγή και η μετατροπή της ΤΑ σε μακρύ χέρι του κράτους βρήκε την πλήρη συναίνεση και συμφωνία αυτών των δυνάμεων, και μιλάμε κυρίως για το ΣΥΝ».

Αναφερόμενος στην πρακτική στον τομέα της Αυτοδιοίκησης, ο Θ. Παφίλης ανέφερε για παράδειγμα ότι «οι νομάρχες που προέρχονταν κυρίως από τον χώρο του ΣΥΝ, οι οποίοι εκλέχτηκαν στο προηγούμενο διάστημα με πλήρη συνεργασία με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ήταν πολλές φορές πρωταγωνιστές, όχι μόνο συμμέτοχοι, στις μεγαλύτερες αντιλαϊκές επιλογές, και μάλιστα σε κάποιες κορυφαίες στιγμές σύγκρουσης ήταν η αιχμή του δόρατος, όπως, για παράδειγμα, σε αγροτικές κινητοποιήσεις, στα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης και σε πολλές άλλες μάχες που έδωσε το λαϊκό κίνημα το προηγούμενο διάστημα».

Ο πραγματικός δρόμος

«Θα ήταν ανακόλουθο για μας από πάρα πολλές πλευρές να μιλάμε για μια αφηρημένη ενότητα με δυνάμεις οι οποίες το προηγούμενο διάστημα όχι μόνο δεν αγωνίστηκαν με συνέπεια, αλλά, αντίθετα, έδωσαν και "αριστερό" άλλοθι στην κυβερνητική πολιτική», είπε ο Θ. Παφίλης. Αφού σημείωσε ότι «θέλουμε ενότητα με όλους εκείνους οι οποίοι αντιστέκονται σε αυτή τη λαίλαπα και αγωνίζονται όχι για να διαχειριστούν καλύτερα αυτή τη λαίλαπα, αλλά για να ανατρέψουν αυτή την πολιτική και ν' ανοίξουν μια νέα προοπτική για το λαϊκό κίνημα και για τον τόπο μας», τόνισε: «Πιστεύουμε ότι δυνάμεις που μπορεί να είναι εγκλωβισμένες ακόμα και σε τέτοια σχήματα ή να παγιδεύονται -- αν θέλετε -- και απ' το άγχος και την αγωνία μιας ευρύτερης ενότητας, θα αντιληφθούν και στην πορεία αυτής της εκλογικής μάχης ποιος είναι ο πραγματικός δρόμος και ποιες είναι εκείνες οι δυνάμεις, οι οποίες εξέφρασαν στο παρελθόν αλλά εκφράζουν και σήμερα με μεγαλύτερη συνέπεια αυτόν τον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής ακόμα και μέσα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση».

Ο Ηλ. Νικολόπουλος ανέφερε ότι «υπήρχε και μια κοινή σύνδεση των δύο παρατάξεων σε βασικά θέματα, που οι άλλες παρατάξεις ήταν απ' την άλλη πλευρά». Ανέφερε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το θέμα του «Καποδίστρια», όπου, παρότι ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Τοπικής Αυτονομίας επιβάλλει να ερωτώνται οι δημότες για συνενώσεις δήμων, και οι δύο συγκεκριμένες παρατάξεις ζητούσαν δημοψηφίσματα, οι υπόλοιπες παρατάξεις εκώφευσαν, αφήνοντας έτσι να εφαρμοστεί το πρόγραμμα. Ανέφερε επίσης τη Συνθήκη Σένγκεν, «που θα τη βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας -- αν και δεν είναι στη στενή έννοια της Αυτοδιοίκησης. Ημασταν οι μόνοι που αντιδράσαμε και τονίσαμε την αντισυνταγματικότητα και όλα αυτά».

Σε ποια πολιτική βάση;

«Και τον Μ. Γλέζο τιμούμε και πολλούς άλλους αγωνιστές, που δεν είναι στις τάξεις μας ή είναι έξω από αυτή την αίθουσα», είπε ο Χαρ. Παπαμάργαρης. «Το κρίσιμο ερώτημα που μπήκε είναι ότι σε ποια πολιτική βάση -- και όταν λέω πολιτική δεν εννοώ κομματική, αλλά βάση στις κατευθύνσεις και στις θέσεις μας πάνω στα ζητήματα της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης -- γίνεται αυτή η συνένωση». Ανέφερε ως παράδειγμα τη συζήτηση του προϋπολογισμού της Νομαρχίας στο Νομαρχιακό Συμβούλιο: «Ημασταν 2 στους 38 και ο Ηλ. Νικολόπουλος, που είχε δικαίωμα λόγου αλλά όχι ψήφου. Εκτός πρακτικών οι υπόλοιποι σύμβουλοι μάς έλεγαν πως αν δεν τον ψηφίσουμε η Περιφέρεια θα τον πάρει πίσω. Και το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε με τον Σπ. Χαλβατζή ήταν να πούμε "όχι". Τουλάχιστον να καταχωρήσουμε αυτό το "όχι". Η νομαρχιακή παράταξη απ' τον ΣΥΝ ψήφιζε "ναι". Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι έχουμε μια τέτοια "συμπόρευση" (σ.σ. με άλλο ψηφοδέλτιο) και προηγουμένως δεν υπάρχει μια σύμπλευση πάνω σε κρίσιμα ζητήματα πολιτικής, τότε ενότητα δε νομίζω ότι είναι να υπογράψεις σε ένα κείμενο μια γενική καταδίκη κάποιου. Το θέμα είναι αν διατυπώνεις μια πολιτική άποψη πάνω σε πολιτικές θέσεις σε ό,τι αφορά στο ζήτημα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης».

«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Αντίσταση στη δημοτική παρα-αστυνομία

Eurokinissi

Την ανάγκη προσλήψεων στις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων, για να βελτιωθούν οι παροχές στους δημότες, επισήμανε χτες ο υποψήφιος δήμαρχος της πρωτεύουσας Σπύρος Χαλβατζής. Παράλληλα, στηλίτευσε τα σχέδια κυβέρνησης και δημοτικών παρατάξεων, προσλήψεις να γίνουν μόνο στη Δημοτική Αστυνομία. Αυτή να μετατραπεί σε ένα καθαρά παρα-αστυνομικό Σώμα, προκειμένου η ΕΛ.ΑΣ να έχει ελεύθερα τα χέρια, για να ασχολείται με την καταστολή των λαϊκών διεκδικήσεων.

Ο Σπύρος Χαλβατζής, μιλώντας χτες για την προωθούμενη πρόσληψη 700 ατόμων για τη Δημοτική Αστυνομία, δήλωσε: «Στις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου Αθηναίων, όπως είναι το βρεφοκομείο, οι παιδικοί σταθμοί και άλλοι χώροι, υπάρχει σοβαρότατη έλλειψη προσωπικού. Προσλήψεις δε γίνονται. Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα και συνεχώς υποβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή στο δήμο Αθηναίων, οι παρατάξεις που πρόσκεινται σε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΚΕΠ ζητούν επίμονα εκατοντάδες προλήψεις για να στελεχώσουν τη Δημοτική Αστυνομία. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και με βάση Προεδρικό Διάταγμα που προετοιμάζεται, θέλουν μια Δημοτική Αστυνομία εξοπλισμένη με όλα» (σ.σ. εννοώντας τις επικίνδυνες απόψεις που προωθούνται περί «ανάγκης» οπλοφορίας τους).

Σήμερα προβλέπονται 170 τέτοιες θέσεις στο δήμο Αθηναίων (υπηρετούν 127 και πρόσφατα αποφασίστηκαν προσλήψεις επιπλέον 40 ατόμων). Με βάση το Προεδρικό Διάταγμα που συνέταξε η κυβέρνηση και ενέκρινε πρόσφατα το Συμβούλιο της Επικρατείας για τη δημιουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, θα προστεθεί στα ήδη υπάρχοντα πολυάριθμα Σώματα Ασφαλείας και μια παρα-αστυνομία. Θα λειτουργεί χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από τα Δημοτικά Συμβούλια και πέρα από τη μέχρι τώρα δραστηριότητά της (ως ειδική υπηρεσία των δήμων), που είναι ο έλεγχος της εφαρμογής των αποφάσεων του αιρετών οργάνων. Στη Δημοτική Αστυνομία μεταβιβάζεται περίπου το 80% των αρμοδιοτήτων της ΕΛ.ΑΣ. Οι δήμοι θα επιβαρυνθούν με επιπλέον δαπάνες, καθώς δεν προβλέπεται ενίσχυσή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό για την εκπαίδευση όσων προσληφθούν και τη μισθοδοσία τους. Το προσωπικό της θα μπορεί να εξακριβώνει τα στοιχεία υπόπτων, να ενεργεί καθήκοντα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου, να βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε τόπο και χρόνο κάθε φορά που καθίσταται αναγκαία η παρέμβασή του. Ολα αυτά, πιθανά από τα τέλη του χρόνου, καθώς στην Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας περιμένουν από Οκτώβρη τις προκηρύξεις των δήμων για τις προσλήψεις προσωπικού.

«Ως "Συμπαράταξη για την Αθήνα" είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με τη λογική που μετατρέπει μια δημοτική υπηρεσία σε αστυνομικό μηχανισμό», υπογράμμισε ο Σπ. Χαλβατζής. Συμπλήρωσε: «Φοβόμαστε πολύ ότι οι δυνάμεις που στηρίζονται από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΚΕΠ επιδιώκουν τη συγκρότηση ενός σώματος "πραιτοριανών" στο δήμο Αθηναίων. Μια τέτοια αντίληψη είναι πολύ επικίνδυνη για τους εργαζομένους, για το λαό της Αθήνας».

Ο υποψήφιος δήμαρχος κατέληξε ότι πρέπει να αποτραπεί η αρνητική μεθόδευση. Πρέπει να γίνουν προσλήψεις στις υπηρεσίες κοινωνικού χαρακτήρα του δήμου, για να μπορούν να προσφέρουν εκείνα που έχουν ανάγκη οι εργαζόμενοι και οι δημότες της Αθήνας. Αυτοί δηλαδή, «που πληρώνουν πάρα πολλά χρήματα ως φόρους και στο κράτος, αλλά και στο δήμο».

Ερώτηση:

Τι εξυπηρετεί το λεγόμενο ολοήμερο σχολείο, όπως εφαρμόζεται σήμερα; Ποιοι στόχοι κρύβονται πίσω από τη σημερινή λειτουργία του;

Απάντηση:

Η εκπαιδευτική πολιτική κυβέρνησης και Ευρωπαϊκής Ενωσης προορίζει την ΤΑ σαν βασικό μοχλό για την ιδιωτικοποίηση και την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων. Ηδη πολλές συμπληρωματικές - προσωρινά - λειτουργίες του σχολείου, σταδιακά παραχωρούνται σε γονείς και δήμους, υπονομεύοντας το ενιαίο και δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας. Π.χ., ο νόμος 2525/97 προβλέπει τριμερή ευθύνη (κράτους, ΤΑ και γονιών) για τη λειτουργία του «ολοήμερου σχολείου» (νηπιαγωγείων και δημοτικών).

Δήθεν για εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονιών, δημοτικές παρατάξεις που αποδέχονται τις κυβερνητικές κατευθύνσεις, επιμηκύνουν το σχολικό πρόγραμμα. Προσλαμβάνουν προσωπικό (π.χ. γυμναστές, φύλακες) με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Φυσικά πληρώνουν οι γονείς. Στα «ολοήμερα» η δαπάνη σίτισης των μαθητών έχει μετατεθεί - με κυβερνητικές εγκυκλίους - στους γονείς. Σε κάποιους δήμους, οι γονείς πληρώνουν τις εταιρίες «κέτερινγκ» που έχουν αναλάβει τη σίτιση. Αλλες δημοτικές αρχές επιβάλλουν ειδικό τέλος («παιδόσημο») για να καλύψουν έξοδα του «ολοήμερου». Οταν τα «ολοήμερα» πάψουν να χρηματοδοτούνται από κοινοτικά ή κρατικά κονδύλια, όλο το κόστος λειτουργίας θα μεταφερθεί στους γονείς και στους λοιπούς δημότες.

Παραπέρα, διαφαίνεται ότι σταδιακά το σχολικό πρόγραμμα θα διαμορφωθεί σε δύο ζώνες: Μία υποχρεωτική: θα αποτελείται από ένα βασικό κορμό μαθημάτων, που θα συνεχίσει να καθορίζεται από το υπουργείο Παιδείας. Μία συμπληρωματική: θα διαμορφώνεται διαφορετικά για κάθε περιοχή, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα και την ταξική σύνθεση των οικογενειών των μαθητών.

Και επειδή όλα συνδέονται μεταξύ τους: Η προωθούμενη από την κυβέρνηση θεσμοθέτηση της αξιολόγησης κάθε σχολείου, η σύνδεση της αξιολόγησης και του αποτελέσματός της με την κρατική χρηματοδότηση (θα χρηματοδοτείται αν «αποδίδει» κατά τους νόμους της «ελεύθερης αγοράς» που εφαρμόζουν οι κρατούντες), θα λειτουργήσουν υπέρ της διαφοροποίησης του προγράμματος και της ταξικής κατηγοριοποίησης των σχολείων.

Με το πρόσχημα της προσαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος στις τοπικές ιδιαιτερότητες, θα επεκταθεί η άμεση παρέμβαση των ιδιωτικών επιχειρήσεων στο πρόγραμμα του σχολείου. Κάτι που ήδη προωθείται μέσα από διάφορα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ πιλοτικά προγράμματα (π.χ., αγωγή καταναλωτή με βασικό εισηγητή εταιρίες τροφίμων ή αγωγή υγείας από εταιρίες οδοντόκρεμας).

Επομένως, και σε αυτό το ζήτημα, κάθε προοδευτικός άνθρωπος οφείλει να αντιταχθεί σθεναρά στη μεταβίβαση της ευθύνης για εξεύρεση πόρων σε γονείς και γενικά δημότες, που συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις τούς θέλουν να διπλοπληρώνουν το χάλι του εκπαιδευτικού συστήματος, και μέσω των φόρων που πληρώνουμε στο κράτος και μέσω των τοπικών τελών.

Να αντιταχθεί στη μεταβίβαση της αρμοδιότητας για πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού, που συνεπάγεται ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων, ομηρία των εκπαιδευτικών και μείωσή τους, νομοτελειακά υποβάθμιση της εκπαίδευσης. Να αντιταχθεί στη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων για το περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα και η λειτουργία του σχολείου πρέπει να είναι ενιαία σε όλα τα σχολεία, με στόχο τη διαμόρφωση της κοινωνικής και σφαιρικά καλλιεργημένης προσωπικότητας κάθε μαθητή, με στόχο την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών.

Στη θέση του σημερινού «ολοήμερου» σχολείου, χρειάζεται σχολείο που θα επιτρέπει στους μαθητές να ολοκληρώνουν τις εργασίες τους, χωρίς ανάγκη φροντιστηρίων και πρόσθετων μαθημάτων επί πληρωμή, με αναδιάρθρωση του σχολικού προγράμματος ώστε να επιτρέψει στους μαθητές να αποκτήσουν επιστημονική κοσμοαντίληψη και βιοθεωρία.

Εργα της εφημερίδας «Το ΒΗΜΑ»

Στην προκειμένη περίπτωση, ισχύει το «με δύο σμπάρους ένα τρυγόνι».

Πρώτος σμπάρος: Στην εφημερίδα «Το ΒΗΜΑ» (10/5/2002) δεν μπήκε ούτε μια αράδα από την εκδήλωση παρουσίασης του υποψήφιου υπερνομάρχη Θαν. Παφίλη και των υποψήφιων νομαρχών Ηλία Νικολόπουλου (ΔΗΚΚΙ) για την Αθήνα και Ελπίδας Παντελάκη για τον Πειραιά! Ούτε αράδα, παρότι στην εκδήλωση υπήρχε δημοσιογράφος της εν λόγω εφημερίδας.

Δεύτερος σμπάρος: Στην ίδια εφημερίδα υπήρχε ρεπορτάζ της Σοφίας Γιαννακά, το οποίο παρουσίαζε τα πράγματα με το κεφάλι κάτω! Ιδιον και της εφημερίδας και της δημοσιογράφου. Εγραψε η Σ. Γιαννακά: «Ο υπερβάλλων ζήλος που δείχνει η ΝΔ να βρει υποψήφιο υπερνομάρχη από το ΚΚΕ...»!

Η ΝΔ, βεβαίως, μόνο από το ΚΚΕ δεν ψάχνει να βρει υποψήφιο υπερνομάρχη, πέρα από το ότι θα ήταν χαμένος κόπος και αν έψαχνε. Το θέμα, όμως, εδώ είναι το τι κάνει η εν λόγω δημοσιογράφος και η εφημερίδα της!..

Από τη μια, πετάει στον κάλαθο των αχρήστων την εκδήλωση ανακήρυξης του Θ. Παφίλη ως υπερνομάρχη και, από την άλλη, εμφανίζει το ΚΚΕ να συνδιαλέγεται (ή να ανέχεται) με τη ΝΔ για την εξεύρεση κοινού υπερνομάρχη! Αυτό το τελευταίο είναι το τρυγόνι!

Είναι, βεβαίως, περιττό να ελπίζει κανείς ότι «Το ΒΗΜΑ» και η Σ. Γιαννακά θα συμμορφωθούν με τους στοιχειώδεις κανόνες πολιτικής ευπρέπειας. Είναι περιττό να πιστεύει κανείς ότι θα αντιμετωπίσουν το ΚΚΕ με επιχειρήματα πολιτικά (που δεν έχουν) και όχι με μπαγαποντιές! Είναι, όμως, εξίσου περιττό να πιστεύουν ότι θα τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί. Με τη διαφορά ότι θα το κάνουμε, όπως αρμόζει στους κομμουνιστές: Με ευπρέπεια, με σεβασμό στην αλήθεια και, φυσικά, με πολιτικά επιχειρήματα. Οπως πάντα.


Β. Α.

Δ. ΤΣΟΒΟΛΑΣ
Σημαντικά βήματα και προς τη σωστή κατεύθυνση

Συνέντευξη παραχώρησε ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ Δ. Τσοβόλας στην «ΕΡΑ» και συγκεκριμένα στο δημοσιογράφο Γ. Παντελάκη, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της συμπαράταξης της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΝΑΣ) και της Δημοκρατικής Κοινωνικής Κίνησης (ΔΗΚΚΙ) καθώς και την ανακοίνωση των υποψηφίων για την υπερνομαρχία Αττικής και τις Νομαρχίες Αθήνας και Πειραιά.

Στην ερώτηση «γιατί επιλέξατε το ΚΚΕ για να συνεργαστείτε, μόνο εκεί βρίσκετε ιδεολογικά συγγενείς πολιτικές δυνάμεις για να συνεργαστείτε;» ο Δ. Τσοβόλας, απαντώντας, μεταξύ άλλων ανέφερε: «Πριν από ενάμιση χρόνο - εγκαίρως δηλαδή - κάλεσα τις ηγεσίες όλων των προοδευτικών και αριστερών δυνάμεων, προκειμένου να έχουμε κοινά ψηφοδέλτια στις Δημοτικές και Νομαρχιακές εκλογές σε όλη την Ελλάδα. Και ενώ στην αρχή ο κ. Κωνσταντόπουλος είχε συμφωνήσει και είχε έρθει στη σύσκεψη που κάναμε, στη συνάντηση που είχαν οι υπεύθυνοι των Τομέων Αυτοδιοίκησης των κομμάτων, ο υπεύθυνος του ΣΥΝ εμφανίστηκε αρνητικός, είτε γιατί προτιμούν συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ είτε με άλλες δυνάμεις».

Στην «παρατήρηση» του δημοσιογράφου ότι θα υπάρξει «σύγχυση» στους πολίτες που ανήκουν σε αυτές τις δυνάμεις «όταν θα έχει να επιλέξει μεταξύ των προσώπων που αναφέραμε ή του Μανώλη Γλέζου που προτείνει ο ΣΥΝ για την Υπερνομαρχία» και ότι «δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τους μεν ότι υπηρετούν τον νεοφιλελευθερισμό, όπως λέτε και τους δε όχι», ο Δ. Τσοβόλας, ανάμεσα σ' άλλα είπε: «Αυτό ας το αναζητήσουν οι πολίτες και ειδικά οι δημοκρατικοί και προοδευτικοί άνθρωποι στις ηγεσίες των κομμάτων που δε θέλησαν να ανταποκριθούν σ' αυτή τη σοβαρή πρωτοβουλία που ανέπτυξε το ΔΗΚΚΙ εδώ και ενάμιση χρόνο. Δε θα απολογηθούμε εμείς για τις επιλογές που έρχονται σε κύρια αντίθεση με την πάταξη του δικομματισμού, που στην ουσία προωθεί νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Επομένως, ας απολογηθούν άλλοι και όχι εμείς. Αλλωστε το ΔΗΚΚΙ έχει πετύχει συνεργασία σε διάφορους νομούς, όχι μόνο με το ΚΚΕ, αλλά και με άλλες δημοκρατικές, προοδευτικές και αριστερές πολιτικές δυνάμεις. Σε κάποιους νομούς έχουμε συνεργασία και με την Κομμουνιστική Ανανέωση και με το κόμμα του κ. Χαραλαμπίδη, αλλά και με το ΣΥΝ».

Στην ερώτηση «αν αυτή η συνεργασία με το ΚΚΕ είναι ένα προοίμιο για συνεργασία και στις εθνικές εκλογές», ο Δ. Τσοβόλας ανέφερε: «Το ΔΗΚΚΙ έχει αυτόνομη πολιτική πορεία και αυτόνομη πολιτική πρόταση. Ασφαλώς, ανάλογα με τη συγκυρία μπορεί να διαμορφωθεί το κατάλληλο κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, ώστε μελλοντικά - έστω μακροπρόθεσμα - να υπάρξουν και άλλες σκέψεις. Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει διαμορφωθεί το κατάλληλο κλίμα. Τα βήματα που γίνονται είναι πάρα πολύ σημαντικά και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ώστε οι δημοκρατικές προοδευτικές και αριστερές πολιτικές δυνάμεις να μπορέσουν - έστω σε ζητήματα αιχμής, όπως είναι οι Δημοτικές και Νομαρχιακές εκλογές, το ασφαλιστικό, τα εργασιακά, το αγροτικό - να συγκροτήσουν αυτό το μέτωπο. Στο μέλλον βλέπουμε».

Εκδηλώσεις δημοτικών παρατάξεων
  • ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Με σύνθημα «η Συμπαράταξη ξεκίνησε, η ελπίδα γεννιέται» και «Πρωτοβουλία για το Περιστέρι» καλούν σε συνέντευξη Τύπου την Δευτέρα 13 Μάη, στις 8.30 μ.μ. στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου

  • ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ

Η Γραμματεία της Δημοτικής Αγωνιστικής Συσπείρωσης Κερατσινίου αποφάσισε ομόφωνα να προτείνει τον Δημήτρη Μουρίκη ως υποψήφιο δήμαρχο της πόλης. Η ανακήρυξη θα γίνει τη Δευτέρα 13 Μάη, στις 7.30 μ.μ., στο Δημαρχείο.

  • ΤΡΙΚΑΛΑ

Η ανακήρυξη του Αχιλλέα Κανταρτζή ως υποψήφιου δημάρχου του Δήμου Τρικκαίων, θα γίνει σε εκδήλωση που διοργανώνει η Δημοτική Κίνηση «Συμπαράταξη για τα Τρίκαλα», την ερχόμενη Τρίτη 14 του Μάη, στις 8 μ.μ., στο κέντρο «Φρούριο» των Τρικάλων.

  • N. ΙΩΝΙΑ

Η «Δημοκρατική Προοδευτική Ιωνία» (ΔΗΠΙ) θα παρουσιάσει τον υποψήφιο δήμαρχο Παναγιώτη Τσουκαλά και τις θέσεις του συνδυασμού για τις ερχόμενες εκλογές, την ερχόμενη Τετάρτη 15 του Μάη, στις 7 μ.μ., στο «Παναιτώλιο», στην Αλσούπολη.

  • ΠΥΛΑΙΑ

Εκδήλωση για την ανακήρυξη του υποψήφιου δημάρχου της, οργανώνει την Τετάρτη 15 Μάη η Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση Πυλαίας Θεσσαλονίκης. Η εκδήλωση θα γίνει στις 7.30 μ.μ στο Πέτρινο Σχολείο.

  • ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ

Η Δημοτική Αγωνιστική Συσπείρωση Μεταμόρφωσης θα παρουσιάσει τον υποψήφιο δήμαρχο Κώστα Μαρκέτη και τις θέσεις της για τις εκλογές την Τετάρτη 15 Μάη, στις 7.30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου, δίπλα στο δημαρχείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ